Bilpris i det nye år....
Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 27-12-03 19:58

Hej,

Jeg sidder og grubler over en teori, at brugvognspriserne falder efter den
1, da bilen på papiret firkantet set bliver et år ældre....

Kan det passe, eller ser jeg for lyst på tingene...

Er det noget man kan bruge i en evt. forhandling.....??

/Anders

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-12-03 20:26

Anders T. Pedersen wrote:
> Hej,
>
> Jeg sidder og grubler over en teori, at brugvognspriserne falder
> efter den 1, da bilen på papiret firkantet set bliver et år ældre....

Du kan også bare vente med at sælge bilen til efter næste folketingsvalg..
Hvis du stemmer på Socialdemokratiet vil de hæve registreringsafgiften
(sammen med den grønne afgift), hvilket højst sandsynligt vil påvirke
brugtpriserne.. Så det skal du ikke tage dig af....

>Kan det passe, eller ser jeg for lyst på tingene...

Det kommer selvfølgelig an på hvor gammel bilen er, 1-3 år så er det nok
rigtig nok, på en bil over de 10 år er det måske mindre vigtigt præcis hvor
gammel bilen er, så længe standen af den bare er ok..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-12-03 13:00

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (sammen med den grønne afgift), hvilket højst sandsynligt vil påvirke
> brugtpriserne.. Så det skal du ikke tage dig af....

Det har de altså ingen planer om.

Se her hvor de har planlagt at skaffe penge til de ekstra udgifter fra:
INDTÆGTER

1. Afskaffelse af erhvervstilskud. Ophævelse af erhvervsskattelettelser,
tilskud til sygeforsikring, særregler for beskatning af produktionsjord mv.:
1.015 mio. kr.

2. Besparelser via øget konkurrence. Liberalisering af salg af
sygehusmedicin og øget kontrol med flyloyalitetsprogrammer:
350 mio. kr.

3. Afskaffelse af skattehuller og særregler. Nye dobbeltbeskatningsaftaler
med Frankrig og Spanien, øget selskabsligning, ophævelse af fradrag for
sygeforsikrings mv.:
1.420 mio. kr.

4. Afskaffelse af tilskudsordningen og øvrige besparelser. Ophør for tilskud
til pasning af egne børn og administration af ældremidler: 965 mio kr.

5. Bidrag fra erhvervslivet til bedre uddannelsesindsats: 1.100 mio. kr.

I alt indtægter: 4.850 mio. kr.

Note: Indtægterne i pkt. 3 er højere end i S-finanslovsforslag, fordi der er
kommet nye skøn fra Finansministeriet og Skatteministeriet.

Altså intet om bilerne her....

Venligst

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-12-03 16:43

Søren Christensen wrote:

> Det har de altså ingen planer om.

[SNIP]

Nå ok, det var bare det jeg fik indtrykket af, ved at læse Politikken..

Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-12-03 18:08

> [SNIP]
>
> Nå ok, det var bare det jeg fik indtrykket af, ved at læse Politikken..

Jep men det jeg postede er taget direkte fra socialdemokratiets
hjemmeside...

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 18:30

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fef0e38$0$27459$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Jep men det jeg postede er taget direkte fra socialdemokratiets
> hjemmeside...

Der er vel en tendens i politik til at gå stille med dørene med de forslag
som kunne være upopulære i befolkningen.

Politiken skriver (og jeg hørte det også i radioavisen på DR):

Virksomheden tjener på opsvinget
»Det er virksomhederne, der i sidste ende tjener på, at vi
uddannelsesmæssigt er på toppen«, siger Mogens Lykketoft, der mener, at hele
S-planen vil føre til et opsving, som også erhvervslivet vil nyde godt af.

S vil derudover afskaffe tilskuddet til børnepasning i eget hjem og sløjfe
det frie valg i ældreplejen, der er dyrt i administration.

Desuden skal det være slut med at få skattefradrag for sygeforsikringer - en
ordning, som er blevet så populær, at den koster statskassen cirka 200
millioner kroner årligt.

Bilejerne skal regne med større stigninger i registreringsafgiften og de
grønne ejerafgifter, ligesom boligejerne må indstille sig på, at den
såkaldte grundskyld igen kan stige.

Alt i alt noget lort for folk med hus og hang til biler.
(det sidste er dog noget jeg har tilføjet).

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-12-03 19:41

> [...]
>
> Bilejerne skal regne med større stigninger i registreringsafgiften og de
> grønne ejerafgifter, ligesom boligejerne må indstille sig på, at den

De skriver de intet om på deres hjemmeside hvor der står hvor pengene skal
findes.
Men de får nu alligevel ikke min stemme...

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 20:38

"Anders T. Pedersen" <torstens@postkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det passe, eller ser jeg for lyst på tingene...
>
> Er det noget man kan bruge i en evt. forhandling.....??

Arhh mon dog. Jeg tror ikke at forhandlerne går ud og skriver priserne på
skiltene ned.
Men hen over året ville de ny tilkomne brugt biler nok bliver lidt
billigere, da de jo bliver lidt ældre, det er jo kun naturligt.

Men en direkte prisnedsættelse fra d, 31/12 til 1/1 skal du nok ikke regne
for meget med.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 27-12-03 22:23

Der er tale on en Toyota Starlet fra 96.....

Er det for gammelt til at spille lidt på "aldersforøgningen"..??

/Anders

Fra : Ivar

Dato : 28-12-03 00:08

Anders T. Pedersen skrev:

> Jeg sidder og grubler over en teori, at brugvognspriserne falder efter den
> 1, da bilen på papiret firkantet set bliver et år ældre....

Priserne falder ikke fordi vi passerer den 1/1. Priserne falder
løbende for gamle biler.

> Er det noget man kan bruge i en evt. forhandling.....??

Du kan bruge hvad du vil - hvis du ikke er villig til at betale
den pris sælger mener at kunne få for bilen, får du den ikke.

Ivar Magnusson

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 28-12-03 10:21

> Priserne falder ikke fordi vi passerer den 1/1. Priserne falder
> løbende for gamle biler.

Noteret

> Du kan bruge hvad du vil - hvis du ikke er villig til at >betale
> den pris sælger mener at kunne få for bilen, får du den >ikke.

Bilen er sådan set allerede billig... Ville bare have et eller andet jeg ku
bruge til at presse leveringsomkostningerne væk med.....

/Anders