/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
aprilia SR 125...erfaringer
Fra : Zorro


Dato : 22-12-03 21:44

Jeg har netop købt en Sr 125. Jeg vil, i den forbindelse, lige høre om der
er nogen her der har erfaringer med sådan en? Gode og dårlige.
Hvilken totakts olie kan i anbefale? Semi eller helsyntetisk? Er en billig
scooterolie fra Thansen mon god nok?
På forhånd tak.
Z



 
 
Pwh (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 23-12-03 17:11

Zorro wrote:
> Jeg har netop købt en Sr 125. Jeg vil, i den forbindelse, lige høre
> om der er nogen her der har erfaringer med sådan en? Gode og dårlige.

Jeg har kørt på en i 2 år, jeg købte den fra ny af og har ikke haft nogen probs med den.
Bortset fra at jeg stadig går og venter på en gaskabel der er bestilt for 1 1/2 mnd siden,
det er stadig i restordre hos TMP, jeg er spændt på hvad prisen bliver.

> Hvilken totakts olie kan i anbefale? Semi eller helsyntetisk? Er en
> billig scooterolie fra Thansen mon god nok?

Den billige olie er sikkert god nok, det er jo ikke særligt hårdt tunet.
Jeg har altid selv kørt på den bedste fuldsyntetiske på min, men jeg køber også
12L af gangen til en fornuftig penge gennem mit arbejde.
du kan se min på http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=420

/Jens



Zorro (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Zorro


Dato : 23-12-03 21:03

Tak for svaret. Det lyder som en god fidus at købe flere liter olie af
gangen.



Pwh (24-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 24-12-03 03:48

Zorro wrote:
> Tak for svaret. Det lyder som en god fidus at købe flere liter olie af
> gangen.


For mig er det, jeg er finmekaniker, så mit firma handler i forvejen
med Castrol og jeg får derfor nogle gode rabatter.
Men hvis du ikke skal ligge og kører en masse km så er det altså begrænset
hvad den spiser af olie sådan en SR125'er. Husk forøvrigt at komme sprit i
benzinen hvis du kører i øjeblikket, min har været lidt sart med kaburatoris.

/Jens



Zorro (24-12-2003)
Kommentar
Fra : Zorro


Dato : 24-12-03 11:45


Fedt at høre at den ikke spiser så meget olie. Jeg er blevet positivt
overrasket over hvor handy sådan en tingest er og hvor meget plads der er på
den. Vi kan uden problemmer køre to på den.
Findes der en reparetionsbog til sådan en fætter?



Pwh (25-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 25-12-03 02:28

Zorro wrote:
> Fedt at høre at den ikke spiser så meget olie. Jeg er blevet positivt
> overrasket over hvor handy sådan en tingest er og hvor meget plads
> der er på den. Vi kan uden problemmer køre to på den.

Ja den kører såmænd ganske godt, men den har intet med en mc at gører
i mine øjne, jeg købte den kun til transport som et alternativ til en øvert.

> Findes der en reparetionsbog til sådan en fætter?

Tror det ikke, men jeg har ikke gjort mig de store anstrengelser for at opstøve en.
Pas nu godt på hvis du kører i øjeblikket, jeg tiltede på min
egen sidste vinter fordi at vejbanen var lidt fedtet og forhjulet blokerede da jeg bremsede.
Det kostede nogle skrammer på Prilleren og et par brækkede ribben.
De der små brede hjul er ikke det bedste i glat føre.

/Jens



anders majland (25-12-2003)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 25-12-03 14:46

> Ja den kører såmænd ganske godt, men den har intet med en mc at gører
> i mine øjne

Jo da - den har 2 hjul, en motor og samme afgiftsplade

Udover min scooter har jeg også en enduro/offroad. Forskellen mellem dem
er ikke større end mellem f.eks en cruiser og en sportcykel ...

> De der små brede hjul er ikke det bedste i glat føre.

Det er ikke så meget størrelsen det kommer and på - altså mhs til at stå
fast på våd, kold og fedtet vej. Det er mere et spørgsmål om at vælge
nogle bedre dæk. Jeg har selv været godt tilfreds med heidenau k58 i 12"
(og taget en røvtur med sava mc16 pga blokeret forhjul)


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Pwh (25-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 25-12-03 17:15

anders majland wrote:
>> Ja den kører såmænd ganske godt, men den har intet med en mc at gører
>> i mine øjne
>
> Jo da - den har 2 hjul, en motor og samme afgiftsplade

Nej da, ikke i mine øjne at de bliver betragtet som en mc ifølge
loven ændre ikke en døjt på min opfattelse af dem ;)


> Udover min scooter har jeg også en enduro/offroad. Forskellen mellem
> dem er ikke større end mellem f.eks en cruiser og en sportcykel ...

Besynderlig sammenligning ;)
Hvad med den lille, men vigtige detalje som at der ikke er gearskift på en Scooter.
At kører på min Priller minder mig da mere om at kører på en meget tunet knallert
end det minder mig om nogen somhelst mc'er jeg nogensinde har prøvet (har prøvet en hel del).

>> De der små brede hjul er ikke det bedste i glat føre.
>
> Det er ikke så meget størrelsen det kommer and på - altså mhs til at
> stå fast på våd, kold og fedtet vej. Det er mere et spørgsmål om at
> vælge nogle bedre dæk. Jeg har selv været godt tilfreds med heidenau
> k58 i 12" (og taget en røvtur med sava mc16 pga blokeret forhjul)

Det kan sikker godt hjælpe med andre dæk, men det er altså en fordel med et smalt
hjul hvis du skal kører i sne, det skærer ligesom bedre igennem i stedet for at skøjte ovenpå.
Min vinterMaxi er da langt lettere at styrer i dårligt føre end min Priller.
Du kender også fænomenet fra en bil, store brede dæk er ikke guf i snevejr.

/Jens



Ukendt (25-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-12-03 18:20


Pwh skrev i meddelelsen <3feb0d15$0$27451$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

>Hvad med den lille, men vigtige detalje som at der ikke er gearskift på en
Scooter.
>At kører på min Priller minder mig da mere om at kører på en meget tunet
knallert
>end det minder mig om nogen somhelst mc'er jeg nogensinde har prøvet (har
prøvet en hel del).


Huh ? Hvad tænker Du på ? En knallert har 3 gear 17 tommer hjul og grøn
tank, og er fra Østrig ! Og har i øvrigt glimrende køreegenskaber.

mvh
Orla


>/Jens
>
>



Pwh (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 26-12-03 09:37

Orla Pedersen wrote:
> Pwh skrev i meddelelsen
> <3feb0d15$0$27451$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
>
>> Hvad med den lille, men vigtige detalje som at der ikke er gearskift
>> på en Scooter. At kører på min Priller minder mig da mere om at
>> kører på en meget tunet knallert end det minder mig om nogen
>> somhelst mc'er jeg nogensinde har prøvet (har prøvet en hel del).
>
>
> Huh ? Hvad tænker Du på ? En knallert har 3 gear 17 tommer hjul og
> grøn tank, og er fra Østrig ! Og har i øvrigt glimrende
> køreegenskaber.
>
> mvh
> Orla

Næh, det havde de dengang vi var unge og smukke nu ligner de sgu
alle sammen de der plasticscootere :)
Jeg glemte også detaljen med den manglende tank mellem benene når man kører
scooter, man sidde sgu da som på en damecykel når man kører ;)
Man er ikke en enhed med maskinen som på en rigtig mc.

/Jens (Puch VZ50 dengang han var ung og smuk)



Armand (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-12-03 15:37


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3febf337$0$27386$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Jeg glemte også detaljen med den manglende tank mellem benene når man
> kører scooter, man sidde sgu da som på en damecykel når man kører ;)
> Man er ikke en enhed med maskinen som på en rigtig mc.

Har du set Gilera's "DNA"?
Sjov ting, som forøvrigt også findes i en 180ccm's med ~20HK

--
Armand.





Pwh (26-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 26-12-03 21:37

Armand wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3febf337$0$27386$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> Jeg glemte også detaljen med den manglende tank mellem benene når man
>> kører scooter, man sidde sgu da som på en damecykel når man kører ;)
>> Man er ikke en enhed med maskinen som på en rigtig mc.
>
> Har du set Gilera's "DNA"?
> Sjov ting, som forøvrigt også findes i en 180ccm's med ~20HK

Jow jow, man kan da altid finde undtagelsen der bekræfter reglen,
Aprilia's egen RS50 er der da heller ikke meget scooter over.
Men nu faldt snakken jo på scootere, og ikke mikro Mc'er ;)

/Jens



Zorro (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Zorro


Dato : 27-12-03 10:35


Om det ligner en mc, eller bliver betragtet som en sådan er jeg ærligt talt
fløjtende ligeglad med. Det vigtigste for mig er at jeg er glad for
"maskinen" og at den opfylder det behov jeg har.

Godt nytår.



Pwh (27-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 27-12-03 11:48

Zorro wrote:
> Om det ligner en mc, eller bliver betragtet som en sådan er jeg
> ærligt talt fløjtende ligeglad med. Det vigtigste for mig er at jeg
> er glad for "maskinen" og at den opfylder det behov jeg har.

Sådan skal det lyde. Forsat god fornøjelse med den.

> Godt nytår.

I lige måde.

/Jens



anders majland (27-12-2003)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 27-12-03 21:46

>> Jo da - den har 2 hjul, en motor og samme afgiftsplade
>
> Nej da, ikke i mine øjne at de bliver betragtet som en mc ifølge
> loven ændre ikke en døjt på min opfattelse af dem ;)

Den skal du da have lov at have

>> Udover min scooter har jeg også en enduro/offroad. Forskellen mellem
>> dem er ikke større end mellem f.eks en cruiser og en sportcykel ...
>
> Besynderlig sammenligning ;)

Det synes jeg egenligt ikke - Køreoplevelsen er egenligt ikke så
forskellig. Tenere'en har selvfølgelig flere krafter og manuelt
gearskifte men ligheden er nu større end forskellen.

> Hvad med den lille, men vigtige detalje som at der ikke er gearskift
> på en Scooter.

Det er der ikke på min leonardo men det er der da på mange klassiske
scootere så dårlig sammenligning. En bil med automatgear er da stadig en
bil.

Kørestillingen er egenlig ikke ret forskellig fra leonardoen til
tenereen. Selvfølgelig gør det en forskel med scooterens manglende tank
ved "inspireret kørsel". På mange måder køres scooteren vel lidt som en
<250ccm cruiser - adstadigt derudaf ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Pwh (28-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 28-12-03 11:38

anders majland wrote:

>> Hvad med den lille, men vigtige detalje som at der ikke er gearskift
>> på en Scooter.
>
> Det er der ikke på min leonardo men det er der da på mange klassiske
> scootere så dårlig sammenligning.

Der kører vist ikke så forfærdeligt mange klassiske scootere rundt mere,
og nu var det jo også en moderne udgave at snakken var faldet på.

> En bil med automatgear er da stadig en bil.

Nu har biler aldrig haft min interesse, men jeg mener nu også at folk
der holder af at få en køreroplevelse i en bil nødigt vil have automatgear.
Det er rart med automatik hvis det kun drejer sig om transport,
men skal det værer lidt sjovt er det altså rart at kunne arbejde lidt med kræfterne.

> Kørestillingen er egenlig ikke ret forskellig fra leonardoen til
> tenereen.

Nu er en Tenere vel heller ikke den mest oplagte mc at sammenligne med, den er
jo ikke rigtigt bygget til gadekørsel, men mere til mudderrace ;)

> På mange måder køres scooteren vel lidt
> som en <250ccm cruiser - adstadigt derudaf ...

Ikke enig, det gælder måske for din Leonardo, men en SR125'er kan faktisk kørers
forbavsende hårdt i svingende. Jeg blev da selv utroligt posetivt overrasker over dens
gode køreregenskaber. Men igen, den kører rigtigt god men ikke som mc'er som jeg kender dem.

/Jens



anders majland (28-12-2003)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 28-12-03 21:42

> Det er rart med automatik hvis det kun drejer sig om transport,
> men skal det værer lidt sjovt er det altså rart at kunne arbejde lidt
> med kræfterne.

Triptronic Hvornår mon det kommer på en mc ? Så kan man lade den om
at skifte selv ved "transport"

> Nu er en Tenere vel heller ikke den mest oplagte mc at sammenligne
> med, den er jo ikke rigtigt bygget til gadekørsel, men mere til
mudderrace ;)

Det er for mig den mest nærliggende sammenligning da det er den der
holder i garagen sammen med 2 leonardoer (der ikke så meget holder som
ligger i papkasser Mhs til mudder - kender du den ? Den er med 200kg
nok ikke lige det oplagte valg til mudderace, men vel mere til rejsen på
det underlag der nu måtte være. Jeg vil nu nok stadig kalde den gademc
eller rejsemc hvor "gade" kan tolkes lidt bredt

>> På mange måder køres scooteren vel lidt
>> som en <250ccm cruiser - adstadigt derudaf ...
>
> Ikke enig, det gælder måske for din Leonardo, men en SR125'er kan
> faktisk kørers forbavsende hårdt i svingende.

Det jeg mener at den ikke har så mange krafter (som standard - har haft
fornøjelsen af en kitted sr125 med omkring det dobbelte) og leonardoen
(som ellers er rost for sin stivhed i stellet) begynder at give
assiciationer til et badedyr når den presses - Vejen skal også være
meget snoget for ikke at kunne tages med fuld gas. Jeg har aldrig
presset en sr125'er (da det har været lånte) men jeg tvivler på at den
er meget bedre.


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Pwh (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 29-12-03 09:52

anders majland wrote:
>> Det er rart med automatik hvis det kun drejer sig om transport,
>> men skal det værer lidt sjovt er det altså rart at kunne arbejde lidt
>> med kræfterne.
>
> Triptronic Hvornår mon det kommer på en mc ? Så kan man lade den
> om at skifte selv ved "transport"

LOL
Ja, det ville sgu værer genialt. Der ville nok bare ikke værer det vide salg i dem.
Men havde Guzzi ikke for år tilbage en model med noget automatgears-halløj


>> Nu er en Tenere vel heller ikke den mest oplagte mc at sammenligne
>> med, den er jo ikke rigtigt bygget til gadekørsel, men mere til
>> mudderrace ;)
>
> Det er for mig den mest nærliggende sammenligning da det er den der
> holder i garagen sammen med 2 leonardoer (der ikke så meget holder som
> ligger i papkasser

Det var heller ikke for at kritiserer en Tenere, det er bare ikke lige den jeg
tænker på når talen falder på en 'gademaskine' ;)

> Mhs til mudder - kender du den ? Den er med
> 200kg nok ikke lige det oplagte valg til mudderace, men vel mere til
> rejsen på det underlag der nu måtte være. Jeg vil nu nok stadig kalde
> den gademc eller rejsemc hvor "gade" kan tolkes lidt bredt

Jo, jeg kender den da godt af udseende, jeg har aldrig godt nok prøvet en
selvom at det var tæt på at jeg købte en i mine unge dage.
Hvis din vejer 200kg må det da værer den største model, en 600 vejer 165kg ifølge MC-Revy.

>>> På mange måder køres scooteren vel lidt
>>> som en <250ccm cruiser - adstadigt derudaf ...
>>
>> Ikke enig, det gælder måske for din Leonardo, men en SR125'er kan
>> faktisk kørers forbavsende hårdt i svingende.
>
> Det jeg mener at den ikke har så mange krafter (som standard - har
> haft fornøjelsen af en kitted sr125 med omkring det dobbelte) og
> leonardoen (som ellers er rost for sin stivhed i stellet) begynder at
> give assiciationer til et badedyr når den presses - Vejen skal også
> være meget snoget for ikke at kunne tages med fuld gas. Jeg har aldrig
> presset en sr125'er (da det har været lånte) men jeg tvivler på at den
> er meget bedre.

Nu skal det jo heller ikke forståes som at jeg har ligget og kørt race på min SR125
men jeg blev overrasket over hvor langt den egentligt kunne lægges ned i sving og
hvor gode bremserne var. Men jeg havde heller ikke forventet mig ret meget da jeg købte den ;)
Jeg købte den som sagt kun til transport fra A til B, at den så samtidigt viste sig at styrer helt
godt var da kun en posetiv overraskelse. Til transport i byen er det det bedste køretøj jeg nogensinde har haft.

/Jens



anders majland (29-12-2003)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 29-12-03 10:55

> selvom at det var tæt på at jeg købte en i mine unge dage.
> Hvis din vejer 200kg må det da værer den største model, en 600 vejer
> 165kg ifølge MC-Revy.

Ja 165kg tør - Så skal der lige 23liter i tankern, et par liter olie og
lidt i forgaflerne bremsevæske osv... Så nærmer de 200kg sig hastigt og
med centerstøttefod, topboks og sidetasker er de nok passeret

> Jeg købte den som sagt kun til transport fra A til B, at den så
> samtidigt viste sig at styrer helt
> godt var da kun en posetiv overraskelse. Til transport i byen er det
> det bedste køretøj jeg nogensinde har haft.

Det er lige præcis det en lille scooter gør godt - "bykamp" og jeg har
også været særdeles godt tilfreds med leonardoen (på nær
vedligeholdelsesudgiften). Hvis man kunne pakke en 30hk ned i sådan en
villle det være helt ideelt men skal den også lie strammes lidt mere op
Aprilia har også vist en prototype på en "stor" 2takts leonardo med
indsprøjtning. Jeg tror bare den fysisk bliver for stor ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Hekto (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-12-03 11:48

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in
news:3fefeb22$0$27361$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Nu skal det jo heller ikke forst†es som at jeg har ligget og k›rt race
> p† min SR125 men jeg blev overrasket over hvor langt den egentligt
> kunne l‘gges ned i sving og hvor gode bremserne var. Men jeg havde
> heller ikke forventet mig ret meget da jeg k›bte den ;) Jeg k›bte den
> som sagt kun til transport fra A til B, at den s† samtidigt viste sig
> at styrer helt godt var da kun en posetiv overraskelse. Til transport
> i byen er det det bedste k›ret›j jeg nogensinde har haft.

Jeg havde en Peugeot 100cc, og havde samme klare opfattelse af, at det er
det optimale bytransportmiddel!
Elastiktrækket giver maksimal accelleration, og man kommer hurtigt foran i
byen.
Det er endnu ikke lykkedes mig at slå min egen rekord. 20 minutter fra
Ballerup til Fisketorvet, og det var tværs igennem byen!!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 29-12-03 12:50

Hekto wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in
> news:3fefeb22$0$27361$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
>> Til transport
>> i byen er det det bedste k>ret>j jeg nogensinde har haft.
>
> Elastiktrækket giver maksimal accelleration, og man kommer hurtigt
> foran i byen.

Problemet er bare at det tit kan virke som en 'rød klud' på madkasserne,
de forveklser nok en med en tunet øvert og tror at man ligger og kører træk mod dem ;)
Jeg har engang været tæt på at få et par på gummerne af en bilist der blev sur over at
jeg kunne accelererer fra ham da han prøvede at overhale mig indenom på Rødovrevej,
han kom farende ud af sin bil da vi holdt for rødt, men slappede så helt af da han opdagede
at det var en 125ccm, hvorfor at det var mere acceptabelt at han fik baghjul af en 125ccm
end af en 50ccm forklarede han mig så ikke nærmere

> Det er endnu ikke lykkedes mig at slå min egen rekord. 20 minutter fra
> Ballerup til Fisketorvet, og det var tværs igennem byen!!!

Det tager mig faktisk også længere tid at kører på KR-1'en de 5-6km på arbejde, end det
gør på Prilleren. Kwakken varmer man jo lige op først og sådan. Prilleren får jo bundgas efter 1 km ;)
Næ, en kabinescooter med en 125-250ccm motor som i gamle dage ville værer en god ting om vinteren.
Men de ville nok ikke værer til at betale med afgifter her i landet, den der 3-hjulede Funtech på 50ccm
koster jo ca 40kilo med det forskellige udstyr, og at skulle ligge og kører 50km/t ude i trafikken tør jeg sgu ikke

/Jens



Hekto (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-12-03 13:16

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in
news:3ff014e6$0$27461$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Problemet er bare at det tit kan virke som en 'r›d klud' p†
> madkasserne, de forveklser nok en med en tunet ›vert og tror at man
> ligger og k›rer tr‘k mod dem ;) Jeg har engang v‘ret t‘t p† at f† et
> par p† gummerne af en bilist der blev sur over at jeg kunne
> accelererer fra ham da han pr›vede at overhale mig indenom p†
> R›dovrevej, han kom farende ud af sin bil da vi holdt for r›dt, men
> slappede s† helt af da han opdagede at det var en 125ccm, hvorfor at
> det var mere acceptabelt at han fik baghjul af en 125ccm end af en
> 50ccm forklarede han mig s† ikke n‘rmere

Ha! Madkasserne? ... nææææh, skam også på nogen af vore kære 2-hjulede
kolleger!

En dag på Frederiksundsvej smuttede jeg med over et kryds da det begyndte
at blive lysserødt. Smut, sagde det, og så knallede jeg bremserne i, da
der var myldretids-kø på den anden side af krydset.
SMÅKAGE (har jeg lært det hedder!) lød det så bagfra, da en idiot på en
Fazer bankede ind i mig bagfra, og gled smukt hen over asfalten med
blokkeret forhjul, mens han høvlede plastikspåner til 100Kr./stk. af sin
nye Fazer!

'Jeg troede ikke du bremsede ...' sagde klovnen! Hvad havde han
forestillet sig? Han troede i sin enfoldighed, at han bare kunne give
gas, og smutte med over! Sidst jeg så ham i bakspejlet inden krydset, lå
han mindst 50 m bagude. Han havde bare ikke forudset at 200kg med
gearskift og bremser, ikke kunne betjenes med samme hastighed som et
løbehjul med elastiktræk!


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Jes Vestervang (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-12-03 15:45

Hekto wrote:
> .......da en idiot på en
> Fazer bankede ind i mig bagfra....................
> 'Jeg troede ikke du bremsede ...' sagde klovnen! Hvad havde han
> forestillet sig? Han troede i sin enfoldighed, at han bare kunne give
> gas, og smutte med over! Sidst jeg så ham i bakspejlet inden krydset, lå
> han mindst 50 m bagude. Han havde bare ikke forudset at 200kg med
> gearskift og bremser, ikke kunne betjenes med samme hastighed som et
> løbehjul med elastiktræk!

Hovhov! Nu skal du ikke give den fine Fazer skylden for uheldet! ...og
jo, den _kan_ betjenes _meget_ hastigt!
--
mvh Jes Vestervang

Hekto (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-12-03 15:58

Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> wrote in
news:79r5c1-3m5.ln1@svedig-gnu.fake:

> Hovhov! Nu skal du ikke give den fine Fazer skylden for uheldet!
> ...og jo, den _kan_ betjenes _meget_ hastigt!

He ... he! Jeg regnede med at du ville vågne op til dåd! ;0)
Ikke desto mindre var det en Fazer, rød og det hele! Det kan godt være at
det var piloten den var gal emd!

Han sagde ihvertfald at det var hans andet uheld, og at han nu ville stige
så meget i forsikring, at han ikke havde råd til MC. Jeg kunne kun bifalde
at han blev fjernet fra offentlig vej!!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Jacob Larsen (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 29-12-03 16:26

> He ... he! Jeg regnede med at du ville vågne op til dåd! ;0)
> Ikke desto mindre var det en Fazer, rød og det hele! Det kan godt
> være at det var piloten den var gal emd!
>
> Han sagde ihvertfald at det var hans andet uheld, og at han nu ville
> stige så meget i forsikring, at han ikke havde råd til MC. Jeg kunne
> kun bifalde at han blev fjernet fra offentlig vej!!!

Har du et tlf-nr? Jeg vil da gerne have en billig fazer
--
mvh. Jacob Larsen - GS500



Hekto (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-12-03 00:15

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.auc.dk> wrote in news:bspgst$ss4
$1@sunsite.dk:

> Har du et tlf-nr? Jeg vil da gerne have en billig fazer

Toooo late! Det er et par år siden!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Jes Vestervang (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 29-12-03 16:49

Hekto wrote:

> Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> wrote:
>
>> Hovhov! Nu skal du ikke give den fine Fazer skylden for uheldet!
>> ...og jo, den _kan_ betjenes _meget_ hastigt!
>
> He ... he! Jeg regnede med at du ville vågne op til dåd! ;0)

Tænkte det nok!

> Ikke desto mindre var det en Fazer, rød og det hele! Det kan godt være at
> det var piloten den var gal emd!

Absolut! Fazeren styrer meget hurtigt og bremser _meget_ godt, så det _kan_
ikke være dens skyld

> Han sagde ihvertfald at det var hans andet uheld, og at han nu ville stige
> så meget i forsikring, at han ikke havde råd til MC.

Ja, han er nok ikke typen, der kan nøjes med ansvarsforsikring

> Jeg kunne kun bifalde at han blev fjernet fra offentlig vej!!!

Forståeligt!
--
mvh Jes Vestervang

Hekto (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-12-03 00:14

Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> wrote in
news:nvu5c1-m16.ln1@svedig-gnu.fake:

> T‘nkte det nok!

Mnjaaaah!!!
>
>
> Absolut! Fazeren styrer meget hurtigt og bremser _meget_ godt, så det
> _kan_ ikke være dens skyld
Nej du har nok ret, også i at han havde kasko på! Banken ... du ved! ;0)



--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Jes Vestervang (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-12-03 01:19

Hekto wrote:

> Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> wrote:

>> Absolut! Fazeren styrer meget hurtigt og bremser _meget_ godt, så det
>> _kan_ ikke være dens skyld
>
> Nej du har nok ret, også i at han havde kasko på! Banken ... du ved! ;0)

*tsk-tsk* - Folk der låner penge til at købe mc... underlige mennesker
--
mvh Jes Vestervang

Pwh (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 29-12-03 19:10

Hekto wrote:
> Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> wrote in
> news:79r5c1-3m5.ln1@svedig-gnu.fake:
>
>> Hovhov! Nu skal du ikke give den fine Fazer skylden for uheldet!
>> ...og jo, den _kan_ betjenes _meget_ hastigt!
>
> He ... he! Jeg regnede med at du ville vågne op til dåd! ;0)

Ja ja, typisk dig Hekto. Først kører du hele tråde totalt OffTopic,
og derefter skal du absolut provokerer samtlige Fazerejere
Men hjælpe stakkels zorro med et oliespørgsmål gider du vel ikke
nu hvor du kører 100% på 4-taggere
Jeg hold mig da pænt til kun at svine madkasser til, det må vel værer
mere politisk korrekt her i gruppen.

/Jens



Hekto (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-12-03 00:11

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in news:3ff06dda$0$27455
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> a ja, typisk dig Hekto. F›rst k›rer du hele tr†de totalt OffTopic,
> og derefter skal du absolut provokerer samtlige Fazerejere
> Men hj‘lpe stakkels zorro med et oliesp›rgsm†l gider du vel ikke
> nu hvor du k›rer 100% p† 4-taggere
> Jeg hold mig da p‘nt til kun at svine madkasser til, det m† vel v‘rer
> mere politisk korrekt her i gruppen.

Nåååh, ja! Det var det vi kom fra!
Jo, jeg ville da gerne have en lille hurtig 2T-er! En RS125 måske?

Olien skal have den rigtige forbrændingstemperatur. Ellers soder den og
afsætter noget fedtet stads i motor og udstødning.
Det letteste er at prøve sig frem. Hvis den er OK, sidder der bare noget
tør brun/sort belægning på enden af udstødningsrøret.
Castrol TTS er OK; men den fedter næsten ligegyldigt hvad. Til gengæld
skulle den smøre helt fantastisk.

Hvis man søger tilbage på Google, kan man finde en tråd om plybutene, og
en undersøgelse Yamaha har lavet.
Polybutene gør olien 'røgsvag'; men desværre går det ud over smørreevnen.
Det er værd at bemærke at polybutene ikke har noget at gøre med om olien
er 'syntetisk'.
Jeg ville selv udsøge mig en olie syntetisk eller delsyntetisk, med et
meget lille indhold af polybutene. Desværre ved jeg ikke hvilken det
skulle være; men man må vel kunne få det oplyst some where?


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Pwh (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 30-12-03 13:05

Hekto wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in news:3ff06dda$0$27455
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
>> a ja, typisk dig Hekto. F>rst k>rer du hele tr?de totalt OffTopic,
>> og derefter skal du absolut provokerer samtlige Fazerejere
>> Men hj'lpe stakkels zorro med et oliesp>rgsm?l gider du vel ikke
>> nu hvor du k>rer 100% p? 4-taggere
>> Jeg hold mig da p'nt til kun at svine madkasser til, det m? vel v'rer
>> mere politisk korrekt her i gruppen.
>

Hekto for fanden, nu er der kuk i dit tegnsæt igen

/Jens



Hekto (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-12-03 13:25

Pwh wrote in news:3ff169d5$0$27375$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hekto wrote:
>> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in
>> news:3ff06dda$0$27455 $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>>
>>> a ja, typisk dig Hekto. F>rst k>rer du hele tr?de totalt
>>> OffTopic, og derefter skal du absolut provokerer samtlige
>>> Fazerejere Men hj'lpe stakkels zorro med et oliesp>rgsm?l
>>> gider du vel ikke nu hvor du k>rer 100% p? 4-taggere
>>> Jeg hold mig da p'nt til kun at svine madkasser til, det m? vel
>>> v'rer mere politisk korrekt her i gruppen.
>>
>
> Hekto for fanden, nu er der kuk i dit tegnsæt igen
>
> /Jens
>
>
>

Nej der er ej! ;0)

Jo der var!

Prøver lige en anden newsreader; men der er problemer med tegnsættet,
når jeg kun laver followup på en del af teksten. Tager jeg det hele,
kommer æøå med!!??

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-12-03 19:21


"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3fefeb22$0$27361$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> anders majland wrote:
> >> Det er rart med automatik hvis det kun drejer sig om transport,
> >> men skal det værer lidt sjovt er det altså rart at kunne arbejde lidt
> >> med kræfterne.
> >
> > Triptronic Hvornår mon det kommer på en mc ? Så kan man lade den
> > om at skifte selv ved "transport"

Suzuki Burgman (o.a.?) har da ihvertfald længe haft elektrisk gearskífte (á
trykknap på styrkonsollen) - Er det ikke også benyttet til en semi-automatik
af en slags??

> Men havde Guzzi ikke for år tilbage en model med noget automatgears-halløj

Jup. En Converter, á oliekobling/million-gear, hvilket Honda også har
excelleret i på den seksventilede twin!

--
Armand.







anders majland (30-12-2003)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 30-12-03 09:53

> Suzuki Burgman (o.a.?) har da ihvertfald længe haft elektrisk
> gearskífte (á trykknap på styrkonsollen) - Er det ikke også benyttet
> til en semi-automatik af en slags??

Længe og længe det er kun 650'eren der har det. Og det er "bare" en
elektrisk styret vario og ikke et "rigtigt" gearskifte

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409243
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste