Hvor mange km fik I kørt i 2003?
Fra : Veset

Dato : 01-01-04 00:59

Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

--
Veset
Der selv fik kørt 13kkm på sin Honda XRV 750 AT 2003

Fra : Knud Dam

Dato : 01-01-04 02:47

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?
> Veset
> Der selv fik kørt 13kkm på sin Honda XRV 750 AT 2003

25 kkm

; - )

KD Bandt 600 S

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 01-01-04 14:19

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i en meddelelse
>
> 25 kkm
>
> ; - )
>
> KD Bandt 600 S

Uha, du har fået lagt dig i spidsen, med de 25000km, imponerende. Hvor har
du været på ferie? :)

Mvh
/Kristoffer

Fra : Knud Dam

Dato : 02-01-04 00:22

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse

> Uha, du har fået lagt dig i spidsen, med de 25000km, imponerende. Hvor har
> du været på ferie? :)
>
> Mvh
> /Kristoffer

Hej Kristoffer.

Jeg har ikke været på længere ferieture; men bruger stort set ikke bilen om
sommeren

Frk. Pernille fik mc sidste år, så vi kører også en del ture sammen.

Hun nåede 8600 km på sin GN 250 på første sæson.

; - )

KD Bandit 600 S.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 01-01-04 04:06

Veset wrote:
> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

Hej.

13700 Km

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-04 09:55

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej og godt nytår

15200km.

Hygge PD CBR1100

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-01-04 10:17

Veset skrev:

> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

....har ikke tal kun for 03 - men fik banket kilometer-antallet for de
sidste 2 år op på ikke mindre end 1568 km. ...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Tomas Linnet

Dato : 01-01-04 10:28

> [...]
>
> --
> Veset
> Der selv fik kørt 13kkm på sin Honda XRV 750 AT 2003

750km var alt det kunne blive til fra min side, og jeg er faktisk ikke
rigtigt kommet nogle steder hen

Tomas
#2 RS250

Fra : Claus

Dato : 01-01-04 11:07

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> 750km var alt det kunne blive til fra min side, og jeg er faktisk ikke
> rigtigt kommet nogle steder hen
>
> Tomas
> #2 RS250

Nææ...man kan måske sige , du kører i ring.

Claus

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-01-04 11:09

Tomas Linnet skrev:

> 750km var alt det kunne blive til fra min side, og jeg er faktisk ikke
> rigtigt kommet nogle steder hen

....hey! - du har sq da slået min rekord!

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-01-04 12:45

Hans Paulin wrote:

> ...hey! - du har sq da slået min rekord!

Den kan jeg slå. Jeg satte sidevognen på min Nimbus og skubbede den en halv
meter baglæns. Der står den endnu.

Ib Jakobsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-01-04 14:10

Ib Jakobsen skrev:

> Den kan jeg slå. Jeg satte sidevognen på min Nimbus og skubbede den
> en halv meter baglæns. Der står den endnu.

....baglæns!

....dén er ikke nem at slå! - nu er jeg foreløbig kun 3.-dårligst!

Fra : Susanne og Jesper Mi~

Dato : 01-01-04 13:03

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> skrev
> 750km var alt det kunne blive til fra min side, og jeg er faktisk ikke
> rigtigt kommet nogle steder hen

Jeg fik kørt ca. det samme på gadecyklen og 4-500 km på bane.

Susanne

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-01-04 14:02

"Susanne og Jesper Mikkelsen" <susanne_lundp@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3ff40c62$0$29335$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> "Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> skrev
>
> Jeg fik kørt ca. det samme på gadecyklen og 4-500 km på bane.

Og jeg fik kørt ca. 20 timer på bane og 250km på gadecyklen. Ikke meget i
år. Og det bliver næppe bedre i 2004.

Rittig

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-01-04 10:59

> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

Det blev til små 6000 km på Geely Boss'en og før den ca 1500 km på
forgængeren CZ180.

Men jeg kører hele året, så det er ikke fordi det bliver til så meget ud
over turen til og fra arbejde.

Hilsen
Kim Olsen

Fra : Finn

Dato : 01-01-04 11:08

> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?
>
> --
> Veset
> Der selv fik kørt 13kkm på sin Honda XRV 750 AT 2003

ca. 9.000 km. i 2003

17.950 km fra maj 2002

Finn

Fra : Carsten Jensen

Dato : 01-01-04 11:17

1800 km på Ariel + et utal af skrænter, træstammer og vandløb på Gasgas.

Carsten

Fra : Martin Pedersen

Dato : 01-01-04 12:14

> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

5500 km på XJ900'eren før den ikke gad køre med mig mere på sydfyn.
9200 km på SV650S'eren resten af sæsonen.

Så ialt 14.700 km, en ganske god sæson må man nok sige.

Mvh
Martin Pedersen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-01-04 12:20

Veset <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i

> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

Jeg ved det ikke for det forgangne års vedkommende, vel en 8000 km.
Men for det nye års vedkommende er jeg ret sikker

--
Mvfzs&xth Arne Lorenzen
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Jack Jensen

Dato : 03-01-04 20:46

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved det ikke for det forgangne års vedkommende, vel en 8000 km.
> Men for det nye års vedkommende er jeg ret sikker

Det blev til beskedne 20.500 km sidste år.
Mod 24.600 km forrige år.
- Jeg er næsten ked af at rapportere det pauvre resultat

Mvh.
Jack
HondaVFR750FK
Formand for www.Bikers4Fun
Medlem af www.vfr.dk

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 01-01-04 12:34

Ca. 10.000 km på min GPZ 500s

/Kristoffer - der glæder sig til det bilver forår!

Fra : J.C.Kløve

Dato : 01-01-04 12:34

Så var det lige at Veset Skrev
> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

Tja det blev til beskedne 8500 km

--
Dun@nt
XJ600 - 51J

Fra : Anders Thorup

Dato : 01-01-04 13:11

J.C.Kløve wrote:
> Så var det lige at Veset Skrev
>
> Tja det blev til beskedne 8500 km

Tja, det blev omkring det samme for mig, så det er ikke så overvældende

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Kenneth T

Dato : 01-01-04 13:16

> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

18-19.000km

-
MVH
Kenneth T
ZX9R

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-01-04 13:25

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

176Km
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2

Fra : Tue Jensen

Dato : 01-01-04 13:53

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> wrote in message
> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?
>
> --
> Veset
> Der selv fik kørt 13kkm på sin Honda XRV 750 AT 2003

1500 km fra august

--

Mvh. Tue
http://www.dfmc.dk/?id389

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-01-04 14:17

> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?
>
> --

11000km herfra.

Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : p.jarnbak

Dato : 01-01-04 14:28

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> wrote in message
> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

10k på en k100rt
6k på en k1100lt

Hej Palle.
(der håber på en god sommer)

Fra : Moller

Dato : 01-01-04 15:37

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

B-12 ca. 12000 og MZ'en har nået omkring 15.000 så ialt ca. 27.000km

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Gerdur&Frank

Dato : 01-01-04 15:42

5800. km. Frank

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 01-01-04 15:53

Veset wrote:
> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

Jeg har hovedsaglig brugt 3 cykler denne sæson.

Ducati 748 = 5100 km
Kawa KLR250 = 1900 km
Suzuki GSX-R250 = 1300 km

Altså ialt 8300 km for mit vedkommende

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 01-01-04 16:00

Hej
Jeg kørte det vanvittige af 1560km, men også 3200km på trædecykel, så det
rykker da lidt
Torben

Fra : H. C. Nissen

Dato : 01-01-04 16:28

On Thu, 01 Jan 2004 00:58:56 +0100, Veset <vesetdks@hotREMOVEmail.com>
wrote:

>Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

2100 på Honda'en
21.500 på BMW'en

/ HCN
Honda CB 750 F2 1978 - privatcykel
BMW K1100 LT 1997 - firmacykel

Fra : André T.

Dato : 01-01-04 16:50

ca. 30 timer motocross (Honda CR250 og Yamaha YZ250)
300km på en Husqvarna WRE125 (gade)
50km på min nyindkøbte CBR900RR

Grunden til kun 50km på CBR'en er at jeg skulle igennem en
knæ-operation, 3 dage efter jeg fik cyklen ;((((

Det sq farligt at tage et hop, når gassen sætter sig (motocross) av..
:-|

Med venlig hilsen / Kind Regards

André Tegner
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-01-04 17:12

"André T." <No@Spam.dk> skrev i en meddelelse

> ca. 30 timer motocross (Honda CR250 og Yamaha YZ250)
> 300km på en Husqvarna WRE125 (gade)
> 50km på min nyindkøbte CBR900RR

Den der WRE125, den kommer ikke tilfældigvis fra nordjylland, vel?

Rittig
(Som kender en der solgte sin WRE for nogen tid siden)

Fra : André T.

Dato : 01-01-04 17:18

>Den der WRE125, den kommer ikke tilfældigvis fra nordjylland, vel?
>
>Rittig
>(Som kender en der solgte sin WRE for nogen tid siden)

Nope... Fra sjælland :) her er et billide af den:
http://psyquan.homepage.dk/my_husky_125.htm

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-01-04 20:41

> Nope... Fra sjælland :) her er et billide af den:
> http://psyquan.homepage.dk/my_husky_125.htm

Jeps, den er nydelig! Det er uden tvivl den bedste off-roader der er solgt
på det danske marked i nyere tid. Og det er iøvrigt samme model som min
kammy's, blot var hans i originalfarver. For mange år siden var der en det
deltaog i enduroløb på dne, og det klarer den også fint, selvom affjedringen
er lidt kortere end på Husky's enduro modeller - men der sidder vist ikke
originalaffjedring på den der, vel? Det ligner grangiveligt en Öhlins? Er
der også skiftet til alu-bagsvinger?

Rittig

Fra : André T.

Dato : 01-01-04 23:03

>kammy's, blot var hans i originalfarver.

Alt er pulverlakeret på den: Stel, bagsvinger (origial stål +5kg :|),
motorblok, plast m.m..

> men der sidder vist ikke
>originalaffjedring på den der, vel? Det ligner grangiveligt en Öhlins?

Öhlins bagdæmper, Forgaffel fra Husky 250 crossmodel (CR250)

Ham der deltog i enduroløb, hed René B. (for jeg kørte Enduro
samtidigt m. ham) Han havde også anden forgaffel på og Öhlins bag.

> Det er uden tvivl den bedste off-roader der er solgt
>på det danske marked i nyere tid

Tja.. men kun hvis man er til 2-takt ;) Den var billigt, og holdbar.

Til Enduro, ville jeg nok vælge en der havde lidt mere bundtræk, da en
125cc er ik' er så sjov i svært terræn (med mindre man hedder Stefan
Everts). Og jo han kører også Enduro til dem der kender ham fra VM i
motocross.

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-01-04 10:25

> Alt er pulverlakeret på den: Stel, bagsvinger (origial stål +5kg :|),
> motorblok, plast m.m..

Jep, den ser kanon ud!

> Öhlins bagdæmper, Forgaffel fra Husky 250 crossmodel (CR250)

Det fede ved den cykel er, at det er ikke svært at bygge lidt dele på fra
enduro/cross modeller, og det er heller ikke svært at finde dele til
rimelige priser.

> Ham der deltog i enduroløb, hed René B. (for jeg kørte Enduro
> samtidigt m. ham) Han havde også anden forgaffel på og Öhlins bag.

Kender ham godt, men var ikke klar over at hans ikke var standard. Nå, det
ligger et par år tilbage Jeg var oftere løbsarrangør dengang, end jeg
var deltager.

> Tja.. men kun hvis man er til 2-takt ;) Den var billigt, og holdbar.

JEG er til totakt! Jeg ville sgu godt have sådan en stående, men det lægger
økonomi/tid en begrænsning på.

> [...]
> 125cc er ik' er så sjov i svært terræn (med mindre man hedder Stefan
> Everts). Og jo han kører også Enduro til dem der kender ham fra VM i

Tjah, til gengæld vejer den jo ingenting. En 4T render let op i +30kg. Det
betyder noget for os med små biceps.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 02-01-04 09:30

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse

> Tjah, til gengæld vejer den jo ingenting. En 4T render let op i +30kg. Det
> betyder noget for os med små biceps.

Bare rolig, dém får du vel trænet rigeligt nu (ved at gå hvileløst rundt på
stuegulvet med tøseungerne nat efter nat)!?

--
Armand

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-01-04 19:42

> [...]
>
> Bare rolig, dém får du vel trænet rigeligt nu (ved at gå hvileløst rundt

> stuegulvet med tøseungerne nat efter nat)!?

Ha, ha - næh, som håndvægte er de sgu stadig for små.

Rittig
(Som ikke kan få sine cykler lette nok)

Fra : Pein

Dato : 02-01-04 22:14

"Claus Rittig" skrev ...
> Rittig
> (Som ikke kan få sine cykler lette nok)

Har du ikke i mange år haft stor glæde af en XR600 lignende genstand,
mens halvdelen af klubben driblede rundt på DT'ere eller andet der var
30 kg. lettere?

/Niels
(der gerne vil have en tungere maskine, der så til gengæld ikke kan
blive let nok - eller...?!)

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-01-04 18:17

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus Rittig" skrev ...
> >
> Har du ikke i mange år haft stor glæde af en XR600 lignende genstand,
> mens halvdelen af klubben driblede rundt på DT'ere eller andet der var
> 30 kg. lettere?

Joh... Og se lige hvor meget jeg kører på den nu.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 03-01-04 00:35

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Ha, ha - næh, som håndvægte er de sgu stadig for små.

Men de ér et snedigt motions-system, derved at træningsvægten øges jævnt
hele tiden!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-01-04 22:03

> Men de ér et snedigt motions-system, derved at træningsvægten øges jævnt
> hele tiden!

Ja, de er da fremtidssikrede

Rittig

Fra : anders majland

Dato : 02-01-04 20:05

> Rittig:
> Ha, ha - næh, som håndvægte er de sgu stadig for små.

Så bliv du bare ved med at løfte dem dem nogle år endnu - så skal de nok
blive tunge nok Det varer nok heller ikke længe inden det er tid
til at træne mavemuskler liggende på ryggen og løfte dem op og "flyve"
med benene

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-01-04 22:02

meddelelse news:bt6v42$f2a$2@sunsite.dk...

> [...]
> blive tunge nok Det varer nok heller ikke længe inden det er tid
> til at træne mavemuskler liggende på ryggen og løfte dem op og "flyve"

Tjah, så gør de da lidt gavn

Rittig

Fra : -V-

Dato : 01-01-04 23:52

André T. wrote:
> Nope... Fra sjælland :) her er et billide af den:
> http://psyquan.homepage.dk/my_husky_125.htm

Smuk som bare fanden.

-V-

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 01-01-04 19:20

H. C. Nissen wrote:

> 2100 på Honda'en
> 21.500 på BMW'en
>
> / HCN
> Honda CB 750 F2 1978 - privatcykel
> BMW K1100 LT 1997 - firmacykel

Hej H.C.

Jeg troede faktisk at der kom flere kilometre på din arbejdscykel, er det
"normalen" eller har du været doven

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : H. C. Nissen

Dato : 01-01-04 20:55

On Thu, 1 Jan 2004 19:20:07 +0100, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote:

>Hej H.C.
>
>Jeg troede faktisk at der kom flere kilometre på din arbejdscykel, er det
>"normalen" eller har du været doven

Hej Dennis

Det er nok lidt under "normalen", men det afhænger selvfølgelig af
hvilke opgaver man har. Eksempelvis en hel dags kontrol af lastbiler
på en rasteplads giver sandsynligvis kun kørsel til/fra rastepladsen,
som måske kun ligger 10 km væk. En dag med fri patrulje giver selvsagt
noget mere, men også her kan man nemt rende ind i et eller andet som
ikke giver kilometer på klokken (synshallen, spritbilister, ulovlige
knallerter mm.)
At køre er trods alt ikke det primære på arbejde - det er det når jeg
holder fri

/ HCN

Fra : anders majland

Dato : 01-01-04 16:59

> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

17-18000km inden for rigets grænser - mest til og fra arbejde.

Men derudover har jeg haft mc'en me ude og sejle 67 gange med molslinien
(hvilket har sparet mig for mange kilometre over fyn

Fra : Bo-gsxR

Dato : 01-01-04 17:20

> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

ca. 12.000km

ca. 3.000 km på en tur til sverige
resten i dk

bo - gsxR750 Turbo

Fra : Pein

Dato : 01-01-04 16:08

"Veset" skrev ...
> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

Av, den var værre.
TransAlp'en, købt ny i 1992, har nu rundet 147.551 km. Det er 12.300 pr.
år i gennemsnit. På de første 2 MC'er jeg havde, kørte jeg ca. 18.500
km./år i gennemsnit.

Men i år ved jeg for første gang ikke hvor langt jeg har kørt. Sikkert
kun ca. 800 km.
De sidste 2 år er det blevet til sølle 2.760 km.

Men nu har jeg da lige fået skiftet den ene CDI box. Der er håb endnu.

/Niels

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 01-01-04 19:38

Veset wrote:
> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

15000km men jeg stoppede også allerede d. 6. september, på grund af styrt

--
Regards Rune
www.Bandit600RR.frac.dk

Fra : Thomas

Dato : 01-01-04 20:21

Ca. 2 tankfulde, ( 500 km)... mere blev det ikke til. Havde indstillet mig
på at den skulle sælges men ingen ville købe, så den har stået og kedet sig
hele året (og nu fik jeg endelig skiftet de gamle slidte dæk) så det blev
nogle dyre kilometer

Mvh

Thomas
Yamaha XS 400 Seca

Fra : Ninja Rider

Dato : 01-01-04 20:26

Hejsa

> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

Alt for lidt..... 5500km ca.. på 6.36'eren!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-04 21:03

> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?
>
> --
> Veset
> Der selv fik kørt 13kkm på sin Honda XRV 750 AT 2003

ca. 14.500 km på R1

Kenneth S

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-01-04 07:51

"Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> writes:

> ca. 14.500 km på R1
>
> Kenneth S

Hmmm ... ca 500km på R1, ca 150km på TLS (tak for lån Jonz), måske
1000km på R6, og et ukendt (men lille) antal km på Polini.

Nej, 2003 var ikke et godt MC år for mig

Kai
--
ex-R1, R6+Polini racere

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-01-04 07:58

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> Hmmm ... ca 500km på R1, ca 150km på TLS (tak for lån Jonz), måske
> 1000km på R6, og et ukendt (men lille) antal km på Polini.
>
> Nej, 2003 var ikke et godt MC år for mig

Glemte ovloV'en: ca 40.000km.

Kai, med 56 km til arbejde (heraf 48km på motorvej)

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-04 10:10

MC-mæssigt et nogenlunde år, bortset fra Verners massepåkørsel ved
bakkens lukning, hvori min stakkels R1 var et af de uskyldige ofre.

...at så alt andet gik galt, snakker vi ikke om.

> Glemte ovloV'en: ca 40.000km.

Ups, glemte stroA van'en ca 30.000, og ca 5.000 i Uida'en.

> Kai, med 56 km til arbejde (heraf 48km på motorvej)

Kenneth, med ca 50 km til arbejde (heraf 0 km på motorvej)

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 03-01-04 11:54

> MC-mæssigt et nogenlunde år, bortset fra Verners massepåkørsel ved
> bakkens lukning, hvori min stakkels R1 var et af de uskyldige ofre.

Avavavav sikke noget skidt. Den sag har jeg ikke hørt/læst om. Skal
jeg google, eller kan du give et kort resumé?

> ..at så alt andet gik galt, snakker vi ikke om.

> Ups, glemte stroA van'en ca 30.000, og ca 5.000 i Uida'en.

Aotrs? Astro Van = naV ortsA (navnet læses jo i sidespejlene

> Kenneth, med ca 50 km til arbejde (heraf 0 km på motorvej)

Bah. Humbug.

--Kai

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 15:39

> Avavavav sikke noget skidt. Den sag har jeg ikke hørt/læst om. Skal
> jeg google, eller kan du give et kort resumé?

Det kan jeg da godt..
En ældre herre mistede herredømmet over sin cruiser på Bakkens P-plads,
og væltede 6 (seks!) af klubbens cykler der stod parkeret side om side,
undertegnedes inklusiv. Der skete nu ikke så meget på min cykel.
Over-midter-underkåbe (begge sider), forhjul, forlygte, spejle, to
hjelme (deraf min 980g-ikke-kan-fåes-længere carbonhjelm ..sniff..).
....men den slingrende uheldsramte herre var skam ganske reel, han lagde
navn og tlfnr. på samtlige cykler, ingen slinger i valsen der.

> Aotrs? Astro Van = naV ortsA (navnet læses jo i sidespejlene

Nå, det var spejlvendt, jeg troede bare du var midlertidig ordblid, og
så sympatiserede jeg blot ..ja Astro Van, nu solgt.

> Bah. Humbug.

I kid you not, udsholt-græsted-gribskov-allerød-birkerød-kongevej, der
er skam ingen motorvej (dejligt om sommeren, nogengange lidt sjovt om
vinteren, bare ikke når man har travlt

> --Kai

Kenned S

Fra : Armand

Dato : 03-01-04 23:05

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

- - - - Incl. en betalings-bro s.v.j.h.!?
Ville en (fornufts)model til den daglige transport ikke sænke dén daglige
udgift betragteligt?

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 04-01-04 23:03

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> [...]
>
> - - - - Incl. en betalings-bro s.v.j.h.!?
> Ville en (fornufts)model til den daglige transport ikke sænke dén daglige

Hvad tænker du på her? - med Volvo'en tager det 40-45 min til/fra
arbejde, afhængig af myldretid på motorringvejen. Alternativet er at
taget bus, tog og tog igen, så så snakker vi om mindst 1½times
transport tid - hver vej. For mig at se er der ikke rigtig noget reelt
valg her.

Den månedlige transport udgift består i 2525Kr til BroBizz + ca det
samme til Benzin. Med 112km, har jeg så et fradrag på ca 2600Kr. Så
jeg betaler benzinen selv (cirka).

Efter01/01/04, kan jeg så også trækker 50Kr fra pr arbejdsdag pga
broen. Tak for det, Hr. Skatteminister.

--Kai

Fra : Armand

Dato : 05-01-04 01:40

> Hvad tænker du på her? -
> Den månedlige transport udgift består i 2525Kr til BroBizz + ca det
> samme til Benzin. Med 112km, har jeg så et fradrag på ca 2600Kr. Så
> jeg betaler benzinen selv (cirka).

Jeg troede i min enfoldighed at broen ville være billigere på motorcykel!?

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 05-01-04 13:19

> Jeg troede i min enfoldighed at broen ville være billigere på
> motorcykel!?

I deres store visdom tillader de stadig ikke brobizz til mc og der er
hellere ikke noget pendlerrabat at hente (afaik)

Fra : Armand

Dato : 05-01-04 17:22

meddelelse news:btblg0$307$2@sunsite.dk...

> I deres store visdom tillader de stadig ikke brobizz til mc og der er
> hellere ikke noget pendlerrabat at hente (afaik)

Jeg er godt klar over komforten i en bizz når man er påvej under sin daglige
transport, men et ti-turskort (=chip-kort, og ikke et klippe-kort som
jernbane-pendlerne kender det) kan man da godt have siddende tilgængeligt
(for behandskede hænder) på motorcyklen :-/

På Storebælt er mc-prisen den halve af bil-prisen, og jeg antager at
forholdet må være omtrent det samme for øresund - Kan pendlerrabatter
virkelig slå så meget af bilprisen at det ikke vil være en økonomisk gevinst
at tage modellen istedet?

--
Armand

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 05-01-04 21:33

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
> meddelelse news:btblg0$307$2@sunsite.dk...

*bt* close, but no cigar. Du kan få en "ØresundsBonus Privat" dims,
som er en brobizz dims. Men du skal stadigvæk igennem den manuelle
bane (suk).

> [...]
> virkelig slå så meget af bilprisen at det ikke vil være en økonomisk gevinst

Korrekt. Basisprisen for MC er 125DKK. Med en ØresundsBonus, privat
får man lige over 50% rabat. Så er vi nede på 62DKK pr tur.

Men når så en ØresundsPendler koster 2525DKK med op til 50 enkeltture,
så er vi nede på 50,50DKK.

Og når man så alliwl' fra tid til anden skal tage bilen, så kan det
bedst betale sig bare at tage ØresundsPendleren, og så lade både MC og
bil gå på samme brobizz.

--Kai

Fra : Armand

Dato : 06-01-04 21:07

> [...]
>
> Og når man så alliwl' fra tid til anden skal tage bilen, så kan det
> bedst betale sig bare at tage ØresundsPendleren, og så lade både MC og

Hvilket så skyldes at Øresund har til-loknings-rabatter p.g.a. den svigtende
trafikmængde. For dé muligheder forekommer da ikke på Storebælt :-/

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-01-04 22:17

> [...]
svigtende
> trafikmængde. For dé muligheder forekommer da ikke på Storebælt :-/

[Landsdels- og lands-kamp kan starte her...]

- Da ikke før det bliver mere populært for os sjællændere at flytte til
Sverige end at flytte til Jylland.
Jyder har da - så vidt jeg ved - endnu ikke mulighed for at tilbyde bedre
skatteforhold,
billigere boliger tæt på Kbh endsige billigere biler/mc en svenskerne
kan.....

Hvem af dem (Jyderne eller Svenskerne) der så er mest behagelige at
"emigrere" til vil jeg ikke tage stilling til -
det skal der nok være andre, der vil

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-01-04 22:25

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> writes:

> [...]
> ved - endnu ikke mulighed for at tilbyde bedre skatteforhold,
> billigere boliger tæt på Kbh endsige billigere biler/mc en

*GRILL*

> Hvem af dem (Jyderne eller Svenskerne) der så er mest behagelige at
> "emigrere" til vil jeg ikke tage stilling til -
> det skal der nok være andre, der vil

That's for me to know and you to wonder about!

Kai, som tidl. har boet i Aarhus midtby i 2 år. Ah, the memories.

Fra : Armand

Dato : 07-01-04 22:15

"Jesper Hedegaard" <jo-tak-til.spam@fis-af.dk> skrev i en meddelelse

> Jyder har da - så vidt jeg ved - endnu ikke mulighed for at tilbyde bedre
> skatteforhold,
> billigere boliger tæt på Kbh endsige billigere biler/mc en svenskerne
> kan.....

Nej, men vi er til gengæld forfordelt qua gratis brugsret af
Lillebæltsbroerne!

> Hvem af dem (Jyderne eller Svenskerne) der så er mest behagelige at
> "emigrere" til vil jeg ikke tage stilling til -
> det skal der nok være andre, der vil

Skåninge er nu ikke så slemme som svenskere i almindelighed!

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 07-01-04 22:33

> [...]
> Lillebæltsbroerne!

> Skåninge er nu ikke så slemme som svenskere i almindelighed!

- Så skulle det da lige være sproget - skåninge er tit værre at høre på end
jyder

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-01-04 22:20

> [...]

> Hvilket så skyldes at Øresund har til-loknings-rabatter p.g.a. den svigtende
> trafikmængde. For dé muligheder forekommer da ikke på Storebælt :-/

tja tjo. Du har jo stadigvæk broBizz Pendler på storebælt (kun 4135Kr
pr. måned, dvs ca 82Kr/tur). En enkelttur koster 250Kr i bil, og 125Kr
for MC.

Eftersom det er nøjagtig samme system de kører med på de to broer,
forstår jeg ikke at man ikke kan bruge broBizz til MC på storebælt.

Måske skal man bare gøre som på Øresundsbroen: tilmelde MC'en som "bil
#2", og så få dem til at notere sig op i den manuelle bane.

--Kai

Fra : anders majland

Dato : 05-01-04 13:19

> Efter01/01/04, kan jeg så også trækker 50Kr fra pr arbejdsdag pga
> broen. Tak for det, Hr. Skatteminister.

Kan du ikke fortælle mere om det ?
Du får vel i forvejen det gamle fradrag på 90,- for bropassagen i bil/mc
?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk - også pendler omend jeg oftere sejler
end kører over fyn

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 05-01-04 21:37

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> Kan du ikke fortælle mere om det ?
> Du får vel i forvejen det gamle fradrag på 90,- for bropassagen i bil/mc
> ?

Nej, der har ikke været noget fradrag for at køre over Øresundsbroen
før 01/01/04. Intet fradrag som i nothing zilch nada rien.

Der har været fradrag for *storebæltsbroen*, men det er en anden sag.

--Kai

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-01-04 11:21

Veset wrote:
> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

15766km på min CBR
1000-2000km på offroaderen
500km på en MZ ETZ 251 jeg havde en kort periode.

Et sløjt år. Ingen længere udlandsrejser og derfor langt under 20.000km på
min CBR

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : phk

Dato : 02-01-04 14:43

> [...]
>
> --
> Veset
> Der selv fik kørt 13kkm på sin Honda XRV 750 AT 2003

20.000 km, hvilket kun skyldes den stod på værksted et par måneder :(

--
Per, Esbjerg
Aprilia Leonardo 250

Fra : Ole Baun

Dato : 02-01-04 15:20

"phk" skrev i en meddelelse

> "Veset" skrev i en meddelelse
>
> 20.000 km, hvilket kun skyldes den stod på værksted et par måneder :(
>
> --
> Per, Esbjerg
> Aprilia Leonardo 250

Brugte mekanikerne den til deres sommerferie i det sydlige Europa ?

Ole Baun, Aalborg
CB 500, ´96, 16 - 17 kkm i 2003, 123 kkm siden ´96.

Fra : phk

Dato : 02-01-04 17:28

"Ole Baun" <olebaun@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Brugte mekanikerne den til deres sommerferie i det sydlige Europa ?

Rent faktisk blev de fleste km formentlig kørt inden for Esbjerg bygrænse.
Formentlig fordi jeg ikke har ført kontrol med det.

--
Per, Esbjerg

Fra : Allan Bojesen

Dato : 02-01-04 15:38

Veset wrote:
> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

Desværre blev det ikke til mere end godt 18.000 km. Det må gøres bedre i år.

Allan Bojesen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-01-04 17:55

Veset wrote:
> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

Ca. 12 kkm på babygixxeren, og kun 400 km på 600'eren. Den ser jeg dog frem
til mange gode km på til næste år, når der kommer plader på osv.

--
Psycho Cowboy
Babygixxer - nu med storebror

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-01-04 23:42

Veset wrote:

> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

Omkring 16kkm på min Fazer 600, der nu har rundet 50kkm absolut uden
problemer Idag kørte jeg 140 km i -2 grader, det var lidt koldt. De
første par km var mest spændene, for det var med ren is under dækkene. Nu
trænger den bare voldsomt til at blive vasket, hvilket konflikter lidt med
min eksamenslæsning :-/

Nåja, min sædvanligvis stillestående MTX125'er har jeg kun kørt godt 100 km
på. Den skulle jo egentlig have været lavet i juleferien, men sådan blev
det ikke - jeg er en doven møgfanden (som hader at skrue i frostvejr) :-|
Oh well, gearskiftet er da kommet til at fungere, så det eneste der skal
til for at den kan samles, er at finde plads til en afstandsskive i
gearkassen. Men fra den 21/1, hvor eksamenerne forhåbentligt er lykkeligt
overstået, har jeg 9 dages ferie som er reserveret til MTX'eren

Nåja, det er jo meningen at MTX'eren skal sælges (så jeg atter kan mobbe
Honda-ejere uden at det giver bagslag , så jeg kan få mig en DT125R.

Destinationer for forestående sæson? Måske FIM-rally i Holland og måske en
tur til Norge eller Skotland. Derudover er der jo det sædvanlige med
Skagen-træf og alle de andre *suk*...
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 03-01-04 11:23

Veset wrote:
> Hvor mange km fik I andre kørt i det forgangne år?

I 2003 (første sæson som mc'ist på SZR 660) blev det til ca. 15 megameter
(hedder det vel ;)) - inkl. tur til norditalien.
Men så var der også noget med at cyklen stod og samlede støv på et værksted
i sommerens 2 bedste måneder... suk. Så håber det bliver til mere i år :)

--
mvh Rasmus Neckelmann