Hurtig bil til under 80k
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 27-12-03 15:54

Hejsa

Jeg vil købe en brugt bil, og den må gerne være lidt hurtig. Jeg forestiller
mig 130-170hk. Hvad kan der fås til under 80k?

Honda Civic CRX VT ville jeg nok helst have, men de er næsten umulig at
opdrive uden de har været voldtaget :(

På forhånd tak
Hans Mouridsen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 27-12-03 16:03

Hvor er det nu lige man finder biler i Tyskland ud over mobile.de?

/Hans

Fra : Christian Probst

Dato : 27-12-03 16:13

Hans Mouridsen wrote:

> Hvor er det nu lige man finder biler i Tyskland ud over mobile.de?
>
> /Hans

Jeg tror det er http://www.autoscout24.de/ du tænker på.

//Christian

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 27-12-03 16:13

> Jeg tror det er http://www.autoscout24.de/ du tænker på.

Takker det var lige den jeg tænke på :)

/Hans

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 27-12-03 16:22

> [...]
> mig 130-170hk. Hvad kan der fås til under 80k?
>
> Honda Civic CRX VT ville jeg nok helst have, men de er næsten umulig at

Du kunne kigge efter en Peugeut 309 GTI 16V. Den burde være rimelig hurtig,
vurderet ud fra vægt/effekt.
Mvh
Anders O

Fra : Søren Christensen

Dato : 27-12-03 16:45

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig 130-170hk. Hvad kan der fås til under 80k?
>
> Honda Civic CRX VT ville jeg nok helst have, men de er næsten umulig at

Hva med en VW Scirocco 16V de er lavet frem til 92.
Den bruger mange dele fra Golf (undervogn og motor) og alligevel er den
langt fra
så alm at se på som f.eks en golf.
Hurtig vogn med 129hk.
Lidt flere hvis det er en imported,
som min kammerats. Den er importered uden kat og de har vidst 139hk.

Venligst

Fra : Martin P.

Dato : 27-12-03 17:02

> Hejsa
>
> Jeg vil købe en brugt bil, og den må gerne være lidt hurtig. Jeg
forestiller
> mig 130-170hk. Hvad kan der fås til under 80k?

http://bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=330134&page=1

150HK og 0-100 på ca. 8.5sek standard.
--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : John Sahl

Dato : 27-12-03 17:06

Martin P. wrote:
> http://bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=330134&page=1
>
> 150HK og 0-100 på ca. 8.5sek standard.

Slet ikke noget dumt forslag!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 27-12-03 17:23

Hej

> Slet ikke noget dumt forslag!

Det er måske en rigtig god bil, men søger noget der er lidt mindre, som en
CRX for eks.

/Hans

Fra : Torben E

Dato : 27-12-03 17:40

> Det er måske en rigtig god bil, men søger noget der er lidt mindre, som en
> CRX for eks.

Hvis du kan leve med den begrænsede plads så tror jeg en
civic 1.6i-16 er et godt bud

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Søren Christensen

Dato : 27-12-03 17:51

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis du kan leve med den begrænsede plads så tror jeg en
> civic 1.6i-16 er et godt bud

Og dyre reservedele...

Venligst

Fra : Torben E

Dato : 27-12-03 17:54

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fedb875$0$27477$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Og dyre reservedele...
>
> Venligst

Men en Honda går jo aldrig i stykker

Fra : Søren Christensen

Dato : 27-12-03 17:59

> "Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:3fedb875$0$27477$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Men en Honda går jo aldrig i stykker
>
> --

Ja ja lad nogle tro det.
Nej så ville jeg hellere vælge nissan'en... :)

Venligst

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-12-03 22:31

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fedba6f$0$27457$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja ja lad nogle tro det.
> Nej så ville jeg hellere vælge nissan'en... :)
>
> Venligst

Selvfølgelig kan sådan en også gå i stykker, men den med de dyre dele er der
ikke meget realitet i.

I den svenske maskinskaderapport fra et forsikringsselskab som forsikre
biler indtil de er 8 år eller 100.000 km gamle kan man se hvor hårdt ramt et
mærke er. I deres rapport fra 98 er frekvensen af mekaniske skader på Nissan
ca. det dobbelte af Honda, i rapporten fra 02 er Nissan ramt ca. 2,5 gange
så ofte af reparation som Nissan (det er beregnet pr. 100 bil). Med hensyn
til prisen på reparationer i 02 rapporten koster en reparation i gennemsnit
næsten det samme på de to mærker med et lille forspring til Nissan, dog er
forskellen så lille at den er så svær at se på de to "bjælker" (reservedele
og arbejdsløn). I reservedele alene er bliver der pr. reparation alene brugt
dele for godt 5000 kr. til en Nissan, og for ca. 600 kr. mere nå det er en
Honda. Man behøver ikke den store ledvogtereksamen for at se hvad der er
billigst af de to, selv om det er svenske priser er forholdet nok det samme
på dansk jord. I forhold til øvrige mærker i rapporten er dele til de to
ikke specielt dyre i forhold til andre, mange af de mærker der bliver råbt
billige reservedele efter bliver der faktisk brugt flere penge på.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-12-03 22:37

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke specielt dyre i forhold til andre, mange af de mærker der bliver råbt
> billige reservedele efter bliver der faktisk brugt flere penge på.

PS. Her "i rapporten fra 02 er Nissan ramt ca. 2,5 gange
> så ofte af reparation som Nissan" skulle have stået "som Honda".

Med venlig hilsen Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-12-03 00:27

Kim Kristensen skriver:

> i rapporten fra 02 er Nissan ramt ca. 2,5 gange
> så ofte af reparation som Nissan (det er beregnet pr. 100 bil).

Den lader vi lige stå lidt.....

Klaus
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Fam. Olsen

Dato : 28-12-03 01:37

> [...]

> I den svenske maskinskaderapport fra et forsikringsselskab som forsikre
> biler indtil de er 8 år eller 100.000 km gamle kan man se hvor hårdt ramt

Hvor kan man se den? Har du et link?

MVH Niels

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-12-03 12:24

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

> et
>
> Hvor kan man se den? Har du et link?
>
> MVH Niels

Ja jeg har et link, det er bare kæmpelangt så det ender altid med at blive
hakket i stykker nå man "copy og paster". Prøv at søge på maskinskaderapport
på Google, det er så anden link fra oven.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Fam. Olsen

Dato : 28-12-03 14:34

> Ja jeg har et link, det er bare kæmpelangt så det ender altid med at blive
> hakket i stykker nå man "copy og paster". Prøv at søge på
maskinskaderapport
> på Google, det er så anden link fra oven.

Se det var interessant læsning. Tak for tippet.

MVH Niels

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 29-12-03 19:39

Her kunne man så bruge http://shor.ter.dk eller http://makeashorterlink.com

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!

Fra : Rasmus

Dato : 27-12-03 17:50

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> wrote in message
> Hej

> Det er måske en rigtig god bil, men søger noget der er lidt mindre, som en
> CRX for eks.

Det burde kunne lade sig gøre at hente en Corrado 2.0 16v(136hk) eller 1,8
G60(160hk) til Danmark for under 80k

f.eks har http://www.autoswiss.dk en G60 til 17.500 uden afgift, den er fra
1991

mvh
Rasmus

Fra : Søren Christensen

Dato : 27-12-03 18:11

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> wrote in message

> Det burde kunne lade sig gøre at hente en Corrado 2.0 16v(136hk) eller 1,8
> [...]

Problemet er med G60 at laderen har en ganske kort levetid. Omkring
60000km...
Det var nok bedre med en VR6 eller 16V...

Venligst

Fra : Rasmus

Dato : 27-12-03 18:25

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> >

> Problemet er med G60 at laderen har en ganske kort levetid. Omkring
> 60000km...
> Det var nok bedre med en VR6 eller 16V...

.....det er korrekt at G60 laderen ikke er vedens bedste konstruktion, men
det er sku de færreste som kun holder 60.000km, de fleste holder nemt
150.000km uden større problemer. Hvis man bare vedligeholder dem, går de
ikke i stykker.....

Rygtet om de dårlige g-ladere er vist kommet af at tyskerne har en tendens
til kun sjældent at få udført service på deres biler, derfor var der mange
g-ladere før i tiden som stod af ved 80-100tkm

Alternativt kan man montere en anden kompressor, eller købe en ombytter G
lader til rimelige penge i dag....

mvh
Rasmus

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 27-12-03 21:06

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> til kun sjældent at få udført service på deres biler, derfor var der mange
> g-ladere før i tiden som stod af ved 80-100tkm

Well.. det er meget forskelligt.. jeg har selv stået og skiftet en G60 lader
i en passat fra 90.. det var lader nr. 9 på 306k km.. og det var en
familiebil der meget sjældent blev kørt hårdt, men som kørte langturs km..
og sådan en lader koster godt 20k + moms ved VW i danmark.. vi hentede så en
i tyskland, så det kun endte i 20k med forsendelse.

/Bo
--
<|=-=|> ICQ UIN: 14190557 <|=-=|>
Ræsende rundt på en 2benet KTM..

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-12-03 11:14

"Bo Lynnerup" <zeffez@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> i tyskland, så det kun endte i 20k med forsendelse.

Så havde jeg vidst skildt mig af med den øse for længst tror jeg...
Lader nr 9 er 8 for meget!

Venligst

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 28-12-03 14:43

> lader

> en
> >

> Så havde jeg vidst skildt mig af med den øse for længst tror jeg...
> Lader nr 9 er 8 for meget!
>
> Venligst

Tjah.. har prøvet at skifte på en brian bil et par gange.. han var holdt op
med at tælle hvor mange gange han havde skiftet lader.. men det var så også
mest brugte han købte til det.. han har så også sagt at næste gang ryger der
turbo på i stedet.

/Bo

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 18:32

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er måske en rigtig god bil, men søger noget der er lidt mindre,
som en
> CRX for eks.

Måske disse passer i størrelsen:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=596574&page=18

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=122200345&page=18

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=349902&page=1

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=351357&page=1

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=348136&page=1

Hr. Bjørn

Fra : Martin P.

Dato : 27-12-03 21:13

> Det er måske en rigtig god bil, men søger noget der er lidt mindre, som en
> CRX for eks.

Nej du skal bare have en Sunny GTi i stedet for. Den har en 2.0l motor mod
Hondaens 1.6 ... det må da være at foretrække? 0-100 på 8.2 standard...

http://bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=346216&page=4

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 21:16

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej du skal bare have en Sunny GTi i stedet for. Den har en 2.0l motor
mod
> Hondaens 1.6 ... det må da være at foretrække? 0-100 på 8.2
standard...

Så ville jeg nu foretrække en 1.8i V6 fra Mazda i en MX3.

Den er vist også hurtigere.

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-12-03 21:23

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> mod
> standard...
>
> Så ville jeg nu foretrække en 1.8i V6 fra Mazda i en MX3.

Selvom jeg godt kan lide Nissan vil jeg indrømme at Mazdaens design taler
til fordel for den.

> Den er vist også hurtigere.

Det er ikke utænkeligt. Men så må man bare tilføge et -R til Sunny'en navn.
Så er de andre vist sat fra starten :)
--
Claus - Der godt kunne tænke sig en Sunny GTi-R

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 21:29

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er ikke utænkeligt.

Jeg søgte lige lidt rundt.

De er vist tæt på hinanden:
http://www.bourneroadgroup.co.uk/Mazda_MX3.htm

> Men så må man bare tilføge et -R til Sunny'en navn.
> Så er de andre vist sat fra starten :)

Jep .... men Mazda´en motor. Det er et helt lille vidunder og hvilke
muligheder den indbyder til:

http://members.tripod.com/tekguy/1996_mx3.htm

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-12-03 22:08

> Jep .... men Mazda´en motor. Det er et helt lille vidunder og hvilke
> muligheder den indbyder til:
>
> http://members.tripod.com/tekguy/1996_mx3.htm

Der er endnu mere potentiale i en Sunny GTi-R :) Se fx hvad Norris Designs
kan tilbyde til den:

http://web.norrisdesigns.com/product_detail.asp?ccode=9&id=1&cid=560 (600
hestes kit)

Og det er bestemt ikke en dårlig ting at den har træk på alle 4 hjul. Så kan
den jo også overføre nogle af kræfterne.
--
Claus - Der stadig drømmer om en sjov Nissan

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 22:11

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
Så kan
> den jo også overføre nogle af kræfterne.

Så er der jo ikke mere at betænke sig for.

> Claus - Der stadig drømmer om en sjov Nissan

Det må du holde op med. Nu skal du se at komme i gang...

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-12-03 22:21

> Så er der jo ikke mere at betænke sig for.

Nej, ikke hvis man havde pengene til det,

> Det må du holde op med. Nu skal du se at komme i gang...

Økonomien er desværre ikke til det. Kunne ellers godt tænke mig en 200SX'er,
men det hjælper jo ikke når kontoen er tom inden bilen holder på
parkeringspladsen.
--
Claus - Drømme er gode at have :)

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 22:23

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Claus - Drømme er gode at have :)

Jep .... det holder li´som gang i bentøjet...

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-12-03 22:25

> Jep .... det holder li´som gang i bentøjet...

Desværre synes jeg ikke at det hjælper det store at løbe stærkere når man er
på fast månedsløn, men måske skulle man finde lidt ved siden af så drømmene
kunne realiseres :)
--
Claus - Drømme er gode at have :)

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 22:28

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
man er
> på fast månedsløn, men måske skulle man finde lidt ved siden af så

Et ekstra job var naturligvis en mulighed. Det er et andet job
også...

Man må også nogen gange prioritere sine ønsker...

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-12-03 22:35

> Et ekstra job var naturligvis en mulighed. Det er et andet job
> også...

Begge dele var da værd at tage under overvejelse, men det er begrænset hvad
en ung knægt som mig kan tjene som normal lønmodtager :)

> Man må også nogen gange prioritere sine ønsker...

Ja, det kan jeg kun give dig ret i. Kunne selvfølgelig også undersøge om
banken prioriterer anderledes end mig :)
--
Claus - Drømme er gode at have :)

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 22:57

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Begge dele var da værd at tage under overvejelse, men det er begrænset
hvad
> en ung knægt som mig kan tjene som normal lønmodtager :)

Jeg måtte også køre i en sløv spand som ung.

Jeg var dog heldig at sidde i tørvejr.

> Ja, det kan jeg kun give dig ret i. Kunne selvfølgelig også undersøge
om
> banken prioriterer anderledes end mig :)

Tjaeee .... men det løser ikke dit evt. pengeproblem....;)

Kommer tid, kommer råd.....det gælder vist for de fleste af os.

Hr. Bjørn

Fra : Søren Christensen

Dato : 28-12-03 11:18

> [...]
> også...
>
> Man må også nogen gange prioritere sine ønsker...

Nogle flytter til Sverige. Andre får en plads på colbjørnsensgade.
Det kommer an på hva man har lyst til og hva man ikke har lyst til... )

Venligst

Fra : Torben E

Dato : 27-12-03 22:13

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse >
> http://web.norrisdesigns.com/product_detail.asp?ccode=9&id=1&cid=560 (600
> hestes kit)

Til 16000 £ det er sgu´da ikke ligefrem billig tuning :-/

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 22:15

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Til 16000 £ det er sgu´da ikke ligefrem billig tuning :-/

Det er sgú da fundet for de penge.....280 kr. (ca) pr. hest ..... hvor
kan du finde *så* billige heste hende andre stedet...?...

Hr. Bjørn

Fra : Torben E

Dato : 27-12-03 22:17

> Det er sgú da fundet for de penge.....280 kr. (ca) pr. hest ..... hvor
> kan du finde *så* billige heste hende andre stedet...?...

Ja det er rigtigt, det bliver en lav kg. pris for hakkebøfferne

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 22:25

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja det er rigtigt, det bliver en lav kg. pris for hakkebøfferne

....og hvilke *bøffer* der bliver ud af kokkereringen..

Desværre blive slige gode ting ædt op alt for hurtigt...

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-12-03 23:43

"Bjørn Jørvad" wrote:

> Det er sgú da fundet for de penge.....280 kr. (ca) pr. hest ..... hvor
> kan du finde *så* billige heste hende andre stedet...?...

Læg lige en hund oveni den pris, den har jo de 150 hk i forvejen..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 00:22

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Læg lige en hund oveni den pris, den har jo de 150 hk i forvejen..

Det er sgú stadig billigt.

Standardprisen er én "tudse" pr. hk....

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 28-12-03 08:29

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Læg lige en hund oveni den pris, den har jo de 150 hk i forvejen..

En GTi-R har faktisk 220 i forvejen, men du smider alle de gamle heste væk
når du bygger. Der kommer en helt ny maskine i den. I teorien skulle man
kunne bygge det i en Micra, hvis der var plads :)
--
Claus - Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-12-03 09:13

Claus Fabritius wrote:

> En GTi-R har faktisk 220 i forvejen, men du smider alle de gamle heste væk
> når du bygger. Der kommer en helt ny maskine i den. I teorien skulle man
> kunne bygge det i en Micra, hvis der var plads :)

Jeg tvivler nu på at en Micra's hjulophæng og lignende egner sig
til at pumpe så mange heste i asfalten, jeg ser for mit indre øje
en Micra stå og hoppe op og ned indtil det ene hjul flyver af h...
til.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Claus Fabritius

Dato : 28-12-03 09:39

> [...]
> til at pumpe så mange heste i asfalten, jeg ser for mit indre øje
> en Micra stå og hoppe op og ned indtil det ene hjul flyver af h...

Men hvilken hoppetur... :)
--
Claus - Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 12:33

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
man
> kunne bygge det i en Micra, hvis der var plads :)

Det svarer altså til en Mazda 323 Turbo AWD.

http://www.jp.bilzonen.dk/findbilen/brugtbilspecifikation

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 28-12-03 12:40

> Det svarer altså til en Mazda 323 Turbo AWD.
>
> http://www.jp.bilzonen.dk/findbilen/brugtbilspecifikation

Mazdaen har så vidt jeg husker 150, 165 eller 185 alt efter årgang og model.
Nissan'en har lige 200-400 kubik mere og 35-70 heste mere.
--
Claus - Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 12:44

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mazdaen har så vidt jeg husker 150, 165 eller 185 alt efter årgang og
model.
> Nissan'en har lige 200-400 kubik mere og 35-70 heste mere.

O.k. ... vejer bilerne også det samme..?

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 28-12-03 12:59

> O.k. ... vejer bilerne også det samme..?

Nissan'en vejer 25 kg. mere, men nyprisen er 200.000 højere. Man kan bare
ikke komme uden om, at det er den hurtigste af det to. Men Mazdaen er også
en rigtigt fin bil.
--
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-03 20:27

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
bare
> ikke komme uden om, at det er den hurtigste af det to. Men Mazdaen er

Så må jeg/vi båre gå en klasse op og nappe en Renault:

http://makeashorterlink.com/?H281128E6

Så leger lige "børn" vist bedst...

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 29-12-03 02:27

> Så må jeg/vi båre gå en klasse op og nappe en Renault:
>
> http://makeashorterlink.com/?H281128E6
>
> Så leger lige "børn" vist bedst...

Den har jo kun træk på baghjulene... Men det er godt nok en lækker racer :)
Kunne virkelig godt tænke mig at prøve sådan en en dag, men jeg ved ikke
lige hvor man har mulighed for det.

Når nu vi startede med at snakke hurtige små så kunne sælger måske tage en
R5 Turbo med i sine overvejelser. Jeg tvivler dog lidt på at foreløberen til
denne kan findes inden for prisrammen, men modellen med motor og trækkende
hjul i den foreste ende er heller ikke af vejen.
--
Claus - Drømme er gode at have :)

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 13:29

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den har jo kun træk på baghjulene...

Det skulle ikke volde de store problemer..

> Men det er godt nok en lækker racer :)

Den ser noget brutal ud og det er prisen også ... omkring de 800.000
DDK.

> Kunne virkelig godt tænke mig at prøve sådan en en dag, men jeg ved
ikke
> lige hvor man har mulighed for det.

For noget tid siden var der en til salg i København.

Den kunne købes lettere brugt for en anelse under 500.000 DDK.

> Når nu vi startede med at snakke hurtige små så kunne sælger måske
tage en
> R5 Turbo med i sine overvejelser.

Spændende bil også.

> Jeg tvivler dog lidt på at foreløberen til
> denne kan findes inden for prisrammen, men modellen med motor og
trækkende
> hjul i den foreste ende er heller ikke af vejen.

Det tror jeg ikke.....bestemt ikke da en forhjulstrækker også kommer
frem (se blot i Rally).

Du kunne også søge på en Lancia Delta Integrale...

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-12-03 22:23

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Til 16000 £ det er sgu´da ikke ligefrem billig tuning :-/

Der er heller ikke verdens billigste stumper de bruger. Det bliver ikke
billigere af at der står HKS og Greddy på stumperne.

Men hvad vil det koste at hive 600 heste på en Saab som din? (Og mere
interessant, hvad vil det koste at hive 250+ hk på en 2.0 Turbo 16? :)
--
Claus - Drømme er gode at have :)

Fra : Torben E

Dato : 27-12-03 22:41

> Der er heller ikke verdens billigste stumper de bruger. Det bliver ikke
> billigere af at der står HKS og Greddy på stumperne.

Det er rigtigt, dyre mærker.

> Men hvad vil det koste at hive 600 heste på en Saab som din? (Og mere
> interessant, hvad vil det koste at hive 250+ hk på en 2.0 Turbo 16? :)

Det bliver vel omkring en 60-80K.

Angående en 2.0 T16 med 250 hk, snakker vil meget små penge
Fuelchip til 349ml injectorer (pirat) 1500 kr
Dyser orginal 2.3 brugt 1000kr
Skrue lidt i APC´en 0 kr.
Vupti, ud og lave hjulspin

Fra : Claus Fabritius

Dato : 28-12-03 08:35

> Det er rigtigt, dyre mærker.

Mindre kunne nok gøre det, hvis jeg selv skulle have tunet noget, men skal
man så højt op tror jeg at det er dumt at spare alt for meget.

> Det bliver vel omkring en 60-80K.

Billigt. Meget billigt. Er det inklusiv pengene du har ofret nu, eller skal
de ofres oven i?

> Angående en 2.0 T16 med 250 hk, snakker vil meget små penge
> Fuelchip til 349ml injectorer (pirat) 1500 kr
> Dyser orginal 2.3 brugt 1000kr
> Skrue lidt i APC´en 0 kr.
> Vupti, ud og lave hjulspin

Now were talking :) Sådan en er pt min største konkurrent til en Uno. Ved
godt at de ikke kan sammenlignes, men der er et eller andet over begge
biler.
--
Claus - Alt for tidligt... Ikke stå op klokken 8 søndag morgen...

Fra : Torben E

Dato : 28-12-03 21:23

> Billigt. Meget billigt. Er det inklusiv pengene du har ofret nu, eller
skal
> de ofres oven i?

Det må kunne gøre det i alt, dog vil jeg mene 600 er lige at presse
citronen på 98 oktan, 500 vil være mere rimeligt imho.

> Now were talking :) Sådan en er pt min største konkurrent til en Uno. Ved
> godt at de ikke kan sammenlignes, men der er et eller andet over begge
> biler.

Så absolut, det er dog 2 helt forskellige biler, hvis du kører
andre steder end i byen, og ikke kun for sjov, tror jeg altså du
bliver gladest for Saaben, men en Uno T er rigtig sjov, i mindre
doser

Fra : Claus Fabritius

Dato : 29-12-03 02:37

> Det må kunne gøre det i alt, dog vil jeg mene 600 er lige at presse
> citronen på 98 oktan, 500 vil være mere rimeligt imho.

Det er vist også svært nok at føre de 500 heste i vejen, så mon ikke det
kunne gøre det?

> [...]
> andre steder end i byen, og ikke kun for sjov, tror jeg altså du
> bliver gladest for Saaben, men en Uno T er rigtig sjov, i mindre

Jeg er ikke i tvivl om at de er vidt forskellige, men begge biler tiltaler
mig. Havde jeg en af hver ville jeg vælge Uno'en den ene dag og SAAB'en den
anden. Jeg er også godt klar over at SAAB'en er bedst på en motorvej, men
Uno'en klarer sig nok bedst på Striben hvor jeg kommer en del. I sidste ende
afhænger det nok af hvornår jeg falder over den rigtige bil til den rigtige
pris. Om det bliver en SAAB eller en Fiat vil tiden vise. Der er jo masser
af potentiale i begge biler.
--
Claus - Drømme er gode at have :)

Fra : Martin P.

Dato : 27-12-03 22:13

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> Der er endnu mere potentiale i en Sunny GTi-R :) Se fx hvad Norris Designs
> kan tilbyde til den:

Ja det er den ultimative lille japaner bil, men den koster altså også 150k
for en '92 model.

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Martin P.

Dato : 27-12-03 21:31

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> Selvom jeg godt kan lide Nissan vil jeg indrømme at Mazdaens design taler
> til fordel for den.

I det her tilfælde må jeg være enig med dig, men nu er en lille rød Nissan
jo heller ikke det mest sexede der findes

Nææh sådan en Sunny skal være sort, grå eller knaldhvid.

Fordelen ved lige netop den her er at den lige er importeret fra Tyskland,
så du får en sund bil med massere af krafter og kilometer i sig.

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-12-03 17:50

> http://bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=330134&page=1
>
> 150HK og 0-100 på ca. 8.5sek standard.

Fin bil, men den der er markant langsommere grundet fælgene. Den har ikke
kræfter nok til at hive dem lige så hurtigt rundt som standardhjulene. Og
det er da ikke noget dårligt bud.
--
Claus - På udkig efter en fin turbobil i den billige ende

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 17:54

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Davs.

> Jeg vil købe en brugt bil, og den må gerne være lidt hurtig. Jeg
forestiller
> mig 130-170hk. Hvad kan der fås til under 80k?

Her er en uden billede:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=329766&page=3

og her er en med billede:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=350683&page=3

Hr. Bjørn

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-12-03 17:57

> Jeg vil købe en brugt bil, og den må gerne være lidt hurtig. Jeg
forestiller
> mig 130-170hk. Hvad kan der fås til under 80k?

Der er masser af muligheder. Her er lidt af dem:

Toyota MR2 - Køreegenskaber i særklasse
Fiat Uno Turbo (Racing) - Hurtig lille bil. Nem at tune. Billig selvom den
er fra 90+
Mazda 323 Turbo 4wd - Meget hurtig, forholdvis nem at tune
Toyota Celica 2.0i Turbo 4x4 - Burde kunne holde inden for prisgrænsen.

Find selv på flere.

> Honda Civic CRX VT ville jeg nok helst have, men de er næsten umulig at
> opdrive uden de har været voldtaget :(

Sådan er det desværre med de fleste hurtige biler i den prisklasse. Så snart
unge mennesker har råd til dem får de tæsk.
--
Claus - På udkig efter en fin turbobil i den billige ende

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 17:59

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mazda 323 Turbo 4wd - Meget hurtig, forholdvis nem at tune

Der var for nylig en gennemrestaureret (restaureret for 2 år siden) på
Fyn.

Den er lige blevet solgt til ca. 40kkr.

Hr. Bjørn

Fra : Christian Sørensen

Dato : 27-12-03 18:46

> [...]
> mig 130-170hk. Hvad kan der fås til under 80k?
>
> Honda Civic CRX VT ville jeg nok helst have, men de er næsten umulig at

Honda er jo det helt rigtige
En Honda Civic 88-90 model 1.6 16V 130 HK .. 0-100 7.5 sek.. opgivet til 212
på toppen (Oplysning fra Bilmagasinet)
Har selvfølgelig en selv og det er jo BILEN.... Hurtig.... Kører uden
problemer.
Du skal bare ha en uden rust man burde kunne finde en fornuftig en til 50-70
Den er også billig i forsikring da den ikke er sat som en risikobil

Mvh
Christian S

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 27-12-03 19:01

Hej
> [...]
50-70
> Den er også billig i forsikring da den ikke er sat som en risikobil

Ja det er Honda jeg helst vil have, men det skal være en Vtec (150 hk), og
de er meget svære at opdrive.
De fleste er også blevet voldtaget, og ombygget til en 2 fast 2 furious bil
:|

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 19:06

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja det er Honda jeg helst vil have, men det skal være en Vtec (150
hk), og
> de er meget svære at opdrive.

Det var jo ikke til at vide, når dine oprindelige ønsker gik på en maks.
pris og HK-krav..:)

Hr. Bjørn

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 27-12-03 19:10

Hej

> hk), og
>
> Det var jo ikke til at vide, når dine oprindelige ønsker gik på en maks.
> pris og HK-krav..:)

Ja men det kunne jo være jeg havde overset et mærke/model, som kunne passe
mig...

Er da meget taknemlig for de bud jeg har fået :)

Mvh
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 19:12

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er da meget taknemlig for de bud jeg har fået :)

Er du villig til at hoste op med 50.000 kr. mere, er der en 160 Hk´s på
www.bilbasen.

Hr. Bjørn

Fra : Christian Sørensen

Dato : 27-12-03 20:56

> [...]
> de er meget svære at opdrive.
> De fleste er også blevet voldtaget, og ombygget til en 2 fast 2 furious

Du kunne jo finde en 130 hk .. også smide en 150 HK motor i det må du vist
gerne
Det er da det jeg gør hvis min springer i luften.. men det er jo en honda,
så det sker nok ikke
Mvh
Christian S

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 27-12-03 20:59

Hejsa

> Du kunne jo finde en 130 hk .. også smide en 150 HK motor i det må du vist
> gerne

Ja det kunne da være en idé :) Måske er 130 hypper også nok til at starte
med...

> Det er da det jeg gør hvis min springer i luften.. men det er jo en honda,
> så det sker nok ikke

Det er gode motorere de laver :)

Mvh
Hans

Fra : Christian Sørensen

Dato : 27-12-03 22:37

> Hejsa

> Ja det kunne da være en idé :) Måske er 130 hypper også nok til at starte
> med...

Ellers kan du jo tabe en turbo ned i den. Der triller nogle civicer rundt
med rigtigt mange hk
Efter sigende skulle 260 hk "som holder" ikke være et problem
men så skal man jo nok smide en 50 K for det også + slid osv
Gearkasser er dog et svagt punkt i Civicerne. Der sidder en akse inde i
diffén den bliver slidt op
Det er sket for mig en ca 4 gange på 7 ½ år. er dog blevet hurtig til at
skifte gearkasse
Mvh
Christian S

Fra : Torben E

Dato : 27-12-03 22:43

"Christian Sørensen" <Realbadass@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Gearkasser er dog et svagt punkt i Civicerne. Der sidder en akse inde i
> diffén den bliver slidt op
> Det er sket for mig en ca 4 gange på 7 ½ år. er dog blevet hurtig til at
> skifte gearkasse

Pas på med at lave spin på et hjul, så burde de holde længere.

Fra : Christian Sørensen

Dato : 28-12-03 12:24

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message

> "Christian Sørensen" <Realbadass@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Pas på med at lave spin på et hjul, så burde de holde længere.

Den tid er ligesom forbi, og den trækker jo på begge hjul
Men den aksel er lavet i ca 17 mm "for blødt" matriale, så selv om man kun
kører
alm kørsel vil den på et tidspunkt blive slidt over (tager nok _meget_
langt tid men det vil ske)
Problemt med mine gearkasser har jo så været, at de har gået 100-150 km ..
så er de
jo godt slidte når jeg får dem + jeg har ikke kunne finde en til en 1.6 så
jeg kører faktisk
rundt med en 1.5 gearkasse. Den er jo nok ikke helt så stærk osv .. Det er
en ond cirkel
Mvh
Christian S

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-12-03 21:32

> [...]
> mig 130-170hk. Hvad kan der fås til under 80k?
>
> Honda Civic CRX VT ville jeg nok helst have, men de er næsten umulig at

Ja det er rigtigt at den kan være svær at finde, og endnu sværere at finde i
et eksemplar som ikke er blevet skampulet selv om den kan tåle en del tæv.
Sidst jeg var inde at sidde i sådan en skulle man med min foretrukne
kørestilling helst ikke være meget over 180 cm høj, men det afhænger jo nok
af hvor meget man vil ligge ned. En Civic med den samme motor er som andre
foreslår jo en mulighed, og mere praktisk hvis man lægger vægt på den slags.
www.honda-klub.dk under punktet "biler til salg" er der en som ser
rimelig ærlig ud, og så er den heller ikke pornostylet.

Med venlig hilsen Kim