Megané låser automatisk
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 26-12-03 23:57

Efter igangsætning går der 2 sekunder, og alle dørene låser. Det er lige
opstået, og den har aldrig gjort det før. Er det en sikkerhedsforanstaltning
man kan slå til/fra på en finurlig måde, eller er der en fejl i låsesystemet
på bilen? Den er vist årgang 2000.

--
Thomas Buus
GSXR 250

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 23:59

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sikkerhedsforanstaltning
> man kan slå til/fra på en finurlig måde, eller er der en fejl i

Hmmm .... det lyder helt amerikansk.

Har den lige været på værkstedscomputeren (og kan det overhovedet vælges
i softwaren)..?

Hr. Bjørn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-12-03 00:00

"Bjørn Jørvad" skriver:

> Hmmm .... det lyder helt amerikansk.

Og Mercedes'k (eller hvad man nu skal kalde en Vito)

Klaus
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 00:06

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse news:3FECBD86.832843AD@du.kan.finde.den...

KLIP

> Og Mercedes'k (eller hvad man nu skal kalde en Vito)

Det er jo næsten et must (i softwaren) at biler, der sælges i USA har
denne funktion.

Til min Völle fås også en amerikansk software, men jeg tør 'nunte'
installere den.

Der er ellers en smart feature. Når nærlyste er tændt og du skal dreje
til én af siderne (du skal aktivere blinklyset), så lyser den
korresponderende tågelygte, således kantstenen bliver bedre oplyst.

Saab har samme feature.

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-12-03 09:46

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm .... det lyder helt amerikansk.
>
> Har den lige været på værkstedscomputeren (og kan det overhovedet vælges
> i softwaren)..?

Nopes.. Det er kommet pludseligt. Er Megané iøvrigt den eneste bil hvor man
kan vælge at låse alle dørene fra kabinen, på én knap, men der ingen er på
nogle af dørene? Det er
heller ej muligt at låse bagdørene så de ikke kan åbnes inde fra, med mindre
man slår baby-låsen til..

> --
> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn
Thomas

Fra : bme

Dato : 27-12-03 11:56

> Er Megané iøvrigt den eneste bil hvor man
> kan vælge at låse alle dørene fra kabinen, på én knap,

nope laguna phase 1 kan også låses fra en knap i midterkonsollen

> men der ingen er på
> nogle af dørene?

Mener du låsepale? Det er der på lagunaen

> Det er
> heller ej muligt at låse bagdørene så de ikke kan åbnes inde fra, med
mindre
> man slår baby-låsen til..

Hvis der ikke er låsepale, så kan du ikke.

/bo

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 27-12-03 15:36

Vores Toyota Cariana E fra 12/97 har også en låseknap til alle døre -
placeret v/føredøren...

Mvh.
B. Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 16:01

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nopes.. Det er kommet pludseligt.

Det lyder da som en fejl.

> Er Megané iøvrigt den eneste bil hvor man
> kan vælge at låse alle dørene fra kabinen, på én knap, men der ingen
er på
> nogle af dørene?

Det er nok forskelligt fra bilmodel til bilmodel, men jeg vil tro, det
mest normale er en central knap i førerdøren.

> Det er
> heller ej muligt at låse bagdørene så de ikke kan åbnes inde fra, med
mindre
> man slår baby-låsen til..

Den første bil jeg så *det* på var min Volvo. Jeg vil tro Saab har samme
mulighed.

Denne børnesikringsknap sidder også i førerdøren.

Yderligere kan jeg på min Volvo låse bagagerummet elektrisk med min
hovednøgle. Efterfølgende kan evt. lånere ikke komme i bagagerummet (her
sidder også CD-skifter samt Navigationsudstyr), men naturligvis benytte
alt andet. Til de snedige så sidder udløsermekanismen til de
nedfældelige bagsæder ...... i bagagerummet..

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 18:11

SNIP

[...]

Jeg er lidt sent med her, men jeg tror jeg har en løsning på problemet.
Min Mégane er en 2001'er, og hvis du trykker på den indvendige knap til
centrallåsen i ca. 5 sek., lyder der et stille "beep", og funktionen er
slået fra... Fandt ud af det ved et tilfælde igår, da jeg havde 4 voksne
mænd med, og højre forsæde blev kørt så langt frem, at passagerens knæ ramte
kontakten...

VenHils
Peter

Fra : Thomas

Dato : 27-12-03 21:41

> [...]
sikkerhedsforanstaltning
> man kan slå til/fra på en finurlig måde, eller er der en fejl i

Har en Megane st.car. Ved > 7 km/t låses dørene.
Desuden kan man manuelt låse alle dørene (for indtrængen i bilen)
ved et tryk på en knap.
Desuden (igen), er der en knap så man kan låse både døre og
vinduer ved bagsæder (så ungerne bliver i bilen).
mvh
Thomas

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-12-03 23:41

"Thomas" <denergodnok@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved et tryk på en knap.
> Desuden (igen), er der en knap så man kan låse både døre og
> vinduer ved bagsæder (så ungerne bliver i bilen).

Ja, det er vores også begyndt på, men har ALDRIG gjort det tidligere.
Vi har også muligheden for selv at låse inden bilen gør det på knappen
placeret lige over, eller er det under
knappen til varme i bagruden. Hvor er den sidste knap du omtaler, så du kan
låse bagdørene og vinduerne?

Vi har iøvrigt også problemer med et knirkende føresæde, defekt
blinkekontakt og lidt ander småtterier. Kendte problemer ?

Thomas