Ca. årgang på gammel ford escort?
Fra : Brian Jensen

Dato : 01-01-04 13:07

Hejsa.

Jeg har lige set en gammel Ford Escort på sorte plader og den så ud til at
være i god stand. Farven var metallic brun, og efter interiøret at dømme
(lysebrunt), kan det vist godt have været den orig farve?
Det var den model hvor kølegitteret ikke er ret højt i forhold til
lygterne.
Hvor gammel kan sådan en være?
- Jeg tipper selv på ca 1975, er det helt skoven?

--
Mvh.: Brian Jensen - www.briannospam.dk

Fra : ak

Dato : 01-01-04 13:59

"Brian Jensen" <brian.nospam@invalid.briannospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lygterne.
> Hvor gammel kan sådan en være?
> - Jeg tipper selv på ca 1975, er det helt skoven?

hvis det er den hvor gitteret er lavere på midten end i siderne og af alu,
er det en MK 1 og jeg mener den kom i 1968 og kørte frem til 1974

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-04 14:48

Brian Jensen wrote:
> [...]
> lygterne.
> Hvor gammel kan sådan en være?
> - Jeg tipper selv på ca 1975, er det helt skoven?

Det er en Mk1 du har set, modellen kom officielt i 1968 og udgik i 1974/75.
Jeg har selv haft en del stykker af dem, og den allerførste bil jeg havde,
var sådan én, den var indregistreret første gang i 12 måned 1967.
Modellen blev lavet i mange forskellige udførelser, og motor mæssigt kunne
den fås som 1100ohv, 1300ohv, 1600ohv, 1600TC, 1600BDA (RS1600), 1800BDA
(RS1800) og 2,0OHC (RS2000).
Af forskellige udstyrs modeller kan blandt andet nævnes L, GL, XL, Sport,
GT, Mexico og RS.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian Jensen

Dato : 01-01-04 15:43

On Thu, 1 Jan 2004 14:47:40 +0100, Per Beer Hansen wrote:

> Det er en Mk1 du har set, modellen kom officielt i 1968 og udgik i 1974/75.
> Jeg har selv haft en del stykker af dem, og den allerførste bil jeg havde,
> var sådan én, den var indregistreret første gang i 12 måned 1967.

Tak for oplysningerne til alle.
Ak ja, det var dengang man på lang afstand kunne se om det var en Ford, VW,
Morris/Austin, Toyota osv der nærmede sig

Nu om stunder skal man helt hen og se bomærket, inden man med sikkerhed kan
identificere mange biler.
--
Mvh.: Brian Jensen - www.briannospam.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-01-04 16:10

Brian Jensen skrev:

> Ak ja, det var dengang man på lang afstand kunne se om det var en
> Ford, VW, Morris/Austin, Toyota osv der nærmede sig

....og høre, om det var en Rekord, Amazon eller Triumph Herald, der kørte
om hjørnet...
Hans

Fra : Hansen

Dato : 01-01-04 15:19

> [...]
> lygterne.
> Hvor gammel kan sådan en være?
> - Jeg tipper selv på ca 1975, er det helt skoven?

Jeg er ret sikker på, at vi skiftede fra sorte til hvide plader i 1974, så
hvis det er rigtigt kan den ikke være registreret efter 1974.

Mvh
Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-04 15:26

Hansen" <klods1962@"fjern wrote:

> Jeg er ret sikker på, at vi skiftede fra sorte til hvide plader i
> 1974, så hvis det er rigtigt kan den ikke være registreret efter 1974.

Svjh var det da først i 1976 at vi skiftede ?
Nogen der har lidt mere info om det måske ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-04 15:31

On Thu, 1 Jan 2004 15:26:10 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Nogen der har lidt mere info om det måske ?

http://nrpl.dk/index.php

/Mogens
....bruger af MSN Messenger

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-04 15:36

Mogens... wrote:

> http://nrpl.dk/index.php

Jamen så var det jo 1976

Jeg har i øvrigt lige postet et billede i d.b.m med en gammel RS2000 Mk1,
hvis Brian Jensen ville tjekke om det var Mk1'er han havde set.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian Jensen

Dato : 01-01-04 18:30

On Thu, 1 Jan 2004 15:36:00 +0100, Per Beer Hansen wrote:

> Jeg har i øvrigt lige postet et billede i d.b.m med en gammel RS2000 Mk1,
> hvis Brian Jensen ville tjekke om det var Mk1'er han havde set.

Bingo. Forenden er helt den samme.

--
Mvh.: Brian Jensen - www.briannospam.dk

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 01-01-04 15:34

Per Beer Hansen skrev:

> Svjh var det da først i 1976 at vi skiftede ?

Nemlig. De hvide reflekterende aluminiumsplader afløste de sorte
emaljeplader i 1976.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Hansen

Dato : 01-01-04 15:44

> Nemlig. De hvide reflekterende aluminiumsplader afløste de sorte
> emaljeplader i 1976.
>
> --
> Thomas Thorsen
>
> http://nrpl.dk

hmm... så har jeg tabt 1. runde i kom og gæt ;)
Mvh
Hansen