Min ene baglygte er utæt og der kommer van~
Fra : Jonas R.

Dato : 29-12-03 12:04

Kan man købe noget tætner af en art eller måske en ny pakning?

Bilen er en audi S2 Coupe fra 1992

MVH
Jonas

Divx-Afspiller http://www.skumlern.dk
Min Bil: http://www.skumlern.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 13:27

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man købe noget tætner af en art eller måske en ny pakning?
>
> Bilen er en audi S2 Coupe fra 1992

Uden at kende bilmærket så vil jeg da sige at du bør henvende dig hos Audi
og købe de dele som er blevet utætte. Jeg går ud fra at den har været tæt
engang så med nye stumper burde den kunne blive det igen.
Der skal vel kun nogle nye gummilister og pakninger til. Det med at forsøge
med silikonelim og lign bliver aldrig godt.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-12-03 20:24

> Der skal vel kun nogle nye gummilister og pakninger til. Det med at
forsøge
> med silikonelim og lign bliver aldrig godt.

og stakkels dig hvis du forsøger med en silicone der ikke er syrefri !
Så hjælper det kun at skifte bilen ud.
Har ikke selv den t-shirt, men en bekendt har....................
Bilen blev tætnet ved sikringsboxen.
½ år senere så var der ikke noget metal at sætte boxen fast i !

Defor, det er en meget alvorligt ment advarsel.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Aksel

Dato : 29-12-03 22:44

> Kan man købe noget tætner af en art eller måske en ny pakning?
>
> Bilen er en audi S2 Coupe fra 1992
>
> MVH
> Jonas

Du skal afmontere lygten og tætne med skærmbånd, det er noget
tyggegummiagtigt som man får i en rulle, du kan sikkert få en halv meter på
et værksted for en pose pilsnere.

Rul der til en pølse ca. 6-8 mm tyk og læg det på lygten hvor den rører
bagskærmen.

Når du monterer lygten igen skal du sørge for at stelledningen bliver spændt
godt fast, hvis den mangler kan du få fejl i instrumentpanelet. (der er
alvorligt ment )

Lækker bil, har selv en 100 V6 fra -94, men den er jo noget mere tam.

Hilsen Aksel

Fra : Jonas R.

Dato : 29-12-03 23:08

Aksel wrote:
SNIP
> Du skal afmontere lygten og tætne med skærmbånd, det er noget
> tyggegummiagtigt som man får i en rulle, du kan sikkert få en halv
> meter på et værksted for en pose pilsnere.

Oki takker

> [...]
> spændt godt fast, hvis den mangler kan du få fejl i
> instrumentpanelet. (der er alvorligt ment )

Oki men kan man ikke bare købe en ny pakning?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-12-03 23:53

Hej!

Aksel wrote:

> Lækker bil, har selv en 100 V6 fra -94, men den er jo noget mere tam.

Mener han skrev, at den ydede 300HK som den er nu. Så den kan du godt glemme at
hænge på

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
http://www.schradertegner.dk/radioer

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 17:35

> Mener han skrev, at den ydede 300HK som den er nu. Så den kan du godt glemme at
> hænge på

Jeg tror, det netop var det, som Aksel mente..

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)