Sådan skal en Duc Se ud :)
Fra : Moller

Dato : 28-12-03 20:00

http://ratbike.org/docs/493.php

Ja, når man fjerner de firkantet grimme kåber, så blir de jo pæne at se
på *LOL*

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S ... byttes gerne med en RSV Mille :)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 28-12-03 20:20

Moller wrote:
> [...]
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S ... byttes gerne med en RSV Mille :)

Hej.

Fed styrkåbe, den der gamle integralhjelm !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Bo-gsxR

Dato : 28-12-03 22:56

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> http://ratbike.org/docs/493.php

yes en turbo duc endelig en duc der er sjov at køre

bo-gsxR

Fra : Hekto

Dato : 28-12-03 23:05

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> wrote in news:bsnjea$brt$1
@sunsite.dk:

> yes en turbo duc endelig en duc der er sjov at k›re

Ja, endelig en stensikker metode til at ødelægge bundtrækket!
Den er sikkert blevet lige så nem som en 4-cylindret japaner, at køre på??
:0)

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Bo-gsxR

Dato : 29-12-03 14:49

> Ja, endelig en stensikker metode til at ødelægge bundtrækket!
> Den er sikkert blevet lige så nem som en 4-cylindret japaner, at køre på??
> :0)

hvis nu han kører med lavt tryk, og std. kompression, så burde den da
føles ret standard afaik

hvis han nu var smart så har han også smit de desmodromiske ventiler
og stænger ud til højre og bygget kæde eller tandhjul i stedet for
( ok jeg holder, inden tråden blir for lang

Bo - gsxR
som først køber en duc når de har +150hk og max 150.000kr med afgift

Fra : Hekto

Dato : 29-12-03 15:06

> hvis nu han k›rer med lavt tryk, og std. kompression, s† burde den da
> f›les ret standard afaik

Sikkert. Så står det bare tilbage, hvad han vil med vindmøllen?

> hvis han nu var smart s† har han ogs† smit de desmodromiske
> ventiler og st‘nger ud til h›jre og bygget k‘de eller tandhjul i
> stedet for

Ja, så vil han jo få en gratis omdrejningsbegrænser forærende! Fed idé!!
;0) Desmodromiske ventiler er jo tvangsstyrede med en lukke knast, så
man ikke behøver en stram fjeder til at smide dem tilbage i hullet hvor
de kom fra. Massen på ventilen sætter heller ikke de samme begrænsninger
på hvor hurtigt den smutter tilbage i hullet, så der er gode muligheder
for at få rigtig mange omdrejninger på selv en stor motor. Egentlig
forstår man ikke hvorfor desmodromiske ventiler er forbudt ved lov???
;0P

> ( ok jeg holder, inden tr†den blir for lang
..... tøsedreng!

Fra : Armand

Dato : 29-12-03 19:21

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> hvis han nu var smart så har han også smit de desmodromiske ventiler
> og stænger ud til højre og bygget kæde eller tandhjul i stedet for

"stænger"?
Stødstænger??

Duc'erne kører med enkelt overliggende knast, som er tandremstrukket!
Desmodromikken (=tvangsstyring) gør at der benyttes vippearme; men eftersom
at problemet med vippearme er at de på et tidligere tidspunkt vil "svømme",
er dét ikke et problem man kan nedgøre desmo'en for :-|

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-12-03 19:54

> "stænger"?
> Stødstænger??
>
> Duc'erne kører med enkelt overliggende knast, som er tandremstrukket!

De gamle var endda stangtrukket!

Stødstænger er iøvrigt IN igen. Flere af de nyere Yamaha modeller er igen
gået over til stødstænger, så kom ikke her...

Rittig

Fra : -V-

Dato : 29-12-03 20:18

Armand wrote:
> problemet med vippearme er at de på et tidligere tidspunkt vil "svømme"

Really?

Jeg troede egentlig at de netop slap for det problem, fordi de var
tvangsstyrede.
Er det fordi at armene ikke er mekanisk stabile under høj belastning, oder?

Cameron nævner ikke problemet med et ord i Sportbike Performance Handbook
(s. 69-70).

-V-

Fra : Armand

Dato : 29-12-03 20:49

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Really?
>
> Jeg troede egentlig at de netop slap for det problem, fordi de var
> tvangsstyrede.

Igen:
Problemet med vippearme i almindelighed(!), er at de vil svømme på et
tidligere tidspunkt, end f.eks. DOHC med direkte tråd på ventilerne!
I sætningen skriver jeg også at netop dette handicap ikke kan lægges Duc'ens
vippearme til last, derved at desmo-princippet klarer skærene for de
svømmende ventiler!!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-12-03 21:14

On Mon, 29 Dec 2003 20:48:50 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>I sætningen skriver jeg også at netop dette handicap ikke kan lægges Duc'ens
>vippearme til last, derved at desmo-princippet klarer skærene for de
>svømmende ventiler!!

Jeg vil også gerne se hvorledes desmodromisk styrede ventiler kan
bringes til at flyde
At det så er en udnødvendig masse der slæbes på er en anden sag, men
det ophæves af de manglende fjedre.
Der skal faktisk en del kraft til at trykke fjedrene sammen, hvorimod
knasten på en Duc kan drejes med fingrene uden den store kraft.

Skrevet af en der "lige" har sine topstykker til Paso'en liggende på
arbejdsbordet for ventiljustering.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 29-12-03 22:43

Hej Steen.

Var lige på din side og kikke lidt, og blev fanget af dit skrueskur

Hvad har det ca. kostet i materialer at bygge det ?, hvor mange m2 er det
ca. på ?,er gulvet stabilt nok, eller fortryder du at du ikke har støbt det
?

Har selv tænkt på at bygge et skrueskur til foråret, men er ikke helt klar
over hvor stort det skal være,
da det skal også fungere som almindeligt skur, til plæneklipper/hækklipper
osv-osv, havde tænkt på et indvendigt mål
på 3,5x6 meter, vil det være stort nok !

Ps. hvordan er det nu lige ,man skriver gradtegn, altså den lille bolle, og
det lille 2 tal i m2 ? :-7

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-12-03 23:13

On Mon, 29 Dec 2003 22:42:31 +0100, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote:

Hej Dennis.

>Var lige på din side og kikke lidt, og blev fanget af dit skrueskur

Det er nuser ikk'?
Lige nu er det fuld af dessikeret Paso

>Hvad har det ca. kostet i materialer at bygge det ?, hvor mange m2 er det
>ca. på ?,er gulvet stabilt nok, eller fortryder du at du ikke har støbt det
>?

Det er ca. 20 M2.
Stolperne der bærer det (4x4") er støbt ned i jorden.
Gulvet ligger på 4x4" strøer det "svæver ca 50 mm over et
fliseunderlag til hvilket det er klodset op med kiler så det er
stabilt.
Over fliserne ligger der 50 mm lega nødder og oven på det 100 mm
rockwoll støbebats - Afstanden mellem strøerne svarer til bredden på
battene.
Selve gulvet er 22 mm Euro gulvplader - Det bærer let en MC på
centralstøtteben uden hverken at bøje eller få mærker.

Hvis jeg skulle starte fra scratch ville jeg nok støve hele skidtet
med et helt fundament og så mure skidtet op, men det var simpelthen
for meget for blot at få et skrueskur.
Det jeg har lavet er et kompromis, hvor jeg blot har renoveret den
gamle carport - Med nyt tag osv.
Udgiften med alle materialer, tag, dør, vinduer, isolering, EL osv.
stod vist i ca. 35K uden arbejdsløn (jeg var enehåndværker på den
sag).

> [...]
>osv-osv, havde tænkt på et indvendigt mål
>på 3,5x6 meter, vil det være stort nok !

Det er efter min mening stort nok.
Også selv om det skal rumme haveredskaberne - Men der er ikke plads
til havemøblerne - de står på terassen sammen med børnebørnenes
legetøj

>Ps. hvordan er det nu lige ,man skriver gradtegn, altså den lille bolle, og
>det lille 2 tal i m2 ? :-7

Det kan jeg ikke sige dig sådan udenad, men jeg kan forsøge at finde
en tegntabel i mine gamle analer.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-12-03 10:52

Steen Gruby wrote:

8<--- en masse byggesnak...

Hej Steen.
Tak for dit svar.

Det var også i det pris lag jeg selv havde regnet med ca. 40K,
men hvis man for måske 20-25K mere kunne få lavet ( "orange" selvfølgelig
) et muret skrueskur, så var det måske vejen frem,
men så er man/jeg afhængig af andres arbejdsindsats, og det passer nok ikke
helt mit temperament !, vi har en ung (25 år) murersvend i familien, og jeg
syntes at hans engagement/ iver for at overholde aftaler, kan ligge på et
meget lille sted :-/

Min egen "knægt" er lige startet på murer uddanelsen ( grundskole), så det
er måske nok en lidt for stor mundfuld

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-12-03 12:16

On Tue, 30 Dec 2003 10:51:33 +0100, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote:

Hej Dennis.

>Det var også i det pris lag jeg selv havde regnet med ca. 40K,
>men hvis man for måske 20-25K mere kunne få lavet ( "orange" selvfølgelig

Den pris jeg gav dig er udelukkende materialer.
Håndværket er mit eget, så der er ikke meget "Orange" i det

> [...]
>syntes at hans engagement/ iver for at overholde aftaler, kan ligge på et

Sådan nogen har jeg også haft, men det hjælper gevaldigt på
pressisionen når sådanne aftaler er bilaterale, hvilket desværre først
indtræffer når poderne selv får hus, og dermed behov for ophavets
hjælp.

>Min egen "knægt" er lige startet på murer uddanelsen ( grundskole), så det
>er måske nok en lidt for stor mundfuld

Tjaeh, det kan du mene, men een gang skal jo være den første, og hvis
jeg havde udsigt til en "billig" murer kunne det godt få mig til at
stalle projektet indtil han er indenfor rækkevidde.

Held og lykke med projektet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Richard

Dato : 30-12-03 21:20

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> men hvis man for måske 20-25K mere kunne få lavet ( "orange" selvfølgelig
> ) et muret skrueskur, så var det måske vejen frem,

Dennis, hvis du vælger at støbe gulvet, kan du med fordel lave en
forsænkning til en mc-lift, så liftens bæreflade flugter med gulvet. Blot
en idé - hvis du iøvrigt kunne tænke dig at skåne ryggen ved at investere
i en lift

Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-12-03 21:40

Richard wrote:

> [...]
> forsænkning til en mc-lift, så liftens bæreflade flugter med gulvet.
> Blot en idé - hvis du iøvrigt kunne tænke dig at skåne ryggen ved at

Hej Richard.

Ikke nogen dårlig ide, en lift kan købes for ca. 4K , og 4K fra eller til
betyder jo nok ikke det store i det samlede "budget"

--
Hilsen
Dennis Pedersen ( der _har_ lagt, adskellige tusinde hos en kiropraktor

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-12-03 01:11

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i

> Hej Richard.
> Ikke nogen dårlig ide, en lift kan købes for ca. 4K , og 4K fra eller til
> betyder jo nok ikke det store i det samlede "budget"

Nemli´, samme overvejelser her.
Hvis nu man har en kammi der kan flikke jern sammen så var modellen her et
rigtig godt alternativ: http://www.honet.dk under "mc-lift" (til en køvens)

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _

Fra : Richard

Dato : 31-12-03 11:25

Arne Lorenzen wrote:

> Nemli´, samme overvejelser her.
> Hvis nu man har en kammi der kan flikke jern sammen så var modellen her et
> rigtig godt alternativ: http://www.honet.dk under "mc-lift" (til en køvens)

Ja den model fylder jo en del mere i dybden, men løser problemet med at få
lavet en mc-lift uden nedbukket forkant, som de fleste vist er født med

Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-12-03 12:09

On Wed, 31 Dec 2003 10:25:13 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

Hej.

>Ja den model fylder jo en del mere i dybden, men løser problemet med at få
>lavet en mc-lift uden nedbukket forkant, som de fleste vist er født med

Det har selvfølgelig strejfet mig at anskaffe en lift, men der er mere
end et problem at løse:

Frihøjden under gulvet skal være større for at få plads til både den
og isolation.
Isoleringen skal laves til liften, idet den ellers vil være en
kuldebro.
Alle liftens betjeningsgreb skal kunne påsættes over gulvhøjde, eller
liften skal være styret med trykluft.
Lofthøjden skal være over 2½meter for at få glæde af liften.

Det med lofthøjden er et ikke løseligt problem her, jeg har ca. 2 m,
så tanken om lift er for evigt droppet.
Men hvad pokker - Det giver faktisk meget motion at hoppe "rundt på
gulvet"

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Richard

Dato : 31-12-03 12:27

Steen Gruby wrote:

> Det har selvfølgelig strejfet mig at anskaffe en lift, men der er mere
> end et problem at løse:
<snip>
> Lofthøjden skal være over 2½meter for at få glæde af liften.

Åh, vel, mindre kan vel gøre det, selv om det selvfølgelig vil være en
luksus at få selv motoren op i øjenhøjde...

> Men hvad pokker - Det giver faktisk meget motion at hoppe "rundt på
> gulvet"

...har jeg her i sommer konstateret, at det letter utroligt blot at få
hævet cyklen de 12-15 cm, det giver at servicere cyklen på sin
vinterrampe. (Et mc-længde 4-5x1" bræt på 4-5 klodser af 4" pæl, som hæver
hjulene fra jorden og fri af den værste sne og regnvand). Dermed er
motorens underside mv. frit synlig, når man ligger på fliserne, jorden,
perlegruset - whatever. Og et 30-50 cm løft kan man vel godt få plads til
under 2 m-lofthøjde? Et snekkedrev eller en Linak-aktuator fylder ikke
meget i højden, så en flytbar rampe/lift kunne blive ret kompakt. Blot en
idé

Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Bjørn S

Dato : 31-12-03 12:40

"Richard" skrev
> under 2 m-lofthøjde? Et snekkedrev eller en Linak-aktuator fylder ikke
> meget i højden, så en flytbar rampe/lift kunne blive ret kompakt. Blot en
> idé

Bare husk at en sådan Linak-fætter skal skubbe, ikke trække !
Blot en advarsel af erfaring

--
/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 31-12-03 15:15

"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse

> Det har selvfølgelig strejfet mig at anskaffe en lift, men der er mere
> end et problem at løse:
> Det med lofthøjden er et ikke løseligt problem her, jeg har ca. 2 m,
> så tanken om lift er for evigt droppet.

Man kunne jo også slå sig til tåls med det løft der er muligt før sagerne
rammer loftet (samt huske at spærre for højere løft) - Selv ½ meter og en
taburet gør meget ved skruekomforten i hjul/motor -højde!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 31-12-03 11:21

> Ikke nogen dårlig ide, en lift kan købes for ca. 4K , og 4K fra eller til
> betyder jo nok ikke det store i det samlede "budget"

Nej det er rimelig indlysende, når blot man tænker over det i tide - fik
ideen af CBX-Keld, der også går i skrueskursbyggetanker

> Dennis Pedersen ( der _har_ lagt, adskellige tusinde hos en kiropraktor

Ditto, men de sidste mange år har 10 min. rygøvelser hver morgen nu holdt
ham hen...

Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 31-12-03 13:19

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> Ditto, men de sidste mange år har 10 min. rygøvelser hver morgen nu holdt
> ham hen...

Efter at P&T i sin tid slagtede min XS1100'er samt ryg var den bedste kur
imod den jævnligt opdukkende rygsmerter, at skippe bilen de 40 km på arbejde
og istedet komme på ryggen af GPZ900'eren - én enkelt dag, og i værste fald
supleret med en tur over stepperne på vejen hjem, var som regel nok!

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 29-12-03 23:26

Dennis Hellan Pedersen wrote:
> Ps. hvordan er det nu lige ,man skriver gradtegn, altså den lille
> bolle, og det lille 2 tal i m2 ? :-7

alt + 253 så får du m², og meget ulogisk får du m³ med alt + 252

Allan Bojesen

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-12-03 23:44

On Mon, 29 Dec 2003 23:26:09 +0100, "Allan Bojesen"
<allan@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

Hej Allan

>alt + 253 så får du m², og meget ulogisk får du m³ med alt + 252

Mange tak.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 30-12-03 04:27

"Allan Bojesen" <allan@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> alt + 253 så får du m², og meget ulogisk får du m³ med alt + 252

Og den der endnu ikke er nævnt: alt + 0176 for at få: " ° " !

I: START - Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer, er en tegnoversigt at
finde, og deriblandt er også alle de ikke på tastaturet representerede tegn
(selv "Euro", som OE dog stedse oversætter til "?" ), samt især deres
tastatur-genvej at finde!

--
Armand.
(med en snert af IT nørd)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-12-03 10:53

Armand wrote:
> [...]
> tastaturet representerede tegn (selv "Euro", som OE dog stedse
> oversætter til "?" ), samt især deres tastatur-genvej at finde!

Tak for det

START - Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer - tegnoversigt, er skrevet
bag øret

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 30-12-03 11:48

Armand wrote:
> Og den der endnu ikke er nævnt: alt + 0176 for at få: " ° " !

Sorry, glemte den i farten. Gradtegnet ° kan også fås med Alt + 248.

Allan Bojesen

Fra : Bo-gsxR

Dato : 29-12-03 23:07

> Jeg vil også gerne se hvorledes desmodromisk styrede ventiler kan
> bringes til at flyde

øh jeg er kun fritids mc'ist men såvidt jeg ved er duc'er da ikke kendt for
at skulle være omdrejnings villige a la alt andet end v-motore?!
så det kan da ikk være for at undgå "flydere" at det bruges!??

bo-gsxR

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-12-03 23:43

On Mon, 29 Dec 2003 23:06:48 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> wrote:

Hej Bo

>øh jeg er kun fritids mc'ist men såvidt jeg ved er duc'er da ikke kendt for
>at skulle være omdrejnings villige a la alt andet end v-motore?!
>så det kan da ikk være for at undgå "flydere" at det bruges!??

Min Paso har "rød streg" ved 9500 RPM, men det kan man overskride
efter behov - De 9500 markerer blot max. power.
Men med de ventiler der sidder i Paso'en (42/34 mm) tror jeg faktisk
de ville flyde tidligere hvis det var bygget med konventionel teknik.
De modeller der bruges på bane går så vidt jeg ved til 18.000 RPM, så
der har det sin berettigelse.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : -V-

Dato : 29-12-03 22:04

Armand wrote:

> [...]
> I sætningen skriver jeg også at netop dette handicap ikke kan lægges
> Duc'ens vippearme til last, derved at desmo-princippet klarer skærene

Ja, det blev jeg jo ikke ligefrem klogere af.
Jeg tager dine ord for indtægt, men kunne nu godt lige tænke mig en nærmere
henvisning.

Måske http://auto.howstuffworks.com/ ved noget? Jeg prøver i alle fald lige.

-V-

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-12-03 22:25

On Mon, 29 Dec 2003 22:04:14 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

Hej.

>Ja, det blev jeg jo ikke ligefrem klogere af.
>Jeg tager dine ord for indtægt, men kunne nu godt lige tænke mig en nærmere
>henvisning.

Prøv at kigge på denne side.
http://www.ducatisuite.com/valves
Det kan måske løfte lidt af sløret

Er du efterlyst siden du underskriver dig med -V- ?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Moller

Dato : 29-12-03 22:44

> Prøv at kigge på denne side.
> http://www.ducatisuite.com/valves
> Det kan måske løfte lidt af sløret

hmmm, interesant :) man for jo næsten lyst til at eje en Duc... så er
det bare lige hvorfor i H... de har valgt at montere sådan en Rasle tør
kobling, man tror jo evig og altid de er ved at gå fra hinanden :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-12-03 22:55

On Mon, 29 Dec 2003 22:43:37 +0100, "Moller" <news@molnit.com> wrote:

Hej Molnit.

> hmmm, interesant :) man for jo næsten lyst til at eje en Duc... så er
>det bare lige hvorfor i H... de har valgt at montere sådan en Rasle tør
>kobling, man tror jo evig og altid de er ved at gå fra hinanden :)

Det er et kanon ventilprincip - det er ikke til at komme uden om.
Og myten om at det ikke kan holde kan man vist godt glemme.
Det er første gang jeg skal justere mine efter 50.000 Km.
Det med koblingen er nu ikke så underligt.
En tørkobling er nu en gang lettere at få til at virke ordentligt.
St den så rasler som bare den er en anden sag.
Det er jo smag og behag.
Jeg har kæmpet en vild kamp med min for at fjerne rasleriet, og det er
lykkedes.
En anden af mine lidelsesfæller borede, til min store forundring,
huller i sit koblingsdæksel.
Jeg spurgde undrende: "Er det for at øge kølingen? Det burde da ikke
være nødvendigt"!
NIX lød svaret: "Det er for at lyden kan komme ud"

Og btw: Nogle Duc har faktisk vådkobling.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Moller

Dato : 29-12-03 23:05

> Det er et kanon ventilprincip - det er ikke til at komme uden om.
> Og myten om at det ikke kan holde kan man vist godt glemme.
> Det er første gang jeg skal justere mine efter 50.000 Km.

Man sider så nu og tænker hvorfor er det kun Duc der bruger det princip
??? eller er der andre der også gør det, for det vil jo betyde flere omdr.
og for racer maskinerne er det jo directe lig med flere heste :)

> Det med koblingen er nu ikke så underligt.
> En tørkobling er nu en gang lettere at få til at virke ordentligt.

hmmm, vægt mæssigt, eller mindre dele eller hvordan ??? syntes nu ikke
jeg har haft nogen problemer med mine koblinger (pånær når der kommer
forkert olie, eller V-power i dyrene) ellers virker de fint.... selv MZ'ens
når den har fået 15min ved 100C inden den monteres :)

> Jeg har kæmpet en vild kamp med min for at fjerne rasleriet, og det er
> lykkedes.

Noget du vil dele ud med, til nuværende Duc ejere, eller fremtidige :)
hvordan du gjorde... for det er virkelig den del som gør at jeg sige ad bad
når der snakkes om Duc'er ... nå ja, så lige den grimme 916 kåbe :)

> [...]
> være nødvendigt"!
> NIX lød svaret: "Det er for at lyden kan komme ud"

*LOL* Ja, og nogen siger MZ'ejere er rene nutcases.. :)

> Og btw: Nogle Duc har faktisk vådkobling.

Hvilken ??? måske nogen man ku ha på ønske sedlen.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-12-03 23:36

On Mon, 29 Dec 2003 23:04:37 +0100, "Moller" <news@molnit.com> wrote:

Hej Molnit.

> Man sider så nu og tænker hvorfor er det kun Duc der bruger det princip
>??? eller er der andre der også gør det, for det vil jo betyde flere omdr.
>og for racer maskinerne er det jo directe lig med flere heste :)

Der er flere årsager til at Ducati er den eneste fabrik der anvender
det.
De var de første der fik det til at virke ordenligt, og når man nu har
noget der virker perfekt, så hvorfor forlade det?
Flere andre fabrikker har forsøgt, bl.a. Bently, men de fik aldrig
success med det.
Dengang var desmo princippet banebrydende, og lettede motoren for at
slæbe ventilfjedrene - De var dengang langsomme og klodsede.
Tiden er løbet lidt fra Desmo, idet fjedrene er blevet mindre og
lettere, flerventilede motorer med mindre ventiler og deraf følgende
mindre masse i de enkelte ventiler, samt overliggende knaster der
træder direkte på ventilstammen.

> [...]
>forkert olie, eller V-power i dyrene) ellers virker de fint.... selv MZ'ens
>når den har fået 15min ved 100C inden den monteres :)

Det er nu en gang svært at få noget der flyder rundt i olie til at
holde fast.
Prøv at dyppe fingrene i olie og så tage en glasplade med to fingre -
Husk at flytte fødderne
Jeg har også en japansk krikke (XN85) med vådkobling, og den har jeg
også grædt lidt over indtil jeg fandt en olie der passede den.
Enten klæbede den så den ikke var til at få i frigear og gav et enormt
"KLONK" fra sig når jeg sparkede den i 1. gear - eller også skred den
når jeg fyrede op under den.
Jeg vil for egen regning påstå følgende:
En rigtig MC har tørkobling - se bare på min NSU - også den har en
rigtig kobling

> Noget du vil dele ud med, til nuværende Duc ejere, eller fremtidige :)
>hvordan du gjorde... for det er virkelig den del som gør at jeg sige ad bad
>når der snakkes om Duc'er ... nå ja, så lige den grimme 916 kåbe :)

Det har jeg ikke noget imod.
Løsningen er en teflonbøsning der ligger mellem trykfoden
(udrykkerlejet) og koblingspladen.
Jeg lavede den i første omgang som en lille skål, men koblingen
"modificerede" den selv til en bøsning/ring.
Tricket er at den konstant laver lidt friktion der holder pladerne op
mod skålen - Keine hexerei - nur behändickeit.

Og selvfølgelig er 916 grim som arvesynden - Men det er kun fordi jeg
ikke kan køre den - Jeg får tanken presset mod min luksusbule.
Enten er bulen for stor, eller også er armene for korte

> *LOL* Ja, og nogen siger MZ'ejere er rene nutcases.. :)

Ork nej - skaf en Duc, og meld dig ind i Ducati klubben.
Så vil du møde den største samling splittergale mærkefanatikkere du
nogensinde har mødt.
Det er virkelig en befrielse at være i det selskab )
(Jeg sidder og glæder mig til generalforsamlingen - der er bare så
lang tid til - SUK)

> Hvilken ??? måske nogen man ku ha på ønske sedlen.

Bl.a. 750 SS

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 30-12-03 00:47

Steen Gruby <oz9zi@(AT)gruby.dk> wrote in

> Ork nej - skaf en Duc, og meld dig ind i Ducati klubben.
> nogensinde har m›dt.
> Det er virkelig en befrielse at v‘re i det selskab )
> (Jeg sidder og gl‘der mig til generalforsamlingen - der er bare s†
> lang tid til - SUK)

Som samtidig er utroligt hjælpsomme og altvidende.
Man kan låne værktøj og manualer, få hjælp o.s.v.. Samtidig kan man altid
få en god sludder!
Det er ikke nødvendigt at spekulere på om man skal have næste års model
af det ene eller det andet. Man skal bare koncentrere sg om at pille vægt
af, og overveje hvor mam får stampet en hidsigere knast op, eller om der
er plads til større ventiler i toppen!
Min er f.eks. udstyret med større ventiler, titaniumskruer i kallippere,
alu-stikaksler, og nogle andre små luskerier. Andre er gået væsentligt
mere radikalt til værks. Stumperne er forholdsvis lette at skaffe, og
koster ikke alverden på f.eks. Ebay.

> Bl.a. 750 SS

.... Pantah, Monster, Cagiva Allazurra og flere endnu.
Da delene ofte passer sammen, er du velkommen til at bytte en tørkobling
med min vådkobling! ;0)

Fra : Bo-gsxR

Dato : 30-12-03 14:51

> Det er nu en gang svært at få noget der flyder rundt i olie til at
> holde fast.

det lykkes da ellers fint for japaner-koblingerne selv på maskiner med
50% flere hk end ducatierne
og en jeg kender, som har en 996 har sku lige så mange problemer som
andre, med koblingen der glider
Den eneste fordel jeg har hørt om, var at olien ikk var i vejen når man
hurtigt skulle skifte koblingen.
hvor man med den våde type dog blot skal vippe kværnen lidt for at få
olien til den anden side.

bo-gsxR

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-12-03 15:35

On Tue, 30 Dec 2003 14:50:45 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> wrote:

Hej Bo.

>det lykkes da ellers fint for japaner-koblingerne selv på maskiner med
>50% flere hk end ducatierne

Jeg var godt klar over at jeg trådte på nogens ømme tæ'r da jeg skrev
det )

>og en jeg kender, som har en 996 har sku lige så mange problemer som
>andre, med koblingen der glider

Jeg kan da hurtigt fyre koblingen på min Paso af - det kræver blot at
man starter i 3 gear tilstrækkelig mange gange
Sagt på en anden måde - Enhver kan mishandle en kobling til døde - Tør
eller våd.
Når en tørkobling er i orden virker den fremragende - Jeg har kørt
25.000 Km med min uden problemer.

Hvorfor skulle jeg skifte den ? ( )) )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Bo-gsxR

Dato : 30-12-03 23:16

> Jeg kan da hurtigt fyre koblingen på min Paso af - det kræver blot at
> man starter i 3 gear tilstrækkelig mange gange

> Hvorfor skulle jeg skifte den ? ( )) )

Du er sku da heller ikke til at provokere
det her bliver jo en hel saglig diskution

og jeg vil gi dig helt ret i det øverste, hurtig starter/ koblings filen
er genialt til at brænde skidtet af.

bo -gsxr på den første kobling so far

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-12-03 23:56

On Tue, 30 Dec 2003 23:16:01 +0100, "Bo-gsxR"
<slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> wrote:

Hej Bo.

>Du er sku da heller ikke til at provokere

Det er svært

>det her bliver jo en hel saglig diskution

Tjaeh, hva' pokker - det ka' jo også være sjovt )

>og jeg vil gi dig helt ret i det øverste, hurtig starter/ koblings filen
>er genialt til at brænde skidtet af.

Jeg er ikke overforsigtig, men jeg tænker mig da om når der skal
startes hurtigt.
Jeg lukker sjældent op før koblingen er helt ude, men det sker da.

>bo -gsxr på den første kobling so far

Det værste jeg ved er at ødelægge noget og bagefter være helt klar
over at jeg har dummet mig.
Koblingerne på min gamle Velocette blev sjældent ret gamle

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 17:10

Bo-gsxR skrev i meddelelsen ...

>det lykkes da ellers fint for japaner-koblingerne selv på maskiner med
>50% flere hk end ducatierne

Når en RD blev til en TZ kom koblingen da nu godtnok ud i det fri. BMW har i
øvrigt glimrende succes med tørkoblinger. Biler findes stortset kun med
tørkobling. Men der var jo oliekobling på de englænder MC'er som japanerne
startede med at kopiere :-| Ferrari traktorer har notoriske problemer med
de oliekoblinger der findes deri. Oliekoblinger er et produktionsteknisk
"vidunder", ikke andet.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 30-12-03 18:36

> det lykkes da ellers fint for japaner-koblingerne selv på maskiner med
> 50% flere hk end ducatierne

Jup!
Bl.a. qua strammere fjedre!

Fra : Bo-gsxR

Dato : 30-12-03 23:29

> Bl.a. qua strammere fjedre!
> Men jeg skrev jo heller ikke at oliebadskobling ikke fungerer :-|

hm øv
)))

bo-gsxr med strammere fjedre

Fra : Armand

Dato : 30-12-03 04:28

> [...]
> ??? eller er der andre der også gør det, for det vil jo betyde flere omdr.
> og for racer maskinerne er det jo directe lig med flere heste :)

Hva' tror du at Capirossi og makker(e) lever på i GP1-klassen?
Stramme knastdiagrammer trods masser af omdrejninger!

> hmmm, vægt mæssigt, eller mindre dele eller hvordan ??? syntes nu ikke
> jeg har haft nogen problemer med mine koblinger (pånær når der kommer
> forkert olie, eller V-power i dyrene)

Bortset fra at de er fandens hurtigt slidt ned hvis man firer den for meget
af, ville tørkoblingen være den ultimativt bedste qua at pladernes grip ikke
forringes af smørende olie og derfor ikke fordrer nær den samme
fjeder-sammenklemning => mindre betjeningskraft => komfort trods kontant
virkning!
Men igen: De bliver slidt ned for ingenting

> Hvilken ??? måske nogen man ku ha på ønske sedlen.

Bl.a. min svogers to seneste 7½'ere: Monster og SS-ie!

--
Armand.

Fra : Bjørn S

Dato : 30-12-03 09:29

Moller wrote:

> [...]
> forkert olie, eller V-power i dyrene) ellers virker de fint.... selv MZ'ens
> når den har fået 15min ved 100C inden den monteres :)

Og Ducati's eget svar (eller salgstale, om nogen vil) på tørkobling får du
her, (ikke fordi de andres svar ikke var korrekte:)
---
http://www.ducati.com/bikes/techcafe.jhtml?part=faq&value=faq#question7

7)Why do Ducatis have dry clutches?
The clutch is an essentially important part in maximizing engine power.
For motorcycling applications, "oil bath multiple disc" clutches are
generally used. The (driven and driving) discs work immersed in the engine
oil, to ensure a smooth, progressive action (i.e. the transmission of
movement by friction), highly efficient heat dissipation and noise
reduction. This system is, in practice, a guarantee of reliable operation.
This is the reason why it is so common in standard models of sport bikes
or other bikes. As far as racing engines are concerned, the opposite
considerations apply: power is so high that it is necessary to discharge
it to the ground; additionally, simple, although extremely high-tech,
design is of the essence here. Oil, carried and "sloshed about" by the
disc pack, entails a loss of power (because it restrains movement by
increasing inertia); additionally, its "smoothing" effect is absolutely
unnecessary in the brutal riding of race bikes. All this explains why
"dry" clutches are universally used in racing bikes: they have slashed
instead of solid covers (to reduce weight and allow cooling), and their
typical noise is music to bikers' ears. Thanks to the evolution of
materials and technology, it is now possible to use dry clutches in the
"sportier" standard models as well (this definition actually applies to
most bikes in the Ducati range), without affecting reliability and wear
strength in any way: this is only made possible thanks to the
state-of-the-art design and construction materials used.

--
/Bjørn

Fra : Bo-gsxR

Dato : 29-12-03 23:03

> Og myten om at det ikke kan holde kan man vist godt glemme.

hvis de er så holdbare, hvorfor pumper de så ikk ydelsen op?
Så de kan yder det samme som div. R4 motorer?
så ville de måske snuppe lidt markeds andele fra japserne!

bo-gsxR

Fra : Hekto

Dato : 30-12-03 00:55

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> wrote in news:bsq871$pst$1
@sunsite.dk:

> hvis de er s† holdbare, hvorfor pumper de s† ikk ydelsen op?
> S† de kan yder det samme som div. R4 motorer?

Hvor mange af de motorer der bruges til race, er rækkemotorer?

> s† ville de m†ske snuppe lidt markeds andele fra japserne!
Nej, det ville ødelægge det hele! ;0)

Fra : Bo-gsxR

Dato : 30-12-03 14:42

> Hvor mange af de motorer der bruges til race, er rækkemotorer?
yamaha og foggys så vidt jeg husker, ved ikk om der er flere.
og en stor del af supersport klasserne og den nye challangecup i dk.
og hvis ikk de var så restriktive, så ville der sikkert også være flere i
superbike ( jeg tænker på luftindtaget ).
men mon ikk også at de laver flere gade modeller end racere?
og så vidt jeg ved så er der væsentligt flere der kører på gaden end
på banen!

bo-gsxR

Fra : Hekto

Dato : 30-12-03 15:03

Bo-gsxR wrote in news:bsrv8r$iev$1@sunsite.dk:

> [...]
> men mon ikk også at de laver flere gade modeller end racere?
> og så vidt jeg ved så er der væsentligt flere der kører på gaden

Mon ikke også Yamaha ønskede de havde en rigtig god V2/V4/V5/V6 ???
;0)

Nu nærmer du dig den væsentlige forskel på Japanere og Ducati!!
Ducati er ikke delt op i race og gademodeller. OK der er forskel på
en 748 og en 748R; men ikke sådan, at modellen uden 'R' er en
civileceret gade-udgave af en 'R'. Der er lidt færre HK og lidt
billigere komponenter; men der er ikke pillet så forfærdelig meget
ved resten. Det samme gælder de andre modeller, måske Monsteren, ST
og Multistardaen som undtagelser, de er til gadebrug.
Derfor bedømmer man dem ofte til at være ukomfortable, stive og med
en tåbelig kørestilling. Derfor leveres de også med en larmende
tørkobling, som ellers kun ses/høres i pit'en.
Det giver væsentlige forskelle i det koncept der markedsføres.
Ducati'en er i høj grad tilpasset brugen, og ikke gjort civiliceret
på bekostning af de tiltænkte egenskaber. Det er det der gør dem
anderledes, og interessante.

Fra : Armand

Dato : 30-12-03 04:27

> hvis de er så holdbare, hvorfor pumper de så ikk ydelsen op?
> Så de kan yder det samme som div. R4 motorer?

Også savnet herfra!
Ville de blot pumpe dem så de kan matche japanske V2'ere (bruger
indsprøjtning på en 7½'er for at matche en karbureret SV650!) :-|

--
Armand.

Fra : -V-

Dato : 29-12-03 22:42

Steen Gruby wrote:

> Prøv at kigge på denne side.
> http://www.ducatisuite.com/valves
> Det kan måske løfte lidt af sløret

Takker.

> Er du efterlyst siden du underskriver dig med -V- ?

Utvivlsomt.

-V- (= Valdemar, Nørrebronx)

Fra : Steen Gruby

Dato : 29-12-03 22:57

On Mon, 29 Dec 2003 22:41:40 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

Hej Valdemar.

> -V- (= Valdemar, Nørrebronx)

Ah - Det lettede

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-12-03 14:45

> On Mon, 29 Dec 2003 22:41:40 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
> wrote:
>
> Hej Valdemar.

> Ah - Det lettede

Ja, og alligevel vejer det tungt på troværdigheds-vægtskålen. Underligt,
ikke?

Rittig

Fra : -V-

Dato : 30-12-03 15:57

Claus Rittig wrote:

> Ja, og alligevel vejer det tungt på troværdigheds-vægtskålen.
> Underligt, ikke?

Nu har jeg forhåbentligt ikke sagt noget, som min troværdighed skulle
bedømmes udfra?

Iøvrigt er det ikke første gang, jeg præsenterer mig i gruppen, men lad nu
det ligge.

-V-

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-12-03 18:12

-V- wrote:

> Iøvrigt er det ikke første gang, jeg præsenterer mig i gruppen, men lad nu
> det ligge.

Menæhh, hvorfor ikke bare altid underskrive dig med dit navn? Som Rittig
siger, så giver det altså en del mere troværdighed, når folk ikke er
(umiddelbart) anonyme.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : -V-

Dato : 31-12-03 00:18

Jes Vestervang wrote:

> Menæhh, hvorfor ikke bare altid underskrive dig med dit navn? Som
> Rittig siger, så giver det altså en del mere troværdighed, når folk
> ikke er (umiddelbart) anonyme.

Du har da muligvis ret, men min underskrift er nu engang '-V-', både her og
i det virkelige liv.
Når folk spørger pænt om mit navn, så får de det naturligvis - mere anonym
er jeg altså heller ikke.
Nu ligger min identitet da også for evigt på googlegroups.

Jeg har også givet mig personligt til kende overfor flere faste skribenter i
denne gruppe, bla. Verdens Bedste Tony (tm), som har været utroligt
hjælpsom.

Men for at slutte diskussionen, så vil jeg tænke over en evt. yderligere
identifikation ved fremtidige indlæg her i gruppen.

-V-

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-12-03 01:05

-V- wrote:

> Du har da muligvis ret, men min underskrift er nu engang '-V-', både her
> og i det virkelige liv.

Ok, det er jo også frivilligt hvor meget man vil skilte med sin
identitet

> Når folk spørger pænt om mit navn, så får de det naturligvis - mere anonym
> er jeg altså heller ikke.
> Nu ligger min identitet da også for evigt på googlegroups.

Ja, det er jo rigtigt, men det ved man andre læsere jo ikke nødvendigvis.

> Jeg har også givet mig personligt til kende overfor flere faste skribenter
> i denne gruppe, bla. Verdens Bedste Tony (tm), som har været utroligt
> hjælpsom.

Jeg kender kun den ene, så jeg kan da fuldt ud tilslutte mig dine roser

> Men for at slutte diskussionen, så vil jeg tænke over en evt. yderligere
> identifikation ved fremtidige indlæg her i gruppen.

Ok, det var egentlig også bare det jeg ville have dig til
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 31-12-03 15:24

> [...]
>
> Men for at slutte diskussionen, så vil jeg tænke over en evt. yderligere
> identifikation ved fremtidige indlæg her i gruppen.

Et forskelligt handle og underskrift giver umiddelbart sært nok en meget
større
troværdighed :-/
Og egentligt er der sjovt, for der er jo ingen der antaster f.eks. "MKS-74 /
Michael" for noget som helst i den retning selvom dé navne kan være akkurat
lige så kunstige, som dit V :-/

--
Armand
(som jo også kan være en helt anden)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-12-03 16:22

Armand wrote:

> Armand
> (som jo også kan være en helt anden)

Du drømmer!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Hekto

Dato : 31-12-03 16:55

Jes Vestervang wrote in news:366bc1-gmm.ln1@svedig-gnu.fake:

> Du drømmer!

*GRILL*

Fra : Armand

Dato : 01-01-04 18:14

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> *GRILL*

*grynt* !

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-12-03 17:50

On Wed, 31 Dec 2003 15:24:18 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

Jeg kom nok lidt uforvarende til at provokere til denne OT, så jeg må
nok hellere forklare mig.
Jeg har det svært med at tiltale mennesker med et øgenavn eller
pseudonym, jeg foretrækker et for- eller efternavn.
Selvfølgelig kan jeg være i drillehumør - Min gamle nabo tiltalte jeg
ved en bestemt lejlighed som "Krumsluss" - Han var elektrikker, og jeg
behøver ikke at forklare hvad han havde lavet - vel?

Noget andet er, at jeg også har det lidt ondt når jeg er med i en
diskussion hvor jeg ikke som minimum kan sætte et navn på personen.
Det kan lyde mærkeligt at en mangeårig radioamatør kan havd det sådan.
Radioamatører tiltaler gerne hinanden med kaldesignal - specielt i
tredie person, men sandheden er, at bag ethvert kaldesignal gemmer sig
en legitim person - Det er bare at slå op i Telestyrelsens
frekvensregister så ved man hvem der tales med.
Et amatørradiokaldesignal er en meget personlig ting der er officielt
tildelt, og kan dermed ikke betragtes som pseodonym.

Og netop radioamatørenes NG har lært mig at de største "game spoilere"
er dem der forsøger at optræde under pseudonum, eller endnu værre,
skiftende pseudonymer.
Af samme årsag tænker jeg mig lige om to gange før jeg besvarer et
indlæg der er under et pseudonym jeg ikke kender.

Det skal ikke forstås således at jeg mener at enhver der optræder
under pseodonum er suspekt - tværdimod - kun at jeg personligt har det
bedst når der kan sættes navn på.
Det er op til enhver at vurdere hvor identificerbar man vil være.
Jeg har valgt at bruge mit navn idet det ikke nytter meget at prøve at
gemme sig, og så er det med til at holde mig selv i stram snor når jeg
skriver i offentligt forum som her.

>Et forskelligt handle og underskrift giver umiddelbart sært nok en meget
>større troværdighed :-/

Der kan være en god grund til at have et pseodonym i Author linien og
en signatur med navn, men det vanskeliggør unægteligt en søgen efter
indlæg på forfatterens navn.

>Og egentligt er der sjovt, for der er jo ingen der antaster f.eks. "MKS-74 /
>Michael" for noget som helst i den retning selvom dé navne kan være akkurat
>lige så kunstige, som dit V :-/

Nu har jeg mødt Michael "in person", og jeg har bestemt ingen
problemer med MKS-74, idet jeg ved hvad der gemmer sig nedenunder
Valdemars -V- er også på plads, så jeg fik min nysgerrighed styret ;-=
Det var såmænd det hele.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : MKS - 74

Dato : 31-12-03 00:52

On Tue, 30 Dec 2003 18:11:52 +0100, Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk>
wrote:

>Menæhh, hvorfor ikke bare altid underskrive dig med dit navn? Som Rittig
>siger, så giver det altså en del mere troværdighed, når folk ikke er
>(umiddelbart) anonyme.

Tjah - det ved jeg ik' rigtig,personlig bedømmer jeg nu ikke
troværdighed på om man bruger et "handle" eller whatever,men mere på
indhold.

--
-Michael

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-12-03 01:09

MKS - 74 wrote:

> Tjah - det ved jeg ik' rigtig,personlig bedømmer jeg nu ikke
> troværdighed på om man bruger et "handle" eller whatever,men mere på
> indhold.

Hvis emnet er noget man ikke har nogen dybere indsigt i, så er det ikke
nødvendigvis nemt at skelne skidt fra kanel IMO. I sådanne tilfælde må man
ty til andre midler, og så betragter jeg det som et positivt tegn, at
vedkommende ikke gemmer sig bag en anonym identitet.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : MKS - 74

Dato : 31-12-03 01:23

On Wed, 31 Dec 2003 01:08:32 +0100, Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk>
wrote:

> [...]
>ty til andre midler, og så betragter jeg det som et positivt tegn, at
>vedkommende ikke gemmer sig bag en anonym identitet.

Det forstår jeg så ikke rigtig,er det sværere at genkende et handle
end et navn da ? Hvis en person som nu f.eks -V- bruger et handle
gennem længere tid er det vel antagelig lige nemt at bedømme
troværdigheden uanset om man bruger sit eget navn eller ej - eller ?

En del ønsker at man bruger sit eget fulde navn,det er jeg personlig
totalt ligeglad med,sålænge man bare anvender en konsekvent
nomenklatur - Og den person som jeg personlig anså for at ha' den
højeste troværdighed overhovedet brugte et handle gennem stort set
hele den tid han skrev - han havde endda en IMO valid begrundelse..

--
-Michael

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-12-03 12:23

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> højeste troværdighed overhovedet brugte et handle gennem stort set
> hele den tid han skrev - han havde endda en IMO valid begrundelse..

Et meget grimt navn?

Rittig

Fra : MKS - 74

Dato : 31-12-03 13:02

On Wed, 31 Dec 2003 12:22:30 +0100, "Claus Rittig"
<ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Et meget grimt navn?

He-he,han hed altså ikke Claus vel ,faktisk så kommenterede du selv
hans lidt mystiske handle ved et par lejligheder så du ved sikkert nok
hvem det er/var....

--
-Michael

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-12-03 13:29

> He-he,han hed altså ikke Claus vel ,faktisk så kommenterede du selv
> hans lidt mystiske handle ved et par lejligheder så du ved sikkert nok
> hvem det er/var....

Næh... Jeg er et af naturens små mirakler, jeg er født uden hukommelse.

Rittig

Fra : MKS - 74

Dato : 31-12-03 13:32

On Wed, 31 Dec 2003 13:29:20 +0100, "Claus Rittig"
<ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Næh... Jeg er et af naturens små mirakler, jeg er født uden hukommelse.

Nej ok - det _har_ du jo også sagt ved flere lejligheder,men det har
du så sikkert også glemt ,men altså hans begrundelse var (bl.a)
mere eksternt i forhold til f.eks Deja/Google og den slags og ikke
internt,let paranoidt syntes du vist dengang,personligt forstår jeg
det fint.

Og igen jeg forstår godt at man kan ha' den holdning at man gerne lige
vil vide folks navn,idet det _kan_ være sært at skulle ref. til en
given person ved et mystisk handle,på den anden side kan man sagtens
IMO ha' en god grund til at anvende et sådant og det kan jeg også fint
acceptere uden at det på nogen måde diskvalificerer vedkommendes
indlæg a priori....

--
-Michael

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-01-04 02:40

MKS - 74 wrote:

> [...]
> gennem længere tid er det vel antagelig lige nemt at bedømme
> troværdigheden uanset om man bruger sit eget navn eller ej - eller ?

Tjow, men det kræver jo at man ved at personen har brugt kaldenavnet (et
godt dansk ord gennem længere tid. Endvidere kan en person med et
kaldenavn jo bare ændre navn, hvilket ikke er helt så let med et 'rigtigt'
navn.

> En del ønsker at man bruger sit eget fulde navn,det er jeg personlig
> totalt ligeglad med,sålænge man bare anvender en konsekvent
> nomenklatur -

Ja, hvis bare folk er konsekvente, så er det udmærket. Jeg foretrækker dog
stadig at snakke med 'rigtige' mennesker, frem for obskure kaldenavne.
Derfor kan jeg godt finde på at bede folk om at overveje nødvendigheden af
et kaldenavn.

> Og den person som jeg personlig anså for at ha' den
> højeste troværdighed overhovedet brugte et handle gennem stort set
> hele den tid han skrev - han havde endda en IMO valid begrundelse..

Du kendte ham sikkert også IRL, ikke?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : MKS - 74

Dato : 03-01-04 21:41

On Sat, 03 Jan 2004 02:40:06 +0100, Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk>
wrote:

>Tjow, men det kræver jo at man ved at personen har brugt kaldenavnet (et
>godt dansk ord gennem længere tid.

Følger du ikke med da ?

>Endvidere kan en person med et
>kaldenavn jo bare ændre navn, hvilket ikke er helt så let med et 'rigtigt'
>navn.

Men har personen gjort det her ?

>Ja, hvis bare folk er konsekvente, så er det udmærket. Jeg foretrækker dog
>stadig at snakke med 'rigtige' mennesker, frem for obskure kaldenavne.

Meget naturligt,men man kunne også bare acceptere at der _kan_ være
gode grunde til det.

>Derfor kan jeg godt finde på at bede folk om at overveje nødvendigheden af
>et kaldenavn.

Det bestemmer du jo ganske selv,mit indlæg var mere til støtte for -V-
hvis han fortsat ønsker at bruge det.

>Du kendte ham sikkert også IRL, ikke?

Ikke da han begyndte at skrive nej - men senere jow...

--
-Michael

Fra : -V-

Dato : 04-01-04 16:16

MKS - 74 wrote:

> Meget naturligt,men man kunne også bare acceptere at der _kan_ være
> gode grunde til det.

> Det bestemmer du jo ganske selv,mit indlæg var mere til støtte for -V-
> hvis han fortsat ønsker at bruge det.

Jeg undrer mig lidt over at være blevet gjort til eksponent for en så
omfattende diskussion.

Tak, Michael, men det er sgudda lidt mærkeligt at jeg har brug for en
støtte, når jeg nu ikke har gjort mig skyld i fornærmende tale, usande
oplysninger, fuskerier og andre hæderskronede aktiviteter - hverken i denne
gruppe eller i nogen anden.

I al min tid på usenet har jeg brugt det samme handle, og jeg ser ingen
grund til at skifte det.
Jeg er primært lurker i d.f.m., af den simple grund at jeg ikke pt. ejer et
jern.
Er det ensbetydende med at man er uønsket og at ens udtalelser ikke har
nogen værdi? Nej, det mente jeg heller ikke. Hvis det er strengt nødvendigt
i denne gruppe, skal jeg for fremtiden være påpasselig med at skrive navn i
min sig.

Nu trækker jeg mig lige ind i buret igen.

-V- (som
stadig bor på Nørrebro og hedder Valdemar)

Fra : Moller

Dato : 04-01-04 17:38

> [...]
> støtte, når jeg nu ikke har gjort mig skyld i fornærmende tale, usande
> oplysninger, fuskerier og andre hæderskronede aktiviteter - hverken i

Problemet er nok mere at folk ikke har en dadel at skrive om for tiden,
og så falder de over flueknepperi om ens initialer... endnu være i dette
tilfælde hvor at du har brugt dit -V- i så lang tid som ruder konge var
knægt burde der ikke være et problem.

> I al min tid på usenet har jeg brugt det samme handle, og jeg ser ingen
> grund til at skifte det.

Skal du heller ikke, det er et noget du har brugt så længe, så at 2-3
personer er lidt morgen sure, og keder sig kan ikke begrundes med at du skal
skifte handle.

Det er det samme som ham Møller som skriver i d.f.b som mener at fordi
jeg kalder mig Moller og det er så tæt på Møller så må jeg ikke bruge det
BAH, utroligt hva folk kan brokke sig over.

> [...]
nødvendigt
> i denne gruppe, skal jeg for fremtiden være påpasselig med at skrive navn

Vi alle er velkommen i denne gruppe, så længe vi har noget vi mener er
værd at dele med andre, og det er lige meget om man har en Maskine eller ej,
eller for den sags skyld hva man køre på...

> Nu trækker jeg mig lige ind i buret igen.

hmmm, hva du laver med fruen derhjemme vil vi helst ikke vide :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : MKS - 74

Dato : 04-01-04 18:13

On Sun, 4 Jan 2004 16:15:53 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Jeg undrer mig lidt over at være blevet gjort til eksponent for en så
>omfattende diskussion.

Det skal du nu ikke,når man ellers ser på hvad man kan diskutere
her,der er rimeligt frit slag....som du ser og særlig omfattende
er det nu altså heller ikke...

>Tak, Michael, men det er sgudda lidt mærkeligt at jeg har brug for en
>støtte

Det _har_ du så heller ikke nødvendigvis...men _hvis_ du nu havde ik'

>, når jeg nu ikke har gjort mig skyld i fornærmende tale, usande
>oplysninger, fuskerier og andre hæderskronede aktiviteter - hverken i denne
>gruppe eller i nogen anden.

Akkurat.

>I al min tid på usenet har jeg brugt det samme handle, og jeg ser ingen
>grund til at skifte det.

Næh...

>Jeg er primært lurker i d.f.m., af den simple grund at jeg ikke pt. ejer et
>jern.

Hmmm - Det er så absolut ingen hindring,men okay så har man måske
heller ikke så meget behov for at blande sig i "grandmaster-style"

> [...]
>i denne gruppe, skal jeg for fremtiden være påpasselig med at skrive navn i

Det må du jo selvom,flere af gruppens brugere gennem tiderne har
benyttet initialer uden at det var noget problem

EOD - on my part

--
-Michael

Fra : Hekto

Dato : 04-01-04 18:45

-V- wrote in news:3ff82e39$0$9730$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Jeg undrer mig lidt over at være blevet gjort til eksponent for en
> så omfattende diskussion.

Ja! ;0)

--
/Hekto ... som enhver ved hedder Brian!
(der vil ikke blive tollereret nogen for for uro eller optøjer! Der

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-01-04 18:50

-V- wrote:

> Jeg undrer mig lidt over at være blevet gjort til eksponent for en så
> omfattende diskussion.

Rolig nu! Diskussionen var/er altså ment helt generelt, den udsprang bare
lige af det konkrete tilfælde som tilfældigvis var dig.

> [...]
> støtte, når jeg nu ikke har gjort mig skyld i fornærmende tale, usande
> oplysninger, fuskerier og andre hæderskronede aktiviteter - hverken i

Klap hesten og pas på med at læse for meget ud af nogle få hastige
formuleringer Michael argumenterede bare for, at der _generelt_ ikke er
noget galt i at benytte et kaldenavn i d.f.m., hvilket jeg opponerede lidt
imod.

> I al min tid på usenet har jeg brugt det samme handle, og jeg ser ingen
> grund til at skifte det.

Det er op til dig og selvfølgelig helt frivilligt - diskussionen gik bare på
om kaldenavne _generelt_ er noget godt, skidt eller ligegyldige.

> Jeg er primært lurker i d.f.m., af den simple grund at jeg ikke pt. ejer
> et jern.

Been there, har heldigvis anskaffet mig et par mc'er

> Er det ensbetydende med at man er uønsket og at ens udtalelser ikke har
> nogen værdi?

Næh!

> Nej, det mente jeg heller ikke.

> Hvis det er strengt nødvendigt i denne gruppe,

Hvordan har du fået det indtryk? Michael argumenterer for det modsatte og
jeg siger bare at et rigtigt navn giver en knivspids ekstra troværdighed
hos mig.

> skal jeg for fremtiden være påpasselig med at skrive navn i min sig.

Nejnej, alle er da velkomne til at skrive

> Nu trækker jeg mig lige ind i buret igen.

Pyha
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-01-04 19:22

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> MKS - 74 wrote:

> Jeg undrer mig lidt over at være blevet gjort til eksponent for en så
> omfattende diskussion.

Det er vinter.

> [...]
> støtte, når jeg nu ikke har gjort mig skyld i fornærmende tale, usande
> oplysninger, fuskerier og andre hæderskronede aktiviteter - hverken i

Rolig nu, tag nu ikke sådan på vej - vi diskuterer bare, der er ikke nogen
der har skældt ud på dig, eller beskyldt dig for noget.

> I al min tid på usenet har jeg brugt det samme handle, og jeg ser ingen
> grund til at skifte det.

Det er naturligvis din ret. Men se det fra denne vinkel: Du er trådt ind i
et nyt offentligt rum (lokale) hvor du ikke kan forvente at folk ved
hvem -V- er, uanset hvor længe du har brugt det i andre offentlige rum.
Derfor virker et alias på nogle (gammeldags indrettede mennesker) som om du
går med maske - ihvertfald indtil du præsenterer dig. Og selv efter en
præsentation vil der være nogle som ikke har set din præsentation, og derfor
virker du på dem som en der ?gemmer sig? bag et alias. Jeg er en af den
slags mennesker som godt kan lide at folk ser mig i øjnene når de taler til
mig, nå, måske ikke lige herinde, men så da tør lægge navn til deres
udtalelser. Om det er mest mit eller dit problem har jeg ikke eneret på at
udtale mig om, så du gør bare som du synes er rigtigt.

> Jeg er primært lurker i d.f.m., af den simple grund at jeg ikke pt. ejer
et
> jern.

Nåja, det kan ske for den bedste, men har du motorcykel?

> Er det ensbetydende med at man er uønsket og at ens udtalelser ikke har
> nogen værdi?

Uønsket, nej slet ikke. Udtalelser uden værdi? Næh... Men (for mig) får de
en del mere vægt hvis du tør lægge navn til dem. Også fordi jeg så kan
"kende" dig, hvis vi mødes andre steder. Ellers ka jæ jo heller ikke gi en
bajeer til et træf en dag, vel?

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-01-04 18:27

MKS - 74 wrote:

> Følger du ikke med da ?

Jojo, men det er jo ikke alle der er lige så afhængige som mig

> Men har personen gjort det her ?

Nejnej, men der er jo en risiko for at det kan ske. Ikke lige i dette
tilfælde, men generelt.

> Meget naturligt,men man kunne også bare acceptere at der _kan_ være
> gode grunde til det.

Jaja Det gør jeg da også, men jeg finder det alligevel ok at gøre
opmærksom på fordelene ved at bruge sit rigtige navn.

> Det bestemmer du jo ganske selv,mit indlæg var mere til støtte for -V-
> hvis han fortsat ønsker at bruge det.

Ok.

> Ikke da han begyndte at skrive nej - men senere jow...

Sådan kender jeg også en del efterhånden ...og her er det altså også
nemmere at genkende folk IRL, når man kender deres rigtige navn
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 04-01-04 04:22

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> En del ønsker at man bruger sit eget fulde navn,det er jeg personlig
> totalt ligeglad med,sålænge man bare anvender en konsekvent
> nomenklatur

"Nomenklatur"!
Fedt klingende ord, men kun svært relevant jvf. min fremmedordbog :-/

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-01-04 18:50

Armand wrote:

> "Nomenklatur"!
> Fedt klingende ord, men kun svært relevant jvf. min fremmedordbog :-/

<http://www.m-w.com>
-------
One entry found for buzzword.
Main Entry: buzz·word
Pronunciation: 'b&z-"w&rd
Function: noun
Date: 1946
1 : an important-sounding usually technical word or phrase often of little
meaning used chiefly to impress laymen
---------

--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 05-01-04 00:52

"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> One entry found for buzzword.
> 1 : an important-sounding usually technical word or phrase often of little

Ahhh - Dét lyder meget bedre end Gjellerups: jargon anvendt indenfor et
snævert fag-område!

Men hvem har ret? :-/

--
Armand.
(desværre stadig delvist linket til Hard-paper)

Fra : Ole Baun

Dato : 05-01-04 17:38

"Armand" skrev i en meddelelse news:bta9c4$aep$5@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> --
> Armand.
> (desværre stadig delvist linket til Hard-paper)

Politikens Nudanske Ordbog, (17. udgave), siger:
nomenklatur [no·mSnklaZtuOr] subst. -en, -er, -erne
1. en systematisk ordnet termfortegnelse til brug ved videnskabelig
klassificering = TERMINOLOGI d den danske kemiske nomenklatur e
nomenklaturprincip · nomenklaturspørgsmål · nomenklaturudvalg

Ole Baun, Aalborg
(med ordbogen såvel på papir som på CD-rom; - papir udgaven samler støv i
reolen

Fra : MKS - 74

Dato : 05-01-04 01:43

On Sun, 4 Jan 2004 04:21:59 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>"Nomenklatur"!
>Fedt klingende ord, men kun svært relevant jvf. min fremmedordbog :-/

Skulle du da ha' den frem..en nomenklatur i bred forstand er en
konventionel anvendelse af bestemte ord til at dække visse begreber
eller navne,ordets basis "nomen" betyder såmænd bare navn.

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 05-01-04 17:38

> Skulle du da ha' den frem..

Jup!
Jeg er faktisk ganske flittig til at slå såvel egne floskler, såvel som
andres skrevne vendinger op. At have slået ord op og læst dem i ordbogen, er
for mig erfaringsmæssigt en effektiv måde at tildrage mig dem mere permanent
!

> .........en nomenklatur i bred forstand er en
> konventionel anvendelse af bestemte ord til at dække visse begreber
> eller navne,ordets basis "nomen" betyder såmænd bare navn.

Hvilket så er en meget blød fortolkning af en mellemting mellem Jes' bud og
mit opslag - Meen stadig brugt lidt irrelevant IMHO :-/

--
Armand.
(holddakæfthvordennehertrådbliverlang)

Fra : MKS - 74

Dato : 05-01-04 19:29

On Mon, 5 Jan 2004 17:38:06 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

> - Meen stadig brugt lidt irrelevant IMHO :-/

Næh hvis du havde kendt ordet på forhånd og ikke kun slået det op
ville du nok nemt ha' kunne lavet associationen umiddelbart .

--
-Michael

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-01-04 21:17

Armand wrote:

> Hvilket så er en meget blød fortolkning af en mellemting mellem Jes' bud
> og mit opslag - Meen stadig brugt lidt irrelevant IMHO :-/

Hov! Mit (humoristiske) opslag var på ordet buzzword!
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Armand

Dato : 06-01-04 21:08

> Hov! Mit (humoristiske) opslag var på ordet buzzword!

Hæ!
Jeg tog ordet Buzzword for at være en del af netopslagets nomenklatur (at
dække "det søgte ord" i søgningen)

Alligevel sjovt at det kan ramme meningen med nomenklatur perifiært

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 30-12-03 04:30

> Ja, det blev jeg jo ikke ligefrem klogere af.
> Jeg tager dine ord for indtægt, men kunne nu godt lige tænke mig en
nærmere
> henvisning.

Jeg bliver ved, og tager den heeelt fra bunden af nu:
Mere vægt = trægere bevægelser som omkring ventildrevet kan ende med at
bevægelserne (læs: omdrejningerne!) bliver for hurtige i forhold til
systemets inerti!
- Første skridt i retning af højere omdrejninger er strammere ventiler, men
dét har en naturlig grænse dels p.g.a. forhøjet anslag imod ventilsædet (=>
slitage og nedbruds-risiko) og dels fordi selve fjederen er en del af
systemets vægt, og en strammere fjeder = en tungere fjeder!
- Dernæst fjernede man den træghed der ligger i stødstængerne, og gik over
til OHC.
- Men da vippearmenes inerti derefter var dér at omdrejnings-grænsen blev
bestemt, overgik man siden til DOHC og direkte tråd på ventilen.
- Med brugen af dét system blev det ventilens tur til at være det træge
element, som kunne minimeres qua dobbelt så mange pr. kompressionskammer,
men derfor mindre og således også lettere !
- Historien stopper ikke hér - Bl.a er pneumatiske fjedre set i primært
formel1!

Summa summarum: Vippearme er ikke ligefrem hvad man traditionelt forbinder
med noget effektivt, men derved at desmodromikken (= tvangsstyring =>
ventilen lukkes ikke af en fjeder men derimod af en vippearm med egen knast)
gør ventil-drevet særdeles omdrejningsvilligt, kan man ikke flame Ducati for
at køre med vipparme!

Dét er hvad jeg har skrevet og præciseret de to foregående gange (gider i
nærlæse?), men jeg ved ikke hvormed jeg har foranlediget at kunne
misforståes af både dig og Gruby (gider i lige nærlæse igen?), så nu skulle
den vel ikke være til at snuble mere over :-/

Tilbage til dit indlæg:
Hvilke "stænger"??

--
Armand.

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-12-03 11:48

> - Historien stopper ikke hér - Bl.a er pneumatiske fjedre set i primært
> formel1!

Ja, det er sq sjovt... MAN B&W bruger hydraulik til åbning og pneumatik til
at at lukke med. Nu endda uden kamaksler. Dvs der leveres olietryk af en
tvungentrukket pumpe, der levere tryk til akutator stempler, der levere tryk
til brændstof insprøjtning og vnetil løft. Se det giver en masse fordele, da
man kan justere ventil åbningstider og ventilåbnings hastighed, osv osv..
alt efter belastning og omdrejninger.

Det skal lige nævnes at vi her er oppe i svimlende 110 omdrjninger.. på de
hurtiggående af dem.

mvh Tommy Fer
Nu snart maskinmester studerende igen... ikke mere "peter" til mig :D

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-12-03 12:01

On Tue, 30 Dec 2003 04:30:29 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hey Armand.

> [...]
>misforståes af både dig og Gruby (gider i lige nærlæse igen?), så nu skulle
>den vel ikke være til at snuble mere over :-/

Jeg har sørme ikke misforstået dig.
Jeg pindede det bare lidt mere ud - Det var bestemt ikke ment som en
korrektion - tværdimod.
Så du har nok misforstået mig )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 30-12-03 17:45

> Jeg har sørme ikke misforstået dig.
> Jeg pindede det bare lidt mere ud - Det var bestemt ikke ment som en
> korrektion - tværdimod.

Vi får rigtigt rørt i gryden hér, hva'?

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-12-03 18:07

On Tue, 30 Dec 2003 17:44:47 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>Vi får rigtigt rørt i gryden hér, hva'?

Har du nogensinde læst det Asterix hefte der hedder Byplanlæggeren?
Der optræder en person der "Kan få ærkeengle til at slås".
Vi kan jo se om vi kan gøre ham kunsten efter )

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 22:00

> Hej Armand.

> Har du nogensinde læst det Asterix hefte der hedder Byplanlæggeren?
> Der optræder en person der "Kan få ærkeengle til at slås".
> Vi kan jo se om vi kan gøre ham kunsten efter )

Var det ikke i "Lus i skindpelsen", i Byplanlæggeren bruger gallerne da
vist bare deres kære musikant som våben.

(..og sig så ikke vi ikke kommer vidt omkring i denne gruppe

Kenneth S

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-12-03 22:15

On Tue, 30 Dec 2003 21:59:56 +0100, "Kenneth Sørensen"
<Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> wrote:

Hej Kenneth.

>Var det ikke i "Lus i skindpelsen", i Byplanlæggeren bruger gallerne da
>vist bare deres kære musikant som våben.

Det vil jeg ikke afvise, min hukommelse er ikke hvad den var
Navnet var vist: Physkopathos Provokalorius.

>(..og sig så ikke vi ikke kommer vidt omkring i denne gruppe

Lidt sjov skal vi da have når vi nu er gået i hi.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 22:25

> Hej Kenneth.

> Det vil jeg ikke afvise, min hukommelse er ikke hvad den var
> Navnet var vist: Physkopathos Provokalorius.

Jow, det var i hvert fald Provokalorius, en sjov lille fyr, som
udseendesmæssigt minder uhyggelig meget om Kurt Thorsen.

> Lidt sjov skal vi da have når vi nu er gået i hi.

Ja, vi kan jo ikke alle trodse slud og sne på MC, der er nogle magelige
bæster i blandt os.

Kenneth S
Audi 100

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 31-12-03 17:04

"Kenneth Sørensen" <Kenneth(snabela)krumling(punktum)dk> writes:

> da

> Jow, det var i hvert fald Provokalorius,

Jeg mener at huske at navnet var Provokalorius Psykopath.

> en sjov lille fyr, som > udseendesmæssigt minder uhyggelig meget om
> Kurt Thorsen.

Nej, Thorsen er rund i det, Provokalorius var mager.

Well, Thorsen *var* rund da jeg mødte ham i Århus engang i '95.

Enig.

Kai
--
Volvo V40 T4

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-12-03 17:17

On Wed, 31 Dec 2003 16:03:50 GMT, Kai Harrekilde-Petersen
<khp@harrekilde.dk> wrote:

Hej Kai.

>Jeg mener at huske at navnet var Provokalorius Psykopath.

Der kan du se - min hukommelse er noget hullet (a'la' si).
Figuren kan jeg huske, men både navn og det hæfte han optræder i er
åbengart gået i glemmebogen.
Og der var ikke i Byplanlæggeren - den genså jeg i går )))
Lus i Skindpelsen har jeg ikke mere - Jeg havde engang hele serien,
men nogle af numrene er gået til - Børn

>Nej, Thorsen er rund i det, Provokalorius var mager.

Heg er nu enig i at det jeg husker om figurens statur godt kan minde
om Thorsen

>Well, Thorsen *var* rund da jeg mødte ham i Århus engang i '95.

Nå, det er DER du har lært det

Godt nytår og på gensyn.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-12-03 17:54

> On Wed, 31 Dec 2003 16:03:50 GMT, Kai Harrekilde-Petersen
> <khp@harrekilde.dk> wrote:
>
> Hej Kai.

Mit bud på omtalte figur skulle så være: Tullius Destructivus
Hans talebobler med giftiggrøn text.

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-04 20:49

> Jeg mener at huske at navnet var Provokalorius Psykopath.

> Nej, Thorsen er rund i det, Provokalorius var mager.

Ja, provokalorius var en lille skinny fyr, men ansigtet er da Thorsen

Självklart

Kenneth S

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-01-04 07:54

> Ja, provokalorius var en lille skinny fyr, men ansigtet er da Thorsen

Jo, der er vi enige.

> Självklart

Jeps, vi har jo kun det skæg vi selv sidder på (motorcyklen blev jo
stjålet, l**t).

--Kai

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-04 10:00

Thorsen

> Jo, der er vi enige.

> Jeps, vi har jo kun det skæg vi selv sidder på (motorcyklen blev jo
> stjålet, l**t).

Ja, det blev jeg faktisk oprigtig ked af at høre. Da vi jo i sin tid
havde korrespondance både før og efter købet af R1'erne,
fiksfakserier/muligheder hvordan vi kunne få de første '02 modeller til
landet (..eller landene, du er jo svensker ), og vor fælles
frustration for hver dag der gik længere, gjorde jo ochså at jeg jo på
sin vis fik et tilhørsforhold til din cykel.

...men købte du ikke en R6'er?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 03-01-04 11:51

> [...]
> frustration for hver dag der gik længere, gjorde jo ochså at jeg jo på
> sin vis fik et tilhørsforhold til din cykel.

Tak for ordene. Retteren var dælme den fedeste MC jeg nogen sinde har
kørt på, den var bare perfekt i alt; inkl. affjedring. Det kommer jeg
til at savne.

> ..men købte du ikke en R6'er?

Ja, jeg købte en R6-racer til at køre på bane med. Den har jeg så
været "ud og svinge" en 5-6 gange i løbet af sommeren. Glimrende
investering, men jeg savner at køre på MC oftere end det, så jeg har
besluttet at købe en ny (brugt) MC til foråret. Spørgsmålet er bare:
hvilken. Jeg har tidligere kørt med passagerer og weekendture, og
kunne godt tænke mig at gøre det igen. Retteren er en egoist-cykel
(MortenJ fra klubben erklærede at Retteren var mange gange værre at
være bagsæde passager end GSXR1000, efter at have fået et lift fra
Khbn til Lydmuren), så jeg tvivler på at det bliver den.

Mange af de nye sports MC'er er bittesmå egocykler ligesom Retteren,
og så er der de 220+kg "sport/touring" cykler (supertankere). Lige nu
står den gamle ZX-9R(C) ('98-'99) høj(es)t på listen.

Men der er jo også liiige en forsikringsdel i den her sag.

--Kai

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-12-03 23:46

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> writes:

> Ps. hvordan er det nu lige ,man skriver gradtegn, altså den lille bolle, og
> det lille 2 tal i m2 ? :-7

Jeg laver dem med Alt Gr + Shift + 2 hhv 0, se selv: ²°

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Richard

Dato : 30-12-03 00:07

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Jeg laver dem med Alt Gr + Shift + 2 hhv 0, se selv: ²°

OT, men nyttigt: Tastaturmakroprogrammet AllChars for Windows (freeware)
danner specialtegn som fx disse med Ctrl + . + 2 hhv 3 hhv 0, ² ³ ° - og
husker dertil en masse signaturer, adresser, faste vendinger etc. Meget
nyttigt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-12-03 13:49

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> (selv "Euro", som OE dog stedse oversætter til "?" )

Det er fordi du har opsat din OE forkert, så den ikke angiver hvilket
tegnsæt den bruger til at sende dine indlæg. Euro-tegnet findes ikke i
alle tegnsæt, men fx i iso-8859-15 eller utf-8, men ikke i iso-8859-1
som er det mest udbredte her i de danske grupper. OE kan godt vise et
eurotegn.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Armand

Dato : 30-12-03 18:33

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> Det er fordi du har opsat din OE forkert, s den ikke angiver hvilket
> tegns t den bruger til at sende dine indlg. Euro-tegnet findes ikke i
> alle tegns t, men fx i iso-8859-15 eller utf-8, men ikke i iso-8859-1
> som er det mest udbredte her i de danske grupper.

Hæ!
Med de huller der er for Æ og Å i dit indlæg, virker et sådant råd ikke
ligefrem tillidsvækkende, men nu har jeg prøvet UTF'en (derved at jeg ikke
kan finde ISO - - - - 15), så må jeg jo se om det bliver at læse incl. ?'et!

--
Armand.
(måske lidt IT-klogere herefter)

Fra : Armand

Dato : 31-12-03 04:07

> må jeg se om det bliver at læse incl. ?'et!
.. ^^^
| | |

Og dét gjorde det jo så ikke! :-|

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-12-03 19:38

> [...]
>
> Hæ!
> Med de huller der er for Æ og Å i dit indlæg, virker et sådant råd ikke

Der må altså være et eller andet galt i dit setup. Jeg angiver korrekt
i headeren på mine indlæg at de er sendt med iso-8859-1. Du kan se et
screenshot af mit indlæg i min newsreader på
<http://ting.bunk.cc/ingen-huller.png> (19 KB).

> men nu har jeg prøvet UTF'en (derved at jeg ikke kan finde ISO - - -
> - 15), så må jeg jo se om det bliver at læse incl. ?'et!

Det kan godt være at dit indlæg er kodet som UTF-8, men der er stadig
ingen angivelse af dette i headeren på indlægget. Fx indeholder dette
indlæg et par headerlinjer som:

De mangler i dine indlæg. Bruger du et andet tegnsæt skal det selvsagt
angives i Content-Type-headeren i stedet for iso-8859-1.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Armand

Dato : 31-12-03 13:13

> Der m alts vre et eller andet galt i dit setup. Jeg angiver korrekt
> i headeren p mine indlg at de er sendt med iso-8859-1. Du kan se et
> screenshot af mit indl g i min newsreader p
> <http://ting.bunk.cc/ingen-huller.png> (19 KB).

> Det kan godt v re at dit indlg er kodet som UTF-8, men der er stadig
> ingen angivelse af dette i headeren p indlgget. Fx indeholder dette
> indl g et par headerlinjer som:

> De mangler i dine indlg. Bruger du et andet tegns t skal det selvsagt
> angives i Content-Type-headeren i stedet for iso-8859-1.

Hva' ka' man gøre andet en at ændre det i: VIS - TEGNSÆT ??

Forøvrigt så må der være noget galt med din opsætning:
Mit indlæg indleder jeg med et: "Hæ" og det genser jeg i mit indlæg,
hvorimod "æ"'et, sammen med andre "æ" og "ø'er", er smuttet ud af teksten
efter at du har quotet teksten!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 31-12-03 15:08

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev...

> Hva' ka' man gøre andet en at ændre det i: VIS - TEGNSÆT ??

Det ved jeg desværre ikke. Jeg bruger ikke samme program som dig,
hvilket du vist også kan se at det screenshot jeg sendte et link til.

.... men angivelsen af tegnsæt mangler fortsat i dit indlæg. Prøv evt
at spørge om hjælp i

> [...]
> Mit indlæg indleder jeg med et: "Hæ" og det genser jeg i mit indlæg,
> hvorimod "æ"'et, sammen med andre "æ" og "ø'er", er smuttet ud af teksten

Nej, det er stadig i din opsætning (fornemmer jeg en gentagelse :). Se
fx indlægget på
<http://news.dkfritidmotorcykel.dk/article.php?id=61506&group=dk.fritid.motorcykel>
hvor der heller ikke er problemer med æ, ø og å.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*