Ford'en der satte ud...
Fra : Brian

Dato : 29-12-03 15:16

Hejsa

Jeg kom trillende stille og roligt i min Ford Escort 1.6 fra 1989. Lige
pludselig går bilen ud, motoren stopper bare.
Jeg triller stille og roligt ind i siden af vejen (kørte ikke mere end
~60Km/t) og prøver at starte igen...uden held.
Jeg får den slæbt hjem, og starter med at pille luftkassen af for at se om
der overhovedet bliver smidt benzin i karburatoren, hvilket der gør.... der
er ihvertfald en fin stråle når jeg hiver lidt i gaskablet.

Her går min viden så lidt i stå.... Rotor og strømfordelerdæksel samt kabler
er skiftet for 2 måneder siden. Startermotoren drejer også rundt, og alt er
som det plejer, den starter bare ikke!

Mon nogen har en ide til hvad jeg kan tjekke ?

/Brian

Fra : Rene Joergensen

Dato : 29-12-03 15:30

Brian <brian@Nospam.dk> wrote:

> Her går min viden så lidt i stå.... Rotor og strømfordelerdæksel samt kabler
> er skiftet for 2 måneder siden. Startermotoren drejer også rundt, og alt er
> som det plejer, den starter bare ikke!

Er der gnist på tændrørene?

XFUT: dk.teknik.bil (Dette indlæg samt svar på det ryger til
dk.teknik.bil).

--
-René

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-12-03 15:26

   On 29 Dec 2003 14:29:55 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk>
wrote:

>XFUT: dk.teknik.bil (Dette indlæg samt svar på det ryger til
>dk.teknik.bil).

Hvorfor nu det? Er det da OT her?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Rene Joergensen

Dato : 29-12-03 15:37

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> Hvorfor nu det? Er det da OT her?

Nej, det er der jo ikke noget der er.

--
-René

Fra : Peter G C

Dato : 29-12-03 15:52

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Nej, det er der jo ikke noget der er.

Så undlad at flytte debatten når der ikke er grundlag for det. Hvis
spørgeren ville inddrage en anden NG havde denne nok selv x-postet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Rene Joergensen

Dato : 29-12-03 16:00

Peter G C <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> Så undlad at flytte debatten når der ikke er grundlag for det. Hvis
> spørgeren ville inddrage en anden NG havde denne nok selv x-postet.

Det kunne jo også ske at spørgeren ikke var klar over at gruppen fandtes
og derfor ikke postede i den, men det passede så åbenbart ikke det faste
inventar i dk.fritid.kaffeklub

--
-René

Fra : Peter G C

Dato : 29-12-03 16:07

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det kunne jo også ske at spørgeren ikke var klar over at gruppen fandtes
> og derfor ikke postede i den, men det passede så åbenbart ikke det faste
> inventar i dk.fritid.kaffeklub

Så kan man foreslå spørgeren dette i stedet for blot blindt at x-futte.

Mvh

Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-12-03 16:08

Rene Joergensen wrote:

> Det kunne jo også ske at spørgeren ikke var klar over at gruppen
> fandtes og derfor ikke postede i den,

Havde det så ikke været smartere at gøre vedkommende opmærksom på den nye
gruppes eksistens ?
I stedet for bare at sætte Xfut til personens indlæg ?

> men det passede så åbenbart
> ikke det faste inventar i dk.fritid.kaffeklub

Det er åbenbart ikke nok med at der er blevet oprettet dk.teknik.bil, nu
skal "i" også "stjæle" indlæggene fra dk.fritid.bil ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Rene Joergensen

Dato : 29-12-03 16:11

Per Beer Hansen <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

> Det er åbenbart ikke nok med at der er blevet oprettet dk.teknik.bil, nu
> skal "i" også "stjæle" indlæggene fra dk.fritid.bil ?

Suk.

--
-René

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-12-03 16:39

Rene Joergensen wrote:

> Suk.

Hvad mener du med Suk ?
Som jeg læser det, så er du "modstander" af denne gruppe, så for mig at se,
så var der tale om et "indlægs-tyveri".

Men det var måske ikke dig der skrev:

"men det passede så åbenbart ikke det faste inventar i dk.fritid.kaffeklub"

i et af de tidligere indlæg i denne tråd ?
Dermed er stilen jo ligesom lagt af dig selv.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 29-12-03 17:22

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

> Dermed er stilen jo ligesom lagt af dig selv.

Rene har måske lettere ved at bære over med sig selv end med andre. Et ikke
helt ualmindeligt fænomen

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 04:03

> [...]

KLIP

> Det kunne jo også ske at spørgeren ikke var klar over at gruppen

Hermed mener du at være i din gode ret til at futte indlægget..????

> men det passede så åbenbart ikke det faste
> inventar i dk.fritid.kaffeklub

Du er en klovn. Det har intet med "kaffeklubben" at gøre.

Du skal ikke spille selvbestaltet netbetjent .... i øvrigt på et indlæg
som *på ingen måde* strider imod denne NG´s fundats.

Hr. Bjørn

Fra : David Bjergsø

Dato : 30-12-03 10:18

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>

> Det kunne jo også ske at spørgeren ikke var klar over at gruppen fandtes
> og derfor ikke postede i den, men det passede så åbenbart ikke det faste

Hatten af for René-drengen .... peger og tænker... WOL ...

/David Bjergsø

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-12-03 15:57

Rene Joergensen skrev:

> [...]

....hey - kører dén dér dk.teknik.bil? - jeg ka ik finde den...
Hans

Fra : Rene Joergensen

Dato : 29-12-03 16:02

Hans Paulin <hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

> ...hey - kører dén dér dk.teknik.bil? - jeg ka ik finde den...

Den var på TDCs server, men nu er den åbenbart forsvundet igen. Jeg har
gjort TDCS newsmaster opmærksom på det.

Den er officielt oprettet, se dk.admin.opslag.

--
-René

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-12-03 16:11

Rene Joergensen skrev:

> Den er officielt oprettet, se dk.admin.opslag.

....jeg har set den - ka bare ikke finde den blandt mine grupper...

Tak!
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 17:18

> ...hey - kører dén dér dk.teknik.bil? - jeg ka ik finde den...

nope den er hverken i news.tele.dk eller dtext.news.tele.dk så det er jo
fint at futte til en gruppe der ikke er der

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-12-03 18:09

Tom skrev:

> nope den er hverken i news.tele.dk eller dtext.news.tele.dk

....CC har den heller ikke...

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-12-03 23:13

Hans Paulin wrote:

> ...CC har den heller ikke...

Tiscali heller ikke..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Brian

Dato : 29-12-03 16:25

Hejsa

Rene Joergensen wrote:

> Er der gnist på tændrørene?

Vil jeg da lige prøve at tjekke op på....

> XFUT: dk.teknik.bil (Dette indlæg samt svar på det ryger til
> dk.teknik.bil).

Som ikke ligger på sunsite's server :)

/Brian

Fra : Leonard

Dato : 29-12-03 16:30

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote:

>XFUT: dk.teknik.bil (Dette indlæg samt svar på det ryger til
>dk.teknik.bil).

Hey, du kan da ikke futte til en gruppe der ikke findes på serverne
endnu ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 03:56

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> XFUT: dk.teknik.bil (Dette indlæg samt svar på det ryger til
> dk.teknik.bil).

Hvad bilder du dig ind..?

Indlægget strider ikke *på nogen måde* imod NG´s fundats.

Hr. Bjørn

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-12-03 06:16

Bjørn Jørvad wrote:

> Hvad bilder du dig ind..?
>
> Indlægget strider ikke *på nogen måde* imod NG´s fundats.

Helt ærligt!

Hvad er det dog for en børnehave? Spørgsmålet og eventuelle svar kan med
rette placeres i begge grupper - og hvis René foretrækker den
tekninrelaterede del af den måde debatten erfaringsmæssigt udvikler sig på,
så er hans xfut OK.

At det så ikke er alle der har d.t.b er selvfølgelig ærgerligt, men det
hører ligesom ikke til i tråden, hvorfor der med de følgende indlæg er giver
masser af grund til den satte xfut.

Gruppen findes iøvrigt hos uni-C

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 07:16

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

> rette placeres i begge grupper - og hvis René foretrækker den
> tekninrelaterede del af den måde debatten erfaringsmæssigt udvikler

Det skal René på ingen måde afgøre.

Han er ikke den oprindelige spørger.

Han kan gøre opmærksom på den alternative NG.

Herefter er det op til den oprindelige spørger *BRIAN* at futte, såfremt
han ikke finder trådens udvikling tilfredsstillende.

> [...]
det
> hører ligesom ikke til i tråden, hvorfor der med de følgende indlæg er

Der er *INGEN*, der har d.t.b

> Gruppen findes iøvrigt hos uni-C

Fantastisk, TDC som skal oprette den, har den ikke.

Kan du så ikke lige fortælle mig, hvad der står i min emnelinie på det
indlæg jeg postede, da vi kunne se gruppen på TDC´s servere, men
overhovedet ingen indlæg..?

PS: Hvad ville du sige til et fut til dk.admin.netikette ...for
afklaring af fut-spørgsmålet..?

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-12-03 10:03

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev :

>Det skal René på ingen måde afgøre.

Så så - små slag ;) Selv om det var fjoget gjort af Rene, taget i
betragtning at teknikgruppen ikke kører endnu, kan han såmænd godt
vælge at sætte FUT på sit svar, så efterfølgende svar ender i en anden
gruppe - det er nu den måde FUT (og Xfut) virker

>Han er ikke den oprindelige spørger.

Betyder ikke noget

>Han kan gøre opmærksom på den alternative NG.

Netop - og det ville have klædt ham svært godt - men endnu mere om
han havde ventet lidt og set hvordan tråden her udviklede sig

>PS: Hvad ville du sige til et fut til dk.admin.netikette ...for
>afklaring af fut-spørgsmålet..?

Det ville være fuldt korrekt af dig at gøre, da en debat om hvilken
gruppe der bør bruges, hører mere til i netikketten end det gør her

Det kunne blive et rart gedemarked om alle begyndte at futte/Xfutte
emner frem og tilbage

Så henvendt til Rene : Rigtig dårlig timing

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 11:48

> Det kunne blive et rart gedemarked om alle begyndte at futte/Xfutte
> emner frem og tilbage
>
> Så henvendt til Rene : Rigtig dårlig timing

og som Bjørn siger, så er der ikke ændret noget ved denne gruppes fundsats
så der er INTET galt i at poste i denne gruppe som hidtil.
(lidt som med de nordjyske motorveje og "trafiktæthed"...)

Fra : bme

Dato : 30-12-03 11:53

> (lidt som med de nordjyske motorveje og "trafiktæthed"...)

SÅ, SÅ, nu skal du vist lige passe på!

/bo
som bruger de nordjyske motorveje jævnligt, især når der er trafik på dem

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 15:18

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP... en masse

> Det kunne blive et rart gedemarked om alle begyndte at futte/Xfutte
> emner frem og tilbage

De såkaldte "kaffeklubsmodstandere" har vist vejen.

Det bliver "herligt" at følge slaget.

Du vil nok også finde "kaffeklubsmodstandere", der sætte fut tilbage til
dk.fritid.bil på dem som er stemplet som "kaffeklubmedlemmer".

Jeg siger bare Vor Herre bevare os.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 15:22

> [...]
>
> Du vil nok også finde "kaffeklubsmodstandere", der sætte fut tilbage til
> dk.fritid.bil på dem som er stemplet som "kaffeklubmedlemmer".

ja banen er i hvert fald kridtet voldsomt op til et verbalt slagsmål

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 15:28

KLIP

> ja banen er i hvert fald kridtet voldsomt op til et verbalt slagsmål

Helt enig.

Nu mangles der blot frisk sand i sandkassen samt nye legeredskaber, du
ved skovl, form, spand og rive...;o(

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-12-03 19:39

Tom wrote:

> ja banen er i hvert fald kridtet voldsomt op til et verbalt slagsmål

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle blive så slemt. Der er nu to
produkter man kan vælge imellem når man vil have besvaret et
spørgsmål, så er det vel bare at holde tråden i den gruppe
spørgsmålet er stillet? Skulle der evt. gå "kaffe" i en tråd i
DTB, så kan resten af tråden futtes til DFB, det svarer jo lidt
til det vi allerede forsøger med OT-markeringer som folk kan
bortsortere efter, nu bliver trådene så bare rent fysisk fortsat
et andet sted..

Det ville være lækkert hvis det ikke udvikler sig til sådan et
"B-klassen er bedre end A-klassen" rivaleri som man kender det fra
folkeskolerne, sådan noget "os mod dem" idioti..

Nu er der "to butikker der sælger reservedele i byen" i stedet for
kun en, det kan da ikke være noget bilentusiaster som os behøver
blive uvenner over??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 19:53

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu er der "to butikker der sælger reservedele i byen" i stedet for
> kun en, det kan da ikke være noget bilentusiaster som os behøver
> blive uvenner over??

Det har mange jo indirekte sagt hele tiden.

*Der skal være plads til alle*.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 20:18

> Det har mange jo indirekte sagt hele tiden.
>
> *Der skal være plads til alle*.

enig
Jeg handler da også hos både thansen og Ford

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 20:20

KLIP

> enig
> Jeg handler da også hos både thansen og Ford

Oki Doki ... men et eller andet er du vel helt tro overfor..?...

Hr. Bjørn

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 31-12-03 12:57

> De såkaldte "kaffeklubsmodstandere" har vist vejen.
>
> Det bliver "herligt" at følge slaget.

Nu er det jo et enkelt stående tilfælde som måske er lidt små "uheldigt" og
burde/skal ikke følges alt for meget op.

> Du vil nok også finde "kaffeklubsmodstandere", der sætte fut tilbage til
> dk.fritid.bil på dem som er stemplet som "kaffeklubmedlemmer".

Ja hvis der kommer de samme "problemmer" som i DFB så vil jeg da med glæde
futte folk men ikke nødvendigvis til DFB.

> Jeg siger bare Vor Herre bevare os.

Ja det siger jeg også manden har lavet en brøler og straks begynder folk at
råbe og skrige det er under lavmålet må jeg sige, Det er en person et indlæg
og "kaffeklubben" råber op.

--
M.v.h

Bjørn ingebrigtsen
b_ingebrigtsen@mail.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 13:08

"Bjørn ingebrigtsen" <b_ingebrigtsen_noapam_@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff2b987$0$29410$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

KLIP

> Ja hvis der kommer de samme "problemmer" som i DFB så vil jeg da med
glæde
> futte folk men ikke nødvendigvis til DFB.

Det ville også være direkte forkert af dig at futte til DFB.

> [...]
folk at
> råbe og skrige det er under lavmålet må jeg sige, Det er en person et

Tjaeee .... reaktionen er vel såre menneskelig, når nogen føler at være
trådt over tæerne.

Den nye NG er nu en realitet og man skal være et skarn, hvis man ikke
ønsker den velkommen i hierarkiet samt al mulig held og lykke på dens
videre færd.

Hr. Bjørn

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-12-03 18:21

Bjørn Jørvad wrote:

> Kan du så ikke lige fortælle mig, hvad der står i min emnelinie på det
> indlæg jeg postede, da vi kunne se gruppen på TDC´s servere, men
> overhovedet ingen indlæg..?

Det kommer her:

Subject: Turborør mv.
Date: Sat, 27 Dec 2003 17:12:08 +0100

Kan jeg med fordel udskifte de originale turborør fra intercooler
osv...?

Får jeg et bedre flow..?

Får jeg et bedre ladetryk..?

Kunne jeg evt. forkrome rørene, da de alle er af plastic og formet i
facon, så de passer perfekt..?

Hr. Bjørn

> PS: Hvad ville du sige til et fut til dk.admin.netikette ...for
> afklaring af fut-spørgsmålet..?

Du har ret - det var en smutter fra min side, men jeg følger ikke yderligere
op på den.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 18:23

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kommer her:

Perfekt og imponerende.

Du må således undskylde min skepsis i denne forbindelse.

Hr. Bjørn

Fra : Carsten Stage

Dato : 30-12-03 18:29

Bjørn Jørvad wrote:

> Perfekt og imponerende.

> Du må således undskylde min skepsis i denne forbindelse.

Alt forladt...

Så er det synd, at du ikke kan se mit svar i gruppen - cut'n'paste:

Newsgroups: dk.teknik.bil
Subject: Re: Turborør mv.
Date: Tue, 30 Dec 2003 18:26:04 +0100

Bjørn Jørvad wrote:

> [...]
>
> Får jeg et bedre flow..?
>
> Får jeg et bedre ladetryk..?
>
> Kunne jeg evt. forkrome rørene, da de alle er af plastic og formet i

Det lyder mest af alt som et drilleindlæg...

)

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 18:35

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så er det synd, at du ikke kan se mit svar i gruppen - cut'n'paste:

Det kan jeg altså ikke.

> Det lyder mest af alt som et drilleindlæg...

På ingen måde og jeg håber da også at få 100% kvalificerede svar.

Hvorfor skulle man ellers tilbyde et hav af højglanspolerede rør samt
farvestrålende slanger.

Jeg vil altså gerne vente og have mit/mine svar i dk.teknik.bil ...

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-12-03 12:20

Carsten Stage wrote:

> [...]
> rette placeres i begge grupper - og hvis René foretrækker den
> tekninrelaterede del af den måde debatten erfaringsmæssigt udvikler sig på,

Det er korrekt at spørgsmålet kan stilles i begge grupper, men nu
valgte Brian at stille sit spørgsmål i DFB, så mener jeg et eller
andet sted det er uhøfligt af René at flytte tråden til DTB.

Nu er det med to grupper helt nyt, så det er vel næsten naturligt
at der er lidt startbesvær. Min holdning til tingene er at det bør
være op til spørgeren hvilken type svar han/hun ønsker. Skal det
være et rent teknisk svar uden andet fyld, så vælger vedkommende
DTB. Foretrækker vedkommende "et svar med ekstraudstyr" er det DFB
der er sagen. Hvis vi begynder at FUT'te folks indlæg frem og
tilbage mellem grupperne, så ødelægger vi jo deres mulighed for at
vælge svartype og tvinger dem til at følge begge grupper for at få
et overblik, det er da gakket. Lad os respektere folks ret til at
vælge mellem de to produkter, ved at besvare spørgsmålene i de
grupper de bliver stillet.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter G C

Dato : 30-12-03 14:15

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Lad os respektere folks ret til at
> vælge mellem de to produkter, ved at besvare spørgsmålene i de
> grupper de bliver stillet.

Enig. Fint skrevet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-01-04 00:03

> [...]
> valgte Brian at stille sit spørgsmål i DFB, så mener jeg et eller
> andet sted det er uhøfligt af René at flytte tråden til DTB.

Enig.

Spørgsmålet er nemlig ikke OT i d.f.b.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Heine Simonsen

Dato : 31-12-03 20:44

Den er helt galt med dit urværk !

Eller er du på den anden side af jorden

meddelelse news:bsut59$3bj$1@sunsite.dk...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-12-03 16:10

Brian wrote:
> [...]
> rundt, og alt er som det plejer, den starter bare ikke!
>
> Mon nogen har en ide til hvad jeg kan tjekke ?

Prøv at tage fordelerdækslet af, og se om rotoren drejer med rundt når du
tørner maskinen på starteren.
Hvis ikke den gør det, så er det nok en knækket tandrem

Det kan jo også være noget tænding der er stået af, evt. det lille
tændingsmodul der sidder på selve fordeleren.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian

Dato : 29-12-03 16:28

Hejsa

Per Beer Hansen wrote:
> Brian wrote:

> Prøv at tage fordelerdækslet af, og se om rotoren drejer med rundt
> når du tørner maskinen på starteren.
> Hvis ikke den gør det, så er det nok en knækket tandrem

Tandremmen frygtede jeg også, så den er tjekket.
Plejer der ikke også et komme lidt lyd hvis den springer ?
Det her gik helt stille og roligt!

> Det kan jo også være noget tænding der er stået af, evt. det lille
> tændingsmodul der sidder på selve fordeleren.

Okay... det håber jeg sgutte, den ser ikke billig ud :(

Den har forøvrigt været igang igen én gang siden jeg fik den slæbt hjem.
Der startede den uden problemer, holdte sig i tomgang i 5 sekunder,
hvorefter den besluttede sig for at slukke igen.

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-12-03 16:36

Brian wrote:

> Tandremmen frygtede jeg også, så den er tjekket.
> Plejer der ikke også et komme lidt lyd hvis den springer ?
> Det her gik helt stille og roligt!

Jeg har kun prøvet det én gang, på sådan en CVH askine, og det sagde intet,
bilen døde bare.
Det kostede 3 bøjede ventiler, men det var også kun en 1,3'er, 1,6'eren
skulle have plads til at remmen knækker uden skader på resten af maskinen.

> Okay... det håber jeg sgutte, den ser ikke billig ud :(

Jeg tror ikke det er så slemt, mener den kan købes uoriginalt for 2 - 3
hundrede kr.

> Den har forøvrigt været igang igen én gang siden jeg fik den slæbt
> hjem. Der startede den uden problemer, holdte sig i tomgang i 5
> sekunder, hvorefter den besluttede sig for at slukke igen.

Hvordan ser strømfordeleren ud inden i ?
Ser det hele helt og rent ud ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian

Dato : 29-12-03 17:04

Hejsa

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> Det kostede 3 bøjede ventiler, men det var også kun en 1,3'er,
> 1,6'eren skulle have plads til at remmen knækker uden skader på

Lyder betryggende.... men den er dog hel :)

> Jeg tror ikke det er så slemt, mener den kan købes uoriginalt for 2 -
> 3 hundrede kr.

Kan se at Thansen vil have 472,- for sådan en lille skiderik

> Hvordan ser strømfordeleren ud inden i ?
> Ser det hele helt og rent ud ?

Jeps, det er som sagt kun 2 måneders tid siden at rotor+dæksel blev skiftet.
Plejer rotoren egentlig ikke at starte/stoppe i samme position hver gang ?
Mener at de andre gange jeg har været derinde, har den stået lodret med en
lille hældning, nu står den vandret..... er jeg ude på tankespindets
overdrev efterhånden ? ;)

/Brian - som lige opdagede at der er faldet 5 Cm fin sne :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-12-03 17:09

Brian wrote:

> Jeps, det er som sagt kun 2 måneders tid siden at rotor+dæksel blev
> skiftet.

Det kan jo sagtens være noget lidt "dybere" nede i fordeleren, impulsgiveren
f.eks.

> [...]
> har den stået lodret med en lille hældning, nu står den vandret.....
> er jeg ude på tankespindets overdrev efterhånden ? ;)

Jeg tror at du er lidt ude i tankespindet nu
Rotoren følger med når motren tørner rundt, og det er lidt tilfældigt hvor
den stopper når du drejer nøglen.

> /Brian - som lige opdagede at der er faldet 5 Cm fin sne :)

Hvor i landet bor du ?
Her i Roskilde er der intet sne, selvom det dog begyndte med lidt slud
tidligere i dag.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian

Dato : 29-12-03 17:12

Hejsa

Per Beer Hansen wrote:

> Det kan jo sagtens være noget lidt "dybere" nede i fordeleren,
> impulsgiveren f.eks.

Det er så den del jeg må have en mekaniker på istedet for :)

> Jeg tror at du er lidt ude i tankespindet nu
> Rotoren følger med når motren tørner rundt, og det er lidt tilfældigt
> hvor den stopper når du drejer nøglen.

Well.... jeg vil jo bare gerne ud at køre lidt i den rare sne, så tankerne
flyver ;)

> Hvor i landet bor du ?

Horsens kanten

> Her i Roskilde er der intet sne, selvom det dog begyndte med lidt slud
> tidligere i dag.

Det begyndte med slud ved 14.30 tiden og har egentlig bare været tiltagende
siden.... det er sgu skønt :)

/Brian

Fra : Gert

Dato : 29-12-03 17:26

"Brian" <brian@Nospamatall.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der startede den uden problemer, holdte sig i tomgang i 5 sekunder,
> hvorefter den besluttede sig for at slukke igen.

hejsa

hmm uden at kende ret meget til maskinen i sådan en ny bil, vil jeg vove at
komme med ideen, hvad med benzinfilter / pumpe ??
tanken slog mig da en kammerat havde et problem der kunne minde om her
forleden kl mørkt om aftenen :-/

vi rumlede rundt temmelig længe med tænding indtil jeg fik set på filter, og
der efter klappede en hånd på karburatorens indsugning vruuuuummmm og køre
ku den
fejl årsag gammelt benzin filter fyldt med gammelt snask

--
Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Brian

Dato : 29-12-03 17:33

Hejsa

Gert wrote:
> hmm uden at kende ret meget til maskinen i sådan en ny bil, vil jeg
> vove at komme med ideen, hvad med benzinfilter / pumpe ??

Pumpen var også en af mine første tanker, men siden jeg kan få benzin i
karburatoren, er den vel udelukket, eller ?

> tanken slog mig da en kammerat havde et problem der kunne minde om her
> forleden kl mørkt om aftenen :-/

Hvorfor sker det altid på de mest åndssvage tidspunkter ;(

> [...]
> vruuuuummmm og køre ku den
> fejl årsag gammelt benzin filter fyldt med gammelt snask

Jeg vil da prøve at tjekke det efter imorgen, og give karburatoren et
kærligt, men fast, klask! :)

/Brian

Fra : alexbo

Dato : 29-12-03 18:10

"Brian" skrev

> Tandremmen frygtede jeg også, så den er tjekket.

Hvordan har du tjekket den, det hjælper ikke noget bare at kigge på den, den
kan have revet tænderne.
Kører knastaksel/strømfordeler rundt.

Hvis det er foreslået, så bær over med mig, jeg gad ikke læse alle
indlæggene, det handlede mest om FUT.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian

Dato : 29-12-03 19:23

Hejsa

alexbo wrote:

> Hvordan har du tjekket den, det hjælper ikke noget bare at kigge på
> den, den kan have revet tænderne.

Ok, jeg kiggede nu bare på den....

> Kører knastaksel/strømfordeler rundt.

Jeps, strømfordeleren kører fint rundt.

> Hvis det er foreslået, så bær over med mig, jeg gad ikke læse alle
> indlæggene, det handlede mest om FUT.

Alt hjælp er velkommen, men jo, der er lidt fnidder længere oppe :)

/Brian

Fra : alexbo

Dato : 29-12-03 21:02

"Brian" skrev

> Ok, jeg kiggede nu bare på den...
..
Kig på den mens en anden prøver at starte.

Jeg er lidt usikker på om din strømfordeler bliver trukket af remmen, så
selve det at den kører rundt er ikke et sikkert tegn på at remmen er i
orden.

mvh
Alex Christensen

Fra : ak

Dato : 29-12-03 21:08

> Hejsa

> Ok, jeg kiggede nu bare på den....

> Jeps, strømfordeleren kører fint rundt.

> Alt hjælp er velkommen, men jo, der er lidt fnidder længere oppe :)

Jeg er nu tæmmelig sikker på det er dit tændingsmodul som Peer B skriver,
jeg har gennem tiden skiftet en hel del af dem, og det plejer at komme som
du beskriver med at den går i stå, og så kan starte nogle gange efter, for
så til sidst at være helt død, prøv nu om der er gnist på tændrørene, det er
da nem fejlfinding.

Fra : alexbo

Dato : 29-12-03 21:29

"ak"skrev

> [...]
> så til sidst at være helt død, prøv nu om der er gnist på tændrørene, det

Du har ret, jeg havde ikke set at den havde været i gang senere.

Jeg vil foreslå at Brian stikker en skruetrækker ned i et tændingskabel,
hold den tæt på stel, og se om den kan trække en gnist, mens en hjælper
forsøger at starte.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 22:03

> Jeg vil foreslå at Brian stikker en skruetrækker ned i et tændingskabel,
> hold den tæt på stel, og se om den kan trække en gnist, mens en hjælper
> forsøger at starte.

hvis ikke det var fordi at der er > 20.000 Volt og for mennesker med svagt
hjerte er der reel LIVSFARE forbundet med at røre ved disse dele. Bare en
fugtig skruetrækker kan være nok

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 22:05

KLIP

> [...]
svagt
> hjerte er der reel LIVSFARE forbundet med at røre ved disse dele. Bare

Det ville ellers være en effektiv måde at kick-starte en pacemaker på.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 22:10

> svagt
> en
>
> Det ville ellers være en effektiv måde at kick-starte en pacemaker på.

Jeg husker stadig den dag hvor gashåndtaget på min motocross havde sat sig
fast efter cyklen var vasket. Den tog vel > 10.000 RPM og i bar befippelse
ville jeg fjerne tændrørshætten...........AVVVVV for den #"¤"#!¤ hvor det
gjorde ondt i armen at komme sådan i stødet.

Fra : alexbo

Dato : 29-12-03 22:37

"Tom" skrev

> hvis ikke det var fordi at der er > 20.000 Volt og for mennesker med svagt
> hjerte er der reel LIVSFARE forbundet med at røre ved disse dele.

>20.000 volt det lyder farligt, når man kun har 230v i stikkontakten, så må
bilen være 100 gange farligere.
Det er mærkeligt at ledningerne ikke er bedre afskærmet, på de gamle
englændere var der ikke en gang noget isolering på tændrørs-enderne, bare et
stykke bukket metal, dejligt nemt at kontrollere hvilke cylindre de ikke
kørte på.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 23:02

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> bilen være 100 gange farligere.

Tjaeee ... et såkaldt elefanthegn (elektrisk hegn) er og så ret
krafttigt i volt.

> [...]
bare et
> stykke bukket metal, dejligt nemt at kontrollere hvilke cylindre de

Mon ikke det hele ligger begravet i antallet af ampere..?

Derfor kan det sagtens være yderst farligt for folk med svagt hjerte (og
pacemaker).

PS: Hvor mange ampere og volt er der på en defilibrator..?

Hr. Bjørn

Fra : Kenneth Petersen

Dato : 30-12-03 03:30

hold da op en hel roman.. skift det tændingsmondul.. er du lidt fræk finder
du et tændningsmondul hos en hugger og og finder en pynteliste som du
betaler 30 kr for og tager mondulet i lommen.. billger bliver det sgu da
ikke.. min ford fejlede det samme og kørte fint da mondulet blev skiftet..
og så for 30 kr
godt nytår!!!
Kenneth.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 03:53

"Kenneth Petersen" <dsl121439@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
da
> ikke.. min ford fejlede det samme og kørte fint da mondulet blev

Hold da op hvor du ikke læser alle indlæggene.

Dit forslag er for længst foreslået.!!!

Godt Nytår til dig også.

Hr. Bjørn

Fra : David Bjergsø

Dato : 30-12-03 10:30

Det samme skete for mig for noget tid siden, efter masser af fejlsøgning,
viste det sig at min (røvdårlige) katalysator var stoppet helt til, ved at
løsne udstødningen foran kat´en, startede dyret igen, sikke en larm, men den
var atter bragt til liv.....

Det er da til at prøve, men check nu gnisten på tændrørene først og lad os
høre om det

/David

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 11:52

> [...]
> ikke.. min ford fejlede det samme og kørte fint da mondulet blev skiftet..

flot klaret at opfordre til tyveri fra en privat erhversdrivende....suk

Fra : alexbo

Dato : 30-12-03 11:22

"Bjørn Jørvad" skrev

> PS: Hvor mange ampere og volt er der på en defilibrator..?

Aner det ikke,
jeg ved ikke en gang hvad det er for noget, men gætter på en
elchock-maskine.

mvh
Alex Christensen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-01-04 21:55

On Mon, 29 Dec 2003 22:36:46 +0100, "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>stykke bukket metal, dejligt nemt at kontrollere hvilke cylindre de ikke

Det er ike voltsne der dræber, men mængden af ampere.

Flemming Jacobsen

Fra : David Bjergsø

Dato : 07-01-04 12:19

> Det er ike voltsne der dræber, men mængden af ampere.

.....næsten rigtigt..... kombinationen af volt og ampere udgør effekten
(watt) som er den onde dræber. Man kan godt have volt uden ampere, men det
går ikke den anden vej rundt...

/David

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-01-04 14:01

On Wed, 7 Jan 2004 12:18:51 +0100, David Bjergsø <davidb@indutek.com>
wrote:

>....næsten rigtigt..... kombinationen af volt og ampere udgør effekten
>(watt) som er den onde dræber. Man kan godt have volt uden ampere, men det
>går ikke den anden vej rundt...

dvs at der realt set ikke er forskel på følgende 2 situationer?

1:
50.000 volt @ 1 ampere = 50.000 Watt

2:
1 Volt @ 50.000 ampere = 50.000 Watt
Flemming Jacobsen

Fra : David Bjergsø

Dato : 07-01-04 14:35

> dvs at der realt set ikke er forskel på følgende 2 situationer?

> [...]

Yepz... det er helt korrekt

/David

Fra : Per Thomsen

Dato : 07-01-04 15:52

> det

Der skal kun 10 mA (230V AC) gennem hjertet før det går galt.

Per

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-01-04 16:40

On Wed, 7 Jan 2004 15:52:29 +0100, "Per Thomsen" <pt@NEJmonacorSPAM.dk>
wrote:

>Der skal kun 10 mA (230V AC) gennem hjertet før det går galt.

Så siger jeg stakkel ofrer for Stunguns
Flemming Jacobsen

Fra : Peter Weis

Dato : 07-01-04 21:16

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> dvs at der realt set ikke er forskel på følgende 2 situationer?
>
> 1:
> 50.000 volt @ 1 ampere = 50.000 Watt
>
> 2:
> 1 Volt @ 50.000 ampere = 50.000 Watt

Både-og.

De to effekter er lige skadelige og på den måde er der ikke forskel.

Men der er modstanden til forskel. Modstanden gennem en krop er relativt
stor, men afhænger af flere ting.
Lad os antage at den er på 50.000 Ohm.

Hvis man spænder 50.000 Volt over sådan en 50.000 Ohms krop, så bliver
strømmen på 1 Ampere, og der afsættes 50.000 Watt.
Hvis man omvendt kun spænder 1 Volt over kroppen, så bliver strømmen kun 20
mikroAmpere og effekten bliver på 20 mikroWatt. Og hvis man med magt
forsøger at drive 50.000 Ampere igennem kroppen, så vil spændingen stige til
2.500.000.000 Volt.

Der er altså umuligt at opnå situation nr.2 på et menneske. Situation nr. 2
opstår kun hvis modstanden er 20 mikroOhm, hvilket er svarer til en ganske
kort stykke ledning.

mvh
Peter

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 07-01-04 15:06

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message news:<h38mvvkp5f1v9o5ffh2kskjmhaqr1ri9d2@4ax.com>...
> On Mon, 29 Dec 2003 22:36:46 +0100, "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk>
> wrote:
>
> Det er ike voltsne der dræber, men mængden af ampere.

Det er ikke så enkelt.

For at få noget strøm (ampere) til at løbe gennem en modstand (ohm)
kræves spænding (volt).

Det er Ohms lov: spænding = strøm * modstand eller omskrevet til:

strøm = spænding / modstand

Den dræbende strøm (ampere) kan altså kun opstå, hvis spændingen
(volt) er høj nok til at mase sig gennem modstanden.

Et menneske har ret stor modstand = mange ohm, så der skal en stor
spænding til.

For så at gøre det hele ekstra kompliceret, så er det ikke ligegyldigt
hvilken vej, strømmen løber gennem kroppen.

Hjertet er mest følsomt for strøm, så hvis man læner armen mod bilens
metaldele mens man piller ved tændrør, vil strømmen kun løbe gennem
armen. Hjertet mærker ingen strøm og pumper videre.

Modsat for ham der står på gulvet og skifter pæren hjemme i kælderen,
hans hjerte får derimod et ordentligt gok af strømmen, der går via
hans arm, gennem kroppen og gennem benene.

Hjertet kramper sammen på grund af strømmen og nogle gange går det
ikke i gang igen, bla. afhænger det af alder. Gamle hjerter starter
ikke så let igen efter krampe.

Frekvensen på strømmen har også stor betydning for farligheden... (OK,
jeg stopper her).

Mvh. NKJensen

Fra : Mogens...

Dato : 07-01-04 17:50

On 7 Jan 2004 06:06:07 -0800, news2000@e-box.dk (Niels Kristian
Jensen) wrote:

>Frekvensen på strømmen har også stor betydning for farligheden.

Frekvensen for/på spændingen

/Mogens
MSN bruger...

Fra : Brian

Dato : 30-12-03 15:42

Hejsa

For lige at få rundet tråden af.....

Jeg fik skruet et af tændrørene frit, og der var ingen gnist.
Jeg farede så i telefon bogen for at finde en i lokal området der lå inde
med et tændingsmodul.

Det blev fundet til den nette sum af 462,- incl moms.
At smørre den medfølgende pasta på, skrue svinet fast og så ellers be til de
højere autoguder om at udyret starter... Tadaaaa.... det gjorde den skisme

Så nu er jeg igen en glad mand :)
Tak for *alle* svarene, det er rart med et online leksikon, når ens egen
(begrænsede) viden slipper op :)

Grunden til at jeg spurgte i "kaffeklubben" ;) fremfor teknik, er af to
årsager. For det første har jeg ikke "vænnet" mig til at der nu findes en
anden gruppe. Jeg har hørt om den, men den har ikke bundfældet sig i min
bevidsthed. For det andet findes den endnu ikke på sunsite's server :)
Men hva gør det, når der er ligeså kompetent hjælp i denne gruppe... og det
er nok de samme personer der vil husere begge steder!

Glædelig baghjul og godt nytår

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-12-03 16:46

> [...]

>højere autoguder om at udyret starter... Tadaaaa.... det gjorde den skisme

Sådan skal det være ;) Jeg har oplevet at forbindelserne til
strømfordeleren driller lidt, og selv om et nyt modul fik startet
Sierra'en op, var den sgu' stendød næste morgen - arghhhh!!!!

Men Ford fandt da fejlen for mig u/b
(der sidder et stik over til strømfordeleren, når det driller, virker
det fuldstændigt som et dødt modul- skifter man modulet, får man
rokket ved stikket og skidtet virker igen (kortvarigt)

>Men hva gør det, når der er ligeså kompetent hjælp i denne gruppe... og det
>er nok de samme personer der vil husere begge steder!

Du får nok mere ret end du aner ;)

>Glædelig baghjul og godt nytår

samem til dig

Fra : alexbo

Dato : 30-12-03 16:51

"Brian" skrev
> Jeg har hørt om den,

Det har jeg også, men jeg har ikke set den endnu.
Jeg er og har hele tiden været for en sådan teknisk gruppe, men det skulle
gerne være et både og, fremfor et enten eller.

Denne tråd er et godt eksempel på det jeg ser som problemet med denne NG.
Starter med een ting, men mange af indlæggene handler om noget andet.
Også dette indlæg.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 16:56

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Denne tråd er et godt eksempel på det jeg ser som problemet med denne
NG.
> Starter med een ting, men mange af indlæggene handler om noget andet.
> Også dette indlæg.

Det blive både interessant og morsomt at følge udviklingen.

Mest glæder jeg mig til ultra korte og præcise svar.....naturligvis helt
korrekte også, samt at alle får et......

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 30-12-03 17:22

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det blive både interessant og morsomt at følge udviklingen.

Meget

> Mest glæder jeg mig til ultra korte og præcise svar.....naturligvis helt
> korrekte også, samt at alle får et......

Uha de får travlt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : alexbo

Dato : 30-12-03 17:55

"Bjørn Jørvad" skrev

> Mest glæder jeg mig til ultra korte og præcise svar.....naturligvis helt
> korrekte også, samt at alle får et......

Det er nok at stile for højt, men det er en smuk tanke, og en fin
kompliment.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 18:07

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er nok at stile for højt,

Hvorfor dog det...?

Der kan ikke gives plads til tillægsytringer som "min onkel havde også
en sådan og han boede i Holstebro......."

Svarene skal være entydig og kontante som "mit dæk taber luft, hvad gør
jeg..?.....Du fylder noget mere luft i".

> men det er en smuk tanke,

Det må bestemt ikke blive ved den smukke tanke. Det skal blive/være en
realitet.

> og en fin
> kompliment.

Selv årsag og derfor ikke.

Hr. Bjørn

Fra : alexbo

Dato : 30-12-03 18:22

"Bjørn Jørvad" skrev

> Svarene skal være entydig og kontante som "mit dæk taber luft, hvad gør
> jeg..?.....Du fylder noget mere luft i".

Næh, det er sådan noget sludder vi skal væk fra, det er jo ikke et svar der
løser problemet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 18:26

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næh, det er sådan noget sludder vi skal væk fra, det er jo ikke et
svar der
> løser problemet.

Jeg glæder mig bl.a. til at se og læse dit vid i den nye gruppe.

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-12-03 19:49

"Bjørn Jørvad" wrote:

> svar der
>
> Jeg glæder mig bl.a. til at se og læse dit vid i den nye gruppe.

Hvorfor skulle det være anderledes end Alex's vid i denne gruppe?
Jeg forventer ikke en type svar jeg ikke allerede har oplevet
masser af gange herinde.. Den eneste forskel på DTB of DFB er at
"anekdoterne" lige skal barberes væk..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 19:52

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor skulle det være anderledes end Alex's vid i denne gruppe?

Det er jo det jeg forventer skal vise sig.

> Jeg forventer ikke en type svar jeg ikke allerede har oplevet
> masser af gange herinde.. Den eneste forskel på DTB of DFB er at
> "anekdoterne" lige skal barberes væk..

Det vil jo også vise sig.

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 31-12-03 12:08

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det vil jo også vise sig.

Spørgsmålet er så, hvor grænsen går, se

"hvis det er et vacuum system, så tager noget længere tid at fejlfinde..
husker tydeligt min Passat :-/"

- må man skrive så'n ?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 12:16

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> - må man skrive så'n ?

Det har jeg ikke noget forhold til...;)

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 12:32

> KLIP

> Det har jeg ikke noget forhold til...;)

ja Peter burde da kende lovgivningen bedre end os andre

Fra : Peter G C

Dato : 31-12-03 12:51

[klip]

> ja Peter burde da kende lovgivningen bedre end os andre

Jeg kommer og slår dig med din nye udstødning - hvis du altså den.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/