Billigere udstyr
Fra : Gismo

Dato : 30-12-03 16:55

Hvor køber man org. ekstra udstyr til VW
Tågelygter rullegardiner og sådan noget,
det må gerne være i udlandet, det skal dog
kunne sendes. evt. det link.

Gismo

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 17:26

> Hvor køber man org. ekstra udstyr til VW
> Tågelygter rullegardiner og sådan noget,

Hvis du køber tågelygter, så lad være med at være sådan et fjols, der
eftermonterer dem - og så stolt kører rundt og generer andre bilister med dem i
tide og utide.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 17:55

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse

> Hvis du køber tågelygter, så lad være med at være sådan et fjols, der
> eftermonterer dem - og så stolt kører rundt og generer andre bilister med
> [...]

Hørt.

Det er dog lidt sværere i VW for man skal tænde dem hvergang man starter
bilen, for de slukker ikke af sig selv når man tager tændingen på en VW.

På Peugeot og Citropling kan man trykke knappen ind og så tænder og slukker
de med kørelyset.

Tror det er derfor der er så mange PSA biler der kører med tåbelys konstant.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : bme

Dato : 30-12-03 17:58

"> Det er dog lidt sværere i VW for man skal tænde dem hvergang man starter
> bilen, for de slukker ikke af sig selv når man tager tændingen på en VW.

mener du ikke at de slukker at sig selv, og ikke at de ikke slukker af sig
selv!

/bo

Fra : Leonard

Dato : 30-12-03 18:17

"bme" <bms@post10.tele.hej> wrote:

>mener du ikke at de slukker at sig selv, og ikke at de ikke slukker af sig
>selv!

Jeg skulle også læse den 2 gange, men det er faktisk sådan at i en
nyere VW, MB og svjh Audi, så skal der tændes for nærlys eller pos.lys
manuelt før der kan tændes for tågelygterne og for at slukke lyset ved
stop skal kontakten så drejes til sluk og derved slukkes der også helt
for tågelygterne, så de skal tændes manuelt næste gang bilen startes,
hvis de skal lyse igen.
Og dermed slukker de ikke af sig selv.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Aslan

Dato : 31-12-03 03:47

Leonard wrote:

> [...]
> stop skal kontakten så drejes til sluk og derved slukkes der også helt
> for tågelygterne, så de skal tændes manuelt næste gang bilen startes,

Men det er vel også meningen med tågeforlygter til de 2 til 3 gange om året,
der er behov for at bruge dem!!! Så vidt jeg ved er tågelygter hjælpelys og
kan som sådan kun tændes såfremt bilens positionslys eller nærlys er tændt
(hvilket de jo ikke er når der er monteret et form for relæ til kørlys - som
anvender de selvsamme lygter som til positionslys og nærlys). At tågeforlys
så MÅ anvendes som kørelys i forbindelse med positionslyset uden for
lygtetændingstiden er en helt anden diskussion

Aslan
1998 Alfa 156 2,0 TS med tågeforlygter (er blevet anvendt i Alperne ved
KRAFTIG nedsat sigt et par gange)
2003 MB E 320 CDI Avantgarde med tågeforlyger (anvendes 2-3 gange om året)

Fra : Peter G C

Dato : 31-12-03 12:37

[klip]

> Hørt.

Jep.

> [...]
> bilen, for de slukker ikke af sig selv når man tager tændingen på en VW.
>
> På Peugeot og Citropling kan man trykke knappen ind og så tænder og

Hvornår har du sidst siddet i en PSA-vogn? I de 206'ere, 306'ere, 406'ere og
Xantia'r jeg har prøvet, slukket tåbelyset automatisk når man slukker for
lyset og man skal selv aktivt tænde for dem.

> Tror det er derfor der er så mange PSA biler der kører med tåbelys
konstant.

Tro hører til i dk.religion

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Kristian

Dato : 31-12-03 15:23

> slukker

Ikke på min Xantia.

> konstant.

Nej, det er den samme fejl der tit forekommer inden for computerbranchen,
hvor udstyret ikke virker, ..........fejl 40.

Til dem der ikke kender fejl 40,................personen der sidder foran
skærmen..................overført til bilen.................personen der
sidder bag rattet.

Kristian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-12-03 15:56

On Wed, 31 Dec 2003 15:22:57 +0100, "Kristian"
<kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> wrote:

> [...]
>skærmen..................overført til bilen.................personen der

Nu kommer du godt nok til at forklare mig hvorfor du sidder foran
skærmen og bag rattet? *LOL*

Til dagligt brug har jeg da begge dele placeret ca. samme sted, nemlig
40 cm. foran mig.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 31-12-03 19:33

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Nu kommer du godt nok til at forklare mig hvorfor du sidder foran
>skærmen og bag rattet? *LOL*

Det kommer vel an på hvad der er for- og bagside på et rat

Fra : Peter G C

Dato : 01-01-04 13:57

"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ikke på min Xantia.

Heller ikke på min - Opdagede det i går. Beklager fejlen. Men i min
306'er slog tåbelyset automatisk fra.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Leonard

Dato : 31-12-03 19:31

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Hvornår har du sidst siddet i en PSA-vogn? I de 206'ere, 306'ere, 406'ere og
>Xantia'r jeg har prøvet, slukket tåbelyset automatisk når man slukker for
>lyset og man skal selv aktivt tænde for dem.

Og sådan skal det være i nye biler, i hvert fald for tåbebaglygte:

Tågebaglygte må kun kunne tændes, når fjernlys-, nærlys- eller
tå-geforlygter eller en kombination af disse er tændt. Tågebaglygte
skal kunne slukkes uafhængigt af disse lygter. Når tågebaglygte er
tændt, må betjening af skiftekontakt for nær-lys/fjernlys ikke
bevirke, at den slukker. Tågebaglygte kan fortsætte med at være tændt
sammen med positionslygterne, indtil disse slukkes, forudsat at
tågebaglygten forbliver slukket, indtil dens be-tjeningskontakt
aktiveres igen.

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 19:45

On Wed, 31 Dec 2003 19:31:25 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

> i hvert fald for tåbebaglygte:

Der er ikke noget, der hedder "tåbebaglygter" - den største tåbe i dén
sammenhng er chaufføren og hans betjening af bilens udstyr...

/Mogens

Fra : Gismo

Dato : 01-01-04 14:04

Hmm, I ved altså ikke en skid om emnet i tråden.

Gismo

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-04 14:12

On Thu, 1 Jan 2004 14:03:47 +0100, "Gismo" <baatnakkedummy
@hotmail.com> wrote:

>Hmm, I ved altså ikke en skid om emnet i tråden.

Det meste originale udstyr til tyske biler kommer fra
underleverandører såsom Hella osv. Skal jég bruge noget, finder jeg ud
af denne underleverandørs navn (evt. vha. min leverandør), og køber
efterfølgende produktet hos min/en leverandør -> FSA er et eksempel på
dét - sælger både til private og forretningsdrivende (www.fsa.dk)

På dén måde springes der nogle led over, og varens pris reduceres.

/Mogens
....bruger af MSN Messenger