isskraber og ridser
Fra : bryde

Dato : 31-12-03 14:05

ØV - i denne tids lavtstående sol kan jeg se nogle ridser i forruden,
formodentlig elegant udført af mig selv ved hjælp af min fine plastic
isskraber. Jeg tror ikke der er tale om nogle særlig dybe af slagsen idet
mine negle intet kan mærke.
Ka' sådan nogle "fyre" fjernes med lidt tandpasta polering eller måske
"slipol".
Hva' bruger/brugte I
mvh
bryde

Fra : Møller

Dato : 31-12-03 15:34

"bryde" <bryde@nypost.dk> wrote in message
> [...]
> mine negle intet kan mærke.
> Ka' sådan nogle "fyre" fjernes med lidt tandpasta polering eller måske

Der har nok værer en del sand og andet lort på vinduet da du er begyndt at
skrabe, og i en plastskraber sætter sandkorn sig rigtig godt fast, så en
metalskraber med runde hjørner er faktisk bedre.

Forsøg: en metalaksel roterer i et nylonleje hvor der forekommer sand:
akslen slides op, nylonlejet er nåsten udkadt bortset fra st hele overfladen
er fyldt med sand som den bedste slibeklods!

Sørger for at der ikke er snavs på ruden før der kommer frost.

Nå lidt mere seriøst: når det ser ud til frost:
Jeg vasker mine ruder når jeg kommer hjem, ruden er varm og vandet er let at
stryge af med en gummisvaber, også vinduesviskerne rengøres og så lader jeg
den stritte ud i luften, om morgenen kommer jeg noget lunken vand på ruden,
og så er det ordnet, men det hjælper jo ikke dig der har fået ridserne.

Jeg ved at det har været diskuteret tidligere, så måske skal du blot søge
noget tilbage, elle vente på, at der kommer en med et genialt svar.

Hvis du skal til at polere, så start ude i hjørnerne hvor det ikke ødelægger
dit udsyn, for hvis det mislykkes:
Til fagmand de kan måske klare det
Ny rude.
Det er ikke rart at se ud af en mælket rude i modlys, og dine medtrafikanter
vil være bange for at komme til at køre dine førerhunde ned

Godt nytår.
Er det ikke dejligt at man ikke behøve at lave en disse i dag, da man er
inviteret ud
--
Møller

Fra : hamselv

Dato : 31-12-03 16:48

De kan fyldes med resin og polerers
på samme måde som man laver stenslag i ruden

--
VH
Flemming

Fra : Møller

Dato : 31-12-03 17:06

"hamselv" <FJERN_hamselv1@t-online.de> wrote in message
> De kan fyldes med resin og polerers
> på samme måde som man laver stenslag i ruden

Er du i familie med ham der Leth:

Resin er en massebetegnelse og spænder vidt.

resin [´rezin] sb. tyktflydende; klæbrigt stof; plastic; kunststof; resin;
(naturligt, især) harpiks.

Jeg tror du skal have fat i et specialfirma, der kan komme hærdende plast i
og polere det.

Godt nytår
--
Møller

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 31-12-03 19:00

"hamselv" <FJERN_hamselv1@t-online.de> wrote in message
> De kan fyldes med resin og polerers
> på samme måde som man laver stenslag i ruden
>
> --

Sådan har jeg godtnok aldrig lavet stenslag i forruden - jeg kører da bare
en tur i den daglige trafik, og så kommer de helt af sig selv
Jeg fik sidste sommer skiftet forruden, og ca. een uges tid efter var den
første såmænd dukket op....

mvh og godt nytår herfra

Andreas M. Hansen

Fra : ptk@tdc.dk

Dato : 01-01-04 12:50

Skyl ruden ren for is/rim m. lunkent/varmt vand.... (ikke kogende så ruden
revner) og skrab nu hurtigt ruden tør m. en gummiskraber inden det fryser
fast igen.
Har lært det af en svejtser, de er jo påholdende..!

Hilsen Peter.

Fra : Flemming

Dato : 01-01-04 17:53

<ptk@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det fryser fast igen.
> Har lært det af en svejtser, de er jo påholdende..!

Risikere man ikke at alt det vand danner prop i "dræn rørene", således man
nærmest køre rundt med en kæmpe isblok, der foran ? (Specielt hvis frosten
vare ved)

--
Mvh. Flemming

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-01-04 19:58

"Flemming" <spamme@nospam.dk> skrev

> [...]
man
> nærmest køre rundt med en kæmpe isblok, der foran ? (Specielt hvis

Lidt extra passiv sikkerhed er vel ikke at foragte

Mvnh.

Fra : LR

Dato : 01-01-04 15:39

> Ka' sådan nogle "fyre" fjernes med lidt tandpasta polering eller måske
> "slipol".

Tandpasta er for ineffektivt, man kommer ingen vejne.

Brug fint slibepulver af siliciumcarbid, dernæst polering med ceriumoxid.

Mvh,

Lasse