Fordi det ikke er nok med 180% registrerin~
Fra : Intet Navn

Dato : 23-12-03 12:50

Holã alle - og glædelig sæson iøvrigt!

Nu skal det jo ikke gå op i politik det hele, men da det jo er en stolt
dansk tradition at ramme motorcyklerne endnu hårdere end bilerne (når vi
taler registreringsafgifter), så synes jeg alligevel lige at jeg ville lade
dette lille 'guldkorn' cirkulere forbi:

Lykketoft udtaler åbenbart til Politiken at Socialdemokratiets 5 mia.
kroners valgløfter bla. skal financieres ved at "Bilejerne skal regne med
større stigninger i registreringsafgiften..."
(http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=299932)

Jeg synes da også nok at det virkelig ikke kunne passe, at det skulle være
muligt at slippe med en registreringsafgift på 'kun' 180%..!?

/claus
(ikke-partipolitisk-utilfreds-og-Buster-Larsen-citerende:"Lorteland!")

Fra : Hekto

Dato : 23-12-03 13:06

In article <3fe82b4a$0$95063$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Intet Navn
says...
> Jeg synes da også nok at det virkelig ikke kunne passe, at det skulle være
> muligt at slippe med en registreringsafgift på 'kun' 180%..!?

Bare rolig! Så længe EU ånder dem i nakken med afgiftsharmonisering,
skal de nok holde sig i ro.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : m0rt3n

Dato : 23-12-03 13:09

Jeg hæftede mig nu mere ved denne del af artiklen: "...hvis
Socialdemokraterne vinder næste valg". Hehe, du skal nok ikke glæde dig for
tidligt til afgiftsmæssig ligestilling mellem biler og MCer.
-m0rt3n zrx1100

Fra : Brian Laursen

Dato : 23-12-03 13:27

m0rt3n wrote:
> [...]
> Socialdemokraterne vinder næste valg". Hehe, du skal nok ikke glæde
> dig for tidligt til afgiftsmæssig ligestilling mellem biler og MCer.

Ja er man ikke chokket over afgiften så bliver man sku det da hvis de kommer
til maten.
Endnu en grund til ikke at stemme på dem. Hvordan kan man i det hele taget
love at man vil hæve afgifterne??? Giver det virklig vælger????
Det er vel det samme som hvis jeg stiller op til valg og siger : Hvis i
giver mig jeres penge så skal jeg nok sørge for at i må arbejde??

Som om det ikke var dyrt nok. De sku fandme ta og skære ned på deres egne
løninger istedet! Så kunne vi spare der.
En ting er sikkert. Den dasnke vognpark bliver sku et oldtidsfund, og
forhanlerne bliver arbejdesløse!

--
Virtually Yours

Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen

Fra : henrik

Dato : 23-12-03 15:36

Brian Laursen wrote:

> [...]

> --
> Virtually Yours

> Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen

Enig, Hvem var det nu lige der lagde 180% afgift på i 70'erne ???
Det skulle vel ikke være Socialakrobaterne ???

Fra : Hekto

Dato : 23-12-03 16:32

In article <3fe83485$0$27303$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Brian
Laursen says...
> [...]
> Det er vel det samme som hvis jeg stiller op til valg og siger : Hvis i
> giver mig jeres penge så skal jeg nok sørge for at i må arbejde??

Ja, 'hvis'!!!
Socialdemokraterne har altid haft en tyrkertro på, at de bare kunne
blive ved med at grave penge op ad borgernes lommer, til financiering
af den ene eller den ande tilskudsordning. For dem er det jo en
kongstanke at alle er lige = har lige mange penge.
Et stykke hen ad vejen er det jo også fint nok; men der er grænser for
financieringsevnen, og ikke mindst financierings-viljen!

Ser vi tilbage på hvad de indtil nu har formået, så står Anker og
'afgrunden' jo stadig klart på nethinden!
Den gæld de oparbejdede dengang, slæber vi stadig rundt med, og det er
en klods om benet, der vil noget!!!

Fra : Ole Larsen

Dato : 23-12-03 17:50

> [...]
>
> --
> Virtually Yours
>
> Life of Brian aka Brian Wendelbo Laursen
xxxxxxxxxxxxxxxx

Ja.. det har jeg sagt længe.. og hvorfor skal deres børn have i hoved
og r** bare fordi de har været minister i et år eller 2...
I øvrigt er der for nylig lavet en undersøgelse, hvor denne tolker at
når der sker flere alvorlige uheld her i DK i forhold til nabolandet
Sverige så skyldes det, at de danske borgere ikke har råd til at købe
nyere biler med det dertilhørende sikkerhedsudstyr som airbag, ABS og
hvad det ellers hedder... Med andre ord, mindre afgift = bedre biler
både miljømæssigt og sikkerhedsmæssigt = færre alvorlige ulykker..
Men det er der åbenbart nogen et vist sted der ikke kan se ud igennem
"KR" tegnene i øjnene...

MVH
Procesteknolog Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250 ( vinterhygger sig i skuret )

Fra : Janner

Dato : 23-12-03 19:32

Så stem højre orienteret !

/Jan

Ho ho ho glædelig godt

Fra : Jon Larsen & Ann-Rik~

Dato : 23-12-03 20:21

> Så stem højre orienteret !
>
> /Jan
>
> Ho ho ho glædelig godt
>xxxxxxxxxxxx

Det er vist ret ligegyldigt hvad man stemmer.. det er stadig nogle fjolser
der kommer ind

Glædelig jul allesammen ...........

--
MVH
Proces-teknolog Jon Larsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-12-03 22:33

On Tue, 23 Dec 2003 20:21:06 +0100, "Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen"
<jons@NOSPAMlarsen.mail.dk> wrote:

Så Så Jon.

> Det er vist ret ligegyldigt hvad man stemmer.. det er stadig nogle fjolser
>der kommer ind

Dem der er "valgt" ind i folketinget repræsenterer et udsnit af
befolkningen, og må dermed genspejle befolkningen på godt og ondt.
Så hvis du ser statistisk på de potentielle tilbøjligheder, må der
altså være tale om mindst een potentiel morder, 2 voldtægtsmænd, 3
røvere, 4 svindlere, 5 voldsmænd, 6 butikstyve, 10 alkoholikkere, 15
løgnere, 20 psykisk ustabile, 25 dårlige betalere og mindst 75 der
overtræder hastighedsbegrænsningerne.
Som du ser, så må hele spektret ¨være repræsenteret, så nu er det bare
med at fordele posterne efter hvor MF'erne har naturlige talenter
Da det desværre ikke er lige som i Armin Jensen's gætteleg hvor
personerne blev udstyret med skilte der fortalte om deres egenskaber,
opdager man først eventuelle defekter efter at der er uddelt
taburetter.
Man kan heller ikke vide i hvilken side af salen subjekterne sidder i,
så det er virkelig russisk roulette.
For at blive i statistikken, så er der noget der tyder på at røverne
og svindlerne er selvskrevne i skatte- og finanssektoren (hvem husker
ikke Alberti ?), så risikoen for at de skruppelløst vil flå os endnu
een gang er overhængende
Jeg tror jeg stemmer på DMC næste gang, der ved man da hvad de kæmper
for

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Flemming

Dato : 24-12-03 09:26

> [...]
> røvere, 4 svindlere, 5 voldsmænd, 6 butikstyve, 10 alkoholikkere, 15
> løgnere, 20 psykisk ustabile, 25 dårlige betalere og mindst 75 der

Så er der kun 13 tilbage, som jo så kan have andre fejl )))))

> Jeg tror jeg stemmer på DMC næste gang, der ved man da hvad de kæmper
> for

HØRT!!

--

Venlig hilsen
Flemming Disc. Undskyld råben, men det kom fra hjertet