Hjelme med solbrille!
Fra : KeLMeK

Dato : 26-12-03 22:34

Hej Hej

Inspireret af de seneste dages tråde vedr. hjelme, har jeg kigget mig lidt
omkring på nettet.

Jeg ville mægtigt gerne have at min næste hjelm skulle have indbygget
solbrille / solvisir eller hvad producenterne nu kalder det. Jeg ved
selvfølgelig godt at jeg bare kunne huske at tage mine solbriller med i
lommen.... men erfaringen viser klart at de dage hvor solen står lavest, og
lige i fjæset på mig - har jeg dem _aldrig_ med.

Jeg ved at Caberg og schuberth har det i deres klaphjelme, men da jeg
hverken er brillebruger eller politibetjent, har jeg ikke den store brug for
en klaphjelm.

Er der nogen der kender til en hjelm, uden klap, som har en indbygget
solbrille?

Jeg har både goolglet groups og web, men uden resultat!!!

På forhånd tak!

Mvh
Jakob

-----------------------------
Suzuki Bandit 600 '98
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=464

Fra : Ove Andresen

Dato : 26-12-03 23:37

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-12-03 04:01

"Ove Andresen" <ovea@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]

Og prøv at lære at citere ordentligt - og husk at skære det væk som er
irrelevant

Læs lidt på nedenstående link og vær med til at gøre nyhedsgruppe-oplevelsen
for dig selv og andre endnu bedre:

Specifikt ang. netikette: http://www.usenet.dk/netikette/

Specifikt ang. citatteknik: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Ovenstående er ment som en venlig hentydning.

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Armand

Dato : 27-12-03 14:41

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> irrelevant
> Læs lidt på: http://www.usenet.dk/netikette/...............
> Ovenstående er ment som en venlig hentydning.

Og sidstnævnte kan ikke understreges nok!

Det er sgu' ærgeligt at når skabslæsere(?) endelig lokkes til at bidrage med
et pip eller to (mon ikke at "glædelig jul"-strengen gav en og anden
lejlighed til at holde premiere?), så efterlades vedkommende med en
opfattelse af at være slagtelam

Indenfor de seneste 5 uger (som er mængden jég gemmer) kan jeg ikke se noget
andet indlæg fra dig Ove, hvorfor jeg tillader mig at regne dig for en af de
tillokkede newbies, og vil derfor lige bruge lejligheden til at byde dig
velkommen som aktiv skribent, og trøste dig med at du ikke er slagtet blot
fordi at der er én der (berettiget) henviser til forretningsordenen - Keep
up the spirit!

Til alle de andre anonyme kan jeg ikke nok opfordre til lige at kigge på
Lorentzens links inden at i en dag kommer til at springe spontant ind i
debatten uden helt at have hæftet jer ved de enkle regler som får debatten
til at glide på skærmen!

--
Armand.
(der selv er blevet punket som newbie)

Fra : Dak

Dato : 26-12-03 23:39

> Er der nogen der kender til en hjelm, uden klap, som har en indbygget
> solbrille?

Hvad med en astronaut hjelm? den burde da lige med nød og næppe holde
til trykket fra accelerationen på din cykel samt den stærke sol i de danske
himmelstrøg og sommeren.

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Jakob

Dato : 27-12-03 13:45

"Dak" <dak_n@FJERNhotmail.com> wrote in message

> Hvad med en astronaut hjelm? den burde da lige med nød og næppe holde
> til trykket fra accelerationen på din cykel samt den stærke sol i de
danske
> himmelstrøg og sommeren.

god ide, jeg smutter lige i bilka, og ser om de har sådan én i den her uge -
jeg mener bare at sådan en hjelm skal 'kobles' sammen med jakken på en eller
anden måde..... Tror det bliver lidt tungt at køre, hvis jeg også skal til
at have en rumdragt på...

Mvh
Jakob

----------------------

Fra : Intet Navn

Dato : 27-12-03 14:20

"KeLMeK" <jk@NOSPAMkelmek.dk> wrote in message

> Er der nogen der kender til en hjelm, uden klap, som har en indbygget
> solbrille?

Det er jo også en mulighed at udstyre din yndlingshjelm med en
'solbrille-strip'; altså en mørk strimmel (på en 3-4 cm's bredde) øverst i
visiret. På den måde kan man ved at bøje hovedet bare en lille smule opnå en
solbrille-effekt på en relativ simpel måde. Strip'en er en ganske almindelig
mørk plastikfilm der er selvklæbende i begge ender og derfor kan monteres i
en hvilken som helst hjelm.

Har ikke prøvet dimsen, men synes da at det virker som en temmelig
indlysende og ikke mindst simpel løsning på et kendt problem, selvom det
selvfølgelig kræver at man holder sit visir nogenlunde lukket... Jeg
Google'r lige rundt efter produktet og vender straks tilbage når jeg finder
det.

/Claus

Fra : Intet Navn

Dato : 27-12-03 14:48

"Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> wrote in message

> selvfølgelig kræver at man holder sit visir nogenlunde lukket... Jeg
> Google'r lige rundt efter produktet og vender straks tilbage når jeg
finder
> det.

Leder lige videre efter en anden version jeg tror at have set ét eller andet
sted, men indtil da man se idéen her:
http://www.coolvizion.com/inserts/index.html

/Claus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-12-03 15:23

"Intet Navn" <noone@nowhere.undeliverable> writes:

> Har ikke prøvet dimsen, men synes da at det virker som en temmelig
> indlysende og ikke mindst simpel løsning på et kendt problem, selvom det
> selvfølgelig kræver at man holder sit visir nogenlunde lukket...

Hvis man kører har man vel altid visiret mere eller mindre lukket?

Jeg husker tydeligt da jeg med halvåbent visir ramte en stor fed
humlebi (vil jeg tro det var) mens jeg gik på køreskole og kørte
omkring 100 km/t på manøvrebanen. Heldigvis ramte den på visiret og
ikke ind i hjelmen - det havde ret sikkert gjort ondt. Det gav i hvert
fald et ordenligt brag.

Siden den dag kører jeg kun med åbent visir når jeg kører meget
langsomt.

En anden ting er at det med min hjelm er ganske ubehageligt at køre
hurtigt med åbent visir fordi vinden trækker bagud i visiret og
hjelmen.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Kim [Bandit600]

Dato : 27-12-03 23:13

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev > >
> [...]
> omkring 100 km/t på manøvrebanen. Heldigvis ramte den på visiret og
> ikke ind i hjelmen - det havde ret sikkert gjort ondt. Det gav i hvert

Avs! godt den ramte visiret!!! Jeg har prøvet at jeg lige ville åbne visiret
et kort
øjeblik, og lukke igen, hvor der kom en hveps ind mellem visir og mit
ansigt
PANIIIIK!!!!
Fik heldigvis hurtigt holdt hurtigt ind til siden åbnet visiret uden stik

mvh kim..

Fra : KeLMeK

Dato : 27-12-03 16:42

"KeLMeK" <jk@NOSPAMkelmek.dk> wrote in message
> Hej Hej
>
> Inspireret af de seneste dages tråde vedr. hjelme, har jeg kigget mig lidt
> omkring på nettet.

Jeg har lige hørt fra en kammerat, at shoei og skulle kpmme med en hjelm til
2004 sæsonen, som har indbygget solbrille - både med og uden klap - nogen
der ved mere?? Hvornår kommer de nye modeller fra shoei?

Mvh
Jakob

-----------------------------

Fra : Jens B. Rasmussen

Dato : 27-12-03 17:38

> Jeg har lige hørt fra en kammerat, at shoei og skulle kpmme med en hjelm til
> 2004 sæsonen, som har indbygget solbrille - både med og uden klap - nogen
> der ved mere?? Hvornår kommer de nye modeller fra shoei?

Hej

Jeg har selv prøvet at køre med en hjelm fra firmaet LAZER (kan ikke huske
modellen) men den er købt hos Køge Mc center, min kammerat som har den er
meget godt tilfreds og siger den ikke støjer mere end en almindelig hjelm.

den er med "klap" og det du efterlyser solvisir hvilket gør den rigtig god
til folk med briller som min kammerat.

Venlige julehilsener

Jens