Kåbeglas
Fra : Martin Leong

Dato : 04-01-04 12:05

Hej NG

Jeg har pønset lidt på at sætte et andet kåbeglas på min SV'er. Er der nogen
der har erfaringer med Double Bubble glasset fra www.sbfiberdesign.dk ?
Jeg tænker mest på om strømningen omkring køreren bliver mærkbart mindre,
f.eks. ved kørsel på motorvej... (Jeg er ca. 183 cm høj)

En søgning gav lidt blandede resultater men ikke så mange reelle erfaringer

Mvh
Martin Leong

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 04-01-04 15:43

Martin Leong wrote:
> [...]
> mindre, f.eks. ved kørsel på motorvej... (Jeg er ca. 183 cm høj)
>
> En søgning gav lidt blandede resultater men ikke så mange reelle

Du skal regne med en del leveringstid på hans produkter. Jeg har lige fået
en mail
om at mit kåbeglas til GSXR 250 (blåt) er kommet hjem efter 1½ måned, hvor
han inden
sagde at der kunne gå op til 3 måneder! Det er værd at tage med jo!!

Har Sayjes eller Kjmotorcykler ikke også noget?

> Mvh
> Martin Leong
Thomas

Fra : Martin Leong

Dato : 04-01-04 22:47

> [...]
> sagde at der kunne gå op til 3 måneder! Det er værd at tage med jo!!
>
> Har Sayjes eller Kjmotorcykler ikke også noget?

Jeg har faktisk ikke undersøgt så meget andet....
Leveringstid gør mig ikke så meget da glasset først rigtigt skal bruges til
sommerferien.
Er det også et D/B glas du har bestilt?

Martin
SV650S (99)

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 04-01-04 23:47

Martin Leong wrote:

> Jeg har faktisk ikke undersøgt så meget andet....
> Leveringstid gør mig ikke så meget da glasset først rigtigt skal
> bruges til sommerferien.
> Er det også et D/B glas du har bestilt?

Dog bare en tro kopi af det originale i blåt. Det fås ikke til min lille
cykel.

> Martin
> SV650S (99)
Thomas

Fra : Allan Bojesen

Dato : 06-01-04 22:59

Thomas Buus Andersen wrote:
> [...]
> hvor han inden
> sagde at der kunne gå op til 3 måneder! Det er værd at tage med jo!!

Hvad skal du give for kåbeglasset? Vibekes gixer trænger også til nyt.

Allan Bojesen

Fra : Intet Navn

Dato : 05-01-04 00:23

"Martin Leong" <mk_leong@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Jeg tænker mest på om strømningen omkring køreren bliver mærkbart mindre,
> f.eks. ved kørsel på motorvej... (Jeg er ca. 183 cm høj)

Jeg har monteret noget der i mistænkelig grad ligner et grønt Double-Bubble
kåbeglas på min ZX-9R - og ved nogenlunde sammenlignelige hastigheder, synes
jeg egentlig at der er meget mere turbulens på dén end på min CBR600-F2 med
standard-glas.

Ud over at farven gør, at man ikke bemærker blinklys-indikatoren, så vil jeg
forsøge at udskifte det med det originale glas (som jeg heldigvis fik med) -
og hvis det ikke bliver bedre med blæsevejret, så vil jeg købe et 'flip-up'
kåbeglas istedet.

- Tror måske DB'en nærmere er beregnet til at 'gemme sig under' og dermed er
mere racer-orienteret end min kørestil passer til.

/Claus