Gættekonkurrence
Fra : EjS

Dato : 29-12-03 08:39

Hej Gruppe

Lige en lille gættekonkurrence her til jul - men først en lille
forhistorie...

Igår aftes lige som undertegnede skulle til at se James Bond begyndte en
mærkelig lyd nede fra gaden hvor jeg bor i Ålborg. Det er en stillegade som
er helt fyldt med parkerede biler. Det lød som om en sad og "slog" rigtig
hurtigt på et bilhorn "dyt-dyt-dyt-dyt"...

Jeg tænkte som sædvanlig: SPASSER!

Men lyden blev ved og blev mere og mere jævn indtil "dyttet" blev
vedvarende. Jeg blev nu nysgerrig og den helvedes larm og gik hen til
vinduet. Rigtig nok var det et horn der havde sat sig fast i
sne/frost-vejret.

Ejeren i bygningen overfor var heldigvis hjemme og fik det stoppet.

Spørgsmålet er nu. Hvilken bil er der tale om?? Vinderen får - ja - æren!

MVH EjS

Fra : Jens Jessen

Dato : 29-12-03 09:44

Kan kun være en Fiat.

Journalist Jens Jessen (Djf)
Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax + 45 8657 7204
Mobil + 45 2073 7471

Fra : Anders Møller

Dato : 29-12-03 12:21

"Jens Jessen" <hondac72@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan kun være en Fiat.

Ikke min. Der er ikke nogen hornkontakt monteret, så det er så let ;)

--
Anders Møller
Uno Racing

Fra : John Sahl

Dato : 29-12-03 22:29

Anders Møller wrote:

> Ikke min. Der er ikke nogen hornkontakt monteret, så det er så let ;)

Det kan heller ikke være min, for mit horn er heller ikke sluttet til

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Lars

Dato : 29-12-03 09:55

En Golf II ?! (Madammens gør det samme, men mest i kryds når hun kører!)

Mvh. Lars Hørmann

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-12-03 10:11

EjS skrev:

> lige som undertegnede skulle til at se James Bond begyndte
> en mærkelig lyd nede fra gaden hvor jeg bor i Ålborg.
> Spørgsmålet er nu. Hvilken bil er der tale om??

....Aston Martin DB 5?
Hans

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-12-03 11:13

"EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> skrev

> Spørgsmålet er nu. Hvilken bil er der tale om?? Vinderen får - ja -
æren!

En C3 der er for lille til at ryge?

Mvh.

Fra : Rasmus

Dato : 29-12-03 11:52

"EjS" <ejso00REMOVE@control.auc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ejeren i bygningen overfor var heldigvis hjemme og fik det stoppet.
>
> Spørgsmålet er nu. Hvilken bil er der tale om?? Vinderen får - ja - æren!

Mazda 626??, det må jo nødvendigvis være en bil hvor hornet virker uden der
er tænding på....

mvh
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 13:33

> Spørgsmålet er nu. Hvilken bil er der tale om?? Vinderen får - ja - æren!

Fiat eller en fransk bil. Andre muligheder ER der bare ikke med mindre at
ejeren selv at nosset rundt med ledningerne

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Holten

Dato : 29-12-03 13:44

> Fiat eller en fransk bil. Andre muligheder ER der bare ikke med mindre at
> ejeren selv at nosset rundt med ledningerne

Hvorfor ikke ?

MVH

Holten

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 13:55

> æren!

> Hvorfor ikke ?

Kun ovenstående laver kortslutninger, andre modeller irrer i ledninger og
kontakter så de afbryder i stedet for

Fra : Holten

Dato : 29-12-03 16:17

> at

> Kun ovenstående laver kortslutninger, andre modeller irrer i ledninger og
> kontakter så de afbryder i stedet for

Ok på den måde

MVH

Holten

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-12-03 13:48

EjS wrote:

> Spørgsmålet er nu. Hvilken bil er der tale om?? Vinderen får - ja - æren!

Det kunne sagtens være min forhenværende Volvo.. Jeg havde
monteret den med sådan et "Ford T" horn, så den havde et nydeligt
"hyyyydrr!" når man trykkede på rattet. En dag var jeg på besøg
hos et par venner, da der ude fra gaden lød et "hyyydr". "Åhædr,
der er en til der har et horn som mit.." udbrød jeg.. Øjeblikket
efter kom der endnu et "hyyydrr" og så en hel serie af dem. Jeg
kiggede ud af vinduet, men der holdt kun min bil. Så kom et
"hyhyhyhyy..hyyydddr..drr..hyhyhyyyydrrr" og mens jeg var ved at
tage sko på stak den i et "hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy..."
afbrudt af et "ddrrrrrrrrrrr..." da jeg nappede sikringen til
hornet..

--
Hygge..
Thomas

Fra : EjS

Dato : 29-12-03 16:07

> Spørgsmålet er nu. Hvilken bil er der tale om?? Vinderen får - ja -
> æren!

Hej igen

Som et par stykker faktisk var inde på - så var det en Fiat , nærmere
bestemt en Tipo...

Min reaktion var da også bare: "Hehe, italienske biler"

MVH EjS

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 17:05

> Som et par stykker faktisk var inde på - så var det en Fiat , nærmere
> bestemt en Tipo...
>
> Min reaktion var da også bare: "Hehe, italienske biler"

hehe overrasker mig ikke, hold da k... hvor min kollega har mange problemer
med hans tipo )

Fra : EjS

Dato : 29-12-03 20:23

> hehe overrasker mig ikke, hold da k... hvor min kollega har mange
problemer
> med hans tipo )

Lortekasse! IMO

MVH EjS

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 20:29

> problemer
>
> Lortekasse! IMO

Jep, men det er da altid sjovt at køre med, og så se hvad der er gået i
stykker siden sidst )))))

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 01:59

On Mon, 29 Dec 2003 20:29:16 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Jep, men det er da altid sjovt at køre med, og så se hvad der er gået i
>stykker siden sidst )))))

Kender man jo fra Escort'erne.....

Dén Fiat Tipo lever helt sikkert ikke op til det meget berømte navn:
"Tipo" - iøvrigt funderet ved Alfa Romeo Tipo!
www.cuoresportivo.pl/_mm/sport/tipo33/33-TT-12-tor.jpg
www.classics.com/images02/conit02-07s.jpg

/Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-12-03 03:53

"Mogens..." wrote:

> Dén Fiat Tipo lever helt sikkert ikke op til det meget berømte navn:
> "Tipo" - iøvrigt funderet ved Alfa Romeo Tipo!

Ikke for noget, men tipo betyder ikke andet end type. De billeder
du linker til er Alfa's type 33, altså Alfa Romeo Tipo 33 og ikke
blot Alfa Romeo Tipo. Hvis man endelig skal snakke om noget der
ikke lever op til navnet, så må det da være når man sammenligner
en Alfa Romeo 33 med en Alfa Romeo Tipo 33.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 08:43

On Wed, 31 Dec 2003 03:53:02 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Ikke for noget, men Tipo betyder ikke andet end type.

"Tipo" er et legendarisk navn indenfor italienske biler. At det
faktuelt ikke "betyder andet end" er der så meget, der ikke gør.

/Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-12-03 12:16

"Mogens..." wrote:

> "Tipo" er et legendarisk navn indenfor italienske biler. At det
> faktuelt ikke "betyder andet end" er der så meget, der ikke gør.

Javel ja, når så navnet er "funderet ved Alfa Romeo Tipo" hvilken
model er det så præcis du mener er den originale "Tipo"??

Prøv engang at søge på "ferrari tipo", "maserati tipo", "bugatti
tipo" eller hvad du nu ellers kan finde på af italienske
bilmærker, "Tipo" er ikke et specielt alfanavn.. Hvis jeg skal
nævne et par klassikere kan det fx. være Bugatti Tipo 35 og
Maserati Tipo 60 "Birdcage" bare for at starte et sted. Jeg kan
også nævne Bugatti Tipo 13 som kom frem i 1910 - helt tilbage
dengang Alfa Romeo ikke engang hed Alfa Romeo men A.L.F.A.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 12:20

On Wed, 31 Dec 2003 12:16:15 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
>tipo" eller hvad du nu ellers kan finde på af italienske
>bilmærker, "Tipo" er ikke et specielt alfanavn.

OK - måske en mindre fortalelse. Det bli'r dog i familien

/Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-12-03 12:59

"Mogens..." wrote:

> OK - måske en mindre fortalelse. Det bli'r dog i familien

Fair nok.. Jeg mener så slet ikke det er et "navn" som sådan da
det bruges af en hel række af fabrikanter i flæng. Jeg betragter
heller ikke GT som et navn, stortset alle fabrikanter har haft en
GT på et tidspunkt. "Kadett" er et navn, det betegner en bestemt
modelserie hos Opel. "Bora" er et navn, selv om det både betegner
en Maserati og et senere tysk rip-off. "Tipo" er sgutte et navn,
det har stortset alt italiensk heddet på et eller andet tidspunkt,
det svarer til at kalde "Hatchback" eller "Sedan" for et navn..

--
Hygge..
Thomas