Motorvarmer Diesel II
Fra : Kim

Dato : 03-01-04 11:09

Jeg prøver lige igen, har nogen lidt forstand på montage af Webasto
motorvarmer???
Jeg har købt en brugt, og jeg kan se at der på den kun er een indgang til
brændstof , Hvordan kan jeg koble det til ,Kan jeg tage og sætte Tstykke på
fremløbsslangen til Dieselpumpen?? så suger den vel fra tanken??

Mvh. Kim

Fra : PappaJap

Dato : 03-01-04 11:20

"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
> [...]
> brændstof , Hvordan kan jeg koble det til ,Kan jeg tage og sætte Tstykke

> fremløbsslangen til Dieselpumpen?? så suger den vel fra tanken??

Hej Kim,

Den bedste løsning er at etablere en separat slange fra tanken til fyret.

Mvh PappaJ

Fra : Kim

Dato : 03-01-04 11:43

"PappaJap" <ihate@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hej Kim,
>
> Den bedste løsning er at etablere en separat slange fra tanken til fyret.

Ja Måske , men det er da nemmere at tage at sætte en Tstykke ind, på
fremløbsslangen, har hørt at nogen har gjort det, hvor det virkede, men har
også hørt det modsatte.
Men hvis der findes et T-stykke med kontra ventil ,kan det vel også bruges
,ved bare ikke om det findes.
Det med at lave ny ledning til Tanken, er vel ikke så nem, slangen skal jo
helt ned i bunden af tanken,men Hvordan??? Mvh. Kim

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-01-04 12:06

> Det med at lave ny ledning til Tanken, er vel ikke så nem, slangen skal jo
> helt ned i bunden af tanken,men Hvordan??? Mvh. Kim

Hjemmemekanikeren monterer eks. et kobberrør i tanken, det bøjer ikke og der
kan man jo nemt se hvor langt ned det går. Der findes dog færdige sugerør
til montering i tanke hos forhandlere af fyr. I visse biler kan man
nemtmontere dem eks. gennem en lem i bagagerummet eller under bilen, her
afmonterer man eks. det låg tankmåleren sidder i og borer så det ekstra rør
i. Andre biler kan man ikke komme til uden at afmontere tanken.

Niels

Fra : ENN

Dato : 03-01-04 12:24

På enkelte modeller kan man vælge at suge via et t stykke på fremløbsslangen
til motoren - men det kræver at der ikke findes en forpumpe i tanken og at
der ikke kan suges luft fx. gennem returløbet. Metoden er ikke at anbefale
det bedste er en separat ledning til tanken.

T stykker etc. kan købes gennem Webasto.

Jeg har også monteret en del fyr og vil sige at du skal være en rigtig
dygtig hjemmemekaniker før du kaster dig ud i det desuden bør man have
adgang til lift etc.

Husk også på at udstødning etc. skal monteres forskriftmæsigt - for at sikre
driftsikkerhed og undgå brand.

Ledningsnettet er egentligt enkelt men opkoblingen på fx. fuldautomatiske
klimaanlæg kan være vanskelig uden de rigtige diagrammer og selv om man har
det skal der ofte indskydes dioder etc. for at få det til at fungere.

Held og lykke med projektet.

Fra : Kim

Dato : 03-01-04 12:42

"ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> det skal der ofte indskydes dioder etc. for at få det til at fungere.

Jeg kan vel prøve med T-stykke først,jeg har sådan een
hvis man tager det fra fremløbsslangen før brændstoffilter, skal den vel
kunne suge luft igennem filter,pumpe mm.

Er der en bestemt type rør jeg skal bruge?? der foreskrives noget
plastslange åø ø5 udv. og ø 2 indv . kan andet ikke bruges f.eks lidt
tykkere rør??

Kan man montere fyret på siden, eller skal det vende med udstødningsudgangen
nedad??

Det er en VW Golf II TD årg. 91 den skal monteres i, og da jeg har
sevostyring og intercooler, er jeg nødt til at montere den i venstre side
under batterikassen.
Bortset fra det synes jeg nu det ser ret enkelt ud at montere.
Oliefyret er en webasto Thermo Top E 4.0 KW fra 1999, men jeg synes ikke
helt den ligner dem der sælges idag f.eks er der kun een streng til
brændstof ,og kun 2 elstik der skal sættes i.

Mvh. Kim

Fra : ak

Dato : 03-01-04 13:30

> [...]
> Det med at lave ny ledning til Tanken, er vel ikke så nem, slangen skal jo
> helt ned i bunden af tanken,men Hvordan??? Mvh. Kim

Jeg satte det T stykke der var med til fyret mellem brændstoffilter og
dieselpumpen på motoren, sådan var det vist i monteringsvejledningen, og det
har da virket fint nu i et 2½ måned.

Fra : ENN

Dato : 03-01-04 15:01

"ak" <duer@ikke.dk.> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> har da virket fint nu i et 2½ måned.
>
> Det kan nogle gange lade sig gøre - afhængig af om man har forpumpe i
tanken eller ej og afhængig af om man kan suge luft via returledningen.
Derfor på nogle biler (Bla BMW 324td) kan det lade sig gøre men man skal
kende til den nøjagtige konstruktion af brændstofsystemet for at være sikker
( eller prøve sig frem)

Fra : Henning Keseler

Dato : 03-01-04 22:57

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg prøver lige igen, har nogen lidt forstand på montage af Webasto
> motorvarmer???

Jeg har en indbygningsvejledning til Golf III på tysk som jeg kan
maile til dig
hvis du er interesseret, måske kan den give dig lidt hjælp.
Du kan evt. prøve at skrive et indlæg i en tysk gruppe efter en vejl.
til Golf II,
de plejer at være vældig flinke til at hjælpe dernede.

mvh Henning

Fra : Kim

Dato : 04-01-04 00:50

"Henning Keseler" <keseler@pil-dette-udtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til Golf II,
> de plejer at være vældig flinke til at hjælpe dernede.

Tak for tilbudet Henning , men jeg har selv lige fundet den på nettet så
jeg tror nu at jeg finder ud af det

Mvh. Kim