Gode vandtætte støvler med beskyttelse til~
Fra : Esben

Dato : 04-01-04 00:05

Jeg går og kigger efter et par rigtigt gode støvler.

Et par støvler som er rigtigt stærke og beskytter men som også gerne skulle
være vandtætte

Kunne bruges på en længere tur hvor man måske ikke altid holder sig på
asfalten.

Jeg har haft kigget lidt på et par alpinestars M 6
(http://www.melahn.de/shopgen/artikel.php3?para=840/20952NN5 )men aner ikke
om er vandtætte.

Så jeg tænkte på og i andre har nogle ideer eller forslag.

Og godt nytår for resten!!

MVH Esben Bøll

"TA 95

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-01-04 01:46

Tjaahh. Nu var jeg jo på Island i 2002. Langt de fleste vi mødte var ikke
tilfredse med Gore-Tex. Mine egne måtte også opgive. Efter at være kørt
igennem omkring 40 mindre floder...

Flere af de erfarne vi mødte kørte i "rigtige" cross-støvler, så det er
måske den "vej" du skal...
Jeg ved dog ikke om de kan holde vandet ude i længere tid, eller om de
erfarne også bare lever med våde fødder.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : cykellapper

Dato : 04-01-04 03:42

"Esben" <ebo@oncable.dk> wrote in message
> [...]
skulle
> være vandtætte
>
> Kunne bruges på en længere tur hvor man måske ikke altid holder sig på

Det bedste (og billigste) jeg nogensinde har haft, er et par velplejede M/58
militærstøvler.

Ved godt, det måske ikke er det smarteste, men de var stadig tørre, når
mange gore-tex'ere gav op.

Preben
(Cykellapper)

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 04-01-04 17:34

> [...]
M/58
> militærstøvler.
>
> Ved godt, det måske ikke er det smarteste, men de var stadig tørre, når

Men ulempe: For klodsede til gearskift!?

Hilsen
Lars

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-01-04 19:00

"Lars T. Thomsen" wrote:

> M/58

> Men ulempe: For klodsede til gearskift!?

Nope. Kører selv med markskadeapparat str. 45. Også kaldet militærstøvle.
Umiddelbart tænker man at de er for klodsede. Det er de ikke. Og har man
adgang til forsvarets skosværte, så kan de holde til en hel weeks ends traven
rundt på en træfplads i regnvejr, og stadig holde tørt hele turen hjem.

Ib Jakobsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-01-04 19:08

"Lars T. Thomsen" <ltth00@VÆKacoustics.auc.dk> skrev i en meddelelse
> M/58

> Men ulempe: For klodsede til gearskift!?

Jeg havde engang et par skovarbejderstøvler som vinter-MC-støvler, iøvrigt
købt i en MC forretning (Special MC her i Aalborg). De var kanon! Svært
forede, varme så selv den hårdeste frost var ligegyldig, solid sål som kunne
holde til (vinter) off-road, stålforstærkede snuder og hele baduljen.
Eneste to ulemper: De var godtnok grimme, og jeg måtte flytte gearpedalen et
hak op for at de kunne være der.

De støvler var jeg meget glad for, og efter 3 vintersæsoner solgte jeg dem
til en skovarbejder. Det skulle jeg nu ikke have gjort, jeg har aldrig siden
fundet nogle ordentlige vinterstøvler.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-01-04 13:29

Lars T. Thomsen wrote:

> M/58

> Men ulempe: For klodsede til gearskift!?

Nix, mine fungerer ihvertfald fint med gearskiftet på min offroader
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 04-01-04 08:52

Min meget primitive løsning hedder 'Harald Nyborg' og GUMMISTØVLER + tykke
sokker.
Selv med MZ'en - Den sparker igen så man tror det er løgn hvis tændingen
kommer over 3,0 mm før top - har de overlevet.
Alt hvad jeg har prøvet af MC støvler er utætte efter kort tid.
Mitærstøvler ligeså.

--
Best regards

Edvard Korsbæk

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-01-04 10:54

"Edvard Korsbæk" <info@bb-soft.dk> skrev i news:bt8gq6$85m$1@sunsite.dk:

> [...]
> tændingen kommer over 3,0 mm før top - har de overlevet.
> Alt hvad jeg har prøvet af MC støvler er utætte efter kort tid.

Min knap så primitive løsning hedder "Tricker"gummistøvler her om vinteren.
Væsentligt kraftigere gummi end gummistøvler (behageligt ved gearskift) ,
forede og med udtagelig indersål. De fås på udsalg til omkring 250,-. Men
det var nok ikke lige det Esben var ude efter: ÷ beskyttelse.

Hold da kæft hvor det har sneet.
Tager en tur på XTéren her i eftermiddag

--
Arne Lorenzen / http://www.dfmc.dk/?id=183

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-01-04 13:30

Edvard Korsbæk wrote:

> Alt hvad jeg har prøvet af MC støvler er utætte efter kort tid.
> Mitærstøvler ligeså.

Så har de nok manglet skosværte, for mine kan da holde tæt i 10 cm vand
--
mvh Jes Vestervang - der ikke fik våde fødder hos beredskabskorpset

Fra : anders majland

Dato : 05-01-04 14:53

> Så har de nok manglet skosværte, for mine kan da holde tæt i 10 cm
> vand

Det er kun et spørgsmål om tid inden de er gennemblødte... Et par
velplejede læderstøvler kan rigtignok være meget tætte men helt tætte er
kun gummistøvler ...

Det er heldigvis ved at være nogen år siden jeg øvede mig i
støvlepudsning ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-01-04 21:03

anders majland wrote:

> Det er kun et spørgsmål om tid inden de er gennemblødte... Et par
> velplejede læderstøvler kan rigtignok være meget tætte men helt tætte er
> kun gummistøvler ...

Hmm, jeg må godt nok indrømme at jeg ikke stod i vandpytten i længere
tid Derudover har vandet jo også betydeligt nemmere ved at trænge
igennem, når det blæses på støvlen med 100 km/t :-/

> Det er heldigvis ved at være nogen år siden jeg øvede mig i
> støvlepudsning ...

Jeg er nu også glad for at det kapitel er overstået Jeg bruger dog
alligevel støvlerne, når jeg kører offroad. Offroaderenen står bare stille
det meste af tiden, så det har ikke været nødvendigt at pudse dem endnu
--
mvh Jes Vestervang

Fra : anders majland

Dato : 06-01-04 17:17

>Hmm, jeg må godt nok indrømme at jeg ikke stod i vandpytten i længere
>tid Derudover har vandet jo også betydeligt nemmere ved at trænge
>igennem, når det blæses på støvlen med 100 km/t :-/

En røvtur i december i tøsne og skyttehuller med vand i bunden af
hullerne - så tager det ikke længe inden fødderne er gennemblødte -
ligegyldigt hvor godt de har været prepareret.

> Jeg er nu også glad for at det kapitel er overstået Jeg bruger dog
> alligevel støvlerne, når jeg kører offroad.

Jeg var så træt af at se på det "grønne udstyr" at jeg end ikke tog
lommekniven med derfra og svigerfar fik alle de uldne sokker ....

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-01-04 18:29

anders majland wrote:

> En røvtur i december i tøsne og skyttehuller med vand i bunden af
> hullerne - så tager det ikke længe inden fødderne er gennemblødte -
> ligegyldigt hvor godt de har været prepareret.

Ha! Det slap jeg for, jeg sprøjtede bare med vand hos beredskabskorpset 3
mdr. i forrige forår

> Jeg var så træt af at se på det "grønne udstyr" at jeg end ikke tog
> lommekniven med derfra og svigerfar fik alle de uldne sokker ....

*lol* Det kan jeg godt forestille mig... godt jeg slap for at komme ind
til de grønne
--
mvh Jes Vestervang

Fra : flemsus

Dato : 04-01-04 13:08

> [...]
> aner ikke om er vandtætte.
>
> Så jeg tænkte på og i andre har nogle ideer eller forslag.

Jeg kan kun anbefale Daytona( testvinder i et DK blad sidste år). Jeg bruger
dem kun til "asfalt" og har ikke fået våde fødder siden 1990.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.

Fra : Brian Laursen

Dato : 04-01-04 13:40

Esben wrote:
> [...]
> aner ikke om er vandtætte.
>
> Så jeg tænkte på og i andre har nogle ideer eller forslag.

Tjek alpinestars hjeemside.
http://www.alpinestars.com/_lp/moto_boots_road.htm
Jeg sad nemlig oxo og kikkede på nye støvler. HVis du kommer forbi Andorra
skulle de vidst være billige

--
Virtually Yours

Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen

Fra : Esben

Dato : 04-01-04 16:44

Hej alle.
nej det er ikke lige er par gummistøvler jeg leder efter.
men det er vist allerede forstået.
Det kan da slet ikke passe at der ikke findes et par gode støvler
sådan er par vandtætte stærke nogen man ville kunne køre jorden rundt i hvis
det skulle være.
nå jeg må jo bare lede videre.

Tak for alt jeres hjælp

MVH Esben

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 04-01-04 16:48

> Det kan da slet ikke passe at der ikke findes et par gode støvler
> sådan er par vandtætte stærke nogen man ville kunne køre jorden rundt i
> [...]

Mine Frank Thomas [Aqua vist] har efterhånden holdt næsten 6 år og 55K km
uden at jeg har fået våde fødder.

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 20:28

> [...]
aner ikke
> om er vandtætte.
>
> Så jeg tænkte på og i andre har nogle ideer eller forslag.

Mine bedste støvler til dato, er mine Daytona'er. Ikke for varme om
sommeren, og stadig godt lune når det er koldt. ..og 100% vandtætte, du
kan sågar stå i en vandpyt til over anklerne, og dine fusser vil stadig
være knastørre.

mvh
Kenneth S

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 04-01-04 21:45

Kenneth Sørensen wrote:

> [...]
> sommeren, og stadig godt lune når det er koldt. ..og 100% vandtætte,
> du kan sågar stå i en vandpyt til over anklerne, og dine fusser vil

Hej.

Det kan jeg kun tilslutte mig, mine Daytona Road Star GoreTex skal i gang
med deres 6' sæson og har rundet ca. 68K kilometre
Jeg har kun fået våde fødder, hvis jeg har glemt regnsættet, så vandet er
kommet i støvlerne oppefra ! :-/, men sålen på den venstre støvle
er ikke helt lovlig mere, den er ved at være noget blank.

Mener at det var Bager, der engeng skrev at man kunne sende sine støvler ned
til fabriken (http://www.daytona.de) og få nye såler på,
for noget der lignede halv pris af et par nye støvler.Det er jo en fordel
hvis man har et par gode støvler, som man er glad for.

www.louis.de har dem til 240.- Euro

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-01-04 23:08

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> writes:

> Hej.
>
> Det kan jeg kun tilslutte mig, mine Daytona Road Star GoreTex skal i gang
> med deres 6' sæson og har rundet ca. 68K kilometre

Jeg kan kun tilslutte mig de fine ord om RoadStar'ne. Efter 200km i
slud/regn var jeg stadig tør på fødderne, omend tæerne var
p*****kolde.

> [...]
> for noget der lignede halv pris af et par nye støvler.Det er jo en fordel
> hvis man har et par gode støvler, som man er glad for.

Stemmer. Jeg mener at det var "Det Dantzer" fra klubben har gjort det.

--Kai

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-01-04 08:57

> Stemmer. Jeg mener at det var "Det Dantzer" fra klubben har gjort det.

Jeps. Det er gennem Dantzer jeg har tippet.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Armand

Dato : 05-01-04 01:11

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for noget der lignede halv pris af et par nye støvler.Det er jo en fordel
> hvis man har et par gode støvler, som man er glad for.

Jup!
men indsendelsen skal ske igennem ens forhandler (= Louis?) !

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 05-01-04 21:15

> Det kan jeg kun tilslutte mig, mine Daytona Road Star GoreTex

Nogen der kender forskellen på dem og så Travel Star ?
(udover det højeres skaft på travel star ser det ud til at lynlåsen er
bedre beskyttet på samme - og de er så 20 euro dyrere)

Fra : anders majland

Dato : 14-01-04 11:44

> Det kan jeg kun tilslutte mig, mine Daytona Road Star GoreTex skal i
> gang med deres 6' sæson og har rundet ca. 68K kilometre

Jeg var omkring Ågesen der havde dem på hylden og prøvede en.
Umiddelbart virker den temmelig tynd og blød, men den er vel så også det
behagelige at gå i. Men hvor varme er de i ydersæsonerne ?

Jeg var efter kigget ikke helt så sikker på at de er pengene værd til
helårskørsel.

Jeg bruge pt. nogle stive Technica "bræ-støvler". Altså sådan nogle
vandrestøvler beregnet til en tur på knoldet is eller lignende. De er i
læder men næste så stive som et par "plastik-skistøvler" så jeg formoder
at de yder rimelige beskyttelse for anklerne ... Men der er læderstøvler
med en "ukendt" membran og de er ikke vandtætter nok....

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 14-01-04 13:46

anders majland wrote:

> [...]
> Umiddelbart virker den temmelig tynd og blød, men den er vel så også
> det behagelige at gå i. Men hvor varme er de i ydersæsonerne ?

Jeg har aldrig haft brug for ekstra sokker,
men tidsmæssigt kommer jeg nok heller ikke over ½ til ¾ times kørsel, og i
det tidsrum er de varme nok.
Personligt vil jeg i hvertfald købe dem igen

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : anders majland

Dato : 14-01-04 14:48

> Jeg har aldrig haft brug for ekstra sokker,

Det vil jeg formodenligt heller ikke få plads til - Jeg havde idag et
par tennissokker på og de virkede ret smalle. Jeg formoder at de giver
sig noget ved brug. I hæren brugte jeg deres extra smalle støvler så der
er ikke fordi jeg har en specielt bred fod ...

> men tidsmæssigt kommer jeg nok heller ikke over ½ til ¾ times kørsel,
> og i det tidsrum er de varme nok.

Er der varme nok til dig til 3/4 times kørsel ved 5 grader og regn ?

Jeg ved ikke helt hvad jeg havde ventet - De er rost meget herinde (og i
tests i blade) men jeg følgte mig ikke overbevidst ved at få dem i
hånden (og en fod i)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 15-01-04 11:05

anders majland wrote:

> Er der varme nok til dig til 3/4 times kørsel ved 5 grader og regn ?

Hej.

Ja , jeg har faktisk aldrig frosset om fødderne, med de støvler.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : anders majland

Dato : 15-01-04 11:06

> Ja , jeg har faktisk aldrig frosset om fødderne, med de støvler.

Ja så må jeg hellere springe på og få dem købt ...

Fra : Allan Bojesen

Dato : 15-01-04 22:03

meddelelse news:bu3hgg$dua$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg ved ikke helt hvad jeg havde ventet - De er rost meget herinde (og i
> tests i blade) men jeg følgte mig ikke overbevidst ved at få dem i

Kan 1½ times kørsel med temperatur under nul, uden at decideret fryse
fødderne, overbevise dig? Det skal dog siges at jeg bruger en tynd
hjemmestrikket ekstra sok om vinteren.

Allan Bojesen

Fra : anders majland

Dato : 16-01-04 09:54

> Kan 1½ times kørsel med temperatur under nul, uden at decideret fryse
> fødderne, overbevise dig? Det skal dog siges at jeg bruger en tynd
> hjemmestrikket ekstra sok om vinteren.

Ja det begynder at hjælpe ....

Fra : anders majland

Dato : 18-01-04 20:19

> Ja det begynder at hjælpe ....

Og nu er de bestilt - Jeg lod mig lokke af et tilbud på Evo Riders GTX
hois www.louis.de Jeg havde egenligt besluttet at lægge pengene
herhjemme da netop støvler er svært at købe postordre - men ågesen havde
kun roadstar gtx hjemme i str 46* og travelstar gtx importeres slet
ikke. Btw så er roadstar 4-500kr billigere i tyskland

* Jeg bruger normalt str 46 men ville da godt have prøvet en 45 og en 47
for at være sikker

Fra : Allan Bojesen

Dato : 05-01-04 19:56

Kenneth Sørensen wrote:

> [...]
> sommeren, og stadig godt lune når det er koldt. ..og 100% vandtætte,
> du kan sågar stå i en vandpyt til over anklerne, og dine fusser vil

Kan kraftigt tilslutte mig Dennis anbefaling. Mine tilsvarende støvler har
flere gange klaret Århus-København i silende regn uden at jeg fik våde
fødder. Og støvlerne har hvad der skal til af forstækning - skinneben, vrist
og i sålen.

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 06-01-04 21:04

"Allan Bojesen" <allan@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> flere gange klaret Århus-København i silende regn uden at jeg fik våde
> fødder. Og støvlerne har hvad der skal til af forstækning - skinneben,

Jeg købte mig et par Daytona Goretex da Louis havde tilbud på dem sidste
vinter, og da Brian (T595) så dem midt i sæson'en kiggede han ned på sine
egne totalt udtrådte og nedslidte ditto og grublede højlydt om han mon ikke
burde have hørt dét rygte - Men konklusionen var at "han stadig ikke havde
haft våde fødder i dem, og så kunne de vel nok klare endnu en sæson" - Og
jeg siger jer at de ligner lort

--
Armand.
(så meget godtvejrskører at han ikke selv kan afgive en kvalificeret