Til syn igen
Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 30-12-03 00:12

Hej

Hvis man får sin bil kasseret til syn og skal rette fejlene indenfor en
måned, kan man så ikke se på www.bilsyn.dk når bilen har været til omsyn ?

Den bil jeg har kigget på blev synet (og kasseret) i maj måned og ifølge
bilsyn har den ikke været til omsyn, kan man stadig køre i sådan en ?

Hvis nr-pladen ikke eksisterer r mere er den vel ikke synlig på
www.bilsyn.dk ?

Mvh Morten

Fra : Christian

Dato : 30-12-03 00:33

Den får klippet pladerne så snart politiet får øje på den, hvis den da ikke
er afmeldt !

Jeg vil mene den stadig skulle være at finde på Bilsyn.dk selvom den er
afmeldt. Min gamle Astra som blev afmeldt for ca 1½ md siden er i hvertfald
stadig at finde i deres database.

Hilsen

Christian

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 30-12-03 00:46

Christian <christian@whocares.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ff0b9d4$0$9770$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Den får klippet pladerne så snart politiet får øje på den, hvis den da
ikke
> er afmeldt !

Så du siger at hvis den ifølge www.bilsyn.dk ikke er omsynet er det fordi
ejeren ikke mødt op til omsyn ?

Mvh Morten

Fra : Christian

Dato : 30-12-03 11:43

Har du checket at der ikke er flere valgmuligheder i den "drop-down" boks
hvor synsnummeret står når man står i vinduet med synsrapporten?

Hvis ikke er der måske tale om en fejl, men umiddelbart betyder det at den
ikke er godkendt - medmindre den ikke skulle til omsyn (betinget godkendt).
Det fremgår tydeligt at synsrapporten.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 31-12-03 16:22

Christian wrote in dk.fritid.bil:

> [...]
> afmeldt. Min gamle Astra som blev afmeldt for ca 1½ md siden er i
> hvertfald stadig at finde i deres database.

Yups. Min gamle Mazda som blev afmeldt 10. januar 2003 er også stadig at
finde på www.bilsyn.dk med sidste synsrapport.

> Hilsen
>
> Christian

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"DR har ikke rigtig forstået at de er en public service kanal"
-- wheeeeeeee på dk.medier.tv

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-12-03 10:15

"(5220)Morten Kølbæk" <mok@geocities.com> skrev :

>Hvis man får sin bil kasseret til syn og skal rette fejlene indenfor en
>måned, kan man så ikke se på www.bilsyn.dk når bilen har været til omsyn ?

Nej og ja - du kan se på bilsyn at bilen er blevet omsynet og
godkendt (eller betinget godkendt)

>Den bil jeg har kigget på blev synet (og kasseret) i maj måned og ifølge
>bilsyn har den ikke været til omsyn, kan man stadig køre i sådan en ?

Hvis bilen skal omsynes, er den jo netop ikke godkendt, hvilket
betyder den ikke er lovlig at køre i

>Hvis nr-pladen ikke eksisterer r mere er den vel ikke synlig på
>www.bilsyn.dk ?

Min gamle Rekord figurerer stadig - den er længe afmeldt

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 30-12-03 22:14

<jan@stevns.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6cg2vvsrlacfldrlel4bdqd40bkd5748er@dtext2.news.tele.dk...
>Snip
> Hvis bilen skal omsynes, er den jo netop ikke godkendt, hvilket
> betyder den ikke er lovlig at køre i

> Min gamle Rekord figurerer stadig - den er længe afmeldt

Jeg kiggede bare på min gamle bil og kunne ikke forstå at der står:

"Den 12. maj 2003 kl. 10.55 har vi synet Deres køretøj med følgende
resultat: "
" Køretøjet er ikke godkendt "
"Ved synet konstaterede vi nedenstående fejl ved køretøjet. De skal selv
sørge for at få fejlene rettet, og køretøjet kan inden en måned synes igen
til kontrol af, at fejlene er repareret korrekt. Prisen for omsyn oplyses af
SBI."

Men den må vel være blevet afmeldt for han kan vel ikke køre i den uden syn.
Bliver pladerne ikke hentet når det er 8 mdr siden at den skulle være synet
?

Mvh Morten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-12-03 22:46

"(5220)Morten Kølbæk" <mok@geocities.com> skrev :

>Men den må vel være blevet afmeldt for han kan vel ikke køre i den uden syn.

Enten det eller den kan have fået nye plader - det ved jo kun guderne

>Bliver pladerne ikke hentet når det er 8 mdr siden at den skulle være synet
>?

kun hvis de kan finde dem ;)

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 13:46

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Enten det eller den kan have fået nye plader - det ved jo kun guderne

> kun hvis de kan finde dem ;)

Det kan de tit, og polisen er begyndt at prioritere det højere.
Jeg ved at polisen her i Aalborg er begyndt at besøge folk om aftenen, hvis
de har en stille aften kan de også lige så godt bruge tiden til noget
fornuftigt.

Således fik en sjuft længere nede af vejen afhentet pladerne tæt ved midnat
en sommer aften.

Og jeg synes sq* det er i orden.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 02-01-04 00:25

> syn.
> synet
>
> Så lang tid kan man vist ikke kører længere, en sjuft længere nede af
vejen
> fik hentet hans nummerplader i sommers kl. tæt ved midnat. Han havde kun
> kørt et par uger over. Han havde iøvrigt ingen intention om at syne hans
> Kadett.
> Så ny står den i hans baghave på 5 md.

Noget tyder på at min gamle bil har mistet pladerne

Mvh Morten

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 13:44