Bremsepedal extrem hård, Escort 91 1,8 D
Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 31-12-03 11:53

Hej

Pedalen er så hård at det kræver mange kræfter at trykke den ned, men bilen
bremser ellers normalt.
Skaden kom bludselig, kan det være vaccum der mangler ?
Jeg har set slangerne efter, de er umiddelbart fine !

Og så godt nytår !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 12:24

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:bsu9jl$12a9$1@news.dansketelecom.com...
> [...]
> bremser ellers normalt.
> Skaden kom bludselig, kan det være vaccum der mangler ?
> Jeg har set slangerne efter, de er umiddelbart fine !

Lad mig straks sige at jeg ikke kender meget til Ford biler.

Men på en VW diesel af den årgang sidder der en seperat vaccum pumpe til
bremsen.
Denne pumpe har indeni en gummimembran som kan revne, når det sker (og det
sker pludseligt) bliver bremsen med det samme hård.

Prøv at se efter om din Ford her en vacuumpumpe. Afmonter slangen og mærk
efter om den laver vacuum.

Så er du blevet lidt klogere.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 12:38

> [...]
> bremser ellers normalt.
> Skaden kom bludselig, kan det være vaccum der mangler ?
> Jeg har set slangerne efter, de er umiddelbart fine !

Jep der er noget galt med vacum-bremseforstærkeren eller slangerne dertil.

Hvis det er selve forstærkeren den er galt med, så har de fleste ophuggere
escorter liggende i millionvis og du kan derfor hurtigt få fat i en anden
til billige penge.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : alexbo

Dato : 31-12-03 12:58

"www.analogfoto.dk skrev

> Skaden kom bludselig, kan det være vaccum der mangler ?
> Jeg har set slangerne efter, de er umiddelbart fine !

Som Claus skriver er der en vakumpumpe på din bil, den sidder bag motoren,
der hvor strømfordeleren plejer at sidde.
Tag slangen af forstærkeren og mærk om der er sug.
Hvis ikke, er det membramen, det er ikke særlig dyrt, eller vanskeligt.

mvh
Alex Christensen

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 31-12-03 16:55

Hej

Det er så det jeg prøver at tjekke, tak for svarene !

Og godt nytår !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Dennis & Katja.

Dato : 05-01-04 23:37

Hejsa...

Havde det samme problem på min 760 TD. det var en lille vaccum slange der
var hoppet af...

Dennis