|
| Effektiv tuning til bandit 1200!!! Fra : Knorsfis |
Dato : 30-12-03 16:32 |
|
Hvis nu der skulle sidde en eller anden bag skærmen, som har en bandit
1200 men ikke mener at den har nok kræfter.... så se her!!!!
www.bigccracing.com
En 1400ccm bandit med turbo og NOS...
gad vide om det er noget for Moller...
Jesper
| |
Moller (30-12-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 30-12-03 23:12 |
|
"Knorsfis" <vfr@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:2e32f6ce.0312300731.553a7076@posting.google.com...
> Hvis nu der skulle sidde en eller anden bag skærmen, som har en bandit
> 1200 men ikke mener at den har nok kræfter.... så se her!!!!
> www.bigccracing.com
>
> En 1400ccm bandit med turbo og NOS...
> gad vide om det er noget for Moller...
hmmmm, mums :) det gir ide'er ... men jeg skal lige trylle nogen penge
frem :) og først ha gjort noget ved afjedringen osv.. :) inden jeg gør næste
indhug i motoren :)
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251
Suzuki GSF 1200 S
| |
Knorsfis (31-12-2003)
| Kommentar Fra : Knorsfis |
Dato : 31-12-03 09:41 |
|
> > En 1400ccm bandit med turbo og NOS...
> > gad vide om det er noget for Moller...
>
> hmmmm, mums :) det gir ide'er ... men jeg skal lige trylle nogen penge
> frem :) og først ha gjort noget ved afjedringen osv.. :) inden jeg gør næste
> indhug i motoren :)
De er da ret billige... 899£ for en 1371cc motor... Så burde det være
endnu lettere at få forhjulet til at hilse på den blå himmel
Hvad koster en brugt bandit 1200??
Jesper
(der går med skumle tanker
| |
Pwh (31-12-2003)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 31-12-03 09:59 |
|
Knorsfis wrote:
>>> En 1400ccm bandit med turbo og NOS...
>>> gad vide om det er noget for Moller...
>>
>> hmmmm, mums :) det gir ide'er ... men jeg skal lige trylle nogen
>> penge frem :) og først ha gjort noget ved afjedringen osv.. :) inden
>> jeg gør næste indhug i motoren :)
>
> De er da ret billige... 899£ for en 1371cc motor... Så burde det være
> endnu lettere at få forhjulet til at hilse på den blå himmel
>
> Hvad koster en brugt bandit 1200??
>
> Jesper
> (der går med skumle tanker
Den er sikker rigtig billig når du først har givet den sådan en omgang ;)
Med de priser vi har på mc'er her i landet tror jeg man skal afholde sig fra den
slags narrestreger, kan man ikke mokke en Gsx-R motor i istedet for.
/Jens
| |
Moller (31-12-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 31-12-03 12:35 |
|
> Den er sikker rigtig billig når du først har givet den sådan en omgang ;)
> Med de priser vi har på mc'er her i landet tror jeg man skal afholde sig
fra den
> slags narrestreger, kan man ikke mokke en Gsx-R motor i istedet for.
Øh, why ??? så længe man ikke smider en turbo i der er ved at springe
lortet fra hinanden er der vel ik noget galt.
Og en anden ting er jo at smide en Gsx-R 1100 motor over som fitter
perfect, er lige så dyrt som at kaste sig ud i opboringen osv...og der vil
jeg nok foretrække anden knast + opborings løsningen :) da den gir bedre
moment også, hvorimod en Gsx-R motor ødelægger Bandittens dejlige moment i
bunden.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
| |
Pwh (31-12-2003)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 31-12-03 14:24 |
|
Moller wrote:
>> Den er sikker rigtig billig når du først har givet den sådan en
>> omgang ;) Med de priser vi har på mc'er her i landet tror jeg man
>> skal afholde sig fra den slags narrestreger, kan man ikke mokke en
>> Gsx-R motor i istedet for.
>
> Øh, why ??? så længe man ikke smider en turbo i der er ved at
> springe lortet fra hinanden er der vel ik noget galt.
Svar mig nu helt ærligt, ville du ikke fortrække at købe en mc der ikke havde
kørt med tunet motor frem for en med en tunet motor.
Det jeg mener med det er, at først pumper man penge i en tuning som samtidigt
forringer man mc'ens brugtværdi med x-antal kr + at mange (mig selv incl) aldrig ville
drømme om at købe en mc der var blevet tunet på.
> Og en anden ting er jo at smide en Gsx-R 1100 motor over som
> fitter perfect, er lige så dyrt som at kaste sig ud i opboringen
Tja, men så har du til gengæld 2 motorer, en klar fordel ved gensalg.
> osv...og der vil jeg nok foretrække anden knast + opborings løsningen
> :) da den gir bedre moment også, hvorimod en Gsx-R motor ødelægger
> Bandittens dejlige moment i bunden.
Det har du sikkert ret i, men det bliver på sigt en dyr løsning.
En ting er at få optimeret motoren så den yder perfekt i standart trim
med udstødninger, dysning osv. Men at begynde at borer en sund og rask motor op
er i mine øjne at smide penge ud af vinduet.
Men er man ligeglad med det så er det da sikkert en god løsning, bare man er forberedt på værditabet.
/Jens (Kwak KR-1 der ikke skal tunes på)
| |
Moller (31-12-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 31-12-03 14:57 |
|
> Svar mig nu helt ærligt, ville du ikke fortrække at købe en mc der ikke
havde
> kørt med tunet motor frem for en med en tunet motor.
Det går så sandelig an på hva maskine vi snakker om :) lige præcis
B-12'eren vil jeg gerne ha købt med andre knaster osv... til at starte med
så jeg selv slap for at rode med at sætte dem i osv... Men snakker vi om en
lille hissig 2-600cc ville jeg aldrig røre den med en Ild tang, eller endnu
være en tunet 2 takter ville jeg slet ikke røre ved :) men det er igen
forskellen fra maskine til maskine hva de kan tåle at tunes ekstra med
osv... nå ja, en GS450 ombygget til TT, og boret til 550cc... og andet
topstykke osv... uha :) sjovt project, men usælgeligt.
> Det jeg mener med det er, at først pumper man penge i en tuning som
samtidigt
> forringer man mc'ens brugtværdi med x-antal kr + at mange (mig selv incl)
aldrig ville
> drømme om at købe en mc der var blevet tunet på.
Der er vi jo så forskellige, der er stadig folk som vil ha flest kræfter
for pengende :) så de er jo villige købere... men hvis det er en lorte
tunning, som gør maskine knap kan holde sig i live, så vil jeg da holde mig
væk.
> > Og en anden ting er jo at smide en Gsx-R 1100 motor over som
> > fitter perfect, er lige så dyrt som at kaste sig ud i opboringen
>
> Tja, men så har du til gengæld 2 motorer, en klar fordel ved gensalg.
Tænkte nu mere i bare at hugge toppen, så for man knaster og det hele,
og beholder boringen fra B-12 og så lige skifter koblingen.
> > osv...og der vil jeg nok foretrække anden knast + opborings løsningen
> > :) da den gir bedre moment også, hvorimod en Gsx-R motor ødelægger
> > Bandittens dejlige moment i bunden.
>
> Det har du sikkert ret i, men det bliver på sigt en dyr løsning.
> En ting er at få optimeret motoren så den yder perfekt i standart trim
> med udstødninger, dysning osv. Men at begynde at borer en sund og rask
motor op
> er i mine øjne at smide penge ud af vinduet.
> Men er man ligeglad med det så er det da sikkert en god løsning, bare man
er forberedt på værditabet.
Muha ha :) det med værdi tab, og hvor mange penge der postes i :) de
kender vi jo alle Armands evindelige genopstået udtryk "Køb en støre
maskine, det er billigere" Så os der absolut vil pille og ændre på vores
maskiner er jo heldighvis klar over der er en del tab, men på den anden side
er det skide sjovt...
Og som en godt eksempel på min ligegyldighed ommkring at poste penge i
:) så tænk på hvor mange penge jeg har smidt i min MZ ... f.eks. dens
El-anlæg koster mere end en brugt 251'er som min er... og så er der
udstødningerne, samt de nye progresive fjedre på vej til den + 17" fælge som
skal findes i dette forår osv... ingen af disse ting gør maskinen mere værd,
og de alle koster røven af penge :) MEN, jeg er den eneste der har en
maskine som den, og det er det fede :) lige som med Banditten, så er de
fleste B-12 ejere aldrig helt tilfredse med den, og derved poser penge i den
for at give præcis deres præg på den, præcis som Custom Chopper folket :)
> /Jens (Kwak KR-1 der ikke skal tunes på)
Blir også en ekstrem bøvlet og dyr fornøjelse at hive mere ud af den
KR-1 , for slet ikke tale om slidet der vil komme i den :) men kørte man
seriøs banerace på den, så skulle der vel nok pilles i den :)
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
| |
Christian Knudsen (31-12-2003)
| Kommentar Fra : Christian Knudsen |
Dato : 31-12-03 15:10 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev
> MEN, jeg er den eneste der har en
> maskine som den, og det er det fede :) lige som med Banditten, så er de
> fleste B-12 ejere aldrig helt tilfredse med den, og derved poser penge i
den
> for at give præcis deres præg på den, præcis som Custom Chopper folket :)
Hva fanden - er du skabs-Harley-mand ????
mvmch
christian
| |
Moller (31-12-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 31-12-03 15:19 |
|
"Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
en meddelelse news:3ff2d83f$0$69987$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Moller" <news@molnit.com> skrev
>
> > MEN, jeg er den eneste der har en
> > maskine som den, og det er det fede :) lige som med Banditten, så er de
> > fleste B-12 ejere aldrig helt tilfredse med den, og derved poser penge i
> den
> > for at give præcis deres præg på den, præcis som Custom Chopper folket
:)
>
> Hva fanden - er du skabs-Harley-mand ????
Hva satan, din lille L.. Unge, ka bare vendte dig til Julefrokosten, så
skal du satme drikkes under bordet og sendes med toget til sverige hvor du
høre til.
Harley Mand, meget skal man høre på men det er lige over grænsen :)
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
| |
Pwh (31-12-2003)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 31-12-03 15:31 |
|
Moller wrote:
>> Svar mig nu helt ærligt, ville du ikke fortrække at købe en mc der
>> ikke havde kørt med tunet motor frem for en med en tunet motor.
>
> Det går så sandelig an på hva maskine vi snakker om :) lige præcis
> B-12'eren vil jeg gerne ha købt med andre knaster osv... til at
> starte med så jeg selv slap for at rode med at sætte dem i osv...
Giver dig dig ikke også en indikering af hvordan en mc er blevet kørt
hvis ejeren ligefrem mente at en tuning var nødvendig.
Selv en 1200 Bandit kan man vel slides op ;)
>> Det jeg mener med det er, at først pumper man penge i en tuning som
>> samtidigt forringer man mc'ens brugtværdi med x-antal kr + at mange
>> (mig selv incl) aldrig ville drømme om at købe en mc der var blevet
>> tunet på.
>
> Der er vi jo så forskellige, der er stadig folk som vil ha flest
> kræfter for pengende :) så de er jo villige købere... men hvis det er
> en lorte tunning, som gør maskine knap kan holde sig i live, så vil
> jeg da holde mig væk.
Hvad tror du der er blevet kørt hårdest, en tunet Bandit eller en standart.
>>> osv...og der vil jeg nok foretrække anden knast + opborings
>>> løsningen :) da den gir bedre moment også, hvorimod en Gsx-R motor
>>> ødelægger Bandittens dejlige moment i bunden.
>>
>> Det har du sikkert ret i, men det bliver på sigt en dyr løsning.
>> En ting er at få optimeret motoren så den yder perfekt i standart
>> trim med udstødninger, dysning osv. Men at begynde at borer en sund
>> og rask motor op er i mine øjne at smide penge ud af vinduet.
>> Men er man ligeglad med det så er det da sikkert en god løsning,
>> bare man er forberedt på værditabet.
>
> Muha ha :) det med værdi tab, og hvor mange penge der postes i :)
> de kender vi jo alle Armands evindelige genopstået udtryk "Køb en
> støre maskine, det er billigere" Så os der absolut vil pille og ændre
> på vores maskiner er jo heldighvis klar over der er en del tab, men
> på den anden side er det skide sjovt...
Jamen har man gjort sig det klart, så fred værer med det for min skyld.
Jeg bliver bare aldrig køber til en tunet 1200 Bandit.
> Og som en godt eksempel på min ligegyldighed ommkring at poste
> penge i :) så tænk på hvor mange penge jeg har smidt i min MZ ...
> f.eks. dens El-anlæg koster mere end en brugt 251'er som min er
Har man så mange penge at man ikke ved hvad man ellers skal bruge dem til
er det da sikkert også en ganske underholdende hobby ;)
/Jens
| |
Moller (31-12-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 31-12-03 15:53 |
|
> Giver dig dig ikke også en indikering af hvordan en mc er blevet kørt
> hvis ejeren ligefrem mente at en tuning var nødvendig.
> Selv en 1200 Bandit kan man vel slides op ;)
Tjooo... men nu er det heldighvis sådan at de fleste nyere maskiner kan
tåle en stor del, og så er den vigtigste parameter stadig hvor service
præget ejeren har været over for sin maskine :) det ser jeg som en vigtige
end at maskine er kørt af pige :)
> > Der er vi jo så forskellige, der er stadig folk som vil ha flest
> > kræfter for pengende :) så de er jo villige købere... men hvis det er
> > en lorte tunning, som gør maskine knap kan holde sig i live, så vil
> > jeg da holde mig væk.
>
> Hvad tror du der er blevet kørt hårdest, en tunet Bandit eller en
standart.
uha, det er et svært spørgsmål, men jeg vil mene at begge er kørt okay
hårdt, da det er en maskine der tigger om leg :)
> Jamen har man gjort sig det klart, så fred værer med det for min skyld.
> Jeg bliver bare aldrig køber til en tunet 1200 Bandit.
Sådan er vi alle heldighvis så forskellige :)
> > Og som en godt eksempel på min ligegyldighed ommkring at poste
> > penge i :) så tænk på hvor mange penge jeg har smidt i min MZ ...
> > f.eks. dens El-anlæg koster mere end en brugt 251'er som min er
>
> Har man så mange penge at man ikke ved hvad man ellers skal bruge dem til
> er det da sikkert også en ganske underholdende hobby ;)
tjaaa... samme mening har jeg om folk der bygger mode togbaner :) osv...
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... Som pænt vendter på svar fra UK, om hva prisen er på
en 404cc convetering..
Suzuki GSF 1200 S
| |
Moller (31-12-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 31-12-03 15:54 |
|
> tjaaa... samme mening har jeg om folk der bygger mode togbaner :)
osv...
Model togbaner :) glemte lige et l
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi ... Som pænt vendter på svar fra UK, om hva prisen er
på
> en 404cc convetering..
> Suzuki GSF 1200 S
>
>
| |
Pwh (31-12-2003)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 31-12-03 17:37 |
|
Moller wrote:
>> Giver dig dig ikke også en indikering af hvordan en mc er blevet kørt
>> hvis ejeren ligefrem mente at en tuning var nødvendig.
>> Selv en 1200 Bandit kan man vel slides op ;)
>
> Tjooo... men nu er det heldighvis sådan at de fleste nyere
> maskiner kan tåle en stor del, og så er den vigtigste parameter
> stadig hvor service præget ejeren har været over for sin maskine :)
> det ser jeg som en vigtige end at maskine er kørt af pige :)
Nu skulle det jo heller ikke nødvendigvis værer en maskine der var kørt af en pige
Men du sniger dig lidt uden om det faktum at en tunet maskine tyder på ekstra hårdt brug.
>>> Der er vi jo så forskellige, der er stadig folk som vil ha flest
>>> kræfter for pengende :) så de er jo villige købere... men hvis det
>>> er en lorte tunning, som gør maskine knap kan holde sig i live, så
>>> vil
>>> jeg da holde mig væk.
>>
>> Hvad tror du der er blevet kørt hårdest, en tunet Bandit eller en
>> standart.
>
> uha, det er et svært spørgsmål, men jeg vil mene at begge er kørt
> okay hårdt, da det er en maskine der tigger om leg :)
Det vil jeg bestemt ikke give dig ret i mht en B-12'er, det var da en mc
jeg ville kunne anbefale min far at købe pgr af den lave pris i forhold til ydelsen.
Og tro mig, den mand har aldrig kørt over 150km/t på en mc på trods af at
han har haft flere forskellige 1000ccm'er.
En B-12'er kan da meget let værer en mc man køber til alm turing og hygge,
skal man kører gaderace er det nok ikke lige den man kaster sig over.
>> Jamen har man gjort sig det klart, så fred værer med det for min
>> skyld. Jeg bliver bare aldrig køber til en tunet 1200 Bandit.
>
> Sådan er vi alle heldighvis så forskellige :)
Jeg vil så tro at flertallet af købere er forskellige
>>> Og som en godt eksempel på min ligegyldighed ommkring at poste
>>> penge i :) så tænk på hvor mange penge jeg har smidt i min MZ ...
>>> f.eks. dens El-anlæg koster mere end en brugt 251'er som min er
>>
>> Har man så mange penge at man ikke ved hvad man ellers skal bruge
>> dem til er det da sikkert også en ganske underholdende hobby ;)
>
> tjaaa... samme mening har jeg om folk der bygger mode togbaner :)
> osv...
Det var heller ikke for at kriticerer at man bruger en masse penge på en B-12'er at jeg skrev det,
men det virker en smule selvmodsigende at købe en 'discountmodel' for derefter at pumpe penge i den.
Hvis penge ikke er nogen option, var det da en bedre ide at starte ud med noget bedre, ellers er logikken
for mig ved at købe en B-12'er da faldet til jorden. Jeg synes at en B-12'er er en rigtig fed maskine til pengene
og det kunne meget vel blive den næste mc som jeg ryger på, men det er kun set ud fra pris/ydelse havde jeg
penge nok ville jeg da købe noget helt andet.
/Jens
| |
Moller (01-01-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 01-01-04 04:23 |
|
> Nu skulle det jo heller ikke nødvendigvis værer en maskine der var kørt af
en pige
> Men du sniger dig lidt uden om det faktum at en tunet maskine tyder på
ekstra hårdt brug.
Ja, :) hæhæ ... men jeg vil nu stadig mene at fordi den er lettere
tunet, er det ik ensbetydene med at den absolut er skam tævet ihjel.. Lidt
hård kørsel skal de skulle kunne tage.
> Det vil jeg bestemt ikke give dig ret i mht en B-12'er, det var da en mc
> jeg ville kunne anbefale min far at købe pgr af den lave pris i forhold
til ydelsen.
> Og tro mig, den mand har aldrig kørt over 150km/t på en mc på trods af at
> han har haft flere forskellige 1000ccm'er.
> En B-12'er kan da meget let værer en mc man køber til alm turing og hygge,
> skal man kører gaderace er det nok ikke lige den man kaster sig over.
En B-12 har meget blandet køber grupper, det er jeg godt klar over...
hvis man f.eks. tjekker nettet for de forskellige B-12 sites ser man jo at
de spænder fra Hygge Morfar som pusser og poler, over Kubic Racer gruppen
der skifter alt med afjedring og vægt, til de sygeste Drag drenge som
forlænger bagsvingeren med ½ meter, og montere turbo osv.. :) så det er en
ekstrem blandet kunde gruppe ligepræcis den model har.
> Det var heller ikke for at kriticerer at man bruger en masse penge på en
B-12'er at jeg skrev det,
> men det virker en smule selvmodsigende at købe en 'discountmodel' for
derefter at pumpe penge i den.
> Hvis penge ikke er nogen option, var det da en bedre ide at starte ud med
noget bedre, ellers er logikken
> for mig ved at købe en B-12'er da faldet til jorden. Jeg synes at en
B-12'er er en rigtig fed maskine til pengene
> og det kunne meget vel blive den næste mc som jeg ryger på, men det er kun
set ud fra pris/ydelse havde jeg
> penge nok ville jeg da købe noget helt andet.
Et kæmpe plus med B-12 maskinerne er ligepræcis forsikringen (som er den
dyreste post for de fleste af os) ... vi alle ved at nu soteres der ekstrem
rundt i om maskinerne er sportspræget eller ej, og sjovt nok blir B-12
maskinerne f.eks. af Tryg betragtet som en Custom/Tourings maskine, og
derved koster den kun det halve af hva Sportsmaskinerne koster hos dem :) og
derved i mit tilfælde havner jeg med en pris på 6700Kr. årligt i kasko. Jeg
er så godt klar over at den er blacklistet hos Runa, men det er alle
maskiner i Literklassen og op jo :)
Så ide'en med at købe en discountmodel og så ombygge den efter ens
personlige præg ligger både i at den er billig i forsikring, billig at
anskaffe, og der findes Bunke hvis af diverse ombygnings dele osv... og som
jeg mest ser på det får man en maskine som der kan laves Custom byg på, uden
det er en eller anden chopper slæde som slet ikke falder i min smag :)
Men jeg må nu indrømme at når jeg mener at havde råd til forsikringen så
blir den skiftet ud til en RSV Mille eller lignende :) eller en ZX-9r begge
to maskiner som forsikringen holder mig fra, da banken kræver kasko.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
| |
Pwh (01-01-2004)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 01-01-04 11:31 |
|
> Men jeg må nu indrømme at når jeg mener at havde råd til
> forsikringen så blir den skiftet ud til en RSV Mille eller lignende
> :) eller en ZX-9r begge to maskiner som forsikringen holder mig fra,
> da banken kræver kasko.
>
Hvis du nu lod værer med at smide unødvendige penge efter dine nuværende mc'er
kunne du da bare købe en Mille kontant og så bestemmer banken vel ikke
hvordan du skal forsikre den. Jeg sad faktisk og havde fået det indtryk at du havde
røven fuld af penge siden du gad bruge en masse på en skod MZ. Men skal du ligefrem gå
og låne penge i banken til den slags fjollerier, så er jeg altså stået af for længe siden.
Men ok, mc forretningerne og bankerne skal jo også have nogen at leve af ;)
/Jens
| |
Moller (01-01-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 01-01-04 15:31 |
|
> Hvis du nu lod værer med at smide unødvendige penge efter dine nuværende
mc'er
> kunne du da bare købe en Mille kontant og så bestemmer banken vel ikke
> hvordan du skal forsikre den. Jeg sad faktisk og havde fået det indtryk at
du havde
> røven fuld af penge siden du gad bruge en masse på en skod MZ. Men skal du
ligefrem gå
> og låne penge i banken til den slags fjollerier, så er jeg altså stået af
for længe siden.
> Men ok, mc forretningerne og bankerne skal jo også have nogen at leve af
;)
Tjaa... røve fuld af penge, det gad jeg nu godt at havde... Men så mange
penge går der nu ikke til den MZ, da MZ dele er pisse billige og slet ikke
kan sammenlignes med Japaner dele eller lignende :) at jeg skrev at ha brugt
røven fuld af penge på den er det set ud fra hva selve maskinen koster :)
men jeg mener nu også at da vi gjorde udgifter op herinde på vores MC'er var
min samlet årlige udgift på MZ'en svarende til hva Banditten koster i dæk
skift :)
Og Banklånet er heldighvis på banditten, havde ikke lige 76kilo
liggende, jeg er jo trodsalt studerende :) men lad os nu se hva 2004 kommer
med, da jeg efter planen ikke er studerende mere der, og bør kunne få betalt
den helt af efter meget kort tid.
Dam vi er kommet ud på et sidespor af denne tråd.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
| |
Moller (01-01-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 01-01-04 18:10 |
|
> Hvis du nu lod værer med at smide unødvendige penge efter dine nuværende
mc'er
> kunne du da bare købe en Mille kontant og så bestemmer banken vel ikke
> hvordan du skal forsikre den. Jeg sad faktisk og havde fået det indtryk at
du havde
> røven fuld af penge siden du gad bruge en masse på en skod MZ. Men skal du
ligefrem gå
> og låne penge i banken til den slags fjollerier, så er jeg altså stået af
for længe siden.
> Men ok, mc forretningerne og bankerne skal jo også have nogen at leve af
;)
>
> /Jens
ÆV ÆV Jens dog, nu har du sat mit hoved i ren kuller, hmmm, jeg må ud og
få prøvet en ZX9-r og en Mille for at afgøre det endeligt hva af de to der
passer mig bedst, og så må vi se om konen gir lov eller ej.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
| |
Tomas Linnet (01-01-2004)
| Kommentar Fra : Tomas Linnet |
Dato : 01-01-04 18:07 |
|
og så må vi se om konen gir lov eller ej.
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
Min erfaring siger det er bedst ikke at spørge...........
Tomas
#2 RS250
| |
Pwh (01-01-2004)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 01-01-04 18:51 |
|
Moller wrote:
> ÆV ÆV Jens dog, nu har du sat mit hoved i ren kuller, hmmm, jeg
> må ud og få prøvet en ZX9-r og en Mille for at afgøre det endeligt
> hva af de to der passer mig bedst, og så må vi se om konen gir lov
> eller ej.
>
Tag den lette udvej og køb dem begge ;)
så kan du jo altid låne mig den du ikke lige skal kører på
/Jens
| |
Moller (01-01-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 01-01-04 19:24 |
|
"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3ff45e0b$0$27364$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Moller wrote:
>
> > ÆV ÆV Jens dog, nu har du sat mit hoved i ren kuller, hmmm, jeg
> > må ud og få prøvet en ZX9-r og en Mille for at afgøre det endeligt
> > hva af de to der passer mig bedst, og så må vi se om konen gir lov
> > eller ej.
> >
>
> Tag den lette udvej og køb dem begge ;)
> så kan du jo altid låne mig den du ikke lige skal kører på
Nå ja :) løber straks ned og køber en Lotto kupon :) så må vi se hva
skæbnen byder på af held... hæhæ
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
| |
Moller (31-12-2003)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 31-12-03 12:25 |
|
> De er da ret billige... 899£ for en 1371cc motor... Så burde det være
> endnu lettere at få forhjulet til at hilse på den blå himmel
Nu er en B12 noget af det letteste at få forhjulet i vejret med i
forvejen :)
Men det er nu rigtig nok det er okay billigt, jeg tror bare jeg vil
nøjes med stage 2 knaster når dem jeg har er slidt op, og så bore den til
1216cc når der er tid/penge til det... det gir et kanon moment, og okay
effect forøgelse... hvis ikke de dersens 1371cc kits viser sig at være lige
så stabile :)
> Hvad koster en brugt bandit 1200??
du kan få en Bandit 1200 fra omkring 75k til 139k ... alt efter årgang
og årstid :) eller om den skal være spritny.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
| |
Dennis Hellan Peders~ (31-12-2003)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 31-12-03 13:39 |
|
Moller wrote:
> Nu er en B12 noget af det letteste at få forhjulet i vejret med i
> forvejen :)
Jep, det er ikke noget problem, og det selv om man vejer _over_ 0,1 ton, der
er ikke så meget pjat med at slække gassen-give gas/ rykke i styret,
og alle de dersens studenterløjer, det er såmænd bare at give gas
>> Hvad koster en brugt bandit 1200??
>
> du kan få en Bandit 1200 fra omkring 75k til 139k ... alt efter
> årgang og årstid :) eller om den skal være spritny.
>
Den billigste jeg har set, står hos Ringsted Motor,
Suzuki GSF 1200 S '96, rød metallic, km 44700 pris 65500,-
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00 ( i den smukke brune farve )
So many roads.....so little time.....
http://link.dfmc.dk/25
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 02-01-04 15:26 |
|
> Den billigste jeg har set, står hos Ringsted Motor,
> Suzuki GSF 1200 S '96, rød metallic, km 44700 pris 65500,-
Jeg så en i den DBA for en måned siden til 52.000kr. Det var da ok billigt.
Den havde nu også gået 66.000km. Og ja, det var en 1200
--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk
| |
Heine Simonsen (31-12-2003)
| Kommentar Fra : Heine Simonsen |
Dato : 31-12-03 20:22 |
|
Hej der ude...
Jeg mener at du burde sælge din Mz-spjætter, det skulle give en del i kasse
!
Eller du kan tune din mz ! måske op på 15hk
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:bsst0c$sdm$1@sunsite.dk...
>
> "Knorsfis" <vfr@cool.dk> skrev i en meddelelse
> news:2e32f6ce.0312300731.553a7076@posting.google.com...
> > Hvis nu der skulle sidde en eller anden bag skærmen, som har en bandit
> > 1200 men ikke mener at den har nok kræfter.... så se her!!!!
> > www.bigccracing.com
> >
> > En 1400ccm bandit med turbo og NOS...
> > gad vide om det er noget for Moller...
>
> hmmmm, mums :) det gir ide'er ... men jeg skal lige trylle nogen penge
> frem :) og først ha gjort noget ved afjedringen osv.. :) inden jeg gør
næste
> indhug i motoren :)
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251
> Suzuki GSF 1200 S
>
>
| |
Moller (01-01-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 01-01-04 04:11 |
|
"Heine Simonsen" <heine.ms@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:3ff321f1$0$70007$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej der ude...
> Jeg mener at du burde sælge din Mz-spjætter, det skulle give en del i
kasse
> !
> Eller du kan tune din mz ! måske op på 15hk
Måske skulle du bare tjekke lidt omkring hva det er du snakker om inden
du begynder..
Punkt 1. Den kan ikke give en skid i kassen, da den ikke går gennem syn
som den står nu, og hvis den kunne kan den maks give omkring 4-5k i kassen,
og det er da ikke hva jeg vil kalde en del... mere 2 sæt dæk...
Punkt 2. Du burde jo vide at ligepræcis den model jeg har er standard 21
heste, og hvis du tjekker folk fra MZ race hva de har fået den til, plus
andre MZ tunere, ville du vide det er muligt at få 30-35 heste ud af sådan
en, og så har vi ikke engang taget 404cc conveteringen med endnu.
Punkt 3. Den er min først MC, og blir min sidste MC, og børnebørnende
kan prøve den når jeg er død en dag.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
| |
Pwh (01-01-2004)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 01-01-04 11:34 |
|
> Punkt 2. Du burde jo vide at ligepræcis den model jeg har er
> standard 21 heste, og hvis du tjekker folk fra MZ race hva de har
> fået den til, plus andre MZ tunere, ville du vide det er muligt at få
> 30-35 heste ud af sådan en, og så har vi ikke engang taget 404cc
> conveteringen med endnu.
Wauw 30-35 heste det er fandeme helt vildt, tør du virkelig fyrer sådan en af
/Jens
| |
Moller (01-01-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 01-01-04 15:34 |
|
"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3ff3f78f$0$27403$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Punkt 2. Du burde jo vide at ligepræcis den model jeg har er
> > standard 21 heste, og hvis du tjekker folk fra MZ race hva de har
> > fået den til, plus andre MZ tunere, ville du vide det er muligt at få
> > 30-35 heste ud af sådan en, og så har vi ikke engang taget 404cc
> > conveteringen med endnu.
>
> Wauw 30-35 heste det er fandeme helt vildt, tør du virkelig fyrer sådan en
af
Tjaaa... jeg ved ik helt, også derfor jeg har B-12'en for lige at prøve
noget som ik har nær så mange kræfter inden jeg kaster mig op på den.
Men som sagt, den bære mit helt eget præg, og jeg syntes det er kanon
sjovt at skrue og pille, frem for konstant at være ude at køre... og så er
den jo perfect i prislejdet for dele osv. og muligheder.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
| |
Gert Bo thorgersen (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 02-01-04 01:25 |
|
"Moller" <news@molnit.com> wrote in message news:bt1asj$g8f$1@sunsite.dk...
>
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ff3f78f$0$27403$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > > Punkt 2. Du burde jo vide at ligepræcis den model jeg har er
> > > standard 21 heste, og hvis du tjekker folk fra MZ race hva de har
> > > fået den til, plus andre MZ tunere, ville du vide det er muligt at få
> > > 30-35 heste ud af sådan en, og så har vi ikke engang taget 404cc
> > > conveteringen med endnu.
> >
> > Wauw 30-35 heste det er fandeme helt vildt, tør du virkelig fyrer sådan
en
> af
>
> Tjaaa... jeg ved ik helt, også derfor jeg har B-12'en for lige at
prøve
> noget som ik har nær så mange kræfter inden jeg kaster mig op på den.
>
> Men som sagt, den bære mit helt eget præg, og jeg syntes det er kanon
> sjovt at skrue og pille, frem for konstant at være ude at køre... og så er
> den jo perfect i prislejdet for dele osv. og muligheder.
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
>
Røven fuld af penge som der bliver skrevet et andet sted, det ved jeg ikke
jeg har - måske - men allerede før da brugte jeg masser af penge på de ting
jeg har med at gøre, fordi jeg ønsker de skal være perfekte. Min første
motorcykel, en BMW R26 købte jeg i 1968 for 1.600 Kr. = 1 månedsløn da, og
solgte 3 år senere for 3.500 Kr. efter at den da havde stået mig i 9.000 Kr.
Den BMW R60/R100 jeg har nu, som jeg fik af min far da han ikke længere
kunne køre den har vel stået mig i ca. 100.000 Kr - har alle kvitteringer
(over 100) desangående men tør ikke tælle dem sammen - fordi jeg kan lide at
tune og lave tingene perfekte. Tuning betyder jo oprindeligt at
fininstille/afpudse, og det er jo f.eks. finforming og polering af ventiler,
justere ventilfjedrene, justere/forbedre skyllekanaler, afbalancere
plejlstænger/stempler, måle/beregne knastaksler osv., osv.
Jeg elsker at køre om hjørne og accelerere optimalt hver gang, men kun dette
er ikke nok for mig jeg vil mindst hvert år skille motorerne ad og kigge dem
efter indvendig. Det som står på mit program for de kommende måneder, når
jeg vel om en 2 uger igen kan arbejde hårdt - spænde momenter på 100 Nm -
efter den brækkede skulder for 15 dage siden (skal have stingene udi dag),
bliver på BMWén at prøve andre forgaffelfjedre, samt montere 40 mm
Dellórtoer istedet for de "oprindelige" 38 mm, samt andre tunede topstykker
og hjemkøbe nye cylindre med nikasil samt standsede stempler samt ændre den
tilen S model.
Og samtidig skille mine 2 andre motorcykler ad og tune dem, samt måske
allerede i næste week-end være i Bangkok for at lede efter en brugt
motorcykel mere.
Mvh.
Gert Thorgersen
BMW R100, Honda 250 XR, Honda 125 S,
Honda Civic 1,7.
| |
Moller (02-01-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 02-01-04 13:01 |
|
> Røven fuld af penge som der bliver skrevet et andet sted, det ved jeg ikke
> jeg har - måske - men allerede før da brugte jeg masser af penge på de
ting
> jeg har med at gøre, fordi jeg ønsker de skal være perfekte. Min første
> motorcykel, en BMW R26 købte jeg i 1968 for 1.600 Kr. = 1 månedsløn da, og
> solgte 3 år senere for 3.500 Kr. efter at den da havde stået mig i 9.000
Kr.
Det løber helt klart op, selv om det er låbende småudgifter man bruger
:)
> Den BMW R60/R100 jeg har nu, som jeg fik af min far da han ikke længere
> kunne køre den har vel stået mig i ca. 100.000 Kr - har alle kvitteringer
> (over 100) desangående men tør ikke tælle dem sammen - fordi jeg kan lide
at
> tune og lave tingene perfekte. Tuning betyder jo oprindeligt at
> fininstille/afpudse, og det er jo f.eks. finforming og polering af
ventiler,
> justere ventilfjedrene, justere/forbedre skyllekanaler, afbalancere
> plejlstænger/stempler, måle/beregne knastaksler osv., osv.
Jamen :) det er jo lige det, når man skruer og piller for at lære det
mekaniske af interessens skyld, så¨glemmer man alt om tiden, og man tænker
slet ikke over hvor hurtigt tingende løber op f.eks. de 100.000Kr du skriver
er jo over flere år, men når de samles sammen så kommer der hurtigt op og
for ben på... bare tag folks dækskift alene, dam det blir hurtigt 5-6k
kroner årligt...
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
Som glæder sig til sin lille pakke fra DE, med fjedre :) kun 500Kr. pr.
sæt progresive ekstra hårde.
| |
|
|