Tips til vinterkørsel
Fra : Frans Jensen

Dato : 18-12-03 22:11

tips til vinterkørsel ønskes

ikke så meget til selve kørslen, når det er glat kører man vel
nærmest som pindsvin parrer sig - forsigtigt - - - meeeget
forsigtigt

men er der nogen som kender nogle tricks til at bevare krom og
aluminium pæn på trods af vejmyndighedernes saltsvineri

--
mvh Frans
http://www.stompers.dk

Fra : Moller

Dato : 18-12-03 22:27

"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> tips til vinterkørsel ønskes
>
> ikke så meget til selve kørslen, når det er glat kører man vel
> nærmest som pindsvin parrer sig - forsigtigt - - - meeeget
> forsigtigt

? hvorfor du har vel ordentlige dæk på til det :)

> men er der nogen som kender nogle tricks til at bevare krom og
> aluminium pæn på trods af vejmyndighedernes saltsvineri

Ja, stald kværnen op, og få et billigt lig i stedet til vinterkørsel,
for lige meget hvor tit du vasker, den og sprøjter den ind i wd40 og diverse
andre mirakkelmidler, så hjælper det ikke i enden.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Hekto

Dato : 18-12-03 23:08

In article <3fe21acb$0$266$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
> Ja, stald kværnen op, og få et billigt lig i stedet til vinterkørsel,
> for lige meget hvor tit du vasker, den og sprøjter den ind i wd40 og diverse
> andre mirakkelmidler, så hjælper det ikke i enden.

.... nej; men hvad med på motorcyklen? Hjælper det dér????

.....Sooryyyyyyy! ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Erika

Dato : 18-12-03 23:25

Hekto wrote:

> In article <3fe21acb$0$266$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, Moller says...
> >
> .... nej; men hvad med på motorcyklen? Hjælper det dér????

> .....Sooryyyyyyy! ;0)

He he he... fik lige nogle grimme billeder på nethinden der...

Erika

Fra : Frans Jensen

Dato : 18-12-03 23:41

On Thu, 18 Dec 2003 22:26:58 +0100, "Moller" <news@molnit.com>
wrote:

>"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> ? hvorfor du har vel ordentlige dæk på til det :)

sæføli,

men fysikkens love bliver man nødt til at overholde

> Ja, stald kværnen op, og få et billigt lig i stedet til vinterkørsel,

nix, har lige solgt bilen

fordi

jeg vil køre hele året

--
mvh Frans
http://www.stompers.dk

http://www.retsliberal.dk/pdf/jordrenten.pdf

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-12-03 10:28

Et gammelt lig kan også være en MC

--
Mvh.
Henrik (som selv har kørt MC i 2 vintre...)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Frans Jensen

Dato : 19-12-03 13:07

On Fri, 19 Dec 2003 10:28:05 +0100, "Henrik Nielsen -
RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote:

>Et gammelt lig kan også være en MC

ja, og chancen for tyveri mindskes når MC'en ligner noget katten
ikke engang gider slæbe ind

--
mvh Frans
http://www.stompers.dk

Fra : TheHobbit

Dato : 19-12-03 14:48

> ja, og chancen for tyveri mindskes når MC'en ligner noget katten
> ikke engang gider slæbe ind
Det skal du ikke sige - min gamle DT'er (DT125 LC fra '83) har lige været
stjålet. Jeg fik den dog tilbage noget tid efter - men den skulle da svejses
lidt og ha' forskellige nye dele for at kunne bruges igen.

/Stephan, DT, GS, CBR

Fra : Moller

Dato : 19-12-03 11:57

> nix, har lige solgt bilen

Nu hendtyde jeg til et MC vrag, eller en Offroader eller noget... som du
ikke græder snot over hvis du vælter (OG DET GØR DU) når vil køre hele året.

Du kan finde man sjove ting i prislejde 5-15k som nærmest er køb smid
væk ting, og en ansvar vil ligge på 1k om året eller deromkring.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : TheHobbit

Dato : 19-12-03 12:06

Moller wrote:
> Nu hendtyde jeg til et MC vrag, eller en Offroader eller noget...
> som du ikke græder snot over hvis du vælter (OG DET GØR DU) når vil
> køre hele året.
Hvor mange gang er du røget rundt í vinter kørsel?
(Personligt 1 gang indtil vidre. Men det var 100% min egen fejl - jeg
prøvede at følge en garvet offroad gut igennem sølet på én af hans
"hjemmebane"-strækninger.)

> Du kan finde man sjove ting i prislejde 5-15k som nærmest er køb
> smid væk ting, og en ansvar vil ligge på 1k om året eller deromkring.
Hvor længe har du haft din MZ'er??
Er det en du regner med at smide ud til foråret??

Stephan - DT, GS, CBR

Fra : Moller

Dato : 19-12-03 13:20

"TheHobbit" <seAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Personligt 1 gang indtil vidre. Men det var 100% min egen fejl - jeg
> prøvede at følge en garvet offroad gut igennem sølet på én af hans

Puha, maaaaaange gange først dag jeg kørte på Islag ... min første sne
storm.. osv osv.. det kommer når man mindst venter det, og virkelig tror nu
har man styr på det. Min statistik er ca. 1 gang pr. vinter :) ikke
alvorlige, men den kommer ned og ligge, og så er det ik lidt salt angreb på
chromen man skal være bange for.

> Hvor længe har du haft din MZ'er??

5-6 år snart :) og den holder endnu, og har kunne tage de knubs den har
fået gennem tiden... og 7-9-13 er det ikke lykkedes nogen at stjæle den
endnu, kun adskillige gange hærværk.

> Er det en du regner med at smide ud til foråret??

Helt klart, en MZ ligger i en værdi at hvis man vælter og den total
skades, eller blir stjålet så trækker man lidt på skulderne og tænker nå ja,
vi køber bare en til.

Og der er ingen grund til at frygte for chromen for det ændre ikke dens
udsende om den er lidt rusten eller ej, kun at den bekræfter de fleste
fordomme om en MZ er en rustbunke der ufattelligt nok kan køre :) og den kan
de sgi :) hæhæ

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Christian Knudsen

Dato : 19-12-03 17:22

"Moller" <news@molnit.com> skrev

> Helt klart, en MZ ligger i en værdi at hvis man vælter og den total
> skades, eller blir stjålet så trækker man lidt på skulderne og tænker nå
ja,
> vi køber bare en til.

Arh.... der er det så noget andet med din. Man skal lede længe efter en der
er blevet modificeret på sådan en måde, stadig kører (til tider), og når den
er fyldt med mudder og snask, ser den sgu ret sej ud. Det må jeg gi' dig !!

> en MZ er en rustbunke der ufattelligt nok kan køre :)

hmmm - ja....

gimme gimme gimme..... (øhh.... nej)

hehe

mvmch
christian

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-12-03 09:04

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> Og der er ingen grund til at frygte for chromen for det ændre
> ikke dens udsende om den er lidt rusten eller ej,

Har du chrom på din MZ?

Luksus...!

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : karsten jørgensen

Dato : 19-12-03 14:10

[...]

> for lige meget hvor tit du vasker, den og sprøjter den ind i wd40 og
diverse
> andre mirakkelmidler, så hjælper det ikke i enden.

er der ikke nogle der bare hjælper lidt?

Karsten
(også vinterkører)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-12-03 14:28

"er der ikke nogle der bare hjælper lidt"

Tjooh. Men det er noget værre svineri

Jeg smurte min gamle DT'er ind i gammel olie, fortyndet med lille sjat
terpentin. De steder jeg ikke kunne komme til, sprayede jeg med WD40.....

Men salten får alligevel fat mange steder...

--
Mvh.
Henrik

Fra : Georg Lorentzen

Dato : 19-12-03 01:51

Skylle, skylle, skylle og atter skylle - oceaner af vand. Tør efter og så
tynd olie over det hele. På denne måde kan du begrænse skaderne betydeligt.
Jeg har med held brugt en blanding af 75% petroleum og 25% rå linolie til
alle metalflader, bolte etc... Men først vand og klud. Det skal gøres efter
hver eneste "våde" tur.
--
mvh. Georg

Fra : Christian Knudsen

Dato : 19-12-03 17:26

"Georg Lorentzen" <spam@lorentzen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har med held brugt en blanding af 75% petroleum og 25% rå linolie til
> alle metalflader, bolte etc... Men først vand og klud. Det skal gøres

Hehe - Linolie.... Jeg kan lige se Flemming Leth foran mig:
"Ja, og så har vi fået et brev fra motorcykelisten der sprøger, hvad han kan
gøre ved sin mc, for at den ikke bliver angrebet af vejsalten"
"Ja, og svaret er Leth: Linolie, linolie og atter linolie...."

hehe - kunne ikke dy mig...

Gud ved om det er det Honda ejerne også kommer i deres Butt-Oiler ..... ???

mvmch
christian,
der tænker lidt over den med Butt-Oileren, men egentlig ikke helst vil vide
det...

Fra : freak

Dato : 19-12-03 18:35

"Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
en meddelelse news:3fe32635$0$69939$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]

> hehe - kunne ikke dy mig...
>
> Gud ved om det er det Honda ejerne også kommer i deres Butt-Oiler .....
???

> mvmch
> christian,
> der tænker lidt over den med Butt-Oileren, men egentlig ikke helst vil
vide
> det...

Jeg kan ikke se det store problem, salter de ikke kun på vejene

Freak

Fra : Wheeler

Dato : 19-12-03 17:25

"Georg Lorentzen" <spam@lorentzen.dk> wrote
Jeg har med held brugt en blanding af 75% petroleum og 25% rå linolie til
alle metalflader, bolte etc...

[KLIP]

Det lyder lidt som den kur man giver træ som skal holde til vind og vejr
(udendørsmøbler, geværskæfter)...

Petrolium affedter, men kombineret med rå linolie kunne man da forsøge på
off-roaderen. For jeg går ud fra, at blandingen er forsøgt for at spare
dyrere (men nok også bedre) produkter?

En gang "ligth" textyl er nu heller ikke at foragte, på noget billigt
skarmelt, som bare ikke må ruste helt igennem
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26