2 Års prøveperioden for grønne nykogte beg~
Fra : Dak

Dato : 30-12-03 23:21

nogen som skulle have regelsættet for den liggende et sted?

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-12-03 23:26

"Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> nogen som skulle have regelsættet for den liggende et sted?

Prøv at kigge lidt på Kristoffer's indlæg fra kl. 16.56 "mc kørekort"
--
Brian Sørup
Honda VF 500 F2

Fra : dtext2

Dato : 01-01-04 21:49

"Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> nogen som skulle have regelsættet for den liggende et sted?

2-års prøveperioden er nu blevet til 3.

--
vh Sune
Honda VF500 FII, Yamaha XJ 600

Fra : Moller

Dato : 01-01-04 22:13

"dtext2" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> 2-års prøveperioden er nu blevet til 3.

Det vil sige at nu er det fra 18 til 21 , eller hvordan ??? lyder som en
go ide, så slipper man for alt forviringen osv...

Minder mig om er der nogen statistikker der viser at hele konceptet med
lille og stort kort, har redet liv og ulykker, eller er der stadig samme
mængde MC'iser der kommer til skade årligt ?

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Sune

Dato : 01-01-04 22:47

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> "dtext2" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det vil sige at nu er det fra 18 til 21 , eller hvordan ??? lyder
som en
> go ide, så slipper man for alt forviringen osv...

Nej, jeg mener den 2-årige prøvetid for førstegangserhververe, der
hidtil har været gældende for både bilister og MC-kørere. Den er nu pr.
1/9-2003 3 år.

Reglen om aldersbetingelser er uændrede.

Fra : Moller

Dato : 01-01-04 22:59

> Nej, jeg mener den 2-årige prøvetid for førstegangserhververe, der
> hidtil har været gældende for både bilister og MC-kørere. Den er nu pr.
> 1/9-2003 3 år.
>
> Reglen om aldersbetingelser er uændrede.

Ja, men nu de passer sammen altså 18 til 21 er 3 år ... så vil du som 18
årig ikke kunne få stort kort som 20 årig, som med de gamle regler, får du
kan vel stadig få stort kort så snart du er fyldt 21, og derved ikke så
meget rod med om man var 18 eller 19 da man tog kortet, men at man skal være
21 før man få et stort.

VH
Lars Molnit

Fra : Jacob Larsen

Dato : 02-01-04 00:16

> [...]
> og derved ikke så meget rod med om man var 18 eller 19 da man tog
> kortet, men at man skal være 21 før man få et stort.

Jeg tror han snakker om de to år hvor man er på prøvetid og derfor har
nemmere ved at miste kortet, hvis man gør noget ulovligt og bliver opdaget.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Dak

Dato : 02-01-04 20:23

Ja. *lol* lyder som om de taler om 2 forskellige ting. jeg mente i den
originale/start tråd om prøveperioden og ikke lille/stort kørekort.
Prøveperioden gælder for alle som har erhvervet sig et uanset alder....

Fra : Moller

Dato : 02-01-04 22:44

> Ja. *lol* lyder som om de taler om 2 forskellige ting. jeg mente i den
> originale/start tråd om prøveperioden og ikke lille/stort kørekort.
> Prøveperioden gælder for alle som har erhvervet sig et uanset alder....

åh, misforstod det da du skrev grønne :) da lille kort også kan
betragtes som prøvetid :)

VH
Lars Molnit

Fra : Sune

Dato : 03-01-04 01:42

> [...]
> originale/start tråd om prøveperioden og ikke lille/stort kørekort.
> Prøveperioden gælder for alle som har erhvervet sig et uanset
[cut]
Ja men så forstod jeg det rigtigt

Du kan læse om det i færdselsloven paragraf 126 stk. 4.

http://147.29.40.90/_LINK_A47037838/919&ACCN/A20010071229

Der står to år, men dette er senere rettet til 3 år.

http://147.29.40.90/_LINK_A47037838/919&ACCN/A20030043230

Fra : Sune

Dato : 03-01-04 01:47

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[klip]
> [...]
>
> http://147.29.40.90/_LINK_A47037838/919&ACCN/A20010071229
>
> Der står to år, men dette er senere rettet til 3 år.

Hmm... man kan åbenbart ikke lave links til undersider på Retsinfo.
Så du må ind og søge på www.retsinfo.dk

vh Sune