MC parkering
Fra : Hans Møller Andersen

Dato : 19-04-01 19:58

Hej,
Er der nogen der ved hvad der gælder for MC parkering her i DK:

1. Ved parkometerparkering - det koster vist ikke noget for MC her?
2. På fortove - her må man vist ikke?
3. Gågader - eller lign.?
4. Pladser - generelt - torvet i bymidten?
5. Ved alm. cykelparkering - altså f.eks. ved stationens cykelstativ?

- eller hvor finder man ud af det?

Hilsen Hans
Transalp '92

Fra : Armand

Dato : 19-04-01 20:48

Hans Møller Andersen <hman@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> 4. Pladser - generelt - torvet i bymidten?
> 5. Ved alm. cykelparkering - altså f.eks. ved stationens cykelstativ?

Ved den lokale sheriff!
Derved at parkeringsbestemmelserne er nedfældet i politivedtægten

Og hvordan er der nu!? Jo: der er 54 politkredse her i landet
Hvem sagde at vi er et lille land?

--
Armand.

Fra : Brian Lænø

Dato : 19-04-01 20:45

"Hans Møller Andersen" skrev
> [...]
> 4. Pladser - generelt - torvet i bymidten?
> 5. Ved alm. cykelparkering - altså f.eks. ved stationens cykelstativ?

Der kan være forskellige regler, alt efter hvilket politidistrikt man
befinder sig i.
Du kan kun finde ud af reglerne ved at kontakte politiet i den by du vil
parkere i

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Lone

Dato : 19-04-01 21:01

"Hans Møller Andersen" <hman@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 4. Pladser - generelt - torvet i bymidten?
> 5. Ved alm. cykelparkering - altså f.eks. ved stationens cykelstativ?

Det med mc-parkering er noget krydret noget. Der er ganske få regler iflg.
færdselsloven. De enkelte politikredse har så diverse tilføjelser, som du
kan få oplyst på politigården. Regn ikke med at den første betjent du
snakker med ved så meget. Han fortæller dig sikkert ikke at han ikke ved en
masse, men - -
Jeg havde brug for at kende reglerne til bunds (her i Ålborg) og havde jeg
ikke insisteret på at få ordentlig besked var jeg blevet spist af med en
gang pølsesnak. Jeg fandt ud af at man specifikt skulle bede om at blive
sat i forbindelse med netop den betjent som har med området at gøre.

Er der ønsker om det kan jeg gøre rede for de generelle regler, og
Ålborgreglerne kan I selvfølgeligt også få, hvis I ønsker det

Fra : Torben Matzen

Dato : 20-04-01 21:50

In article <fuHD6.446$eY.233176@news101.telia.com>, "Lone"
<mc-skolen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Er der ønsker om det kan jeg gøre rede for de generelle regler, og
> Ålborgreglerne kan I selvfølgeligt også få, hvis I ønsker det

Jo tak, meget gerne!

/Torben
GS450S

Fra : Jesper FA

Dato : 21-04-01 18:58

Lone wrote:

> [...]
> kan få oplyst på politigården. Regn ikke med at den første betjent du
> snakker med ved så meget. Han fortæller dig sikkert ikke at han ikke ved

Da jeg forsøgte at få det at vide her i Århus, var hele trafikafdelingen
tilfældigvist lige tages til et eller andet kursus...

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Adam Christensen

Dato : 20-04-01 10:47

"Hans Møller Andersen" <hman@get2net.dk> wrote in message

> Er der nogen der ved hvad der gælder for MC parkering her i DK:

Sidste år skrev jeg til Parkering·København for at få afdækket hvorledes
reglerne håndhæves i København, og fik følgende svar:

<citat>
tak for din mail
en mortorcykel skal ikke benytte billet, den må holde på fortorvet, hvis der
kan komme en tvillingevbarnevogn forbi, i pbåse skal der være minimum 2
maskiner i en bås.
Med venlig hilsen
Peter Dam
Parkering·København
</citat>

--
Adam
SV650S

Fra : Philip

Dato : 20-04-01 11:14

<snip> i pbåse skal der være minimum 2 maskiner i en bås.

Hvem parkerer så den første af de to?

Fra : Armand

Dato : 21-04-01 01:38

Philip <SPAMOFF_Alamyx@softhome.net> skrev i en
> <snip> i pbåse skal der være minimum 2 maskiner i en bås.
>
> Hvem parkerer så den første af de to?

- - - og venter den først-kørende på den anden før han kører??

--
Armand.

Fra : Mads Milter

Dato : 22-04-01 22:16

Armand wrote:

> Philip <SPAMOFF_Alamyx@softhome.net> skrev i en

> - - - og venter den først-kørende på den anden før han kører??

....og lige netop "derfor" gider jeg ikke være den, der skal sidde og
formulerer love og regler

Dejligt med et lille søndagssmil (læste det først idag)

MVH Mads Milter
mads@milter.dk
VZ800

Fra : Sand

Dato : 20-04-01 11:24

"Adam Christensen" <adam_christensen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
hvis der
> kan komme en tvillingevbarnevogn forbi, i pbåse skal der være minimum
Den gang jeg tog MC-kørekort (1996), var samme regler gældende i Kolding

Mvh. Sand

Fra : Jøgen Mangor Iversen

Dato : 20-04-01 22:41

> Sidste år skrev jeg til Parkering·København for at få afdækket hvorledes

Hvad er deres mail adresse ?
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 (og med vanskeligheder med at få sidevognen

Fra : Adam Christensen

Dato : 23-04-01 10:06

http://www.parking.kk.dk/

Jeg fik svar af en Peter Dam - pedam@btf.kk.dk