Bøvl m elruder
Fra : Sten bo

Dato : 28-12-03 09:31

Hej gr.

Er der nogen der har et par tips til svigtende originale elruder i en
gl.camry 86 -
status

Det er sket et par x at vinduerne ikke ku lukkes igen, men bare køre længere
og længere ned. Sidst i regn og storm forleden.
Leg m knappen på føredørspanelet fik det dog op igen - men efterfølgende
skilte jeg dørene Ledningsbuntet i døren ser pænt og helt ud - Multistik
ser ok ud - fik lidt kontaktrens og da alle vinduerne har bøvlet en smule,
men på forskellige tidspunkter- var det mystisk om det er en ledningsfejl.-
Adskilte så betjeningspaneler og alle tjekkede alle kontakterne De var
temmelig slemme. Ir, skidt, fugt, fedtede - og brændte. A-ha.

Rensede alle kontaktsæt og huse med rense benzin, pudsede med korn 400
"smergel" (Kan ikke komme til med "neglefilen") - en glaspensel og sluttede
med et par pust kontaktrens af en halvfed type.

Alligevel er det kun førervinduet der kom til at fungerer - og jeg har så i
mistillid til korn fra vandslibningspapiret og hår fra glaspenslen skrabet
forsigtigt på alle kontaktpunkter et par gange - og er ved at få lange
noss.. af, at de andre vinduer stadig ikke virker.

Motoren på vinduerne virker fint med et par lange prøveledninger direkte på
batteriet

Jeg er sikker på at alle kontaktsæt er samlet rigtigt, (der er kun en måde)
og børnesikringen der kan afbryde til de 3 passagerersæder slutter
tilsyneladende forbindelsen som den skal. Men jeg syntes at det er temmelig
u overskueligt at måle sig til resten af forbindelserne. En ven der ellers
er temmelig skrap, har før opgivet en lignende sag, vistnok noget med
forvirrende manglende stelforbindelser.

De er ved at blive sjældne hos huggeren. Elektrikeren griner og ryster på
hovedet og Toyota tilbød bare at købe bilen da de havde sat ild på en
kundebil og manglede lidt udgået indtræk og møbler -

hjælp

Sten

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 28-12-03 17:51

"Sten bo" <sgos@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

ellers
> er temmelig skrap, har før opgivet en lignende sag, vistnok noget med

Gør som min bror gjore i hans galant han trak simpelthen nye ledninger og
placerede 4 kontakter i midter konsollen en til hvert af vinduerne

> De er ved at blive sjældne hos huggeren. Elektrikeren griner og ryster på
> hovedet og Toyota tilbød bare at købe bilen da de havde sat ild på en
> kundebil og manglede lidt udgået indtræk og møbler -

Se det er god værksteds humor

> hjælp
>
> Sten

Erik Elbarto
"Rigtige mænd køre mercedes"

Fra : Sten bo

Dato : 28-12-03 19:53

Elbarto Simsoniac wrote:
> "Sten bo" <sgos@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Gør som min bror gjore i hans galant han trak simpelthen nye
> ledninger og placerede 4 kontakter i midter konsollen en til hvert
> af vinduerne

Tanken har strejfet - simpelthen at begynde forfra - men....

Toyota tilbød bare at købe bilen da de havde

> Se det er god værksteds humor

Såment - alle kan jo være uheldige - man havde allerede ofret en del på
bilen inden et syn og man skulle så sætte en lille lap i bagagerummet et
eller andet sted - skaden var vist mest "lidt" os - og så var der en der
fyrede et par pulverslukkere af. Jeg troede først det var en joke, men man
havde set mig kikke på anden bil ude i rækkerne - og da man kender sine
produkter, og mig, selv om vi ses sjældent, vidste man at modellerne var
ens. Hvis nu? osv. Min bagklap, det er en liftback er lidt mør i kanten og
karmen heller ikke for frisk. de går gerne i taget ved hængslerne hvis man
ikke er flink med at smøre dem, idet den tunge klap så vrider pladesamlingen
så den gaber hist og pist. og ruster Dørene trænger også til lidt
underkanter. Kender alle svaghedder - det er nr 3 i familien. Det alvorlige
kommer når bagerste tårne og hjulkasser forsvinder. Men bund og vanger er
friske - selv de 2 "madkasser" i undervognen foran er friske. Har nu kørt
4år 100.000 km for - kr 25kg + en udstødning a 1700 og 4-5kgkr for
styretøj og støddæmpere og bremser. Har _aldrig_ svigtet os - selv om den
havde kørt et ukendt antal km inden vi fik den. Deres bud var da overraskede
pænt. Og der var da også en læredreng og en mek. der var intereseret - hvis
prisen er rigtig.

Knægten gå på efterskole, autolinien, og vil sætte den i stand til han får
kørekort. Man har stort værksted, værkfører, og man har tilbudt at ta den
ind som "projekt".

> Erik Elbarto
> "Rigtige mænd køre mercedes"

Et lokalt værksted havde en flot Merser stationscar - 159.000 km (garanti)
stående for kr 39900.- på svenske plader. Ville komme op på ca. 100.000. Jo
men det trak da lidt

mange tak for svaret.

sten bo

Fra : Sten bo

Dato : 29-12-03 06:13

Sten bo wrote:
.. Har nu kørt 4 år 100.000 km for - kr. 25 kg. + en udstødning
> a 1700 og 4-5kg. kr. for styretøj og støddæmpere og bremser.

Nåe ja - selvfølgelig også skiftet et par tandremme og hjul.

hygge
sten bo

Fra : ak

Dato : 28-12-03 18:42

> [...]

ellers
> er temmelig skrap, har før opgivet en lignende sag, vistnok noget med

Det er også lidt specielt at måle på, de bageste kontakter får stel gennem
de forreste, så hvis man ikke lige ved hvordan ledningsføringen er så bliver
man hurtig forvirret over det. hvis du bor i det vestjyske kunne jeg da
godt bruge en time for dig, men det er op til dig.

> De er ved at blive sjældne hos huggeren. Elektrikeren griner og ryster på
> hovedet og Toyota tilbød bare at købe bilen da de havde sat ild på en
> kundebil og manglede lidt udgået indtræk og møbler -

De kan da vel ikke nænne at skille så fin en bil ad, min er fra 87 og den er
fuldstændig som ny, org. lak aldrig svejset i og lige så hvid under bunden
som den er ovenpå

Fra : Sten bo

Dato : 28-12-03 20:18

ak wrote:

> [...]
> ledningsføringen er så bliver man hurtig forvirret over det. hvis du
> bor i det vestjyske kunne jeg da godt bruge en time for dig, men det

Jeg er fra nordsjælland - ærgeligt.

> De kan da vel ikke nænne at skille så fin en bil ad, min er fra 87 og
> den er fuldstændig som ny, org. lak aldrig svejset i og lige så hvid
> under bunden som den er ovenpå

Jo, det tror jeg da gerne, men som du ser i mit andet svar, er der også
andre bud.

Den er såment pæn indvendig, men da vi ikke har haft den fra ny - den var
endda skadet højre forskærm og højre bagskærm, grimt lavet men ok - og
billig - er der ikke ofret særligt flid på udseenet- bortset fra at jeg
hader rustpletter dog lidt rep på småskader - er denne er temmelig grim.

Hvid er en dejlig farve, du har vist bil i mange år endnu. Min datter har en
sort også GLI fra 86 - har lige fået en anden gearkasse - kr 2500 den var
begyndt at springe ud af 1´og 3´ km 243000. Men også ukendt oprindelse.
Havde stået et år, blev sat i stand og efter en md rev den tænderne på
fordelerakslen - og 3 tænder på knastakslen. (manglende smøring?) kører på
4 år for 25000. + en knast, fordeler. og en udstødning. Meget dejlig bil.

Igen - Tak for tilbudet - kan være jeg vender tilbage - Din mail er lagt i
arkivet.

Mvh sten bo