www.dkfritidmotorcykel.dk er blevet Hacket~
Fra : Anders Thorup

Dato : 27-12-03 22:17

Til stor skræk og rædsel så jeg at sitet er blevet hacket,, det vil sgu være
en skam hvis det hele er gået tabt.

Plz fortæl at du har en backup Tony!!!

MVH / Best Regards
Anders Thorup(som sidder spændt og venter på nyt!)
Suzuki GSX 250 EX
Http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup

Fra : Moller

Dato : 27-12-03 22:28

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
> Til stor skræk og rædsel så jeg at sitet er blevet hacket,, det vil sgu
være
> en skam hvis det hele er gået tabt.
>
> Plz fortæl at du har en backup Tony!!!

Rolig nu det er kun startsiden der kikser... bruger du f.eks. :

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=440

Altså gallery linksne så virker den fint..

VH
Lars Molnit

Fra : Kent Nielsen

Dato : 27-12-03 22:27

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
> Til stor skræk og rædsel så jeg at sitet er blevet hacket,, det vil sgu
være
> en skam hvis det hele er gået tabt.
Det ser ud til at sitet "kun" er blevet
defacet, altså man har udskiftet forsiden.

Mvh
Kent Nielsen

Fra : vmx

Dato : 27-12-03 22:52

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
> Til stor skræk og rædsel så jeg at sitet er blevet hacket,, det vil sgu
> [...]

Hvis nogen her har Tonys telefonnummer så
er det bedst at få fat i Tony OMGÅENDE således
serveren kan blive lukket ned NU!!!!

Det er ikke kun forsiden den er gal med !!
Hvis webserveren er åben er der fri adgang
for alskens svineri, ikke kun spam eller
virus distribution, men samtlige mailadresser
og eventuelle passwords til mail ol. er
muligvis prisgivet !

R !

Fra : Anders Thorup

Dato : 27-12-03 23:11

vmx wrote:
> [...]
> Hvis webserveren er åben er der fri adgang
> for alskens svineri, ikke kun spam eller
> virus distribution, men samtlige mailadresser

Det har jeg desværre ikke,, håber der er nogen der kan få fat i ham!

MVH / Best Regards
Anders Thorup

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-12-03 23:18

"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> writes:

> Til stor skræk og rædsel så jeg at sitet er blevet hacket,, det vil sgu være
> en skam hvis det hele er gået tabt.

Jeg kan se at sitet allerede er taget ned, så Tony er på sagen.

Jeg kan så i øvrigt tilføje at web-interfacet på
<http://news.dkfritidmotorcykel.dk/> fortsat er kørende (det ligger
ikke på Tonys server), men det vil nok se et par timers nedetid i nær
fremtid, da jeg planlægger at opgradere operativsystem på serveren,
men det er en anden sag.

Sædvanligvis er defacements, som jeg kan forstå der er tale om her, en
relativt ufarlig ting, hvor data sjældent går tabt. Det er noget folk
gør for at vise at de kan, og ikke for at stjæle data.

Hvorledes det forholder sig i dette konkrete tilfælde skal jeg lade
være usagt, men jeg er da sikker på at Tony nok skal få fod på
sagerne, og samtidig berolige med at der højst sandsynligt ikke er
sket alvorlig skade.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-12-03 23:22

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Jeg kan se at sitet allerede er taget ned, så Tony er på sagen.

Jeps! Brasilianske bøsserøve!!!

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Frans Jensen

Dato : 29-12-03 11:09

On Sat, 27 Dec 2003 23:22:05 +0100, "Tony Lorentzen"
<spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

>Jeps! Brasilianske bøsserøve!!!

hæ,

viser bare at en Apache sever på en Unix maskine ikke er helt
sikker mod hacks

--
mvh Frans
http://www.stompers.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 29-12-03 19:33

"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> wrote in message

> hæ,
>
> viser bare at en Apache sever på en Unix maskine ikke er helt
> sikker mod hacks

Sikke noget vrøvl. Jeg læste fornyligt en artikel, der påviste at IIS og
Apache havde mindst lige mange "huller". IIS er bare - fordi Microsoft har
lavet den - mere udsat.

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-12-03 23:53

Tony Lorentzen wrote:

> Sikke noget vrøvl. Jeg læste fornyligt en artikel, der påviste at IIS og
> Apache havde mindst lige mange "huller". IIS er bare - fordi Microsoft har
> lavet den - mere udsat.

Mere udsat fordi Microsofts software er af ringe kvalitet? Måske Men det
er altså ikke fordi der er flere IIS-servere end Apache jf.:
<http://www.serverwatch.com/stats/netcraft/article.php/3115891>.

67,43% (godt 31 millioner!) af webserverne kører Apache, mens 20,87 % kører
IIS.
--
mvh Jes Vestervang - der har en Linux/Apache kørende

Fra : Jacob Larsen

Dato : 30-12-03 00:02

> [...]
> <http://www.serverwatch.com/stats/netcraft/article.php/3115891>.
>
> 67,43% (godt 31 millioner!) af webserverne kører Apache, mens 20,87 %

Skal vi nu til det igen? Indrøm nu bare, at hvis det var noget værd ville de
tage penge for det.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500 uden styresystem

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-12-03 00:09

^^^ Er det ikke et temmeligt sært navn du bruger der?

*lol* Der er der da også mange der gør
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-12-03 14:49

Frans Jensen <nospam@tdcspace.dk> writes:

> viser bare at en Apache sever på en Unix maskine ikke er helt
> sikker mod hacks

Nej, alt kan hackes, men hvorfor viser netop denne sag det?

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-12-03 00:33

Hej alle,

Jeg blev rimeligt hurtigt gjort opmærksom på problemet - både herindefra og
fra andre. Tusind tak til de mange opmærksomme øjne!

Jeg har lukket hele FTP adgangen til min server ned - og alle andre adgange
udover mail og web - indtil jeg finder ud af hvordan de skidderikker har
fået adgang til serveren. Jeg formoder det er noget DoS på FTPen men jeg har
ikke kunnet finde nogle updateringer fra Microsoft ang problemet så jeg er
nødt til at researche lidt før jeg tør åbne for noget som helst. Jeg har
fundet en små-gammel forside frem som jeg har lagt op. Jeg håber de kære
folk, der har doneret indenfor de seneste måneder vil acceptere at listen
ikke er up-to-date. Jeg skal nok sørge for at få det rettet til så den
passer. Hvis I stadig ikke står der må I meget gerne sende mig en reminder
på spam@dfmc.dk

Blot til info kan jeg fortælle at der "kun" er tale om en såkaldt
"defacement" dvs. hvor forsiden er blevet overskrevet med en ny side (om en
forsvunden brasiliansk pige). Desværre har de ikke - som visse hackere
heldigvis gør - gemt den originale side så jeg har nu en del arbejde foran
mig før alle sites på min server er genskabt. Jeg tager backup af de
forskellige sites - men da dfmc.dk efterhånden fylder omkring en gigabyte så
er det ikke noget, der bliver gjort dagligt - nok snarere en gang om
måneden.

Hilsner,

Tony

Fra : Frans Jensen

Dato : 29-12-03 11:13

On Sun, 28 Dec 2003 00:32:30 +0100, "Tony Lorentzen"
> [...]

>fået adgang til serveren. Jeg formoder det er noget DoS på FTPen men jeg har
>ikke kunnet finde nogle updateringer fra Microsoft ang problemet

Microsoft!! ?

GET / HTTP/1.1

Host: news.dkfritidmotorcykel.dk
Server: Apache/1.3.29 (Unix) PHP/4.3.4
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

<OT>
hvad skal Microsoft hjælpe med på den server?

--
mvh Frans

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 29-12-03 12:15

> [...]
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> <OT>
> hvad skal Microsoft hjælpe med på den server?

Ikke så meget på den, men nok mere på www.dkfritidmotorcykel.dk:

----------
bash-2.05b$ curl --head www.dkfritidmotorcykel.dk
HTTP/1.1 200 OK
Server: Microsoft-IIS/5.0
Date: Mon, 29 Dec 2003 11:11:32 GMT
Set-Cookie: ASPSESSIONIDSCDTCSDS=KCFKOOBDOGJCHHIBHMPDDCOM; path=/
Cache-control: private
----------

--
Jesper
CBR600 - og nørd...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-12-03 14:47

Frans Jensen <nospam@tdcspace.dk> writes:

> Host: news.dkfritidmotorcykel.dk
> Server: Apache/1.3.29 (Unix) PHP/4.3.4
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> hvad skal Microsoft hjælpe med på den server?

Det er min server - den kører ganske rigtigt Apache (på Linux). Tonys
server, som kører <http://www.dkfritidmotorcykel.dk/> (bemærk! 'www',
ikke 'news' først i hostnavnet) kører en eller anden form for Windows
med Internet Information Server (tror jeg den hedder) som webserver.

news.dkfritidmotorcykel.dk har ikke været defacet.

Vi har tydeligvis været så heldige at vi har kunnet smelte de to
services sammen så tæt at det er svært at se hvornår man er på den ene
eller den anden server, og det er da en positiv ting.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*