Heureka! Ikke flere tråde om afgifter
Fra : Jøgen Mangor Iversen

Dato : 19-04-01 23:11

På min vej rundt på nettet i en ledig stund til fuld timebetaling, faldt
jeg over en side hos skatteministeriet der udtømmende beskriver reglerne
for beregning af afgifter for alle køretøjstyper. Herunder motorcykler,
både nye og importerede brugte. Læs selv videre på
http://www.skm.dk/tal/satser/afgift-regist.php3 og bliv oplyst.
Tilsvarende findes reglerne for vægtafgift på
http://www.skm.dk/tal/satser/afgift-vegt.php3 som vel er det næste
forudsigelige spørgsmål.

Med lidt held bliver der vel nu lidt færre tråde at springe over
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000

Fra : Søren L Hansen

Dato : 20-04-01 09:59

Jøgen Mangor Iversen <mangor@12move.dk> wrote in article
<3ADF6276.2473E999@12move.dk>...

> Med lidt held bliver der vel nu lidt færre tråde at springe over

Det tror du

"Ved regionens fastsættelse af den afgiftspligtige værdi til brug for
beregningen af depositum anvendes følgende materiale i prioriteret orden:
1. Niveaulister fra vurderingssekretariaterne ved told- og skatteregion
Aalborg, Aarhus, Odense og København 1 (City).
2. DAF-katalog/DAFFI-diskette og/eller Bilmagasinet/Bilindex-diskette "

Kan man få fat i kopi af den vurderingsliste?

--
Søren

Fra : Armand

Dato : 20-04-01 09:44

Jøgen Mangor Iversen <mangor@12move.dk> skrev i en
> [...]
> http://www.skm.dk/tal/satser/afgift-regist.php3 og bliv oplyst.
> Med lidt held bliver der vel nu lidt færre tråde at springe over

Og hvis du laver et par efterregninger, vil du sikkert finde at den af
mig altid nævnte håndregel á 60% af for tiden værende brugtværdi ikke er
helt ved siden af :-/

--
Armand.