julegaven til mig selv!
Fra : Jakob

Dato : 26-12-03 15:57

Hej Allesammen!

Efter flere måneders kiggen, og vurderen, bestemte jeg mig endelig for en
mc.

I søndags kørte jeg så en 'lille smut' til nordjylland, for at hente
julegaven til mig selv. Turen blev lidt mere spændende af at de havde lovet
snestorm, snekaos og det værste uvejr nogensinde. Heldigvis kan man jo
overhovedet ikke stole på dmi, så det eneste vi mødte var lidt regn...,

Nå, men julegaven var en blå Bandit 600 fra 98.....Den står med en remus
potte, topkåbe og plov.

Nu skal den bare lige synes, og så kan jeg begynde at tælle ned til
foråret..... jeg synes tiden går enormt langsomt her om vinteren.....

Vi ses derude - om et par måneder eller 3!!!

Mvh
Jakob

-----------------------------
Suzuki Bandit 600 '98
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=464

Fra : Brian Laursen

Dato : 26-12-03 16:33

"Jakob" <jk@NOSPAMkelmek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> foråret..... jeg synes tiden går enormt langsomt her om vinteren.....
>
> Vi ses derude - om et par måneder eller 3!!!

Hej Jakob. Tillykke med dyret. Det er altid dejlig at give sig selv en
julegave. Den skal du nok blive glad for.

Vi ses derude til sommer.

--
Virtually Yours

Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen

Yamaha

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-12-03 17:01

"Jakob" <jk@NOSPAMkelmek.dk> writes:

> Nå, men julegaven var en blå Bandit 600 fra 98.....Den står med en remus
> potte, topkåbe og plov.

Det lyder da som en ualmindelig fornuftig julegave

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 26-12-03 18:18

Tillykke med den... men nu må jeg lige høre, hvad er en plov? Jeg kender det
i forbindelse med en traktor men ikke lige med motorcykler....

Hygge...
Daniel

Fra : MKS - 74

Dato : 26-12-03 18:28

Også kaldet underkåbe...(http://www.kjmotorcykler.dk/underkaaber.htm)

> Jeg kender det i forbindelse med en traktor

Mmmmm nemlig .

--
-Michael

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 26-12-03 20:57

"MKS - 74" wrote in message
> Også kaldet underkåbe...(http://www.kjmotorcykler.dk/underkaaber.htm)

Aaahh.... se, det gav jo lidt mere mening, tak!

Hygge...
Daniel

Fra : Armand

Dato : 27-12-03 03:28

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Også kaldet underkåbe...(http://www.kjmotorcykler.dk/underkaaber.htm)

En underkåbe er nu engang en underkåbe og ikke en plov: En underkåbe
suplerer en given original ½-kåbe således at man ender med en hel-kåbe, og
som alene link'et antyder er det sådanne man får at se ved at følge det!

En plov er en langt mindre "motorkåbe", som efterlader en stor del af
motoren fri og i bund og grund blot er en designmæssig sag, som dog kan
tænkes at virke som spoiler for en monteret oliekøler.

Tidligere var plove oftere set som originalmontering sammen med såvel ¼, som
½ -kåber, men idag er det svært at give et konkret eksempel. For at kunne
referere til en plov i rette minimalistiske form har jeg derfor måttet
bladre grundigt rundt for til sidst alligevel at ende ved en så nutidig
model som Suzuki SV1000S!
De der ikke har pågældende model på nethinden kan finde den på flg. link
hvor relationen til den agronomiske ækvivalent burde være indlysende:
http://images.google.dk/imagesq=tbn:EV8vTo4SB5sC:members.aol.com/theshoprag
/oct02/sv1000s.jpg

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 27-12-03 11:06

On Sat, 27 Dec 2003 03:28:14 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>En underkåbe er nu engang en underkåbe og ikke en plov: En underkåbe
>suplerer en given original ½-kåbe således at man ender med en hel-kåbe, og
>som alene link'et antyder er det sådanne man får at se ved at følge det!

NEJ !!

Du har åbenbart ikke fulgt linket vel ?!? Eller også har du ikke
kigget ordentlig på siden

Der er dels bundkåber som er er det du beskriver og så eks på
underkåbe/plov !! Men okay du må da selvom hvad du kalder det,men
altså prøv nu lige at kigge på linket først,som primært skulle
illustrere hvad en plov er !!

--
-Michael

Fra : Armand

Dato : 27-12-03 14:27

> Du har åbenbart ikke fulgt linket vel ?!? Eller også har du ikke
> kigget ordentlig på siden

Nu surfede jeg endelig med på et link, og så har jeg åbenbart ikke gjort det
grundigt nok
På sitet så jeg ved siden af hinanden fire eksempler på bundkåber til
kompletteren af originale ½-kåbe, og jeg ulejligede mig enddag med at kigge
på "kåbe-tilbehør" for at finde bedre plov-eksempler end dét førend at jeg
måtte på google-billeder og finde et eksempel på den frembladrede SV'er

Jeg kigger lige efter igen!

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-12-03 20:39

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> i forbindelse med en traktor men ikke lige med motorcykler....

En plov er - ganske som navnet siger - en plov !
Næsten som på en traktor - blot monteret under motoren for at skrabe
vejbanen fri for sne o.l. - mægtigt praktisk på denne årstid !

Nåh - den gik ikke ???

OK - så må man vel hellere svare lidt seriøst: en plov er - ganske som
navnet siger - en plov !
Men ikke helt som før beskrevet Faktisk er det vel egentligt lettest at
beskrive som bunden af en helkåbe - sådan cirka de nederste 20-30
centimeter. Er ikke helt sikker på funktionen - men den kan vel tage det
værste vand fra forhjulet så du ikke får våde fødder. Desværre dækker den
ikke højt nok til at holde dine skinneben tørre
Men det ser da fikst ud sammen med en 1/4- eller ½-kåbe - havde jeg ikke
selv en hel kåbe var jeg da klart interesseret.

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 26-12-03 21:01

"Jesper Hedegaard" wrote in message
> Næsten som på en traktor - blot monteret under motoren for at skrabe
> vejbanen fri for sne o.l. - mægtigt praktisk på denne årstid !

Hehe... _så_ dum er jeg dog heller ikke....

> Nåh - den gik ikke ???

Nope! c",)

> [...]
> Men det ser da fikst ud sammen med en 1/4- eller ½-kåbe - havde jeg ikke
> selv en hel kåbe var jeg da klart interesseret.

Se, det lød straks lidt bedre Så kan jeg jo gå og blære mig med at jeg
også har plov på min cykel.... og dermed spille klog over for uvidende
(ligesom jeg selv gik og var indtil nu...)

Hygge...
Daniel
gsx-r 400

Fra : Frans Jensen

Dato : 26-12-03 21:00

tillykke med din nye MC

bare det snart var jul igen

--
mv Frans
http://www.stompers.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-12-03 19:05

Tillykke med den. Så må vi bare vente på solen

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Moller

Dato : 27-12-03 13:38

> Nå, men julegaven var en blå Bandit 600 fra 98.....Den står med en remus
> potte, topkåbe og plov.

Tillykke med dyret :) det er en dejlig maskine du har fundet dig der.

> Vi ses derude - om et par måneder eller 3!!!

hmmm, du mener 2 mdr. ikke :) ellers mister du en hel mdr. kørsel af Ren
nydelse :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
Ses vi, det gør vi nok :)

Fra : KeLMeK

Dato : 27-12-03 16:36

> hmmm, du mener 2 mdr. ikke :) ellers mister du en hel mdr. kørsel af
Ren
> nydelse :)

Tjoo.... det er nok rigtigt - jeg tænkte bare at vinteren nok faldt i marts
måned i år.... vi har jo ikke set noget til den endnu!

Mvh
Jakob

Fra : Moller

Dato : 27-12-03 17:20

> Tjoo.... det er nok rigtigt - jeg tænkte bare at vinteren nok faldt i
marts
> måned i år.... vi har jo ikke set noget til den endnu!

hmmm, tjooo... ja, de første 3-4 dage i marts plejer at være lidt kolde,
men så er det nu også det :) ellers er det også en go ting at vendte lidt
hvis man vil være sikker på at bilerne har fattet at der køres MC'er igen...
lige for tiden køre de som syge, og tror at alt hva der er på 2 hjul er
noget der bare skal køres ned.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-12-03 17:33

"Moller" <news@molnit.com> skrev i news:bskb8h$5k4$1@sunsite.dk:

> [...]
> MC'er igen... lige for tiden køre de som syge, og tror at alt hva der
> er på 2 hjul er noget der bare skal køres ned.

Kører på XTéren på arbejde hver dag, og jeg må sige der var en overgang,
hvor det var lidt stygt med de biler der troede de havde vejen for sig selv
........men det er som om de har vænnet sig til mig (fylder det hele så
godt jeg kan, godt med lys på, regne med det værste - og de der decideret
er efter mig sidder og dukker sig ved næste lysregulering, når jeg kører op
på siden af dem og giver dem "rockerblikket" ! Der er også mærkbart
flere der kører MC nu, jeg møder da lidt af hvert. Fornøjelsen ved at hilse
er også mange gange større end om sommeren, dette indforståede: Vi er nogen
der ikke stikker op for bollemælk.

--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _