Løs gearknop!
Fra : Lars

Dato : 31-12-03 16:36

Kære NG - Godt Nytår!

på min V40 1996 manuel gear sidder gearknoppen meget løs. Men Jeg kan ikke
stramme den, det virker ikke som om der er gevind på. Jeg har haft det lille
mærke af på toppen for at se om der skulle være en skrue eller lign. - men
det var der ikke. Hvor pokker kan man afmontere/stramme skidtet?!
- Det er jo ikke så praktisk hvis man skal hurtigt fra et kryds, så kniber
det med det hurtige gearskift

Mvh. Lars Hørmann

Fra : ENN

Dato : 31-12-03 16:52

Hej Lars,

Gearknoppen er trykket på - er den løs må du skifte den - men check at det
virkeligt er knoppen der er løs - de plejer at sidde *'¨¨%&!!! fast - de
skal normalt skæres af når man fx. sætter en alu eller træknop på. Køber su
fx. en org træknop hos volvo kan du godt glemme monteringsanvisningen der
siger man "trækker" den af - det plejer at være umuligt (og peljer at være
en opgave man sætter 1 års lærlinge på hos Volvo da opgaven ikke kan løses
uden at man skærer knoppen op - når han opgiver griner svandene og viser ham
hvordan man gør)

Det kunne også være bøsningerne under gearstangen der er slidte.

Fra : Lars

Dato : 01-01-04 10:21

Pyyyhaaaa (sprit-ånden vælter ud.....!)
Morgen og godt Nytår,

> [...]
de
> skal normalt skæres af når man fx. sætter en alu eller træknop på.

Det vil sige at jeg ikke skal regne med at få den af i hel stand, og evt.
lime den på med noget tokomponent lim?!

> [...]
> uden at man skærer knoppen op - når han opgiver griner svandene og viser

Ja, det kan jeg lige se for mig
Så de er ikke her dagen derpå, jeg med mine afkræftede krop skal prøve det!!

> Det kunne også være bøsningerne under gearstangen der er slidte.

Ok! Det virker som om de kun er knoppen som drejer rundt, men det vil jeg da
lige undersøge nærmere.

Mvh. Lars Hørmann (Og nu en lille lur........!)