Find Politiet :)
Fra : Enoki.com

Dato : 18-12-03 17:53

Jeg har utallige gange blevet overrumblet af irreterende "under cover"
og alm. politi folk. Man ved aldrig hvor de gemmer sig, med mindre man
har en politi scanner, men øv hvor er de dyre og besværlige.

Men jeg fandt sku noget SMART! ;) Få gratis beskeder om hvor politiet
er henne, det koster ikke en krone, det fungerer ved at man sender
beskeder til en "server" af en slags og så sender den, dem ud til alle
som er tilmeldt denne service (også GRATIS :) .

Så når man bliver stoppet, så sender man en besked til et nr, hvor der
står hvor man blev stoppet og hvad tid og så modtager alle tilmeldte
denne besked kort tid efter.

Eller hvis man støder på en foto vogn, så sender man en enkelt sms og
så ved alle det.. cult cult

Jeg fandt det da jeg søgte efter noget SMS service, som ville kunne
hjælpe mig med dette. Havde engang hørt noget omkring at man kunne få
beskeder sendt til en, om hvor politiet var henne. Men det var vist
ret dyrt pr modtaget besked,5-10 kr eller noget lign. Jeg kunne ikke
finde det nogen steder.

Men så fandt jeg det her gratis ting.. Man skal sende en besked til
nummeret 61514102 hvor der står "join politikbh" og så er man
tilmeldt, det er en service som Enoki.com tilbyder. Ret cult. Desto
flere brugere, desto mere effektivt er det. Jeg er allerede tilmeldt,
så har jeg en chance for at undgå dem næste gang :)

Man kan enda oprette sine egne "informations grupper" på hjemmesiden,
så man kan informere om alverdens ting til dem der er interesseret.
Har selv oprette en til en privat omganskreds. "hey vi mødes alle på
In" og de betaler Fx (man kan vælge hvem der skal betale for beskeden)
kun for den ene besked de modtager. Det er da det mest giniale jeg
længe har mødt.

Hvad syntes i?

Mvh Mads

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-12-03 18:05

> Jeg har utallige gange blevet overrumblet af irreterende "under cover"
> og alm. politi folk. Man ved aldrig hvor de gemmer sig, med mindre man
> har en politi scanner, men øv hvor er de dyre og besværlige.

Hvad med at køre ordentligt i stedet for? I de 5½ år jeg har kørt, er jeg
endnu ikke blevet stoppet, så jeg kan ikke se problemet.

> Så når man bliver stoppet, så sender man en besked til et nr, hvor der
> står hvor man blev stoppet og hvad tid og så modtager alle tilmeldte
> denne besked kort tid efter.

Så er det bare uheldigt at politibiler/mc'er rent faktisk har hjul og kan
flytte sig, så den information kan vise sig ubrugelig 5 min. efter.

> Eller hvis man støder på en foto vogn, så sender man en enkelt sms og
> så ved alle det.. cult cult

Jeg kan af gode grunde ikke læse SMS'er, mens jeg kører MC, og en fotovogn
holder ikke ret mange timer et sted, før den kører igen. Jeg tror derfor
ikke sådan nogle beskeder kan bruges til noget, ihvertfald ikke for mit
vedkommende.

> [...]
> nummeret 61514102 hvor der står "join politikbh" og så er man
> tilmeldt, det er en service som Enoki.com tilbyder. Ret cult.

Jeg synes din besked virker ret kommerciel idet du underskriver som
Enoki.com. Sådan nogle mails har ikke noget at gøre herinde.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Dak

Dato : 18-12-03 18:45

> Hvad syntes i?

Synes det lugter lidt af reklame!!! man skriver ikke sådan en lang
salgssmøre om sådan en side, efter min mening, på en nyhedsgruppe som denne.

Desuden hvad skal vi bruge det til? vi kører jo på landeveje ik? og kan
da godt holde hånden på bremsen de 15 min. det tager at køre ud på landet...

Dak
Suzuki GS500Ev

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-12-03 19:08

"Enoki.com" <mads@lakso.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> flere brugere, desto mere effektivt er det. Jeg er allerede tilmeldt,
> så har jeg en chance for at undgå dem næste gang :)

Det hedder "Hvad synes i?".

Hvad jeg synes?
Jeg synes det ligner spild af tid. Måske noget for drengerøve der kan narre
sig selv til at tro at det er "sejt" eller sådan noget.
Men det kunne også ligne spam - og hvis det er tilfældet, så bedes du fjerne
indlægget.

Rittig

Fra : Adam Christensen

Dato : 18-12-03 19:45

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> "Enoki.com" <mads@lakso.dk> skrev i en meddelelse

[snip - SMS service om hvor politiet befinder sig]

> Det hedder "Hvad synes i?".

Faktisk hedder det jo "Hvad synes I?", når det skal skrives

--
Adam

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-12-03 19:29

> Hvad syntes i?

Bare glem det. Der er ingen herinde, der kører for stærkt alligevel.

Du kunne desuden nok have skrevet dit spam lidt mindre åbenlyst
--
mvh. Jacob Larsen - der også har et par sider, der skal spammes. Nogen der
gider hjælpe?

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-12-03 19:34

"Enoki.com" <mads@lakso.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad syntes i?

Jeg synes, at du også har postet i dk.fritid.bil, og at det er en dårligt
camoufleret reklame.

/Caspersen

Fra : m0rt3n

Dato : 18-12-03 20:20

> Hvad syntes i?
>
> Mvh Mads

Jeg synes at du er off-topic. Du er i dk.fritid.motorcykel! Hvis der er
nogle i denne NG, som er ude og trille en lille tur og hører hornene eller
ser de blå blink, er de sgu væk. Det er de 4-hjulede i deres
skildpaddeskjold, der holder ind til siden, for at høre hvad politiet vil...
-m0rt3n zrx1100

Fra : ismanden

Dato : 19-12-03 14:15

Det er også skide nemt at læse sin sms men 80 - 120 i timen og med lædertøj
handsker og hjelm.!!!!!!!

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 19-12-03 14:32

"ismanden" <ezio@stofanet.dk> wrote in message

> Det er også skide nemt at læse sin sms men 80 - 120 i timen og med
lædertøj
> handsker og hjelm.!!!!!!!

Ja... og man samtidig skal holde øje med bytrafikken....

Thore

Fra : Babba-Papa

Dato : 19-12-03 17:14

Der var engang en bruger ved navn "ismanden" <ezio@stofanet.dk>
der skrev:

>Det er også skide nemt at læse sin sms men 80 - 120 i timen og med lædertøj
>handsker og hjelm.!!!!!!!

Det må være med "Head Up Display" i visiret....*G*
- -
Babba-Papa

Ja til "sjove" børn - Ja til Atomkraft !
Døden væk fra vejene ? - Kør på fortorvet !

Fra : Anders Christensen

Dato : 19-12-03 15:17

> [...]
> og alm. politi folk. Man ved aldrig hvor de gemmer sig, med mindre man
> har en politi scanner, men øv hvor er de dyre og besværlige.

<bla bla spam>

Klage afsendt til udbyder.

Fra : Keld

Dato : 19-12-03 16:44

"mærkeligt" at vedkommende ikke prøver at forsvarre sig ikke !!!!!
hvad angår fotovogne samt reklame bilerne/mc'erne, så bare hold øje med dine
omgivelser, dem uden reklamer er lidt sværerer at få øje på, men de har som
regel 3 antenner - bilerne altså.

--
Keld R1 kører altid pænt

Fra : cykellapper

Dato : 25-12-03 03:07

"Keld" <ihjelkeld@xget2net.dk> wrote in message

> [...]
dine
> omgivelser, dem uden reklamer er lidt sværerer at få øje på, men de har

Jeg plejer at kigge efter de to bakspejle midt i forruden

-dead give-away!!

Preben
(Cykellapper)

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 26-12-03 01:08

"cykellapper" <pfssssssssssssssssssssssss@HvAdTrOrDUcykellapper.dk> wrote in
message news:3fea46ac$0$95068$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg plejer at kigge efter de to bakspejle midt i forruden
>
> -dead give-away!!

Nope....

Politiet i KBH har en sort Peugeot 607.

Jeg har en kammerat som er strisser, han har advaret mod den peugeot (Han
kører selv MC), netop fordi man overhovedet IKKE kan se at det er politibil,
alt er indbygget. Det eneste "give away" der er en knap til tænde sirenen
med og den sidder nede i bunden ved siden af passagersædet , så man skal
ind og sidde i bilen som at kunne se det....

Thore

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 26-12-03 17:55

"SmaRTrxxv" <thore_entotre@firefemseksget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
skal
> ind og sidde i bilen som at kunne se det....

- Jamen så er det jo ikke så svært - man skal jo nok komme ind og sidde i
den før eller siden....

Her i Kbh så jeg i gamle dage jævnligt en ældre
Ford-hvad-f.....-er-det-nu-den-hedder....nå, Mondeons storebror. Pæn,
diskret bil - indtil du så nærmere på højtalerne i bagruden. De havde nemlig
en bagvæg med en usædvanlig lighed med mørkeblåt glas - lissom i
udrykningslygte !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh
Jesper
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Jack Jensen

Dato : 26-12-03 22:06

> [...]

skal
> ind og sidde i bilen som at kunne se det....

Har de virkelígt ikke andet at give sig til???
- Vor herre bevares!
- Gid de kunne opklare nogle flere forbrydelser i stedet for.
- Det vil jeg godt give mine skattekroner til - men ikke til det narreværk!

Mvh
Jack Jensen
VFR750FK

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-12-03 16:29

Jack Jensen wrote:

> [...]
> - Gid de kunne opklare nogle flere forbrydelser i stedet for.
> - Det vil jeg godt give mine skattekroner til - men ikke til det

Glæd dig hellere over at de fokuserer på meget andet end hastigheden, og
dermed fanger nogle af de tosser der kører over for rødt, ikke holder
afstand, ikke overholder vigepligt, ikke ser sig for ved vognbaneskift, gør
tåbelige ting ved sammenfletninger, stikker af fra uheld og generelt kører
som idioter.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 27-12-03 17:50

"SmaRTrxxv" <thore_entotre@firefemseksget2net.dk> wrote:

>Jeg har en kammerat som er strisser, han har advaret mod den peugeot (Han
>kører selv MC), netop fordi man overhovedet IKKE kan se at det er politibil,
>alt er indbygget.

Grænsepolitiet i Padborg har også nogen stykker, som er _meget_
anonyme. Radioen er så vidt jeg husker bygget ind i handskerummet, og
alle specielle kontakter er placeret diskret.
Og det blå rotorblink kan ligge bag et sæde indtil det monteres på
taget med magneter.

Jeg har dog ladet mig fortælle, at politiet biler ikke kører med
reklame-rammer om nummerpladerne - dem bilforhandlerens navn plejer at
stå på.
Men det er jo ikke nemt at se på afstand, og politiet er jo heller
ikke de eneste uden reklame under nummerpladen.

--
Kåre

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-12-03 23:43