læder i tyskland?
Fra : Bo-gsxR

Dato : 03-01-04 11:39

er det billigere dernede?
over at tage på messe i slutningen af januar, til tyskland.
men mest for at spare kr...

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 03-01-04 12:25

www.louis.de kan blive en af dine bedre venner...

www.hein-gericke.de er også en mulighed

Fra : Bo-gsxR

Dato : 03-01-04 13:12

> www.louis.de kan blive en af dine bedre venner...
> www.hein-gericke.de er også en mulighed

ja, dem har jeg også kigget på tidligere, men
de har kun deres egne mærker næsten.
jeg leder efter spike, spidi og danise.
desværre
men måske skulle jeg lige kigge en gang til

bo-gsxR

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-01-04 13:20

"jeg leder efter spike, spidi og danise"

Så prøv at kigge på www.motshop.de

De taler dansk

Men inden du tager afsted, så prøv evt. lige at prutte om prisen hos din
egen forhandler. Jeg endte i sin tid med at købe min Dainese i DK og der
plejer at være rigtig gode priser i DK her i Januar, af sidste års
modeller....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 03-01-04 14:51

> [...]
> egen forhandler. Jeg endte i sin tid med at købe min Dainese i DK og der
> plejer at være rigtig gode priser i DK her i Januar, af sidste års

et af mine problemer er at jeg bruger str. 48 eller 46...
det er der sku ikk mange der har hjemme

bo-gsxR

Fra : Moller

Dato : 03-01-04 14:41

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> ja, dem har jeg også kigget på tidligere, men
> de har kun deres egne mærker næsten.
> jeg leder efter spike, spidi og danise.
> desværre
> men måske skulle jeg lige kigge en gang til

www.louis.de har da lige fået Danies på programmet :) så det er måske
noget.

VH
Lars Molnit

Fra : Intet Navn

Dato : 03-01-04 14:49

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message news:bt6ggv$n7c$1@sunsite.dk...

> www.louis.de har da lige fået Danies på programmet :) så det er måske
> noget.

Har lige sidder og bladret begejstret hos Louis, men kan altså kun finde
Dainese's 'hårde mørkevarer' (altså beskyttelses-udstyr som ryg-, knæ-,
albuebeskyttere, sliders osv...) - ?!

/Claus

Fra : Wheeler

Dato : 03-01-04 17:12

"Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> wrote

> Dainese's 'hårde mørkevarer' (altså beskyttelses-udstyr som ryg-, knæ-,
albuebeskyttere, sliders osv...) - ?!

DAINESE RUECKENSCHUTZ 1 Katalogseite: 99
til 45 EUR

Lyder billigt..
dette er vel ikke det velkendte skildpade-skjold med stropper?

--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26

Fra : Moller

Dato : 03-01-04 21:57

> Har lige sidder og bladret begejstret hos Louis, men kan altså kun finde
> Dainese's 'hårde mørkevarer' (altså beskyttelses-udstyr som ryg-, knæ-,
> albuebeskyttere, sliders osv...) - ?!

Hvis du bare går ind på siden http://www.louis.de/ så står der en mand
lige foran snuden på dig med en Dainese rygbeskytter :) prøv at trykke på
ham, de har 3-4 rygbeskytterer + diverse andet, og så må vi håbe der snart
kommer mere, så de gamle modeller kan komme under restposten :)

VH
Lars Molnit

Fra : Bo-gsxR

Dato : 07-01-04 02:43

> www.louis.de kan blive en af dine bedre venner...

hvordan er det med retur ret, hvis tøjet ikk passer?

bo-gsxR - elendig til tysk

Fra : Henrik

Dato : 07-01-04 04:15

Bo-gsxR wrote:

> hvordan er det med retur ret, hvis tøjet ikk passer?

> bo-gsxR - elendig til tysk

Du kan da bare tage på tur til Louis i Kiel, der er kun 100km. fra grænsen.

Tjek evt.: http://www.bikers4fun.dk/kiel-shopping.htm

Det er rimeligt nemt at finde, og der ligger en del campingpladser nord
for Kiel.

Hvis du farer vild, kan du bare spørge en tysk Biker om vej, det gør jeg

mvh
Henrik

Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 07-01-04 13:39

> hvordan er det med retur ret, hvis tøjet ikk passer?
>
> bo-gsxR - elendig til tysk
xxxxxxxxxxxxx

Mig bekendt er der ingen problemer med bytning af vare fra tyskland..

Ved Hein Gericke tager de gerne forsk. størrelse hjem så man kan prøve dem
inden man køber dem, men det kræver jo at man tager derned, men selv om det
sendes via pakkeposten tror jeg stadig ikke det skulle være et problem.

Men hvordan er det lige landet ligger med Hein Gericke... er de ikke snart
lukket ??? ( nogle af dem i hvert fald.. det var jo ikke alle der gik ind i
det der sammenslutning af butikkerne i europa ) Har jo hørt en del om
betalingsstanding og konkurser...

--
MVH.
Procesteknolog Jon Larsen

Fra : Poul B-H

Dato : 07-01-04 15:38

"Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen" <jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> wrote in message

> [...]
> lukket ??? ( nogle af dem i hvert fald.. det var jo ikke alle der gik ind
> det der sammenslutning af butikkerne i europa ) Har jo hørt en del om

Det er/var et franchise foretagende, så selv om moderfirmaet evt. lukker
behøver de enkelte ikke gøre det.
Den i Flensborg/Handewitt var ihverttilfælde åben for en nåned siden.

--
Poul B-H
Nonda MC21 NSR250SE

Fra : Intet Navn

Dato : 03-01-04 14:40

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> wrote in message

> er det billigere dernede?

Der *kan* være en hel del at spare ved at købe 'syd for' Danmark - og da
især på mærkevarer. Jeg købte mit læder i Tyskland og sparede noget i
nærheden af 3kkr i forhold til prisen hos en dansk forhandler..! Hvis du er
på jagt efter noget 'kvalitets-ko' til nogenlunde fornuftige priser, så kan
du starte med at kigge på:

http://www.dainese.be (- og nej! Det er ikke en stavefejl!
http://www.kushitani.de
http://www.schwabenleder.de
http://www.buesemx.com/
http://www.goede-motorsport.de

/Claus

Fra : RacerNiels

Dato : 03-01-04 16:20

> er det billigere dernede?
> over at tage på messe i slutningen af januar, til tyskland.
> men mest for at spare kr...

Hvad med England? Sidst jeg snakkede med dem, kunne man frit sende tilbage
hvis størrelsen ikke passede.
http://www.dexdirect.co.uk/

Ellers er der jo altid www.eBay.de

Niels
Sqzuki!

Fra : Bettina

Dato : 03-01-04 20:56

Bo-gsxR wrote:
> er det billigere dernede?
> over at tage på messe i slutningen af januar, til tyskland.
> men mest for at spare kr...

Jeg ved at Midtfyns MC har en Dainese i str. 46 hængende til 3500.- , det er
godt nok en model der er et par år gammel, men det er jo kun farven.

Hilsen Bettina

Fra : Bo-gsxR

Dato : 03-01-04 23:00

> Jeg ved at Midtfyns MC har en Dainese i str. 46 hængende til 3500.- , det
er
> godt nok en model der er et par år gammel, men det er jo kun farven.

dem her??
http://www.midtfyns-mc.dk/

bo-gsxR

Fra : Bettina

Dato : 04-01-04 22:58

Yep det er lige dem

Bettina zxr

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 23:02

"Bettina" <Bettina@fjerndansemus.dk> wrote in message
> Yep det er lige dem
>
> Bettina zxr

Bettina, husk at skrive under det du responderer på, ellers får du tæsk

Kenneth S

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 05-01-04 00:54

> Bettina, husk at skrive under det du responderer på, ellers får du tæsk
>

> Kenneth S

Nemlig... Det bliver sagt gør det

Fra : Armand

Dato : 03-01-04 23:31

> er det billigere dernede?
> over at tage på messe i slutningen af januar, til tyskland.
> men mest for at spare kr...

Jup!
Og ikke mindst under Hamburger Motorrad-Tage hvor der ofte er gode
messetilbud også på Dainese.

Skal det være Dainese, har jeg tidligere erfaret at [link]:
http://www.sondel.co.uk/store.html
er ubestridt billig. Faktisk billigere end den lille biks jeg under min
Y2K-italiensferie fandt og indledte et shop-amok angreb på p.g.a. prislejet!

Derudover er der ingen grund til at underkende "husmærket" ved "de tre store
tyske": Vanucci f.eks. er der flere ejere af i min bekendtskabskreds, og
ingen af dem har haft noget at brokke sig over til d.d.
En absolut fordel ved disse mærker er at de sælges/hænger som jakke hhv.
bukser - D.v.s. at man finder den bedst passende størrelse af hver inden man
lyner sættet sammen og gentester! Derudover er der to lynlåse i livet med
deraf følgende mulighed på længden også!

Test, prøv og os løs under HMT og beslut dig først derefter (du kunne jo
have reckognosceret hos Sondel inden HMT og således vurdere prisen efter at
have testet dig til rette størrelse!

Slige messer er forøvrigt fine lejligheder til at prøve alle hjelme imellem
himel og jord - Det kunne hænde at man pludselig stod med en hjelm som
passede uvant godt til lige ens kranieform. Og med en fungerende hjelm lige
nu, kan man således overvåge markedet og priserne på pågældende hjelm
igennem kommende sæson (og måske især: Næste lavsæson!)!

--
Armand.

Fra : Intet Navn

Dato : 04-01-04 13:57

> [...]
> er ubestridt billig. Faktisk billigere end den lille biks jeg under min
> Y2K-italiensferie fandt og indledte et shop-amok angreb på p.g.a.

Nu er det altså på ingen som helst måde for at gøre dig 'ansvarlig' Armand -
men lige her i 'tråden' må jeg altså lige undre mig højlydt over forhandlere
(forretninger såvel som on-line af slagsen)...

<SAFETY-RANT>

Et eksempel:

Hos http://www.sondel.co.uk/store.html sælger de Dainese's "Back Space 2"
rygbeskytter - og man kan endda vælge imellem størrelserne M og en L! Meget
fornemt - eller hvad..?! (Prisen her er iøvrigt GBP 79.95 svarende til DKR
843.78)

Hos http://www.dainese-nord.de fører de nemlig ALLE modellerne fra Dainese's
"Back Space" program - og nu lader det pludselig til at tallet efter
modelnavnet indikerer rygbeskytterens længde. Med det fulde program skal man
vælge mellem tre forskellige længder ("1" for mindre end 175cm, "2" for
175-185cm og "3" for mere end 185cm) - samt en livvidde (enten M eller L)
for hver længde. Altså hele SEKS modeller modsat de to der sælges på den
engelske site. (Her er prisen EUR 119.95 svarende til DKR 893.05) Nu fører
http://www.louis.de desværre ikke den samme model, men de har en der minder
en del om den - og lur mig om ikke der, med germansk grundighed, er
indikeret hvilken model der passer til hvilken længde mennesker!

Kan det virkelig passe at nogle forhandlere er så liderlige efter at holde
deres lagerudgifter så lave som muligt (formodentlig for dermed at kunne
sælge varen marginalt billigere), at de sælger én og samme størrelse
beskyttelsesudstyr til alle mennesker - både kvinden på 155cm og manden på
195cm..?! Jeg kunne da sagtens forestille mig at en for lang rygskinne af
den 'hårde' type (ud over at være ukomfortabel!) nærmest ville være til fare
for de øverste ryghvirvler - og med samme lethed forestiller jeg mig at en
for kort skinne ikke ville yde den beskyttelse som køberen jo egentlig har
købt og betalt for...

Med alt dette i tankerne kan jeg sgu' ikke lade være med at overveje, hvor
mange der mon så kører rundt med styrthjelme der ikke passer ordentligt
(sidder for løse eller som trykker, så det er ubehageligt at have den på);
Goretex-jakker, bukser eller læder-dragter med godkendte
beskyttelses-skaller der sidder så løst at de tilfælde af et uheld aldrig
ville komme til at yde den beskyttelse de burde; sko/støvler/handsker der
passer så dårligt at de ikke ville blive siddende hvor dé burde, som
strammer så meget at det er ubehageligt - eller som er af så ussel kvalitet
at de kun er passende til at varme fødder/hænder i imens man venter på
bussen... - Og altsammen er sikkert købt i en herlig forplumring af at
varerne var en smule billigere eller at forhandleren overbeviste kunden om
at det jo "er godt at have plads til en tyk trøje inde under, hvis det
skulle blive koldt", "når den/det udvider sig, så kommer det til at passe
fint" eller lignende. *Gys!*

- Nåmen. Da jeg jo desværre ikke kan justere på forhandlernes vilje til at
informere ordentligt og ansvarligt (som det efter min bedste overbevisning
står temmelig skrælt til med!), så vil jeg da lige slutte af med en
opfordring til at tænke- og kigge jer RIGTIG grundigt om inden I køber noget
(det være sig i en forretning eller on-line); det er ikke altid bedst at
købe det billigste - ligesom det er heller ikke altid det dyreste der er det
bedste...

</SAFETY-RANT>

- Og godt nytår iøvrigt..!

/Claus

Fra : Armand

Dato : 05-01-04 00:48

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> Nu er det altså på ingen som helst måde for at gøre dig 'ansvarlig'
> Armand -
> <SAFETY-RANT>
[snip nogle gode overvejelser og deraf følgende råd]
> </SAFETY-RANT>

God pointering af postordre-købs faremomenter!

For lige at holde mig lidt fri for mistanken om ubetinget anbefaling, skrev
jeg da netop også at man omend ikke andet kunne bruge messen til at teste
størrelser, og samtidig ihukomme forekommende modeller/størrelser og priser
ved Sondel før men slog til på stedet!

Samtidig kan jeg ikke nok påpege den for danskere ellers ukendte fordel der
er ved at handle bukser og jakke -str. for sig ved hvem af "de tre store
tyske", hvis
modeller passer en bedst - Og dét fordrer jo også on-site handel!

--
Armand.