audi a4 uden fartpilot
Fra : Knud Rehne

Dato : 29-12-03 17:26

Hej igen

jeg vil bare fortælle at bilen er en årg 95 og motor er en 1,6i
jeg har før haft en a4 1.8 i den gang var den kun et år gammel og har to
venner og i de tre var der ikke en arm til fartpilot drefor undre det mig at
der nu sidder sådan en arm i den jeg nu har købt . det skal nu også nævnes
at jeg har haft bilen 10-11 uger og at den har væert på værksted en gang i
ugen ny frontrude-remstrammerhjul-tempføler-vand i bilen en sigling ved
forskærm bilen skulle tørre en uge-nyt startspær- defekt centrallås - utæt
udst -ingen varme i bilen (klumper i vandet ??) og den første uge klagede
jeg så over at fartpiloten ikke virkede men fik den besked at der ikke va
nogen men nu hvor en anden smc forhandler oplyser mig at han kan se at der
skal væer en siger de ved smc i Esbjerg at der har været en men de har
afmonteret den da den var defekt men hvorfor sætter de så ikke en ny i næ så
sparede de jo penge og siger at den er forberedt da der jo sidder en arm i
jo jo jeg har også lige sagt at de havde glemt at afmontere fjern styringen
til centrallåsen for den er nu defekt . efter min mening skal de montere en
motorstyring da der sidder en arm sm nu bare er til pynt og de kan jo se ved
at slå op på mit reg. nr at der har siddet et komplet fartpilot i bilen men
for at spare penge tager man bare den defkte ud for ellers skulle de jo
skifte den når jeg kom med bilen og sagde at den ikke virkede

GOD BAG JUL OG RIGTIG GODT NYT ÅR

MVH. KNUD REHNE (ESBJERG)
P:S jeg køber aldrig bil ved smc mere og den kommer aldig på værksted der
efter garentine er over...

Fra : phk

Dato : 29-12-03 19:39

"Knud Rehne" <knud.rehne@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> P:S jeg køber aldrig bil ved smc mere og den kommer aldig på værksted der
> efter garentine er over...

Jeg havde smidt min bil ud til dem en morgen kl. 03.30 fordi generatorremmen
var sprunget. Ret umuligt at køre ret langt med vand på 110+ grader.

Da jeg kom derud kl. 07.45 havde de fundet mine nøgler frem. Jeg stod i
arbejdstøj så de kunne tydeligt se jeg skulle køre mindst 20 km for at komme
på arbejde. "De kunne skifte generatorrem i løbet af formiddagen." Sådan en
forbandet skrivebordsgeneral, der som sagt ikke var i tvivl om at jeg skulle
afsted!

Gik hen på deres lager og købte remmen og gik så tilbage for at spørge hvor
jeg kunne få skiftet rem her og nu. "De skulle nok se på den i løbet af
formiddagen". Det kunne jeg lige som ikke rigtig bruge til noget, så jeg
klemte et par adresser ud af ham som lå i nærheden.

Det endte med jeg kørte ned til Toyota. Det tog 25 minutter at skifte remmen
fordi vi lige måtte regne på hvordan den skulle monteres. Toyota havde ikke
set den slags rem-stramninger før.

Der går et værksted fuld af mekanikere på VW. Der er sgu ingen der skal
bilde mig ind det hele går i stå hvis en af disse mange mekanikere fra
morgenstunden får rykket sit arbejde 15 minutter.

Men hvad - SMC er jo synonym med importøren, så ved vi hvad vi kan vente os
i Esbjerg. Jeg _har_ købt et interface så jeg kan læse VAG-koder over i min
bærbare. Skønt legetøj også, iøvrigt :)

--
Per, Esbjerg
der kender en uautoriseret mekaniker i Esbjerg fra Mondeo-tiden og som agter

Fra : Henning

Dato : 29-12-03 22:15

On Mon, 29 Dec 2003 19:38:47 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>arbejdstøj så de kunne tydeligt se jeg skulle køre mindst 20 km for at komme

Du forventede i ramme alvor, at de skulle tilsidesætte alle andre
aftaler, bare fordi du skulle på arbejde? Forventede du mekanikerne
mødte på værkstedet klokken lort, bare for at lave din bil?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 22:22

> Du forventede i ramme alvor, at de skulle tilsidesætte alle andre
> aftaler, bare fordi du skulle på arbejde? Forventede du mekanikerne
> mødte på værkstedet klokken lort, bare for at lave din bil?

Hvori består forskellen for mekanikeren om han tager Per's bil først og de
andre vogn bagefter. De fleste har jo indleveret deres biler til at hente
dem sidst på dagen igen.
Hvis ikke ligefrem de andre kunder også står og venter, så kan jeg godt
følge Per. Jeg er også kommet foran mange andre ved smårep. for år tilbage
da jeg brugte diverse værksteder.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : phk

Dato : 30-12-03 01:28

"Henning" <newsmail@mailme.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Du forventede i ramme alvor, at de skulle tilsidesætte alle andre
> aftaler, bare fordi du skulle på arbejde? Forventede du mekanikerne
> mødte på værkstedet klokken lort, bare for at lave din bil?

Er du værkfører hos SMC? Man skulle tro det med den regnestok du har
udleveret.

Der står 10 (det er et gæt, det kan være 20) mekanikere på værkstedet kl.
07.45 og arbejder med biler. En af dem bliver taget ud til det kvarters
arbejde det er at skifte en generatorrem.

Vil det forsinke leveringen af en bil senere på dagen har værkføreren valgt
den forkerte til jobbet. Han skulle have taget en af de andre 9.

Behøvede bare en enkelt mekaniker at møde tidligere for at min bil kunne
blive lavet? Nej!

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 13:18

> Du forventede i ramme alvor, at de skulle tilsidesætte alle andre
> aftaler, bare fordi du skulle på arbejde? Forventede du mekanikerne
> mødte på værkstedet klokken lort, bare for at lave din bil?

Se nu er det jo noget der hedder kundeservice, det kunne f.eks bestå i at
man altid havde en eller to mand sat af til ad-hoc opgaver.

Det ligger lige som i sagens natur, at mange ikke kan undvære deres bil til
jobbet.Og gerne vil have hurtig/god service.
Ved mit værksted (Uggerhøj i Frederikshavn) kan man altid komme til med et
lille problem. Et remskifte hører helt klart til der.
Det er klart et man ikke presser en gearkasse renovering ind fra
morgenstunden hvis der er fuldt optaget.
Og jeg tvivler iøvrigt på at man kan millimeter planlægge sin dag så
nøjagtigt, man ved jo ikke hvad en bil bringer før man har kigget på den, så
hvis ikke "skrivebords generalen" har lagt lidt elastik ind, er han et fjog.

Men igen han er vel opdraget i SMC klanen = maximal profit / minimal
service.
Intet under at VW har bundscore i service karakter, da SMC forretningerne er
ved at være ret dominerende.
Måske det skulle headhunte nogle medarbejdere ved Ole O. og Co. (Tojoda).

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Babba-Papa

Dato : 29-12-03 23:28

Der var engang en bruger ved navn "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
der skrev:

>Jeg havde smidt min bil ud til dem en morgen kl. 03.30 fordi generatorremmen
>var sprunget. Ret umuligt at køre ret langt med vand på 110+ grader.

Synd for dig at du i dette tilfælde ikke boede i Slagelse, der
har VW/Audi nemlig natåbent - uden at det koster ekstra....
- -
Babba-Papa

Ja til "sjove" børn - Ja til Atomkraft !
Døden væk fra vejene ? - Kør på fortorvet !

Fra : David Bjergsø

Dato : 30-12-03 10:11

"Knud Rehne" <knud.rehne@esenet.dk> wrote in message
> Hej igen
> P:S jeg køber aldrig bil ved smc mere og den kommer aldig på værksted der
> efter garentine er over...

De kan da slet ikke kræve at du får den serviceret der, bare for at
overholde garantien, det skal bare være et autoriseret værksted, dvs. hos de
fleste mekanikere i dette lille vidunderlige land.... fik det selv oplyst
hos SMC at de ikke må kræve det, i følge loven.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 13:56

"Knud Rehne" <knud.rehne@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen
>
> jeg vil bare fortælle at bilen er en årg 95 og motor er en 1,6i

Dvs. at den er uden E-gas.

> [...]

> for at spare penge tager man bare den defkte ud for ellers skulle de jo
> skifte den når jeg kom med bilen og sagde at den ikke virkede

Hvis de siger de har afmonteret den må det enten være vacuum pumpen den
lille vacumdåse der indstille gasspjældet eller styreboksen som må have være
defekt, resten er bare nogle vaccum/trykslanger intet af det er specielt
dyrt, vacuum pumpen eller styreboksen koster i værste fald 1 -2.000 (og det
tjener jo nok 50-60 pct.). Det med motorstyingen lyder for mig helt forkert,
for uden motorstyring kører bilen ikke. Og på en '95 1,6 (motortype ADP)
består fartpilotene kun af ovenstående dele.

Det er mig ubegribeligt at de ikke bare fixede det, under klargøring af
bilen.
En aut. forhandler kan da ikke have hængende på sig at de i stedet for at
reparere, delvist afmontere udstyret.
Ellers skulle de også have afmonteret grebet, og holdt deres k.....

Jeg er mildest talt fortørnet.

Godt nytår.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk