Reg. nr. JZ
Fra : Ukendt

Dato : 25-12-03 13:56

Nogen som kan fortælle mig hvornår man indregistrerede biler med registrerings nr.
JZ XX XXX??

Mener det burde være i starten af 80´erne, men jeg er ikke sikker.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.10.164.117)

Fra : Peter J

Dato : 25-12-03 14:07

<Mikael S> skrev i en meddelelse
> Nogen som kan fortælle mig hvornår man indregistrerede biler med
registrerings nr.
> JZ XX XXX??
>
> Mener det burde være i starten af 80´erne, men jeg er ikke sikker.

Hej !

Du skyder ikke helt ved siden af.... Så vidt jeg lige kan se og grave frem
af kalkgruberne under hårrødderne, tror jeg vi snakker den sidste halvdel af
'81.... Hvor jeg så ved det fra, aner jeg ikke - Underlig viden man går
rundt og har...

VenHils
Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-12-03 14:07

On Thu, 25 Dec 2003 13:55:39 +0100, <Mikael S> wrote:

>Nogen som kan fortælle mig hvornår man indregistrerede biler med registrerings nr.
>JZ XX XXX?
>Mener det burde være i starten af 80´erne, men jeg er ikke sikker.

Afhænger af pladens farve og størrelse: http://nrpl.dk/index.php

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-12-03 16:38

Mikael S wrote:
> Nogen som kan fortælle mig hvornår man indregistrerede biler med
> registrerings nr. JZ XX XXX??
>
> Mener det burde være i starten af 80´erne, men jeg er ikke sikker.

Min første bil, som blev indregistreret i sommeren 1982, hed JU 31 054, så
det har jo nok ikke været specielt langt fra det tidspunkt.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 25-12-03 18:58

Ja det var tider - men den er vist død nu...

Fra : Rasmus Bang

Dato : 26-12-03 11:57

Vi havde en nyaftapning af den første sierra i '83 og den hed JZ......

/Rasmus

Fra : Henning

Dato : 26-12-03 13:34

"Rasmus Bang" <rb@fjernnanobit.dk> skrev i en meddelelse
> registrerings nr.

Jeg fik en DZ'er indregistret i 1975 og en NS'er i 1989
Jeg ved der findes en dansk side på nettet der omhandler ALLE nr. plader m.m.
her hvad jeg fandt på 1 minut
http://www.motorhistorisk.dk/skema_cj.doc

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 30-12-03 00:38

Mikael S skrev:

> Nogen som kan fortælle mig hvornår man indregistrerede biler med
registrerings nr.
> JZ XX XXX??

JZ 20 000-59 999 (hvide plader) stammer fra den første del 1983 (eller
muligvis fra den sidste del af 1982).

JZ 88 000-97 999 (gule plader) er fra den sidste del af 1985 eller den
første del af 1986.

Bilen kan selvfølgelig være ældre end nummerpladerne, men ikke nyere.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk