/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Golf III Diesel, 96 - taber strøm / proble~
Fra : Jesper


Dato : 27-12-03 22:45

Hej

Idag skulle familien så ud på den store udsalgstur. Vi sætter os ind i bilen
og jeg drejer nøgle. host host host host. Den vil ikke starte! Aldrig
oplevet problemer med den før i de 1½ år jeg har haft den. Kommer i tanke
om, at konen i forbindelse med juleferien ikke havde fået lukket en dør
ordentligt, således loftlampen havde stået tændt en hel nat. Men vi har kørt
siden uden problemer ... så det burde ikke være det.

Jeg får bilen startet med strøm fra anden bil. Vi piller ledningerne af,
slukker Golfen - og prøver at starte uden ledninger umiddelbart efter. Det
kan den godt..

Så kører vi hen til købmanden (2 km ialt) for opspare lidt strøm. Men konen
handler holder jeg Golfen i tomgang (opsparer man strøm her?).

Vi kører tilbage og stopper motoren.

Da vi skulle afsted igen 5 min. efter kunne vi ikke starte !!!
Samme hostelyd som før.

Jeg var meget overrasket, da vi jo havde prøvet at stoppe motoren og starte
igen, hvilket ikke gav problemer.

Er der ikke nogen af jer eksperten som kan give mig nogle tips her.

- Kan der være defekt som gør at batteri ikke genoplades ?
- Kan man tænke sig at batteriet ikke blev genopladet - men nærmere mere
slidt, at at holde i tomgang i 5 min. ?

Mvh. Jesper, Aarhus



 
 
alexbo (27-12-2003)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 27-12-03 23:26


"Jesper" skrev

> - Kan der være defekt som gør at batteri ikke genoplades ?
Jeg tror dit batteri er faldet sammen.
Det er både det nemmeste og billigste at skifte det, inden du gør noget
andet.
Sådan et kan du købe i det nærmeste byggemarked, Bilka eller lign.

mvh
Alex Christensen



Ukendt (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-12-03 00:28


"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bsl19f$30ao$1@news.cybercity.dk...
>
> "Jesper" skrev
>
> > - Kan der være defekt som gør at batteri ikke genoplades ?
> Jeg tror dit batteri er faldet sammen.
> Det er både det nemmeste og billigste at skifte det, inden du gør noget
> andet.

Enig, jeg havde problemet med min Passat forrige år. Den kunne som regel
godt starte.
Men nogen gange ville den bare ikke. Startkabler på, så kunne den igen -
indtil.
Havde jeg glemt at slukke radioen eller loftlyset bare en halv time, så var
den helt sikkert død.

Jeg skiftede batteriet, ingen problemer siden.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Martin Sand. (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 28-12-03 16:10

Hej Claus

OT men fik du min e-mail vedr. kabinelampen?

MVH Martin



Henning Præstegaard (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 28-12-03 00:05

Jesper wrote:
>> Så kører vi hen til købmanden (2 km ialt) for opspare lidt strøm. Men
> konen handler holder jeg Golfen i tomgang (opsparer man strøm her?).
>
2 km giver ikke meget strøm til et batteri, men hvis dit batteri og generator var
i orden skal det være nok. Tomgang laver slet ikke strøm nok til at lade på
batteriet. Igen, hvis generator og batteri er i orden skal det virke. Men har du
fået starthjælp er der jo noget galt.

> - Kan der være defekt som gør at batteri ikke genoplades ?
> - Kan man tænke sig at batteriet ikke blev genopladet - men nærmere
> mere slidt, at at holde i tomgang i 5 min. ?
>
Ud og kør en ordentlig tur. Det hjælper meget bedre. Hvis du kun har 2 km til bageren,
så gå! Det har både du og bilen godt af. Især her i julen Ellers gør som alexbo siger.

mvh
Henning



phk (28-12-2003)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 28-12-03 18:51


"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:3fee101f$0$30085$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jesper wrote:
>Tomgang laver slet ikke strøm nok til at lade på
> batteriet.

Sludder med dig!

--
Per, Esbjerg



Klaus D. Mikkelsen (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-12-03 00:09

Jesper skriver:
>
> - Kan der være defekt som gør at batteri ikke genoplades ?
> - Kan man tænke sig at batteriet ikke blev genopladet - men nærmere mere
> slidt, at at holde i tomgang i 5 min. ?

Har den været flad, skal du køre mindst ½ - 1 time, før dete r godt
igen.


Klaus
--
Se på http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Morten Vinding Niels~ (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 28-12-03 02:49

"Jesper" <thegambler@snagetv.dk> wrote in message
news:bskufo$9th$1@sunsite.dk...
>
> Kommer i tanke
> om, at konen i forbindelse med juleferien ikke havde fået lukket en dør
> ordentligt, således loftlampen havde stået tændt en hel nat. Men vi har
kørt
> siden uden problemer ... så det burde ikke være det.
>

Skulle du have start hjælp den gang? Hvis batteriet har været bund afladt
slides det utroligt meget.
Personligt skifter jeg et batteri der bare én gang har været helt afladt,
gider simpelt hen ikke mangle strøm!

Og det selv om jeg har en lille 5Amp lader, på størrelse med en æske
husholdningstændstikker, liggende fast i bilen. Kan levere strøm nok til at
starte på 10-15 min, langt hurtigere end at vente på Falck

/Morten



phk (28-12-2003)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 28-12-03 18:53


"Morten Vinding Nielsen" <mvn@guesswhattoremoveimage.dk> skrev i en
meddelelse news:3fee3672$0$27449$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Jesper" <thegambler@snagetv.dk> wrote in message
> news:bskufo$9th$1@sunsite.dk...

> Og det selv om jeg har en lille 5Amp lader, på størrelse med en æske
> husholdningstændstikker, liggende fast i bilen. Kan levere strøm nok til
at
> starte på 10-15 min, langt hurtigere end at vente på Falck

Men det skal du ikke forvente virker på et batteri der er faldet sammen. Der
skal større strømstyrker til.

--
Per, Esbjerg



Morten Vinding Niels~ (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 28-12-03 23:49

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
news:3fef1866$0$135$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Morten Vinding Nielsen" <mvn@guesswhattoremoveimage.dk> skrev i en
> meddelelse news:3fee3672$0$27449$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > "Jesper" <thegambler@snagetv.dk> wrote in message
> > news:bskufo$9th$1@sunsite.dk...
>
> > Og det selv om jeg har en lille 5Amp lader, på størrelse med en æske
> > husholdningstændstikker, liggende fast i bilen. Kan levere strøm nok til
> at
> > starte på 10-15 min, langt hurtigere end at vente på Falck
>
> Men det skal du ikke forvente virker på et batteri der er faldet sammen.
Der
> skal større strømstyrker til.
>

Tjo det kommer jo helt an på hvor galt det er til med batteriet. Hvis det er
faldet helt sammen vil selv en 100Amp lader ikke hjælpe ;)

Men det kan mange gange redde en i en snæver vending, hvis man har glemt at
slukket noget lys et sted fx. (selv om jeg endnu ikke har haft brug for
det).

/Morten



Uffe Ravn (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 28-12-03 04:24


"Jesper" <thegambler@snagetv.dk> skrev

> Mens konen
> handler holder jeg Golfen i tomgang (opsparer man strøm her?).

Ved lave omdrejninger: måske ikke, hvis kørelyset også er på, slet ikke.

Mvjh.



Ukendt (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-12-03 04:55


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:3fee4cd6$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Ved lave omdrejninger: måske ikke, hvis kørelyset også er på, slet
ikke.

Blot af nygerrighed..

Ved hvilke omdrejninger lader en moderne generator maksimalt..?

Hvad lader en typisk moderne generator med..?

Hvor meget strøm (amp.) trækker kørelyset..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Klaus D. Mikkelsen (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-12-03 08:42

"Bjørn Jørvad" skriver:
>
> Ved hvilke omdrejninger lader en moderne generator maksimalt..?

Pas (afhænger af udveksling mellem motor og generator og selve
generatoren)

> Hvad lader en typisk moderne generator med..?

Pas

> Hvor meget strøm (amp.) trækker kørelyset..?

Afhænger af, hvilke pærer der bruges. Eksempelvis min Golf, her er der 2
x 55W i forlygter og 4 x 5W i postion hhv for og bag = 130 Watt Da P
(Watt) er lig U (Spænding) gange I (strøm) vil det give lidt over 10 A
ved 12 volt.

Laderen giver 14,2 volt (SVJH) og så er vi ned under 10A, med mindre at
effekten i pærerne stiger med spændingen (det gør den typisk).

Klaus
--
Se på http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

jan@stevns.net (28-12-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 28-12-03 09:53

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev :

>Blot af nygerrighed..

>Ved hvilke omdrejninger lader en moderne generator maksimalt..?

et gæt : blot du er over 1300 rpm - som remskiverne jo laver om til
det dobbelte, så generatoren kører 2500 - så giver den alt den kan fra
sig

(de nye Bosch LI-E generatorer kan levere omkring 90A allerede fra
tomgang)


>Hvad lader en typisk moderne generator med..?

mærkestrømmen

>Hvor meget strøm (amp.) trækker kørelyset..?

Du skal vel tage hele strømforbruget - min Scorpio f.eks æder omkring
20A konstant (lamper, motormanagement etc)

Det holder generatoren lige akkurat i ave når den går i tomgang, først
ved 1200-1300 rpm, begynder der at være overskud til også at sende
strøm ind i akku'en

Hvis man planter et amperemeter sådan her, kan man se tingene


Lidt ASCII tegnearbejde:


Startermotor
/
/
Akku + /____________Amperemeter__________ forbrug
|
|
Generators + ___________________/


Amperemeteret skal sidde mellem generator+ og batteri+ man lader den
fede røde ledning til starteren sidde hvor den er, ellers får man lidt
af en overraskelse ;)







--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Klaus D. Mikkelsen (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 28-12-03 12:17

jan@stevns.net skriver:
>
> Amperemeteret skal sidde mellem generator+ og batteri+ man lader den
> fede røde ledning til starteren sidde hvor den er, ellers får man lidt
> af en overraskelse ;)

Smelt !

Klaus
--
Se på http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

jan@stevns.net (28-12-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 28-12-03 14:03

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>jan@stevns.net skriver:

>> Amperemeteret skal sidde mellem generator+ og batteri+ man lader den
>> fede røde ledning til starteren sidde hvor den er, ellers får man lidt
>> af en overraskelse ;)

>Smelt !

Åehhh - ikke altid , i mni gamle Kadett B , sagde det bare
<<plingggg.wav>> og nålen bøjede rundt om endestoppet

Det er iøvrigt besynderligt et så praktisk instrument er gået helt af
mode

--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Ravn (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 28-12-03 15:26


<jan@stevns.net> skrev

> >> Amperemeteret skal sidde mellem generator+ og batteri+ man lader
den
> >> fede røde ledning til starteren sidde hvor den er, ellers får man
lidt
> >> af en overraskelse ;)
>
> >Smelt !
>
> Åehhh - ikke altid , i mni gamle Kadett B , sagde det bare
> <<plingggg.wav>> og nålen bøjede rundt om endestoppet

Køb jer et ordenligt ampermeter, mit kan skam snildt klare startstrømmen
(blødtjernsampermeter)

> Det er iøvrigt besynderligt et så praktisk instrument er gået helt af
> mode

Endnu en grund til ikke at være modebevidst

Mvjh.



Morten Vinding Niels~ (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 28-12-03 23:56

<jan@stevns.net> wrote in message
news:d2ltuv08pu7fvt3lkgpeok5bfonlosunv1@dtext2.news.tele.dk...
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :
>
> >jan@stevns.net skriver:
>
> >> Amperemeteret skal sidde mellem generator+ og batteri+ man lader den
> >> fede røde ledning til starteren sidde hvor den er, ellers får man lidt
> >> af en overraskelse ;)
>
> >Smelt !
>
> Åehhh - ikke altid , i mni gamle Kadett B , sagde det bare
> <<plingggg.wav>> og nålen bøjede rundt om endestoppet
>
> Det er iøvrigt besynderligt et så praktisk instrument er gået helt af
> mode
>
Hvad er gået af mode? Analoge multimetre eller amperemetre?

Jeg ville nok anbefale et tang amperemeter til at måle den slags, så slipper
du for at pille nogen ledninger af overhovedet. Se fx.
http://www.fluke.dk/comx/show_product.aspx?PID=107&product=ELW&locale=dkda
Jeg skal lige understrege at jeg ikke har nogen specefik erfaring i at bruge
sådan et.

/Morten



jan@stevns.net (29-12-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 29-12-03 08:42

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@guesswhattoremoveimage.dk> skrev :

>Hvad er gået af mode? Analoge multimetre eller amperemetre?

I gamle dage - altså før verden gik af lave, og man begyndte med at
lave biler med motoren den forkerte vej, og træk foran, havde man ofte
et rigtige amperemeter i bilen - well, ofte i de lidt mere and bare
standard udstyrede biler - så kunne man hele tiden holde øje på om der
blev lavet nok strøm

Dette er så oftest senere erstattet med et voltmeter - som ikke i
samme grad fortæller om tingene tilstand.

>Jeg ville nok anbefale et tang amperemeter til at måle den slags, så slipper
>du for at pille nogen ledninger af overhovedet. Se fx.
>http://www.fluke.dk/comx/show_product.aspx?PID=107&product=ELW&locale=dkda
>Jeg skal lige understrege at jeg ikke har nogen specefik erfaring i at bruge
>sådan et.

Et tangamperemeter er fint nok, til fejlfinding - jeg tænkte nu mere
på et fastmonteret instrument
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Morten Vinding Niels~ (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Niels~


Dato : 29-12-03 11:09


<jan@stevns.net> wrote in message
news:3fmvuvga974p54hm05jfrv7l28r2uj56n6@dtext2.news.tele.dk...

> I gamle dage - altså før verden gik af lave, og man begyndte med at
> lave biler med motoren den forkerte vej, og træk foran, havde man ofte
> et rigtige amperemeter i bilen - well, ofte i de lidt mere and bare
> standard udstyrede biler - så kunne man hele tiden holde øje på om der
> blev lavet nok strøm
>
> Dette er så oftest senere erstattet med et voltmeter - som ikke i
> samme grad fortæller om tingene tilstand.
>
Nåh ja det er der ikke mange biler med mere, og voltmeter er det vist kun
enkelte amerikaner biler der har...

> Et tangamperemeter er fint nok, til fejlfinding - jeg tænkte nu mere
> på et fastmonteret instrument
> --
Ahh ok! Ja det ville være dejligt, kunne jeg også godt tænke mig, men jeg
gider ikke lige have sådan et biltema-ur siddende, tingene skal passe ind i
resten af instrumenteringen.

/Morten



Uffe Ravn (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 30-12-03 00:16


"Morten Vinding Nielsen" <mvn@guesswhattoremoveimage.dk> skrev

> Nåh ja det er der ikke mange biler med mere, og voltmeter er det vist
kun
> enkelte amerikaner biler der har...

Det er nu også set på midtfirser Opel-er

*fløjter.avi*

Og til jan(hos)stevnsnet ; nej jeg har desværre kun det ene!

Ved du forresten hvor den elektriske olietryksføler(ikke konakt) skal
sidde?

Mvh.



jan@stevns.net (30-12-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 30-12-03 09:50

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Det er nu også set på midtfirser Opel-er

Jep - den rød/orange stationcar har sådan et

>*fløjter.avi*
>
>Og til jan(hos)stevnsnet ; nej jeg har desværre kun det ene!

Det gør ikke noget, jeg har hele bilen ;)

>Ved du forresten hvor den elektriske olietryksføler(ikke konakt) skal
>sidde?

Den tingest der skal være i den anden ende af ledningen fra
instrumentet ? - du skal have en anden dims siddende istedet for
olietryk-kontakten

Sådan en har jeg da .... 2 af ;)

Så hvis du fattes en sådan - er det lagervare


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Ravn (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 30-12-03 11:34


<jan@stevns.net> skrev

> >Og til jan(hos)stevnsnet ; nej jeg har desværre kun det ene!
>
> Det gør ikke noget, jeg har hele bilen ;)
>
> >Ved du forresten hvor den elektriske olietryksføler(ikke konakt) skal
> >sidde?
>
> Den tingest der skal være i den anden ende af ledningen fra
> instrumentet ? - du skal have en anden dims siddende istedet for
> olietryk-kontakten

Ja den ser jo unægtelig anderledes ud end olietrykskontakten, men
hvordan får man så olietryks lampen til at fungere?

Eller bliver udlæsningen af olietrykslampen analog også ved
eftermontering af en olietrykssensor?

> Sådan en har jeg da .... 2 af ;)
>
> Så hvis du fattes en sådan - er det lagervare

Det lyder dejligt.

Mvh.



jan@stevns.net (30-12-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 30-12-03 12:08

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Ja den ser jo unægtelig anderledes ud end olietrykskontakten, men
>hvordan får man så olietryks lampen til at fungere?

Der er 2 udtag på den 1 til lampen, og et andet til instrumentet

>Det lyder dejligt.

Du vælger selv tid, sted og våben ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Ravn (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 30-12-03 12:25


<jan@stevns.net> skrev

> Du vælger selv tid, sted og våben ;)

Januar, Overdrevsvejen, skiftenøgle.

Mvh.



jan@stevns.net (30-12-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 30-12-03 13:25

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>
><jan@stevns.net> skrev
>
>> Du vælger selv tid, sted og våben ;)
>

hehe
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-12-03 20:21


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:3ff0b5e6$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Morten Vinding Nielsen" <mvn@guesswhattoremoveimage.dk> skrev
>
> > Nåh ja det er der ikke mange biler med mere, og voltmeter er det vist
> kun
> > enkelte amerikaner biler der har...
>
> Det er nu også set på midtfirser Opel-er
>
Og spritnye VW - Audi.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Mogens... (04-01-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 04-01-04 10:54

On Tue, 30 Dec 2003 20:20:36 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Og spritnye VW - Audi.

Min Alfa Romeo !


/Mogens

alexbo (28-12-2003)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 28-12-03 10:06


"Bjørn Jørvad" skrev

> Ved hvilke omdrejninger lader en moderne generator maksimalt..?
Allerede lidt over tomgang, ca 1500 omdr. lader den max, men det skal tages
med forebehold, for relæet er i funktion, så når man ikke kan måle forskel
på 1500 og 5000 omdr. er det relæets skyld

> Hvad lader en typisk moderne generator med..?
35-50 amp. kan den give, men den lader ikke batteriet med så meget, så
skruer den sig ned.

Jeg har målt på næsten flade batterier, hvor jeg efter at starte med kabler
har målt ladestrømmen, den er sjældent over 10 amp. men den kan holde sig
der, selv om man tænder lys,visker,bagrude.

Dvs. at det vil tage 6 t. at lade et 60Ampt. op.
I praksis vil en ½ times kørsel være fint, til at starte næste morgen.
Men batterier opfører sig mærkeligt, det er ikke bare en spand strøm, det er
en kemisk proces indeni, så det svært at sige med sikkerhed, hvor meget
strøm der er på, hvor meget der kan være, og hvor længe det holder.

mvh
Alex Christensen



Jesper (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 28-12-03 12:55


"Jesper" <thegambler@snagetv.dk> skrev i en meddelelse
news:bskufo$9th$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Idag skulle familien så ud på den store udsalgstur. Vi sætter os ind i
bilen
> og jeg drejer nøgle. host host host host. Den vil ikke starte! Aldrig
> oplevet problemer med den før i de 1½ år jeg har haft den. Kommer i tanke
> om, at konen i forbindelse med juleferien ikke havde fået lukket en dør
> ordentligt, således loftlampen havde stået tændt en hel nat. Men vi har
kørt
> siden uden problemer ... så det burde ikke være det.
>
> Jeg får bilen startet med strøm fra anden bil. Vi piller ledningerne af,
> slukker Golfen - og prøver at starte uden ledninger umiddelbart efter. Det
> kan den godt..
>
> Så kører vi hen til købmanden (2 km ialt) for opspare lidt strøm. Men
konen
> handler holder jeg Golfen i tomgang (opsparer man strøm her?).
>
> Vi kører tilbage og stopper motoren.
>
> Da vi skulle afsted igen 5 min. efter kunne vi ikke starte !!!
> Samme hostelyd som før.
>
> Jeg var meget overrasket, da vi jo havde prøvet at stoppe motoren og
starte
> igen, hvilket ikke gav problemer.
>
> Er der ikke nogen af jer eksperten som kan give mig nogle tips her.
>
> - Kan der være defekt som gør at batteri ikke genoplades ?
> - Kan man tænke sig at batteriet ikke blev genopladet - men nærmere mere
> slidt, at at holde i tomgang i 5 min. ?
>
> Mvh. Jesper, Aarhus
>
>

Tak til alle dem som har kommet med deres bud på løsningen.

Jeg kørte idag til Bilka for at købe nyt batteri. De havde ikke til diesel
(noget med ampere), så jeg købte istedet bærbare strømlader.
Jeg fik ikke gang i dyret. kom så i tanke om, at genboen vistnok engang
havde arbejdet som mekaniker.
Det tog ham ca. 21. sekunder at konkludere at der var gået et eller flere
gløderør. Motoren kørte åbenbart godt nok rundt, men startede jo ikke.
Han bad prøve at slå tænding til i samme slitsekund glødelampen gik ud. Det
gjorde jeg så - og motoren startede.
Vi prøvede flere gange, og det virkede hver gang. Jeg prøvede så at vente 1
sekund med at dreje nøglen, og så ville den ikke starte.

Så blev man så klog - og nu skal vi alligevel på udsalg

Mvh. Jesper



phk (28-12-2003)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 28-12-03 18:57


"Jesper" <thegambler@snagetv.dk> skrev i en meddelelse
news:bsmga6$46h$1@sunsite.dk...
>
> "Jesper" <thegambler@snagetv.dk> skrev i en meddelelse
> news:bskufo$9th$1@sunsite.dk...

> Det tog ham ca. 21. sekunder at konkludere at der var gået et eller flere
> gløderør. Motoren kørte åbenbart godt nok rundt, men startede jo ikke.

Ud fra den beskrivelse du har givet er der kun mulighed for det er
batteriet. Det understreger lige som vigtigheden af at kunne beskrive
problemet korrekt for at kunne give en korrekt diagnose.

Host host host!


--
Per, Esbjerg



Ukendt (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-03 14:51



> > Jeg får bilen startet med strøm fra anden bil. Vi piller ledningerne af,
> > slukker Golfen - og prøver at starte uden ledninger umiddelbart efter.
Det
> > kan den godt..
> >
> > Så kører vi hen til købmanden (2 km ialt) for opspare lidt strøm. Men
> konen
> > handler holder jeg Golfen i tomgang (opsparer man strøm her?).
> >
> > Vi kører tilbage og stopper motoren.
> >
> > Da vi skulle afsted igen 5 min. efter kunne vi ikke starte !!!
> > Samme hostelyd som før.

>
> Tak til alle dem som har kommet med deres bud på løsningen.
>
> Jeg kørte idag til Bilka for at købe nyt batteri. De havde ikke til diesel
> (noget med ampere), så jeg købte istedet bærbare strømlader.
> Jeg fik ikke gang i dyret. kom så i tanke om, at genboen vistnok engang
> havde arbejdet som mekaniker.
> Det tog ham ca. 21. sekunder at konkludere at der var gået et eller flere
> gløderør. Motoren kørte åbenbart godt nok rundt, men startede jo ikke.
> Han bad prøve at slå tænding til i samme slitsekund glødelampen gik ud.
Det
> gjorde jeg så - og motoren startede.
> Vi prøvede flere gange, og det virkede hver gang. Jeg prøvede så at vente
1
> sekund med at dreje nøglen, og så ville den ikke starte.
>
> Så blev man så klog - og nu skal vi alligevel på udsalg
>

Det undrer mig da lidt at du ikke kunne starte bilen 5 min efter at den
havde kørt 2 km og stået i tomgang mens konen handlede. Den burde da være
varm og springe igang uden brug af gløderør.

Selvom der er gået et gløderør burde den da kunne trækkes igang (selvom det
lyder grimt de første fem sekunder).

Du skrev jo også at den startede efter at have fået strøm fra en anden bil
!!!.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408692
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste