Opel Kadett Tuning
Fra : Vogt, Roland RV

Dato : 23-12-03 16:24

Opel Kadett E 1.8 Gsi

Den har som standard 115 hk.. Hvad kan man gøre for at give den bare 5-10
mere

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 23-12-03 17:03

"Vogt, Roland RV" <vogt@midtfyn.net> skrev i en meddelelse
> Opel Kadett E 1.8 Gsi
>

> Den har som standard 115 hk.. Hvad kan man gøre for at give den bare 5-10
> mere

Hvis du nogensinde skulle blive mere grådig end det en anden udstødning og
knastaksel kan give dig, så se her:

Henrik

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 23-12-03 20:44

> Hvis du nogensinde skulle blive mere grådig end det en anden udstødning og
> knastaksel kan give dig, så se her:
>
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5041

Ja og hans bil kan ikke synes mere!!!!!!

Fra : Vogt, Roland RV

Dato : 23-12-03 20:54

Nej det kan den da umuligt

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 23-12-03 20:58

> Nej det kan den da umuligt

For ikke at snakke om hvad hans forsikring samt politiet mener om det.
Jeg har selv opgivet alt om at tune på den måde det er alt for dumt at bare
køre rundt med det uden at det er lovligt

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 24-12-03 01:07

"Bjørn ingebrigtsen" <b_ingebrigtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og hans bil kan ikke synes mere!!!!!!

Nope, præcist som al tuning, incl chiptuning osv ikke længere kan synes uden
en emissionstest og støjmåling på forlangende.
Efter de nye regler der er stillet så er al eftermonteret trykladning idag
ikke længere lovlig, hvis det ikke er skrevet i papirerne, så denne bil der
er linket til er kun een blandt _mange_.

Se FS nye regelsæt efter i sømmene, så vil man se en væsentlig stramning,
der gør det muligt at afkræve en støjmåling hvis bilen indeholder feks en
sportsudstødning, og ja, man kan endda underkende TUV.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-03 10:16

>, og ja, man kan endda underkende TUV.

Det har vel været sådan længe. Jeg har TUV godkendelse af mine
sænkningsfjedre men når bilen kommer under de 500 mm fra vejen til nederste
kant på parabolen så kan jeg ikke få bilen godkendt alligevel.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK