/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Yamaha 450 WR 2WD !
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 02-01-04 23:21

Hej NG.

Så lige lidt Dakar Rally på EuroSport, og der viste de lidt med Yamaha 450WR
2WD, den vandt dagens etape, på en noget mudret/våd prøve, hans fordel var
at han kunne give fuld hane ud af svingene !

Fandt lidt om den på Google
http://ymedc.introweb.nl/en/archive/enduro/wr450_2trac.shtml


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00 ( kun RWD )
So many roads.....so little time.....
http://link.dfmc.dk/25




 
 
Brian Lænø (03-01-2004)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 03-01-04 12:55


"Dennis Hellan Pedersen" skrev
> Hej NG.
>
> Så lige lidt Dakar Rally på EuroSport, og der viste de lidt med Yamaha
450WR
> 2WD, den vandt dagens etape, på en noget mudret/våd prøve, hans fordel var
> at han kunne give fuld hane ud af svingene !
>
> Fandt lidt om den på Google
> http://ymedc.introweb.nl/en/archive/enduro/wr450_2trac.shtml
>
Det er en skam, at Yamaha ikke også, har lavet det på en stor model.
Når de kommer til de lange strækninger, så er motoren nok for lille, til at
de kan følge med.
Sådan en mc med 2 hjul træk, vil sikkert også være god til vinter kørsel.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



AW på TRX (03-01-2004)
Kommentar
Fra : AW på TRX


Dato : 03-01-04 13:12

> Det er en skam, at Yamaha ikke også, har lavet det på en stor model.
> Når de kommer til de lange strækninger, så er motoren nok for lille, til
at
> de kan følge med.

Motorens størrelse er nok velovervejet. Der er jo også noget der hedder
vægt, benzinforbrug (mindre benzin, mindre vægt) osv.
Uden at vide noget om offroad (totalt ukendskab til sagen forhindrer mig
ikke i at udtale mig...) så kan det da være, at man mener, at det den taber
på "hård" vej, det vinder den på "blød" vej. Det er jo den samlede sejr der
tæller.

Jeg erindrer stadig første gang jeg var til bilræs på ring Djursland. Der
kørte 250 ccm gocarts hurtigere omgangstider end den voldtunede Caramo der
kørte i Special Saloonklassen.

Størst er ikke altid bedst.

Iøvrigt finder jeg det umådeligt interessant med det der 2WD. Der er f.....
nogen der har tænkt sig om.

Allan
-TRX 850 i kælderen sammen med sine venner.....



Brian Lænø (03-01-2004)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 03-01-04 16:38


"AW på TRX" skrev
> > Det er en skam, at Yamaha ikke også, har lavet det på en stor model.
> > Når de kommer til de lange strækninger, så er motoren nok for lille, til
> at
> > de kan følge med.
>
> Motorens størrelse er nok velovervejet. Der er jo også noget der hedder
> vægt, benzinforbrug (mindre benzin, mindre vægt) osv.
> Uden at vide noget om offroad (totalt ukendskab til sagen forhindrer mig
> ikke i at udtale mig...) så kan det da være, at man mener, at det den
taber
> på "hård" vej, det vinder den på "blød" vej. Det er jo den samlede sejr
der
> tæller.
<snip>

Der er sikkert ingen tvivl om, at den lille Yamaha er en af de lettest at
køre, på grund af den lave vægt.
Og den er sikkert også en af de hurtigste på de snævre prøver.
Men det er kun små tids forskelle den optjener på de små prøver.
På de lange lige stræk, hvor hastigheden godt kan nærme sig 200 eller mere,
vil den sikkert miste meget tid.
Spørgsmålet er hvor meget man kan trække ud af en 450cc motor, og samtidig
få den til at holde hele vejen hjem.
En anden ting er, at der vist er et klasse skel ved de 450cc.
Så det kan være at Yamaha satser mere på at blive klasse vinder, end at
vinde samlet.

--
Brian
Cagiva Elefant 750 (ørken racer i gade trim)



BornHolm (03-01-2004)
Kommentar
Fra : BornHolm


Dato : 03-01-04 17:38

Jeg mener at til næste år bliver store 2 cylinderede cykler forbudt i PD. Så
det er spørgsmålet om Yamaha vil bruge en masse penge på at udvikle en helt
ny motor, for kun at bruge den i år.

Så i år er sikkert en udviklingsår....så næste år, så....

--
Mads Holm
kx 250 1988....en klassiker!



Claus Rittig (03-01-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-01-04 18:12

"BornHolm" <holmbornholm@SNABELAhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:FfCJb.315$YG.65@news.get2net.dk...
> Jeg mener at til næste år bliver store 2 cylinderede cykler forbudt i PD.

> det er spørgsmålet om Yamaha vil bruge en masse penge på at udvikle en
helt
> ny motor, for kun at bruge den i år.
>
> Så i år er sikkert en udviklingsår....så næste år, så....

Næh, jeg tror Yamaha er mest interesseret i at udvikle selve 2WD systemet,
og ikke så meget i at vinde PD. Som så mange andre fabrikanter, så skifter
deres fokus af og til. I en årrække havde de nogle voldsomme prototyper med
(og vandt da mindst et år), som endte med at skulle markedsføre XTZ750. Jeg
har iøvrigt siddet på begge cykler, de havde ikke meget med hinanden at
gøre...
Konkurrencen fra Honda, Cagiva, BMW, Suzuki var omfattende, men alle trak
sig stille og roligt ud af "prototype" ræset. De prototyper er dyre at
udvikle, især når der er konkurrence. Markedssegmentet tror jeg ikke er
stort nok til at de nævnte fabrikker finder det rentabelt at satse på løbet,
nu er der stort set kun KTM der har en større satsning dernede - men de har
også en markant anden markedsføringspolitik, idet de cykler de deltager med
(altså de 1-cylindrede) er produktionscykler som enhver kan gå ind til en
forhandler og købe.

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste