Dobbelt udstødning hvor?
Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 23:42

Hej

Kan nogen sige mig hvor jeg kan få fat i et dobbelt udstødning til min
mondeo 97 sedan?
Har nu i ca 2 år ledt efter det og har stadig ikke fundet noget brugbart.
Jeg vil IKKE have et sportsudstødning som larmer, det skal bare være som
Fords ST200 udstødning.

Er for nærrig til at give 6000 Kr hos Ford.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Thomas Krath

Dato : 30-12-03 23:58

> Er for nærrig til at give 6000 Kr hos Ford.

Kan du ikke bare lave en selv? Det er da det billigste...

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 00:43

> Kan du ikke bare lave en selv? Det er da det billigste...

Har aldrig været god til at lime metal sammen, men så må jeg se om en af
vennerne kan hjælpe, hvis ikke andet er muligt. Men måske en god idé

--
Tom
Se hvorfor du skal købe mondeo

Fra : Thomas Krath

Dato : 31-12-03 00:47
Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 00:54

On Wed, 31 Dec 2003 00:47:16 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Det her er bedre:
>http://www.tkrath.dk/forum/dfb/mondeo.jpg

Hold kææææææææææft, mand - så tror man lige, at der var nogle billeder
af alle de Mondeo's med dobbelt udstødning, som kører rundt her i
byen, og så er det bare af et par chickens :)

/Mogens
ftp://danish.carftp.com/pub/Sound_clips/brm%20v16.mp3

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 00:58

> Hold kææææææææææft, mand - så tror man lige, at der var nogle billeder
> af alle de Mondeo's med dobbelt udstødning, som kører rundt her i
> byen, og så er det bare af et par chickens :)

bare og bare er så meget sagt, lidt tøj har de da på

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 01:04

On Wed, 31 Dec 2003 00:58:27 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>bare og bare er så meget sagt, lidt tøj har de da på

He, he...

Hvad vil du give for udstødningen, og hvor meget skal du bruge?
Leverer du selv stumperne og er det inkl. lydpotter?
Vi taler vel om "fra kat'en og bagud"?

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 01:19

> Hvad vil du give for udstødningen, og hvor meget skal du bruge?

kun de 2 sidste potter, mellempotten fejler ikke noget.
Du kan se her hvad jeg lige precis er ude efter.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2450360320&category=28619&rd=1
tja max et par tusinde

> Leverer du selv stumperne og er det inkl. lydpotter?
det har jeg ikke tænkt så meget over.

> /Mogens
> ftp://danish.carftp.com/pub/Sound_clips/brm%20v16.mp3

Bare for fed lyd

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 01:27

On Wed, 31 Dec 2003 01:19:26 +0100, "Tom"
> [...]

>kun de 2 sidste potter, mellempotten fejler ikke noget.
>Du kan se her hvad jeg lige precis er ude efter.

Nice - jeg skal se, hvad jeg kan gøre for dig...

>Bare for fed lyd

Jep - man skal et stykke hen i optagelserne og så ellers ha'
potmeteret vredet i bund. Det lyder afsindig godt

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 01:35

>http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2450360320&category=2861
9&rd=1

> Nice - jeg skal se, hvad jeg kan gøre for dig...

Tak,

> Jep - man skal et stykke hen i optagelserne og så ellers ha'
> potmeteret vredet i bund. Det lyder afsindig godt

Jep jeg fik et sæt højtalere med en ordentlig sub i julegave, så huset var
ved at falde sammen da BRM raceren kørte forbi min skærm ))

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 01:40

On Wed, 31 Dec 2003 01:34:49 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Jep jeg fik et sæt højtalere med en ordentlig sub i julegave, så huset var
>ved at falde sammen da BRM raceren kørte forbi min skærm ))

LOL. Måske jeg skulle tage "musikstykket" med ud i min Alfa Romeo. Den
har et knaldhamrende godt stereoanlæg, og det kunne da være ultimativt
sjovt at fyre V16'eren lydmæssigt af, cruisende hen af Strandvejen :)

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-01-04 15:21

Mogens... wrote:

> LOL. Måske jeg skulle tage "musikstykket" med ud i min Alfa Romeo. Den
> har et knaldhamrende godt stereoanlæg, og det kunne da være ultimativt
> sjovt at fyre V16'eren lydmæssigt af, cruisende hen af Strandvejen :)

Jeg prøvede det for et par år siden, jeg havde optaget en CD til bilen, og
uden at sige noget til hverken kone eller børn, havde jeg lagt den midt i
mellem musikken.
En dag vi så var ude at køre, kom BRM'en pludselig drønende, både konen og
begge unger var ved at dreje hovedet af led, for at den bil der åbenbart var
ved at overhale os.
Behøver jeg fortælle at jeg sad og hyggede mig med en stille griner

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-12-03 00:56

Ja det kan man roligt sige ;)

Er det udlejningbiler eller.......?

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 31-12-03 00:56

Øhhh.... UdlejningsMODELLER - eller...?
"

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 01:46

On Tue, 30 Dec 2003 23:41:37 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Kan nogen sige mig hvor jeg kan få fat i et dobbelt udstødning til min
>mondeo 97 sedan?

Hvilket fabrikat er det originale/ebay-udgaven?
(Walker eller hva'?)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 01:53

> Hvilket fabrikat er det originale/ebay-udgaven?
> (Walker eller hva'?)

der står mejslet Ford i det, men hvem der egentlig står bag tør jeg ikke
sige

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 02:01

On Wed, 31 Dec 2003 01:53:02 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>der står mejslet Ford i det, men hvem der egentlig står bag tør jeg ikke
>sige

Jep - har godt læst, at han skriver det. Du byder vel på den?
(1½ år på hylden, skriver han.......)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 02:07

> Jep - har godt læst, at han skriver det. Du byder vel på den?
> (1½ år på hylden, skriver han.......)

hmm vil lige se hvad den løber op i fordi han bor i nærheden af Berlin så
det er noget af en køretur for at hente et Auspuff.

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 02:09

On Wed, 31 Dec 2003 02:06:36 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>hmm vil lige se hvad den løber op i fordi han bor i nærheden af Berlin så
>det er noget af en køretur for at hente et Auspuff.

Citat:
"Afhentning en fordel, men post pr. Sperrgut også muligt".

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 02:14

> Citat:
> "Afhentning en fordel, men post pr. Sperrgut også muligt".

Will ship to Germany only.
Men kun inden for tyskland

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 02:37

On Wed, 31 Dec 2003 02:13:33 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Will ship to Germany only.
>Men kun inden for tyskland

Hallo - hvis du inden afsendelse sætter pengene inkl. fragt ind på
hans konto, kan det da for ham være fuldstændig ligegyldigt, hvor i
verden, sættet skal hen, IMO

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 12:11

> Hallo - hvis du inden afsendelse sætter pengene inkl. fragt ind på
> hans konto, kan det da for ham være fuldstændig ligegyldigt, hvor i
> verden, sættet skal hen, IMO

Vil prøve at sende en mail til ham og se. Men tidl. erfaringer har vist mig
at de "tossede" tyskere ikke har forstået idéen med auktioner. De byder
simpelthen så vildt meget at man flere gange har kunne få NYE varer
billigere end det de presser hinanden op på.

Fra : Fly Christensen

Dato : 31-12-03 15:03

On Wed, 31 Dec 2003 12:10:31 +0100, "Tom"

> [...]
>simpelthen så vildt meget at man flere gange har kunne få NYE varer
>billigere end det de presser hinanden op på.

Kan jeg kun bekræfte! En prøjser bød 60 Euro for en CH Throttel som
koster 20 Euro fra ny af. Jeg sagde ingenting, men glædede mig!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Fly Christensen

Dato : 31-12-03 15:02

>hmm vil lige se hvad den løber op i fordi han bor i nærheden af Berlin så
>det er noget af en køretur for at hente et Auspuff.

Få dem sendt til FL. Så kan du hente dem her.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 15:17

> Få dem sendt til FL. Så kan du hente dem her.

Kan man få sendt det til Posthuset i Flensborg?
(jubii så vil det ikke være noget problem)
Sperrgut hvad betyder det egentlig?

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 15:21

On Wed, 31 Dec 2003 15:16:50 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Kan man få sendt det til Posthuset i Flensborg?

Poste restante - kan man jo alle steder.

>Sperrgut hvad betyder det egentlig?

Omfangsrig post uden indpakning, eksempelvis
www.dhl.de/dhl?lang=de_DE&xmlFile=1217

/Mogens

Fra : Fly Christensen

Dato : 31-12-03 15:46

>Kan man få sendt det til Posthuset i Flensborg?
>(jubii så vil det ikke være noget problem)

Du kan da få dem sendt til mig, hvis du vil.

>Sperrgut hvad betyder det egentlig?

Sperrig: auf Grund seiner Form, Größe unverhältnismäßig viel Platz in
einem dafür zu engen Raum erfordernd, sich nicht gut irgendwo
unterbringen, transportieren lassen

Duden 1989 p. 1429f

Frit oversat: Besværligt at pakke i en normal kasse.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 16:15

> Du kan da få dem sendt til mig, hvis du vil.

Jo det ville jeg gerne, hvis jeg går hen og vinder auktionen, nu bor du vel
ikke så langt nede i tyskland?
Gider du maile mig din adresse HVIS jeg skulle vinde den?

Fra : Fly Christensen

Dato : 31-12-03 16:19

On Wed, 31 Dec 2003 16:15:09 +0100, "Tom"

>Jo det ville jeg gerne, hvis jeg går hen og vinder auktionen, nu bor du vel
>ikke så langt nede i tyskland?

Hvor godt følger du med i gruppen? De faste kaffeklubsmedlemmer ved,
hvor jeg bor.

FL

>Gider du maile mig din adresse HVIS jeg skulle vinde den?

Kommer.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 16:32

> Hvor godt følger du med i gruppen? De faste kaffeklubsmedlemmer ved,
> hvor jeg bor.

Jeg er ikke medlem af kaffeklubben og er her kun af og til.

> FL

okay fint nok

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 16:12

> Kommer.
>
> Fly

Har prøvet at fjerne nospam i Fly's adresse men så får jeg en meddelse om at
mailen ikke kan afleveres.
Er der nogen der kan sige mig hvad Fly's rigtige e-mail er? (evt maile den
til mig)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-01-04 16:27

> [...]
> mailen ikke kan afleveres.
> Er der nogen der kan sige mig hvad Fly's rigtige e-mail er? (evt maile den

Har ikke prøvet, men har en ide om at du har fjernet for lidt 2x_ skal måske
også fjernes.

mvh Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 16:40

> at
>
> Har ikke prøvet, men har en ide om at du har fjernet for lidt 2x_ skal
måske
> også fjernes.

Er prøvet:
både x__x@ xx@ og x_x@

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-04 16:48

On Sun, 4 Jan 2004 16:39:31 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Er prøvet:
>både x__x@ xx@ og x_x@

Mit bud: fornavn.efternavn@gmx.net

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 17:00

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bud: fornavn.efternavn@gmx.net

Tak, jeg tror mailen røg igennem

--
Forresten svarede du ikke i navigationsgruppen på mit spørgsmål om
Routeplanner har Polen med som kort, da nogle hjemmesider siger den har og i

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-04 17:01

On Sun, 4 Jan 2004 17:00:05 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Tak, jeg tror mailen røg igennem

"Jeg er go' -> hvor go' ? -> Hugo"

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-01-04 17:05

Mogens... wrote:

> "Jeg er go' -> hvor go' ? -> Hugo"

Så så, Eddie

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-01-04 17:11

On Sun, 4 Jan 2004 17:05:06 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Så så, Eddie
>
>--

Narrrhj ja - ham der "Eddie the Eagle" *LOL*

Han ku' dælme det der med skihop.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-04 17:12

On Sun, 04 Jan 2004 17:11:12 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]

He, he -

>Narrrhj ja - ham der "Eddie the Eagle" *LOL*
>Han ku' dælme det der med skihop.

Hallo! - jeg står ikke på ski

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-01-04 17:14

Folmer Rasmussen wrote:

> Narrrhj ja - ham der "Eddie the Eagle" *LOL*

Det var nu ikke lige dén Eddie jeg tænkte på

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-01-04 17:30

On Sun, 4 Jan 2004 17:13:41 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Det var nu ikke lige dén Eddie jeg tænkte på
>
>--

Det er jeg helt på det rene med, men Mogens og jeg har nogenlunde
samme indstilling til tingene. Vi beskæftiger os meget ugerne med ting
vi ikke er fortrolige med, og derfor vidste jeg at der inden for
ganske kort tid ville komme et brøl fra Mogens.

Det holdt jo stik.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Neser

Dato : 31-12-03 10:38

> [...]
> Fords ST200 udstødning.
>
> Er for nærrig til at give 6000 Kr hos Ford.

Ved at Simons laver med enkelt afgang i hver side, hvilket vel er det du
søger. Har nemlig en bekendt der kører rundt med det på sin mondeo, som dog
er en 5-dørs, men det gør vel ingen forskel.

Men erfaringer med Simons siger mig at det ikke er den mest lydløse
udstødning.

- Neser

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 12:08

> [...]
> er en 5-dørs, men det gør vel ingen forskel.
>
> Men erfaringer med Simons siger mig at det ikke er den mest lydløse

Så er det ikke noget for mig, jeg gider ikke have hovedpine hver gang jeg
skal køre en 500-1000 Km på en dag.

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 12:19

On Wed, 31 Dec 2003 12:07:45 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Så er det ikke noget for mig, jeg gider ikke have hovedpine hver gang jeg
>skal køre en 500-1000 Km på en dag.

Det er ikke Simons, og det larmer ikke. Ialt fald ikke alle de
"anlæg", jég har hørt, og det er mange! - Mondeo med dobbelt afgang
ser man mange steder, hér.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 12:26

> Det er ikke Simons, og det larmer ikke. Ialt fald ikke alle de
> "anlæg", jég har hørt, og det er mange! - Mondeo med dobbelt afgang
> ser man mange steder, hér.

okay, her ser man kun gamle 1.6 og 1.8 mk1 modeller med morfar's bag rattet,
der aldrig kunne drømme om så meget som sætte et par alufælge på bilen

Jeg vil under ingen omstændigheder have et udstødning som larmer som de her
Remus sportsudgaver. For søren da, jeg kan dårligt holde ud at køre med i
Tipo'en selv om det kun er 10 Km.

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 12:34

On Wed, 31 Dec 2003 12:26:00 +0100, "Tom"
> [...]

>Remus sportsudgaver. For søren da, jeg kan dårligt holde ud at køre med i

Jeg har set det monteret på alle motorversioner. Blot 400 m fra mit
hus bor en ejer af en 2 liters st.car, hvor rørerne er ført ud i
siderne. Bilen har ikke ændret lyd, fordi rørene er monteret.
(hans Mondeo er ekstrem flot -> har noget spoilerhalløj med fire
mindre og runde "tåge-/fjernlys), jeg ikke har set andre steder).

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 12:42

> [...]
> (hans Mondeo er ekstrem flot -> har noget spoilerhalløj med fire
> mindre og runde "tåge-/fjernlys), jeg ikke har set andre steder).

Du tænker på
?

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 13:14

On Wed, 31 Dec 2003 12:41:33 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Du tænker på?
>www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=386

Nope - de dobbelte lygter sidder i frontspoileren.
Endvidere er der skørter og hækspoiler, sænket undervogn samt 17"

/Mogens

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 11:02

On Tue, 30 Dec 2003 23:41:37 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Kan nogen sige mig hvor jeg kan få fat i et dobbelt udstødning til min
>mondeo 97 sedan? - Er for nærrig til at give 6000 Kr hos Ford.

Koster under det halve ved www.dundw.de

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 12:05

> Koster under det halve ved www.dundw.de

Kan kun finde noget Bosal som koster 330 Euro pr stk h/v, så det bliver 660
Euro plus fragt, så er vi alligevel oppe på 6000 Kr før det står i min
garage.

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 12:15

On Wed, 31 Dec 2003 12:04:39 +0100, "Tom"
> [...]

>Euro plus fragt, så er vi alligevel oppe på 6000 Kr før det står i min

Du skal ind under DW Repair og toggle dig gennem lageret - så ender du
med et y-rør, en højre og en venstre potte (stor prisforskel på de 2
potter!?) samt en pris på 500€.
Venstre koster 322€
Højre koster 173€
Verbinder 3€ (kan da ikke være Y-røret?)

Ligger der ikke en forretning i Flensburg area?
Iøvrigt kører de ofte med 20% rabat på udstødning!
Det er orginale Ford stumper/Remus.

Min grossist har lukket - jeg vender tilbage i 2004

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-04 13:50

> Koster under det halve ved www.dundw.de

Hej
Så fik jeg sørme udstødningen på ebay
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2450360320&category=28619&rd=1

1.500 Kr

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-01-04 13:56

Hej!

Tom wrote:

> Så fik jeg sørme udstødningen på ebay
> http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2450360320&category=28619&rd=1
>
> 1.500 Kr

Tillykke! Det var da en yderst rimelig pris imho :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
http://www.schradertegner.dk/radioer

Fra : Mogens...

Dato : 04-01-04 14:48

On Sun, 4 Jan 2004 13:49:31 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Så fik jeg sørme udstødningen på ebay
>http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2450360320&category=28619&rd=1
>1.500 Kr

Fornemt - meget billigt, tror jeg "cartom999"

/Mogens