/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MC med sidevogn
Fra : Elbarto Simsoniac


Dato : 25-12-03 21:42

Nu har jeg indtil videre kun set MCer med sidevogn ville gerne vide lidt om
hvoren de er at køre.
Kæresten og jeg har nemlig snakket om at få fat i en større MC (RS125 med
sidevogn ej vel?)
Hvad MCer kan man få med sidevogn evt nogen man selv kan lave på en MC

Erik Elbarto



 
 
Armand (25-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-12-03 23:28


"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3feb4b1b$0$27440$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Nu har jeg indtil videre kun set MCer med sidevogn ville gerne vide lidt
om
> hvoren de er at køre.
> Kæresten og jeg har nemlig snakket om at få fat i en større MC (RS125 med
> sidevogn ej vel?)
> Hvad MCer kan man få med sidevogn evt nogen man selv kan lave på en MC

En ting er hvodan det er at køre med sådan en sag - Nuvel, det kan lade sig
gøre, men hvis en bil trak ligeså meget til siden ved opbremsning (endsige
den anden side under acceleration!) ville den få pladerne klippet!
En anden ting er om det er fordi fruen er nervøs over at skulle sidde bagpå
en motorcykel!
Til sidstnævnte kan jeg nævne at man i en sidevogn sidder med røven 10 cm
tættere asfalten end i en Morris Mascot og formedelst kigger op under
skærmene på lastvognene =
Og i en tid hvor biler gøres sikrere og sikrere befinder man sig i nævnte
højde ganske ubeskyttet i et glasfiber-badekar.
Komfortmæssigt har man motorcyklens motor lige ud for det venstre øre og har
forøvrigt endnu sværere ved at holde varmen end som siddende bagpå.

--
Armand.




Jesper (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 26-12-03 00:09


"Armand" skrev i en meddelelse om at køre sidevogn bla. bla, ....ganske
ubeskyttet i et glasfiber-badekar....... !

Tøsedreng ! Sidevognskørsel er da sjovt, godt gammeldags sjovt.. Hvis du vil
ha' sikkerhed så køb dig en SAAB..

*< Jesper



Press Esc (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Press Esc


Dato : 26-12-03 01:28

Armand skal vist bare svare på det hele!!!

"Jesper" <jesper@FJERNjesperkryger.dk> skrev i en meddelelse
news:3feb6dc3$0$29410$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Armand" skrev i en meddelelse om at køre sidevogn bla. bla, ....ganske
> ubeskyttet i et glasfiber-badekar....... !
>
> Tøsedreng ! Sidevognskørsel er da sjovt, godt gammeldags sjovt.. Hvis du
vil
> ha' sikkerhed så køb dig en SAAB..
>
> *< Jesper
>
>



Anders Houmark (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 26-12-03 08:04

Press Esc wrote:
> Armand skal vist bare svare på det hele!!!

Til gengæld kan vi bruges Armands svar, hvorimod dette er total ubrugeligt?

Og til en anden gang, skriv da venligst under det du svarer, det gør det
meget lettere at følge en samtale.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk



Ukendt (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-12-03 10:31


Press Esc skrev i meddelelsen <_fLGb.1945$xG1.1462@news.get2net.dk>...

>Armand skal vist bare svare på det hele!!!


Hey, dette er DFM, her taler vi pænt til hinanden ! Kun når vi kender
hinanden godt "sviner" vi hinanden til Det er også sådan at alle svar
er "gode" svar, man kan jo bare læse videre hvis man ikke er enig, eller
skrive hvorfor at man ikke enig. Dit svar derimod fremmer ikke den gode
stemning.

Vi svarer også under det citerede, og skærer overflødig tekst væk, til hjælp
for os allesammen. Det er også normalt at underskrive sig med sit navn. Vi
er jo ikke bange for hinanden.

Ellers velkommen til DFM's julehygge

med julehilsen
Orla



Armand (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-12-03 15:42


"Press Esc" <PressEs@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:_fLGb.1945$xG1.1462@news.get2net.dk...
> Armand skal vist bare svare på det hele!!!

Dét er en udtalelse jeg har svært ved at bestride; men ikke desto mindre er
sidevogns-brug en af mine få, men dog tunge, aversioner indenfor
mc-branchen, hvorfor det ikke er uovervejet sludder jeg blot kom til at
lukke ud.

--
Armand.



Hekto (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-12-03 18:04

In article <bshhj5$1eah$8@news.cybercity.dk>, Armand says...
> Dét er en udtalelse jeg har svært ved at bestride; men ikke desto mindre er
> sidevogns-brug en af mine få, men dog tunge, aversioner indenfor
> mc-branchen, hvorfor det ikke er uovervejet sludder jeg blot kom til at
> lukke ud.
>
Enig! Sjovt 1 times tid eller 2; men ellers livsfarligt i trafikken, nu
om dage!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Claus Rittig (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 27-12-03 12:25

"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a56885baf8001dc989a5b@news.tele.dk...

> Enig! Sjovt 1 times tid eller 2; men ellers livsfarligt i trafikken, nu
> om dage!

Det samme mener størstedelen af befolkningen om solo motorcykler...

Rittig
(Som mener: har det motor og hjul, så lad os køre RÆS!)



Jes Vestervang (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 27-12-03 16:47

Claus Rittig wrote:

> "Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev:
>
>> Enig! Sjovt 1 times tid eller 2; men ellers livsfarligt i trafikken, nu
>> om dage!
>
> Det samme mener størstedelen af befolkningen om solo motorcykler...

God pointe med stof til eftertanke :-/

> Rittig
> (Som mener: har det motor og hjul, så lad os køre RÆS!)

Hehe!
--
mvh Jes Vestervang

Hekto (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-12-03 10:06

In article <bsjpj7$1g71$1@news.dansketelecom.com>,
ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com says...
> Det samme mener størstedelen af befolkningen om solo motorcykler...
>
*LOL*
Omend en bil med samme tendenser til at trække skævt ved bremsning og
accelleration, ville blive kaldt til syn og få klippet pladerne!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Lunø (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Lunø


Dato : 28-12-03 13:48

>Omend en bil med samme tendenser til at trække skævt ved bremsning og
> accelleration, ville blive kaldt til syn og få klippet pladerne!


De sidevognscykler i taler om/tænker på er sidevognscykler anno 1950 (eller
tidligere). Ligesom for biler er der også på sidevognsområdet sket end
udvikling. Moderne sidevognscykler bremser på alle hjul, har
krængningsstabilisator, specielle forgafler og meget andet, som gør det til
et helt andet type køretøj, end de gamle typer, som I omtaler. Mon en Nimbus
styrer/bremser ligeså godt, som den nyeste BMW/Yamaha???
Man kan så kun begræde, at det stadig er tilladt, at køreskolerne underviser
på den gamle type cykler - og kun den gamle type!!!

Anni Lunø



cykellapper (27-12-2003)
Kommentar
Fra : cykellapper


Dato : 27-12-03 17:32


"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> wrote in message
news:MPG.1a56885baf8001dc989a5b@news.tele.dk...
> In article <bshhj5$1eah$8@news.cybercity.dk>, Armand says...
> > Dét er en udtalelse jeg har svært ved at bestride; men ikke desto mindre
er
> > sidevogns-brug en af mine få, men dog tunge, aversioner indenfor
> > mc-branchen, hvorfor det ikke er uovervejet sludder jeg blot kom til at
> > lukke ud.
> >
> Enig! Sjovt 1 times tid eller 2; men ellers livsfarligt i trafikken, nu
> om dage!

Vis mig en sidevognskører, der påstår han aldrig har sat ekvipagen i
grøften, og jeg skal vise dig en løgnhals!
(Muligvis Lunø's projekter undtaget. Fandme godt håndværk der!!)

Preben
(Cykellapper)
- hvis sidevognserfaring strækker sig til lidt prøveture på en Jawa og en
gammel Honda K7'er med en åårnli balje påspændt. - Rimelig træls, når man
kun vejede 70 kg og der var storm fra siden...



Arne Lorenzen (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 27-12-03 17:56

"cykellapper" <pfssssssssssssssssssssssss@HvAdTrOrDUcykellapper.dk>
skrev i news:3fedb41a$0$95095$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>
> "Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> wrote in message
> news:MPG.1a56885baf8001dc989a5b@news.tele.dk...
>> In article <bshhj5$1eah$8@news.cybercity.dk>, Armand says...
>> > Dét er en udtalelse jeg har svært ved at bestride; men ikke desto
>> > mindre
> er
>> > sidevogns-brug en af mine få, men dog tunge, aversioner indenfor
>> > mc-branchen, hvorfor det ikke er uovervejet sludder jeg blot kom
>> > til at lukke ud.
>> >
>> Enig! Sjovt 1 times tid eller 2; men ellers livsfarligt i trafikken,
>> nu om dage!
>
> Vis mig en sidevognskører, der påstår han aldrig har sat ekvipagen i
> grøften, og jeg skal vise dig en løgnhals!

[klip lidt røverhistorie]

Her er en!
Nimbus med Acapkumme, 7 års kørsel, meget af tiden om vinteren (det er vist
også den eneste jeg ikke har lavet tumbe ting med , men dermed ikke
sagt at jeg nogensinde på samme måde vil ødelægge fornøjelsen ved at køre
mc igen.

Dit forsøg med "opklaring ved ild" er altså hermed tilbagevist!


--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _
www.senior98.dk #36 .-.-.=\-.
DMCN# 626 (_)=='(_)

cykellapper (27-12-2003)
Kommentar
Fra : cykellapper


Dato : 27-12-03 18:25


"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:Xns945EB67E9409Balonospamdkfritidmot@62.243.74.162...

> Her er en!
> Nimbus med Acapkumme, 7 års kørsel, meget af tiden om vinteren (det er
vist
> også den eneste jeg ikke har lavet tumbe ting med , men dermed ikke
> sagt at jeg nogensinde på samme måde vil ødelægge fornøjelsen ved at køre
> mc igen.

LOL!!

Giv mig i det mindste ret i, at tendensen er klar

Nimbus gælder heller ikke.
<røverhistorie> Min onkel påstår, han har været med til at køre 5 tønder
land over med en smuldreharve efter en Nimbus!! </røverhistorie>


Preben
(Cykellapper)



Arne Lorenzen (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 27-12-03 20:10

"cykellapper" <pfssssssssssssssssssssssss@HvAdTrOrDUcykellapper.dk>
skrev i news:3fedc06d$0$95096$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>
> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> news:Xns945EB67E9409Balonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
>
>> Her er en!
>> Nimbus med Acapkumme, 7 års kørsel, meget af tiden om vinteren (det
>> er
> vist
>> også den eneste jeg ikke har lavet tumbe ting med , men dermed
>> ikke sagt at jeg nogensinde på samme måde vil ødelægge fornøjelsen
>> ved at køre mc igen.
>
> LOL!!
>
> Giv mig i det mindste ret i, at tendensen er klar
> Nimbus gælder heller ikke.
> <røverhistorie> Min onkel påstår, han har været med til at køre 5
> tønder land over med en smuldreharve efter en Nimbus!!
> </røverhistorie>

Njarhhhh....måske.
Med erfaringen følger også en vis behændighed - der kan sgi laves mange
kunster når man har et støttehjul monteret

(Og selvfølgelig kan der harves med en Nimbus)


--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _
www.senior98.dk #36 .-.-.=\-.
DMCN# 626 (_)=='(_)

Ib Jakobsen (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-12-03 01:21

cykellapper wrote:

> Giv mig i det mindste ret i, at tendensen er klar

Fordi meget af det bare er klasket sammen. Da jeg i sin tog kørekort kørte vi
på vej og fik timer. Og skulle aflægge prøve som til solo for at få stemplet på
kortet. Vi startede med en Jawa 350 med Bendersidevogn. Den kunne magte det.
Desværre sprang forkæden, og vi måtte fortsætte på en Honda cb400 også Bender.
Det var noget lort. Og det vil jeg godt indrømme den en dag gik i selvsving med
en tur op på fortovet som resultat. Men både min Nimbus og en BMW jeg havde har
virket stabilt og sikkert.

> Nimbus gælder heller ikke.

Slasket stel og forgaffel er ikke de bedste odds. Men det virker.

> <røverhistorie> Min onkel påstår, han har været med til at køre 5 tønder
> land over med en smuldreharve efter en Nimbus!! </røverhistorie>

Det er ikke første gang man hører den. Der er sgu nok nogen, der har prøvet.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-12-03 15:27


"Jesper" <jesper@FJERNjesperkryger.dk> skrev i en meddelelse
news:3feb6dc3$0$29410$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Armand" skrev i en meddelelse om at køre sidevogn bla. bla, ....ganske
> ubeskyttet i et glasfiber-badekar....... !
>
> Tøsedreng ! Sidevognskørsel er da sjovt, godt gammeldags sjovt..

Muligvis!
Det var min gamle skævtbremsende Kadett også; men den kunne jeg have mistet
kortet i, alene p.g.a. den egenskab :-|

> Hvis du vil ha' sikkerhed så køb dig en SAAB..

Motorcykelkørsel ér farligt nok i forvejen, og jeg!) skal ikke ned og sidde
med
røven i vandskorpen i sådan en anankronisme.
Mit svar var endvidere specielt minded på at det, for en nervøs frue, ikke
ville være behageligere eller mindre faretruende at blive frembrunget i en
sidevogn !!

--
Armand.
(der med sikkerhed ikke ville få godkendt sidevogns-ideen ved
trafikstyrelsen, hvis han opfandt den imorgen)





Elbarto Simsoniac (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Elbarto Simsoniac


Dato : 26-12-03 02:28


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bsforj$1v3d$1@news.cybercity.dk...
>
> "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3feb4b1b$0$27440$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Nu har jeg indtil videre kun set MCer med sidevogn ville gerne vide lidt
> om
> > hvoren de er at køre.
> > Kæresten og jeg har nemlig snakket om at få fat i en større MC (RS125
med
> > sidevogn ej vel?)
> > Hvad MCer kan man få med sidevogn evt nogen man selv kan lave på en MC
>
> En ting er hvodan det er at køre med sådan en sag - Nuvel, det kan lade
sig
> gøre, men hvis en bil trak ligeså meget til siden ved opbremsning (endsige
> den anden side under acceleration!) ville den få pladerne klippet!
> En anden ting er om det er fordi fruen er nervøs over at skulle sidde
bagpå
> en motorcykel!
> Til sidstnævnte kan jeg nævne at man i en sidevogn sidder med røven 10 cm
> tættere asfalten end i en Morris Mascot og formedelst kigger op under
> skærmene på lastvognene =
> Og i en tid hvor biler gøres sikrere og sikrere befinder man sig i nævnte
> højde ganske ubeskyttet i et glasfiber-badekar.
> Komfortmæssigt har man motorcyklens motor lige ud for det venstre øre og
har
> forøvrigt endnu sværere ved at holde varmen end som siddende bagpå.
>
> --
> Armand.
>
>
>

Sidevognen var tiltænkt pakkenelliker og evt. barn (når den tid kommer)
Konen tør skam godt sidde bagpå (Hun har selv MC pap

Erik Elbarto



Elbarto Simsoniac (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Elbarto Simsoniac


Dato : 26-12-03 03:13

Skal måske lige siges at MC med sidevogn skulle være istedet for en bil
da vi ikke har de vilde familie planer

Har så søgt lidt rundt på nettet nu og fundet MZer med sidevogn, Lige noget
for mig
dar har skruet i alt hvad der findes af 50-80ccm 2 takter gennem de sidste
10 år

Nu kommer det store spørgsmål så .. er sådan en sidevogn lavet så den kan
pilles af efter behov ,Asso så man køre på arbejde på den ugen igennem uden
og så smækker den på i weekenderne når man skal på tur.

Det med at det bilver koldt i "vognen" kan der helt sikkert laves noget ved



Lidt OT Har lige savlet over den fede goldwing men kan ike finde priser på
såen nogen hvad ville såen en fætter koste brugt i ok stand


Erik Elbarto



Arne Lorenzen (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 26-12-03 10:42

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i
news:3feb98c6$0$27369$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Skal måske lige siges at MC med sidevogn skulle være istedet for en
> bil da vi ikke har de vilde familie planer
> Har så søgt lidt rundt på nettet nu og fundet MZer med sidevogn, Lige
> Nu kommer det store spørgsmål så .. er sådan en sidevogn lavet så den
> kan pilles af efter behov ,Asso så man køre på arbejde på den ugen
> igennem uden og så smækker den på i weekenderne når man skal på tur.
[klip lidt hist og pist]

Hvis behovet er:
- familieforøgelse
+ bagageplads
+ mulighed for solokørsel
ville jeg overveje en mc-trailer i stedet.

Har selv kørt sidevognscykel i sin tid, og ungerne syntes det var sjovt,
men den begrænser meget de muligheder man ellers har på solocyklen.
Sidevognen ku´pilles af efter behov, men det er ikke noget man bare lige
gør (som jeg husker det) Med traileren ville I have alle mulighederne
åbne, uden at jeg dog har erfaringer med det.


--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _
www.senior98.dk #36 .-.-.=\-.
DMCN# 626 (_)=='(_)

Arne Lorenzen (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 26-12-03 11:03

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
news:Xns945D6CEE3D84Ealonospamdkfritidmot@62.243.74.162:

> "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i
> news:3feb98c6$0$27369$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
>> Skal måske lige siges at MC med sidevogn skulle være istedet for en
>> bil da vi ikke har de vilde familie planer
>> Har så søgt lidt rundt på nettet nu og fundet MZer med sidevogn,
>> Lige Nu kommer det store spørgsmål så .. er sådan en sidevogn lavet
>> så den kan pilles af efter behov ,Asso så man køre på arbejde på den
>> ugen igennem uden og så smækker den på i weekenderne når man skal på
>> tur.
> [klip lidt hist og pist]
>
> Hvis behovet er:
> - familieforøgelse
> + bagageplads
> + mulighed for solokørsel
> ville jeg overveje en mc-trailer i stedet.
>
> Har selv kørt sidevognscykel i sin tid, og ungerne syntes det var
> sjovt, men den begrænser meget de muligheder man ellers har på
> solocyklen. Sidevognen ku´pilles af efter behov, men det er ikke noget
> man bare lige gør (som jeg husker det) Med traileren ville I have alle
> mulighederne åbne, uden at jeg dog har erfaringer med det.


Glemte lige at sige, at Nimbussen med sidevognsgearing, og sidevognen
pillet af, var *ret* morsom at køre på i byen, topfarten til gengæld
ikke noget at råbe hurra for


--
Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _
www.senior98.dk #36 .-.-.=\-.
DMCN# 626 (_)=='(_)

Elbarto Simsoniac (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Elbarto Simsoniac


Dato : 26-12-03 12:40


"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns945D6CEE3D84Ealonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
> "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i
> news:3feb98c6$0$27369$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
> > Skal måske lige siges at MC med sidevogn skulle være istedet for en
> > bil da vi ikke har de vilde familie planer
> > Har så søgt lidt rundt på nettet nu og fundet MZer med sidevogn, Lige
> > Nu kommer det store spørgsmål så .. er sådan en sidevogn lavet så den
> > kan pilles af efter behov ,Asso så man køre på arbejde på den ugen
> > igennem uden og så smækker den på i weekenderne når man skal på tur.
> [klip lidt hist og pist]
>
> Hvis behovet er:
> - familieforøgelse
> + bagageplads
> + mulighed for solokørsel
> ville jeg overveje en mc-trailer i stedet.
>
> Har selv kørt sidevognscykel i sin tid, og ungerne syntes det var sjovt,
> men den begrænser meget de muligheder man ellers har på solocyklen.
> Sidevognen ku´pilles af efter behov, men det er ikke noget man bare lige
> gør (som jeg husker det) Med traileren ville I have alle mulighederne
> åbne, uden at jeg dog har erfaringer med det.
>
>
> --
> Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
> www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _
> www.senior98.dk #36 .-.-.=\-.
> DMCN# 626 (_)=='(_)

Okayy troede at det var var goldwing der måtte have en trailer efter
for det er den enste jeg har set med det

Erik Elbarto



Armand (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-12-03 15:27


"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns945D6CEE3D84Ealonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
> "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i
> news:3feb98c6$0$27369$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
> > Nu kommer det store spørgsmål så .. er sådan en sidevogn lavet så den
> > kan pilles af efter behov ,Asso så man køre på arbejde på den ugen
> > igennem uden og så smækker den på i weekenderne når man skal på tur.
>
> ....Sidevognen ku´pilles af efter behov, men det er ikke noget man bare
> lige gør (som jeg husker det)

Blot omkring en (på en japansk sportsmotorcykel, usmart) bagagebærer har jeg
gjort den erfaring at den i den sidste ende aldrig kom af p.g.a. de 20
minutters skrueri der skulle til (begge veje) !

--
Armand.





Edvard Korsbæk (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Edvard Korsbæk


Dato : 27-12-03 12:59

Rent faktisk er der et par stykker der kører MZ + trailer - Det går sådan
set meget smertefrit.
Kig ind på MZ hjemmeside hvis du vil have nogle kontakter eller evnt hertil
(info@bb-soft.dk).
En af klubbens medlemmer laver MC trailere han hænger på næsten
hvadsomhelst, og da jeg sidste gang så ham til internationalt træf kom hans
absolut noget bedagede TS 250 (det er en af de midalrende MZ'er for
kendere!) med fører, søn og trailer pænt over 100 kmt, hvilket er udmærket
for en sådan cykel.

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998
"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns945D6CEE3D84Ealonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
> "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i
> news:3feb98c6$0$27369$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
> > Skal måske lige siges at MC med sidevogn skulle være istedet for en
> > bil da vi ikke har de vilde familie planer
> > Har så søgt lidt rundt på nettet nu og fundet MZer med sidevogn, Lige
> > Nu kommer det store spørgsmål så .. er sådan en sidevogn lavet så den
> > kan pilles af efter behov ,Asso så man køre på arbejde på den ugen
> > igennem uden og så smækker den på i weekenderne når man skal på tur.
> [klip lidt hist og pist]
>
> Hvis behovet er:
> - familieforøgelse
> + bagageplads
> + mulighed for solokørsel
> ville jeg overveje en mc-trailer i stedet.
>
> Har selv kørt sidevognscykel i sin tid, og ungerne syntes det var sjovt,
> men den begrænser meget de muligheder man ellers har på solocyklen.
> Sidevognen ku´pilles af efter behov, men det er ikke noget man bare lige
> gør (som jeg husker det) Med traileren ville I have alle mulighederne
> åbne, uden at jeg dog har erfaringer med det.
>
>
> --
> Mvfh. Arne Lorenzen FZS 600 / XT 600
> www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183 _
> www.senior98.dk #36 .-.-.=\-.
> DMCN# 626 (_)=='(_)



Jesper (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 26-12-03 11:23


"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3feb98c6$0$27369$>
> Nu kommer det store spørgsmål så .. er sådan en sidevogn lavet så den kan
> pilles af efter behov ,Asso så man køre på arbejde på den ugen igennem
uden
> og så smækker den på i weekenderne når man skal på tur.

Jeps, hvad du spørger om kan sagtens lade sig gøre på en MZ. Dog skal du
huske at få det klaret ved syn, altså skrevet i papirerne at der kan køres
valgfrit sole/sidevogn.

Med lidt øvelse kan der skiftes på 5 minutter, især hvis man er 2.

Mvh Jesper



Steen Gruby (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 26-12-03 12:19

On Fri, 26 Dec 2003 03:13:00 +0100, "Elbarto Simsoniac"
<ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

Hej Erik
>
>Lidt OT Har lige savlet over den fede goldwing men kan ike finde priser på
>såen nogen hvad ville såen en fætter koste brugt i ok stand
>
Sådan noget lignende har de også i Grønland - Deroppe kalder de det
for en konebåd

Det med sidevognen havde sin storhedstid lige efter 2 verdenskrig, da
MC'en "bar" det meste af den daglige transport.
I følge Damkier var der 116.000 MC'er i Danmark i 1957, og jeg tør
godt skyde på at op mod halvdelen havde sidevogn.
Mange håndværksmestre, budcentraler og sågar postvæsnet havde mange
Nimbus med sidevogn.
Postbude på Nimbus med sidevogn kunne skabe skræk og rædsel når de
kom gennem København med sidevognen højt hævet
Mange familier havde MC (læs: Nimbus) med sidevogn.
Dengang var det almindeligt at spænde sidevognen af når der ikke var
tale om familiekørsel.
Dengang tog man det ikke så højtideligt med dækvalget - Dækkene var
lige flade hvad enten der var tale om solo eller sidevognskørsel (Jeg
har prøvet at "lægge" en Nimmer ned i svingene - Det er den ikke meget
for - flade dæk eller ej).
I dag er der stadig sidevognsekvipager hvor der blot er klasket en
sidevogn på en MC, men de fleste der kører med sidevogn vælger fladere
dæk end solo kørere gør.
De der er "bidt" af sidevogns MC ombygger styretøjet til navstyring
a'la' bil og helt flade dæk, også a'la' bil.
Det er der mange BMW kørere der har gjort, og det mest ultimative jeg
har set ombygget på den måde er Bo Madsen's Ducati Paso 907ie.
Den bygger man ikke om til solo på 5 min.
Evt. blinklys på MC'ens højre side (eller den side hvor sidevognen er
monteret) skal afbrydes ved sidevognskørsel og bringes tilbage ved
solo ditto.
Så svaret er altså: Ja, man kan ændre en sidevogns MC til solo, men
forvandlingstiden er afhængig af ombygningsgraden.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Hekto (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-12-03 12:34

In article <du4ouvga0ec1t5eb6ctkedfmtr577g2s3p@4ax.com>, Steen Gruby
<oz9zi@(AT)gruby.dk> says...
> Det med sidevognen havde sin storhedstid lige efter 2 verdenskrig, da
> MC'en "bar" det meste af den daglige transport.
> I følge Damkier var der 116.000 MC'er i Danmark i 1957, og jeg tør
> godt skyde på at op mod halvdelen havde sidevogn.
>
Jep!

Min fader havde ... hold fast! ... en Lambretha scooter med sidevogn!
Ca. 6HK, og så var det derudaf! Den var købt på valuta-tilladelse. Man
skulle have lov til at bruge udenlandsk valuta på sådan noget pjat! Det
kunne dog godtgøres ved, at han skulle møde på arbejde kl. 4:30, om
vinteren! BRRRRR.....!
Det fik en ende, da jeg var 6 mdr. gammel, ude på Hareskovvejen. En
Morris Minor lavede en hassarderet overhaling og fjernede scooteren.
Min mor og jeg, fortsatte ned i grøften i bedste Anders-And-stil, med
sidevognen alene. Min far fik hul i hovedet, og lætioner på venstre
ben; men kom sig dog oer det. Det var før man brugte rigtig beklædning
og styrthjelm, og hastighederne var heller ikke svimlende.
Siden havde han et par scootere, dog uden badekar.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Simon Jensen (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Simon Jensen


Dato : 26-12-03 13:55


Hej og god jul.

Hvis ikke det har været nævnt, så er en Jawa 350 med sidevogn da en oplagt
mulighed, i stedet for en spjætter.
De kan vist stadig erhverves for en rimelig penge. Mon ikke de stadig kan
købes fra nye ?

Held og lykke med de 3 hjul.

Simon Jensen

GS500 99`
Geely Grand Puma 03`




Armand (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-12-03 15:28


"Hekto" <gæt.selv@hekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a563b155bdbacb7989a5a@news.tele.dk...
>
> Min fader havde ... hold fast! ... en Lambretha scooter med sidevogn!
> Ca. 6HK, og så var det derudaf!
> .........Det var før .....og hastighederne var heller ikke svimlende.

Nej, dét står næsten at læse imellem linierne

--
Armand.










Lunø (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Lunø


Dato : 26-12-03 15:52

Kære Erik (og Armand)!
Jeg vil hermed gerne prøve, at give et seriøst svar på Eriks forespørgsel
m.h.t. kørsel med sidevogn.
Vi er mange som synes at det er sjovt, at køre med sidevogn. De moderne med
komplet ombygning af forgaffel, hjul m.v. styrer ligeså godt som en
sportsvogn og bremser som de fleste moderne biler. De gammeldags med
original forgaffel m.v. kræver lidt mere rutine, men de er til gengæld noget
nemmere, at
lave lidt sjov med, køre med vognen hævet osv. hvis det er det man vil.
Det er ikke "bare lige" at få synet en mc med sidevogn idag. Der skal
foreligge en fabrikanterklæring (MC fabrikanten - og det er de ikke særlig
glade for) og hvis ikke der gør det, skal der foreligge en TÜV eller
lignende fra anerkendt prøveinstitut - og det gør der stort set kun fra de
store sidevognsproducenter (Side Bike, EML m.v.). Denne erklæring skal
omhandle lige netop den kombination af cykel og sidevogn, som ønskes
godkendt og skal bekræfte, at stellet på motorcyklen kan tåle de ekstra
belastninger, som monteringen af sidevognen påfører det og samtidig omtale,
at køretøjet har positive køreegenskaber op til top-fart, både med og uden
passagerer. Ellers kan den ikke godkendes i DK ved hjælp af prøverapporten,
jf. færdselsstyrelsen.

Hvis man indfører et brugt sidevogskøretøj, som er synet i andet EU-land, er
dette ikke ensbetydende med, at det også kan synes i DK. Her kræver
synshallerne ligeledes den ovenfor omtalte prøverapport (jf.
færdselsstyrelsen).

De eneste cykler, som umiddelbart kan godkendes med sidevogn i DK (uden
ombygning) er visse MZ'ere, visse Java'er og nogle af Guzzi modellerne over
700cc.

Det er ikke et billigt projekt i overvejer. Det er dyrt, at "fyre med
mahogni"

Se evt. mere på www.sidepower.dk - under "teknik" eller sidevognsklubbens
hjemmeside www.sidevogn.dk

- og til dine kommentarer, Armand - ja der kan jeg kun sige "tø-hø"

Venlig hilsen
Lunø, Side Power


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:bsforj$1v3d$1@news.cybercity.dk...
>
> "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3feb4b1b$0$27440$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Nu har jeg indtil videre kun set MCer med sidevogn ville gerne vide lidt
> om
> > hvoren de er at køre.
> > Kæresten og jeg har nemlig snakket om at få fat i en større MC (RS125
med
> > sidevogn ej vel?)
> > Hvad MCer kan man få med sidevogn evt nogen man selv kan lave på en MC
>
> En ting er hvodan det er at køre med sådan en sag - Nuvel, det kan lade
sig
> gøre, men hvis en bil trak ligeså meget til siden ved opbremsning (endsige
> den anden side under acceleration!) ville den få pladerne klippet!
> En anden ting er om det er fordi fruen er nervøs over at skulle sidde
bagpå
> en motorcykel!
> Til sidstnævnte kan jeg nævne at man i en sidevogn sidder med røven 10 cm
> tættere asfalten end i en Morris Mascot og formedelst kigger op under
> skærmene på lastvognene =
> Og i en tid hvor biler gøres sikrere og sikrere befinder man sig i nævnte
> højde ganske ubeskyttet i et glasfiber-badekar.
> Komfortmæssigt har man motorcyklens motor lige ud for det venstre øre og
har
> forøvrigt endnu sværere ved at holde varmen end som siddende bagpå.
>
> --
> Armand.
>
>
>



Ole Fisker (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Ole Fisker


Dato : 27-12-03 09:28

>
> De eneste cykler, som umiddelbart kan godkendes med sidevogn i DK (uden
> ombygning) er visse MZ'ere, visse Java'er og nogle af Guzzi modellerne
over
> 700cc.
>


Glemte du ikke Ural og Dnepr.

MVH
Ole Fisker



Armand (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-12-03 14:00


"Ole Fisker" <ole@@NOSPAMfamilienfisker.dk> skrev i en meddelelse
news:3fed431d$0$131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > De eneste cykler, som umiddelbart kan godkendes med sidevogn i DK
> > (uden ombygning) er visse MZ'ere, visse Java'er og nogle af Guzzi
> > modellerne over 700cc.
>
> Glemte du ikke Ural og Dnepr.

Kan dé overhovedet godkendes uden(!) sidevogn?

--
Armand.



Lunø (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Lunø


Dato : 27-12-03 17:02

Jo, jo - de skal selvfølgelig "bare" opfylde samme betingelser, som de
øvrige (fabrikanterklæring osv.)

Lunø

"Ole Fisker" <ole@@NOSPAMfamilienfisker.dk> skrev i en meddelelse
news:3fed431d$0$131$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > De eneste cykler, som umiddelbart kan godkendes med sidevogn i DK (uden
> > ombygning) er visse MZ'ere, visse Java'er og nogle af Guzzi modellerne
> over
> > 700cc.
> >
>
>
> Glemte du ikke Ural og Dnepr.
>
> MVH
> Ole Fisker
>
>



Armand (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-12-03 15:31


"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3feb4b1b$0$27440$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Nu har jeg indtil videre kun set MCer med sidevogn ville gerne vide lidt
om
> hvoren de er at køre.
> Kæresten og jeg har nemlig snakket om at få fat i en større MC (RS125 med
> sidevogn ej vel?)
> Hvad MCer kan man få med sidevogn evt nogen man selv kan lave på en MC

Der er lige én ting som tilkom mig under mine søvntåger denne morgen (ingen
indrømmelser omkring tidspunktet!):
Kørsel med sidevogn er en obligatorisk del af mc-undervisningen, ligesom
krydset i kørekortet er blevet det. Så hvis du spørger må du være uden
kørekort!

Så se nu lige at få dig et kørekort til RS'eren først, selvom det er en
totagger ér det ikke en ØV'ert !!! :-|

--
Armand.





Elbarto Simsoniac (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Elbarto Simsoniac


Dato : 26-12-03 22:27

>
> Der er lige én ting som tilkom mig under mine søvntåger denne morgen
(ingen
> indrømmelser omkring tidspunktet!):
> Kørsel med sidevogn er en obligatorisk del af mc-undervisningen, ligesom
> krydset i kørekortet er blevet det. Så hvis du spørger må du være uden
> kørekort!
>
> Så se nu lige at få dig et kørekort til RS'eren først, selvom det er en
> totagger ér det ikke en ØV'ert !!! :-|
>
> --
> Armand.
>
>
Mangler kun teori og køreprøve + lidt kørsel .. Må nok indrømme at jeg ikke
har hørt noget om at jeg skal ud med sidevogn en tur men det ser jeg da
frem til

Feburar senest skulle jeg gerne have pappet helt ihus

Erik Elbarto



Kim Hansen (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 27-12-03 11:07


"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3feca735$0$27448$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Så se nu lige at få dig et kørekort til RS'eren først, selvom det er en
> > totagger ér det ikke en ØV'ert !!! :-|
> >
> Mangler kun teori og køreprøve + lidt kørsel .. Må nok indrømme at jeg
ikke
> har hørt noget om at jeg skal ud med sidevogn en tur men det ser jeg da
> frem til
>
Hvis du ikke har kørt med sidevogn på et køreteknisk anlæg, så mangler du
vist lidt mere end lidt teori og en køreprøve.


Kim



Steen Gruby (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 27-12-03 11:29

On Sat, 27 Dec 2003 11:07:25 +0100, "Kim Hansen" <futtown@hotmail.com>
wrote:

Hej Kim.

>Hvis du ikke har kørt med sidevogn på et køreteknisk anlæg, så mangler du
>vist lidt mere end lidt teori og en køreprøve.
>
Jeg har da aldrig kørt på hverken køreteknisk anlæg eller med
sidevogn, og mit førerbevis er da 39 år gammelt.
Til gengæld må jeg ikke køre med sidevogn


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Allan Bojesen (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 29-12-03 15:50

Steen Gruby wrote:
> Jeg har da aldrig kørt på hverken køreteknisk anlæg eller med
> sidevogn, og mit førerbevis er da 39 år gammelt.
> Til gengæld må jeg ikke køre med sidevogn

Mit kørekort er også fra dengang Ruder Konge var knægt, og min kone har det
med at moppe mig fordi jeg ikke har til sidevogn - og hun har

Allan Bojesen



Steen Gruby (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 29-12-03 16:33

On Mon, 29 Dec 2003 15:49:37 +0100, "Allan Bojesen"
<allan@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

Hej Allan
>
>Mit kørekort er også fra dengang Ruder Konge var knægt, og min kone har det
>med at moppe mig fordi jeg ikke har til sidevogn - og hun har
>
Jeg har prøvet at køre med sidevogn.
Den oplevelse animerede bestemt ikke til at få udfyldt den rubrik
Det skulle ellers være ret nemt nu om stunder.
Er det ikke noget med nogle timet på køreteknisk og en erklæring fra
kørelæren og derefter et fornyet førebevis?


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Dennis Hellan Peders~ (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 29-12-03 16:53

Steen Gruby wrote:
> Jeg har prøvet at køre med sidevogn.
> Den oplevelse animerede bestemt ikke til at få udfyldt den rubrik

Hej.

Det er jo nok fordi at det er/var noget ældre "skramel" noget ?, den Jawa
med sidevogn , jeg prøvede gav mig faktisk heller ikke lyst, men så
alligevel, jeg kunne da godt tænke mig at prøve en tur, på f.eks. en Yamaha
FJR 1300 med bredt ( bil?) for og baghjul, og sidevogn med bremser og
styring af sidevogns hjulet.

> Det skulle ellers være ret nemt nu om stunder.
> Er det ikke noget med nogle timet på køreteknisk og en erklæring fra
> kørelæren og derefter et fornyet førebevis?

Det har du vist ret i.


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
http://link.dfmc.dk/25




Allan Bojesen (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 29-12-03 20:17

Steen Gruby wrote:
> Jeg har prøvet at køre med sidevogn.
> Den oplevelse animerede bestemt ikke til at få udfyldt den rubrik
> Det skulle ellers være ret nemt nu om stunder.
> Er det ikke noget med nogle timet på køreteknisk og en erklæring fra
> kørelæren og derefter et fornyet førebevis?

Jeg har hørt fra pålidelig kilde (kørelære) at et 4-timers kursus på bane
til en tusse + gebyr for et nyt kørekort er det der skal til. Og kurset er
det samme som alle nye mc-ister skal have.
Eneste grund til at jeg ikke har taget det for sjovs skyld, er at jeg ikke
kan lide de nye kørekort

Allan Bojesen



jørgen Sørensen (29-12-2003)
Kommentar
Fra : jørgen Sørensen


Dato : 29-12-03 20:52

Jeg har lige fået sidevognskort tilføjet til mit gamle kort taget til mc i
1974
køreteknisk kursus 1050 kr.
skulle alligevel have udskiftet kørkortet grundet erhvervskort men ellers er
prisen for nyt kørekort 250 kr.
mvh Jbs

--
Hilsen
Jørgen Sørensen

HYUNDAI 2 GOOD 4 YOU

Suzuki GT 500 1976 blue smoker

Suzuki GSX 400 1982

Dnepr K750

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=316

hjemmeside motorcykler : http://fam-drejer.dk/solnamc/index.htm

Russerside : http://fam-drejer.dk/ural/ural1.htm

Hjemmeside Drejer : http://www.fam-drejer.dk/


"Allan Bojesen" <allan@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:3ff07d1d$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Steen Gruby wrote:
> > Jeg har prøvet at køre med sidevogn.
> > Den oplevelse animerede bestemt ikke til at få udfyldt den rubrik
> > Det skulle ellers være ret nemt nu om stunder.
> > Er det ikke noget med nogle timet på køreteknisk og en erklæring fra
> > kørelæren og derefter et fornyet førebevis?
>
> Jeg har hørt fra pålidelig kilde (kørelære) at et 4-timers kursus på bane
> til en tusse + gebyr for et nyt kørekort er det der skal til. Og kurset er
> det samme som alle nye mc-ister skal have.
> Eneste grund til at jeg ikke har taget det for sjovs skyld, er at jeg ikke
> kan lide de nye kørekort
>
> Allan Bojesen
>
>



Jacob Bunk Nielsen (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 27-12-03 15:25

"Kim Hansen" <futtown@hotmail.com> writes:
> "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev...
>
>> Mangler kun teori og køreprøve + lidt kørsel .. Må nok indrømme at jeg ikke
>> har hørt noget om at jeg skal ud med sidevogn en tur men det ser jeg da
>> frem til
>>
> Hvis du ikke har kørt med sidevogn på et køreteknisk anlæg, så mangler du
> vist lidt mere end lidt teori og en køreprøve.

Nej, det behøver man skam ikke. Så vidt jeg husker fra da jeg tog
MC-kort for 1½ år siden, så er turen på manøvrebane, hvor man kører
med sidevogn noget af det allersidste før man går til den praktiske
prøve. Jeg tror endda den ligger efter teoriprøven.

Jeg kan i øvrigt tilføje at jeg bestemt ikke brød mig om hverken at
køre med sidevogn eller at være passager i en.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jes Vestervang (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 27-12-03 16:40

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Jeg kan i øvrigt tilføje at jeg bestemt ikke brød mig om hverken at
> køre med sidevogn eller at være passager i en.

Jeg fandt det derimod meget, meget skægt at køre banen rundt, med
sidevognens hjul hængende godt en halv meter over asfalten Det var
forresten en GN250'er, der faktisk kører fint med en sidevogn.
--
mvh Jes Vestervang

Kim Hansen (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 27-12-03 17:26


> >>
> > Hvis du ikke har kørt med sidevogn på et køreteknisk anlæg, så mangler
du
> > vist lidt mere end lidt teori og en køreprøve.
>
> Nej, det behøver man skam ikke. Så vidt jeg husker fra da jeg tog
> MC-kort for 1½ år siden, så er turen på manøvrebane, hvor man kører
> med sidevogn noget af det allersidste før man går til den praktiske
> prøve. Jeg tror endda den ligger efter teoriprøven.

Det jeg mente var at sidevognskørsel ligger sammen med 2. tur på
bane/køreteknisk anlæg (sådan var det da jeg tog kortet) og har man ikke
været mere end første gang på bane ,så er der jo lidt til at kortet er i
hus.

Kim



Jacob Bunk Nielsen (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 27-12-03 23:06

Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
>> Jeg kan i øvrigt tilføje at jeg bestemt ikke brød mig om hverken at
>> køre med sidevogn eller at være passager i en.
>
> Jeg fandt det derimod meget, meget skægt at køre banen rundt, med
> sidevognens hjul hængende godt en halv meter over asfalten Det var
> forresten en GN250'er, der faktisk kører fint med en sidevogn.

Jo jo, det var da fint nok at prøve, og også sjovt at køre rundt med
sidevognen hængende oppe i luften, men det var bestemt ikke noget jeg
selv kunne finde på at sætte penge i.

Vi kørte i øvrigt på nogle gamle BMW R80. De havde nu et dejligt træk.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jes Vestervang (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-12-03 15:29

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> writes:
>> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>>
>>> Jeg kan i øvrigt tilføje at jeg bestemt ikke brød mig om hverken at
>>> køre med sidevogn eller at være passager i en.
>>
>> Jeg fandt det derimod meget, meget skægt at køre banen rundt, med
>> sidevognens hjul hængende godt en halv meter over asfalten Det var
>> forresten en GN250'er, der faktisk kører fint med en sidevogn.
>
> Jo jo, det var da fint nok at prøve, og også sjovt at køre rundt med
> sidevognen hængende oppe i luften, men det var bestemt ikke noget jeg
> selv kunne finde på at sætte penge i.

Ok, sådan har jeg det også

> Vi kørte i øvrigt på nogle gamle BMW R80. De havde nu et dejligt træk.

Sikkert lidt mere end GN250'eren jeg kørte på
--
mvh Jes Vestervang

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste