Gsxr-400
Fra : Anders Olesen

Dato : 19-04-01 17:47

Er der nogen der har erfaring med gsx-r 400 (den officielt importerede
model)
Hvordan kører den, kan den holde, etc
Anders Olesen

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 19-04-01 19:07

"Anders Olesen" <2104602m001@mail1.stofanet.dk> skrev
> Er der nogen der har
erfaring med gsx-r 400 (den officielt importerede
> model)
> Hvordan kører den, kan den holde, etc

Jeg har sådan en og er godt tilfreds med den. Den kommer bedst til sin
ret ude på de små snoede, så hvis man ikke er til sportslig kørsel, vil
jeg nok anbefale en anden mc. Den styrer godt, er nem at lægge ind i
svingene, og er i det hele taget rigtig sjov. Jeg savner lidt flere
heste, når det går lige ud, men det er mest, fordi jeg plejer at køre
ture sammen med folk på større maskiner. Den tager mange omdrejninger og
kræver hyppige gearskift, men jeg synes ikke, det virker generende.

Man har meget vægt på håndledene, og den er svær at få i frigear, når
motoren er i gang, så den er træls i byområder med mange lyskurver og
lignende.

Overvejer du at købe sådan en, så få en anden til at køre bag ved dig på
en prøvetur og tjeck, om den ryger fra udstødningen ved høje
omdrejninger. Da jeg købte min, brugte den ca. 1 L olie pr. 1000 km, så
olietyvene skulle skiftes.

Derudover vil jeg anbefale dig at få den rullet, hvis potten er skiftet,
for at være sikker på, at den er dyset korrekt - ellers kan det blive en
dyr affære med smeltet stempel, for i følge den forhandler, hvor jeg
købte min, kan man ikke få overstørrelse stempler til den, så det er
noget med at skifte hele cylinderblokken eller fore cylinderen.

Vær desuden opmærksom på, at det ikke er muligt at få en manual til den
på andre sprog end japansk.

--
Susanne

Fra : Anders Olesen

Dato : 19-04-01 19:25

Er den dyr i stumper og kan den holde til mange kilometer?
Den jeg har set havde vist kørt 33000.
Anders

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 19-04-01 22:19

"Anders Olesen" <2104602m001@mail1.stofanet.dk> skrev
> Er den dyr i stumper og kan den holde til mange kilometer?
> Den jeg har set havde vist kørt 33000.

Suzuki's reservedelspriser er generelt høje, så ja. Du skal nok
forvente, at den er klar til renovering, når den har kørt omkring 60.000
km, og det er ikke helt billigt. At der står 33.000 km på klokken
behøver ikke betyde, at den ikke har kørt længere...

--
Susanne

Fra : Armand

Dato : 19-04-01 20:40

Susanne Lund Pedersen <susanne@groenjord.dk> skrev i en

> Vær desuden opmærksom på, at det ikke er muligt at få en manual til
den
> på andre sprog end japansk.

Heey!

Under min søgen på den endegyldige sandhed om GSXR250's tuningsgrad,
meldte der sig én NZ'er, der påstod at have en engelsksproget!

--
Armand.

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 19-04-01 21:49

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev >

> Under min søgen på den endegyldige sandhed om GSXR250's tuningsgrad,
> meldte der sig én NZ'er, der påstod at have en engelsksproget!

Til 400'eren? Jeg har mailet med folk fra både NZ, USA, UK og vist nok
Singapore ( i hvert fald et eller andet land deromkring), og ingen
kendte til andet end japanske manualer til den.

--
Susanne

Fra : Armand

Dato : 19-04-01 21:00

Susanne Lund Pedersen <susanne@groenjord.dk> skrev i en

> Vær desuden opmærksom på, at det ikke er muligt at få en manual til
den
> på andre sprog end japansk.

Til brug under min forfølgelse af sagen om den engelske:
Hvilken typebetegnelse har de danske GSXR 400'ere??

--
Armand.

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 19-04-01 21:45

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev >
> Til brug under min forfølgelse af sagen om den engelske:
> Hvilken typebetegnelse har de danske GSXR 400'ere??

Det er lidt forskelligt, hvad folk kalder dem, så det ved jeg faktisk
ikke, men mange går også ud fra starten på stelnummeret i stedet, og det
er GK73A for den sort/røde med enkeltsæde.

Jeg har for øvrigt ladet mig fortælle, at det er samme motor, der ligger
i de forskellige versioner af GSX-R 400.

--
Susanne

Fra : Jon Larsen

Dato : 20-04-01 15:10

> [...]
>
> --
> Susanne
>
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Var det fordi der var skiftet potte på den og den ikke var justeret/dyset at
du havde alle dine problemer med den ???

Synes nu stadig det er mærkeligt at de hos MP så tør skrive at den er
justeret hvis det er tilfældet..

MVH.

--
Jon Larsen. Som F..... snart vil ha anden MC. MEGET gerne Race-præget
GSX-R 250 pilot med Laser lyd ( puha den lyder godt) og mere bundtræk end

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 20-04-01 15:39

"Jon Larsen" <Jon.Larsen@image.dk> skrev

> Var det fordi der var skiftet potte på den og den ikke var
justeret/dyset at
> du havde alle dine problemer med den ???

Det er nok det bedste bud på, hvorfor stemplet smeltede. MP forsøgte at
forklare det med, at det var, fordi der røg en toppakning, så der kom
kølevæske på stemplet, men når jeg har forelagt det for andre, har de
rystet på hovedet (for at sige det pænt

> Synes nu stadig det er mærkeligt at de hos MP så tør skrive at den er
> justeret hvis det er tilfældet..

Well, de skrev i hvert fald i salgsannoncen, at den havde fået stort
service mm., men det er jo ikke godt at vide, hvad de mener med det, når
man ellers kender lidt til deres værksted.

En ting er sikkert, næste gang jeg køber en mc, bliver den rullet som
det første, med mindre den stadig har original potte, eller sælger kan
dokumentere, at den er dyset og det uanset, om jeg køber hos en
forhandler, jeg ellers har tillid til. Dyre lærepenge, siger jeg bare.

--
Susanne

Fra : Anders Olesen

Dato : 20-04-01 17:24

> [...]
>forklare det med, at det var, fordi der røg en toppakning, så der kom
>kølevæske på stemplet, men når jeg har forelagt det for andre, har de

Hvad koster sådan en omgang, det er vel nærmest det der kaldes en
totalrenovering?
Hvor pålidelig er suzukien egentlig sådan generelt, kan den starte etc?
Anders Olesen
P.S. Jeg var lige ude at prøve en idag, og jeg kan ærligtalt ikke forstå,
hvad man skal med 1000cc på danske landeveje, 400 veltunede kubik er såmænd
rigeligt, bare de får nogle omdrejninger.

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 20-04-01 17:26

"Anders Olesen" <2104602m001@mail1.stofanet.dk> skrev

> Hvad koster sådan en omgang, det er vel nærmest det der kaldes en
> totalrenovering?

Det er ikke en totalrenovering. Jeg fik renoveret topstykket og fik nye
stempler. Det kostede mig knap 7700 kr. i værkstedsregning incl. 50%
garanti og et såkaldt tilbud fra Suzuki-importøren på de udskiftede
dele. Dertil kommer så transportudgifter og efterspænding.

> Hvor pålidelig er suzukien egentlig sådan generelt, kan den starte
etc?

Well, nu har jeg grundet mine problemer med motoren kun kørt 5000 km på
min, men ingen startproblemer overhovedet. I det hele taget tænker jeg
slet ikke på den som en 10 år gammel model.

> [...]
såmænd
> rigeligt, bare de får nogle omdrejninger.

Kan jeg heller ikke - og man kan sagtens hænge på 1000'erne i svingene,
hvis man kan finde ud af at køre.

--
Susanne

Fra : Anders Olesen

Dato : 20-04-01 17:53

> [...]
>garanti og et såkaldt tilbud fra Suzuki-importøren på de udskiftede
>dele. Dertil kommer så transportudgifter og efterspænding.

Av min arm! Så vidt jeg kan se i mc-revyen har cyklen, den gang den var ny,
kostet 55000, og altså dermed ca 20000 før afgift. Så burde en helt ny motor
vel ikke koste mere end højest 10000, men det er måske ikke så simpelt.

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 20-04-01 17:53

"Anders Olesen" <2104602m001@mail1.stofanet.dk> skrev >
Så burde en helt ny motor
> vel ikke koste mere end højest 10000, men det er måske ikke så
simpelt.

Nej, mig bekendt er det ikke så lige til at købe en helt ny motor. En
brugt kan vel fås for omkring 8000 kr., og den mulighed var da også på
tale, men der er jo ingen garanti for, at en anden motor er i bedre
stand.

Ellers passer motoren fra RF 600 faktisk ind i stellet på minigixxeren,
men den skal så tages ud igen hver gang, ventilerne skal justeres.

--
Susanne

Fra : Mads Jensen

Dato : 19-04-01 20:30

Er der nogen der ved hvad sådan en må koste ?
Jeg synes de virker lidt dyre.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Fra : Anders Olesen

Dato : 19-04-01 21:29

På MC-basen fåes de fra 40000kr, hvilket er væsentligt under hvad
eksempelvis honda cdr400 og vfr 400 koster. Spørgsmålet er jo så, om det er
en ligeså god mc som hondaerne.
Anders

Fra : Mads Jensen

Dato : 19-04-01 21:59

> På MC-basen fåes de fra 40000kr, hvilket er væsentligt under hvad
> eksempelvis honda cdr400 og vfr 400 koster.

Der er en til 40k ellers koster de lige omkring 50k, spørgsmålet er som om
det kan betale sig ag købe en GSX 600 F, de koster omkring det samme?

Er der ikke et orakel der kan oplyse mig :)

MTV
Mads Jensen

PS! Fed blaf

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 19-04-01 22:23

"Mads Jensen" <dsl12481@vip.cybercity.dk> skrev

> Der er en til 40k ellers koster de lige omkring 50k, spørgsmålet er
som om
> det kan betale sig ag købe en GSX 600 F, de koster omkring det samme?
>
> Er der ikke et orakel der kan oplyse mig :)

Jeg ville _aldrig_ bytte min minigixxer til en GSX 600 F. Du bør gøre op
med dig selv, hvad dit kørselsbehov er. For mig er det primært et
legetøj, der bliver brugt på de små snoede og jævnligt på bane, og det
egner den sig meget bedre til end F'eren, for en motorcykel er meget
andet end kubik og hk.

Derudover kan Armand nok fortælle dig et eller andet om F'erens
knastaksler

--
Susanne

Fra : Mads Jensen

Dato : 19-04-01 22:32

> [...]
> legetøj, der bliver brugt på de små snoede og jævnligt på bane, og det
> egner den sig meget bedre til end F'eren, for en motorcykel er meget

Ja det kan der være noget om, men jeg vil gerne have en mc jeg synes der er
pæn at kikke på, som f.eks. gsx600f og gsx400r, og som dig er det også en
form for luxus.

Jeg overvejer så lidt en Kawasaki GXP600R, hvad kan i gøre her for at smadre
mine drømme *GG*

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Fra : Anders Olesen

Dato : 20-04-01 18:17

Ja, jeg bliver ved med at spørge oim denne mc. (tak for tålmodigheden
Susanne) :)

Jeg har lige set en i den blå til 30000kr, og jeg har ringet til
vedkommende, det er ikke en fejl. Er det ikke sindsygt billigt, forudsat den
er iorden selvfølgelig?

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 20-04-01 18:13

> [...]
> Jeg har lige set en i den blå til 30000kr, og jeg har ringet til
> vedkommende, det er ikke en fejl. Er det ikke sindsygt billigt,

Jo, hvis det er en af dem, der kom til DK i 1991 eller senere, så er det
billigt. Ved du, hvilket år den er fra?

--
Susanne

Fra : Anders Olesen

Dato : 20-04-01 18:32

>Jo, hvis det er en af dem, der kom til DK i 1991 eller senere, så er det
>billigt. Ved du, hvilket år den er fra?

Jeg ved følgende:
Suzuki gsx R 400 R år.g 91 nys. nye dæk og klodser pæn/velh Kr. 30.000

, samt at den er sort med rød "hale", og kun har et sæde, så det må næsten
være den rigtige, tror jeg.

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 20-04-01 18:45

> [...]
> Suzuki gsx R 400 R år.g 91 nys. nye dæk og klodser pæn/velh Kr. 30.000
>
> , samt at den er sort med rød "hale", og kun har et sæde, så det må

Ikke fordi jeg er ude på at ta' modet fra dig eller noget, men det er så
billigt, at jeg ikke kan undgå at blive mistænkelig. Det kan
selvfølgelig være, sælgeren har desperat brug for pengene, men kig den
grundigt igennem, inden du køber.

Det er rigtig træls at bruge en masse penge på en mc, man troede, var i
orden, for så pludselig at strande et eller andet sted med en havareret
motor for ikke at tale om, at det er en ekstraudgift af dimensioner, som
man (jeg gjorde i hvert fald ikke) ikke regner med, når man køber en mc,
der umiddelbart virker velholdt.

Jeg var lige et smut inde på DBA for at se salgsannoncerne for 400'erne,
og hvis du ikke allerede har lagt mærke til det, er der flere af dem,
der er blevet renoveret uden, at de tilsyneladende har kørt vildt langt.

--
Susanne