Polering af manifold
Fra : Christian Probst

Dato : 01-01-04 20:42

Hvordan polerer jeg nemmest min alumiunm indsugningsmanifold?
Jeg har været i gang med vandslibepapir, men det tager 7 lange og 7 brede,
det har jeg simpelthen ikke tålmodighed til. Jeg har forhørt mig rundt
omkring, og er der blevet frarådet at glasblæse den da de fine korn aldrig
vil kunne skylles 100% væk. Hvilke andre muligheder er der?

Manifolden så ud som på nedenstående link før jeg begyndte, og er kun
marginalt pænere i dag.
http://www.chevy-camaro.dk/billeder/camaro/motor/110_1070.jpg

//Christian

Fra : LR

Dato : 02-01-04 00:42

"Christian Probst" <christian.probst@[remove_this_part]vip.cybercity.dk>
wrote in message news:bt1u1b$1juq$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> omkring, og er der blevet frarådet at glasblæse den da de fine korn aldrig
> vil kunne skylles 100% væk. Hvilke andre muligheder er der?

En roterende stålbørste på en boremaskine!

Mvh,

Lasse

Fra : Christian Probst

Dato : 02-01-04 02:27

LR wrote:

> En roterende stålbørste på en boremaskine!

Har jeg overvejet, og det bliver sikkert også løsningen. Problemet er bare
at der er mange små krinkelkroge hvor jeg ikke er sikker på en roterende
stålbørste kan komme til.
Det er et forsøg værd i al fald. Tak for forslaget :)

//Christian

Fra : Ted

Dato : 02-01-04 12:46

Du afmonterer det, og sender det op til vibrationsteknink på plejltvej 24 i
nærheden af hornbæk.

Der ligger det i en stor maskine, og vibrerer sammen med en masse små sten
og vand.

Resltatet bliver rigtig flot.

Teddy
www.smalllbock.dk

Fra : Christian Probst

Dato : 02-01-04 14:54

"Ted" <salg@smallblock.dk> wrote in message
> Du afmonterer det

Manifolden er skam afmoteret.

> og sender det op til vibrationsteknink på plejltvej 24 i
> nærheden af hornbæk.

Det må være her:

Vibrationsteknik af 2001 ApS
Plejeltvej 24
Havreholm
3100 Hornbæk

> Der ligger det i en stor maskine, og vibrerer sammen med en masse små sten
> [...]

Der er godt nok 3 l'er i 'smallblock', men plejer de ikke at stå lidt
anderledes? ;)
Tak for forslaget.

//Christian

Fra : Morten Juel

Dato : 02-01-04 15:24

> Der ligger det i en stor maskine, og vibrerer sammen med en masse små sten
> og vand.
>
> Resltatet bliver rigtig flot.

Hvad koster sådan noget, hvis man nu lige skulle lave noget cool på
bimmeren..??

Mvh
Morten

Fra : ak

Dato : 02-01-04 14:29

skrev i en meddelelse news:bt2i8b$2f5f$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> stålbørste kan komme til.
> Det er et forsøg værd i al fald. Tak for forslaget :)
Så må du da hellere finde et firma der har en stålkugle renser, så får du da
en noget pænere overflade end du gør med en stålbørste i en boremaskine, for
det får du da ikke særlig pæn.

Fra stålkugle renseren er der ikke noget sand eller lign. tilbage du skal
rengøre, du skal nok finde noget cylinderservice bremse renoveringsfirma
hvor de har såddan en maskine.