Hjælp til køb af brugt bil med automatgear
Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 28-12-03 22:37

Hej i gruppen

Da jeg er gået hen og er blevet lidt doven, kunne jeg godt tænke mig en bil
med både servostyring og automatgear som erstatning for min nuværende Polo
1.4 st.car '98 som har hverken eller.

Jeg har prøvekørt en helt ny Toyota Yaris med automatgear, som var det der
gav mig blod på tanden, så det behøver altså ikke at være en stor flyder med
masser af trækkraft...hellere økonomisk. Egentlig en skam, at hverken Audi
A2 eller VW Lupo fås med servostyring, for disse ville faktisk være
optimale.

Da jeg ikke har råd til afskrivningen på en fabriskny bil, må jeg kigge i
Den Blå Avis. Her er jeg faldet over op til flere udbud af følgende
modeller:

Mitsubishi Carisma 1.8 Comfort
Nissan Primera 2.0
Chrysler Stratus

Derudover en enkelt Mazda, der har kørt 270.000 km.

Nu er spørgsmålet så: Er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på ved
ovenstående modeller, eftersom der er flere der gerne vil af med lige netop
disse?

Andre råd eller forslag modtages med stor tak.

Mit økonomiske maks ligger på 140.000-160.000 afhængig af gensalgsværdien.
Derudover har jeg en ide om, at en sådan bil skal være fra år 2000 eller
nyere...

--

Hilsen Jacob, som er på dybt vand her...

Fra : Leonard

Dato : 28-12-03 23:14

"Jacob Buus Smidt" <jacob.smidt@tiscali.dk> wrote:

>Egentlig en skam, at hverken Audi
>A2 eller VW Lupo fås med servostyring, for disse ville faktisk være
>optimale.

Der findes en elektrisk hjælpeservo til Lupo 3L, men hvem har brug for
den, jeg kan dreje den med en finger, den vejer jo kun 800 kg og
dækkene er designet til at holde så lidt fast som muligt ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Preben og Anette

Dato : 28-12-03 23:48

Hvis du køber en med automatgear skal du dørge for at når du sætter
gearvælgeren i bakgear må der højst gå 2 sek inden den er i bakgear ellers
er den slidt

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : JHB

Dato : 29-12-03 11:01

Hej Jakob

Tag en kigger på den Nissan Almera 1,8 Aut. jeg har til salg:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=333461&page=3

Nogle spørgsmål vedr. bilen så kontakt mig på tlf. nummer på annoncen

Hilsen
JHB

Fra : Martin Sand.

Dato : 29-12-03 14:40

JHB wrote:
> [...]
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=333461&page=3
>
> Nogle spørgsmål vedr. bilen så kontakt mig på tlf. nummer på annoncen

Flot bil forøvrigt.
MVH Martin

Fra : Mathias

Dato : 29-12-03 17:28

JHB wrote:
> Tag en kigger på den Nissan Almera 1,8 Aut. jeg har til salg:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=333461&page=3

12.000 km på 3 år - det er da vist kun en tur til bageren om søndagen den
bil har fået??

--
Mvh. Mathias

MB 300D W124 '91