Motorvarmer Diesel
Fra : Kim

Dato : 30-12-03 12:21

Jeg overvejer at købe Oliefyr til minGolfII TD årg.91 og har lige et par
spørgsmål
Hvordan er det lige den bliver sluttet til ?? er det på varmeslangerne og
skal der T-stykker på??
Er der fint plads til sådan een på en Golf II TD??
Det er en Webasto Thermo top 4,2 KW er den i det hele taget noget værd

Mvh. Kim

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 12:46

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der fint plads til sådan een på en Golf II TD??
> Det er en Webasto Thermo top 4,2 KW er den i det hele taget noget værd

Svar i omvendt rækkefølge:

Det er en meget fin motorvarmer, 4,2 KW er også den rigtige størrelse, den
skulle dække op til 1,9 L.
en 5KW er dog næsten dobbelt så hurtigt til at varme en Golf II op. (15 min
vs 25 min. i frostvejr).

Der er masse af plads i en Golf II til en motorvarmer, selv hvis din Golf er
med ladeluftkøler er det ikke noget problem.

Ja den skal kobles på varmeslangerne.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Kim

Dato : 30-12-03 12:56

> [...]
er
> med ladeluftkøler er det ikke noget problem.

Skal varme slanger skæres over for at montere oliefyretog skal der laves ny
rør fra tanken??
Jeg er tilbudt en brugt fyr 3år gammel med fjernbetjening til 4000 kr. er
der noget jeg skal passe på??

Mvh. Kim

Fra : Holten

Dato : 30-12-03 13:41

> [...]
> rør fra tanken??
> Jeg er tilbudt en brugt fyr 3år gammel med fjernbetjening til 4000 kr. er

Ja montagen, hvis du ikke er rimelig kyndig skal du lade en proff. montere
det.

MVH

Holten

Fra : bme

Dato : 30-12-03 16:04

> [...]
> rør fra tanken??
> Jeg er tilbudt en brugt fyr 3år gammel med fjernbetjening til 4000 kr. er

varmeslangerne skal skæres over, og der skal laves et nyt rør til tanken (du
kan muligvis koble det på den originale dieseltilførsel, men det er vist
langt fra optimalt).

Derudover skal du jo lige sikre dig at fyret er til diesel og ikke benzin.

/bo

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 17:58

> [...]
> rør fra tanken??
> Jeg er tilbudt en brugt fyr 3år gammel med fjernbetjening til 4000 kr. er

Det er ihvertilfælde ikke specielt billigt, hvis du tager til Tyskland og
snakker godt for din syge moster kan du trille hjemad med et fyr til omkring
4500,-

/Claus

Fra : Kim

Dato : 30-12-03 19:25

> Det er ihvertilfælde ikke specielt billigt, hvis du tager til Tyskland og
> snakker godt for din syge moster kan du trille hjemad med et fyr til
omkring
> 4500,-
Men så kommer der vel 2500,- oveni til fjernbetjening??
Mvh. Kim

Fra : Jan Riber

Dato : 30-12-03 19:47

> Men så kommer der vel 2500,- oveni til fjernbetjening??
> Mvh. Kim

Jeg gav 10.500 monteret, for mit, for et år siden. Heraf
mener jeg at fjernbetjeningen kostede omkring et par
tusinde. Den er forresten guld værd, medmindre du altid ved
præcis hvornår du skal ud at køre næste gang....og husker at
få uret stillet og aktiveret.

--
Venlig hilsen Jan
http://www.dkfritidbil.dk/whois/jan_riber/jan_riber.htm

Fra : phk

Dato : 30-12-03 13:44

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at købe Oliefyr til minGolfII TD årg.91 og har lige et par
> spørgsmål
> Er der fint plads til sådan een på en Golf II TD??

I min GTD sad den over gearkassen, en Ebersbächer 5W.

12 minutters opvarmning om vinteren!

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 17:59

> "Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> I min GTD sad den over gearkassen, en Ebersbächer 5W.
>
> 12 minutters opvarmning om vinteren!

Med 5W vurdere jeg at det vil tage 12 timer

/Claus

Fra : Jan Riber

Dato : 30-12-03 15:17

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en Webasto Thermo top 4,2 KW er den i det hele
taget noget værd

Det er lige præcis sådan en jeg har. Det er noger der duer!
Prisen lyder rimelig hvis den er komplet med pumpe, slanger
og ledningsnet.

Selvom jeg er en rimelig gør-det-selv mand, besluttede jeg
mig for at få den monteret hos en proff. Der skal monteres
seperate brændstofslanger og pumpe, ledninger alle vegne
osv. Desuden skal man passe på ikke at få placeret fyret for
tæt på varmekilder da den indbyggede elektronik kan tage
skade ved temp. over 120 grader C.