SV650 døde instrumenter part II
Fra : HardKaare

Dato : 15-12-03 19:35

OK. Nu har jeg så skilt alle stik ad, sprayet kontaktrens os fundet (op til
flere!??) stelforbindelser, men resultatet er stadig det samme. Tre døde
instrumenter på min SV'er.

Nu har jeg taget konsekvensen og pillet instrumenterne af i håbet om at jeg
kan prøve at montere dem på en fungerede SV'er (det er ret nemt. Bare et
'klik' kabel i) . Det ville gøre min fejlsøgning lidt nemmere.

Mit håb er derfor at der står en SV'er med en flink ejer i Århus området som
kunne tænke sig at hjælpe mig med at tjekke min instrumentboks

::Kaare
SV650 med lys und alles, men ingen trip+speedo+omdrejningstæller

Fra : henrik

Dato : 15-12-03 22:27

HardKaare wrote:

> [...]

> ::Kaare
> SV650 med lys und alles, men ingen trip+speedo+omdrejningstæller

Du må ikke bruge kontaktrens,

Fra : henrik

Dato : 15-12-03 22:29

Fra : Mads Stetter

Dato : 15-12-03 22:38

henrik wrote:

> Du må ikke bruge kontaktrens

Okay, så forklar dog manden og giv ham andre tip! Tsk tsk!

MVH Mads Stetter

Fra : Hekto

Dato : 15-12-03 23:21

In article <3fde29cb$0$69995$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Mads
Stetter says...

> Okay, så forklar dog manden og giv ham andre tip! Tsk tsk!

Det hjælper et stykke tid; men tiltrækker støv og skidt, så man senere
får problemer igen. Afrensning med noget affedtende og en grov klud
el.lign.
Derefter siliconefedt.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 16-12-03 08:57

> Det hjælper et stykke tid; men tiltrækker støv og skidt, så man senere
> får problemer igen. Afrensning med noget affedtende og en grov klud
> el.lign. Derefter siliconefedt.

Det kontakrens jeg bruger er meget affedtende og fordamper fuldstændigt.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 16-12-03 12:20

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:rVyDb.912$jI3.174@news.get2net.dk...

> [...]
> Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
> Træt af spam -> nospam.dkfritidmotorcykel.dk

Jeg har da også i årenes løb brugt kontaktrens, men da det købt i
elektronikforretninger. Men da jeg i det sidste par uger har bakset meget
lamper på instrumentbrættet, især ladelampen der ikke lyste når nøglen blev
drejet, og her i Thailand ikke kunne finde en parallel til den tidligere
brugte spray måtte jeg gå over til hvad de ellers havde. Og det blev en til
rensning af næsten alt men inklusiv el, som oplyst på den. Jeg lavede først
nogle forsøg mog målinger med den hvilket den klarede, hvorefter jeg med
held brugte den på masser af elsamlinger, og derved fik løst problemet med
ladelampen. Og det var i alle tilfælde med samlinger straks efter
påsprøjtningen.

Gert

Fra : Hekto

Dato : 16-12-03 14:08

In article <rVyDb.912$jI3.174@news.get2net.dk>,
bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk says...
> Det kontakrens jeg bruger er meget affedtende og fordamper fuldstændigt.

Man kan jo så overveje hvad det gør godt med? ;0)
For det meste drejer det sig om at fjerne oxidering på
kontaktfladerne, hvis ikke lige de har gnistmærker.

Generelt bør en alm affedtning og 'mekansik' rensning, så det dårlige
kontaktlag kommer væk, anbefales.
Størst er problemet med guldbelagte kontaktflader, hvis guldet er
slidt eller brændt af.

Kontaktrens til elektronik, kan heller ikke anbefales. Heller ikke til
elektronik. ... Gert. ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'

Fra : henrik

Dato : 15-12-03 22:54

Fra : henrik

Dato : 15-12-03 22:56

Fra : Msp

Dato : 16-12-03 02:47

> Du må ikke bruge kontaktrens

Haalooo .. Det er vist feset ind nu.
Den kontaktrens jeg bruger er til elektronik og fordamper fuldstændigt, den
efterlader ikke en fedtet hinde da det kan give krybestrøm.
Hvorfor må han ikke bruge det og så give dem noget siliconefedt bagefter??

Mogens

Fra : HardKaare

Dato : 16-12-03 14:53

OK. Men nu er det for sent da jeg allerede har brugt kontaktrens Jeg har
i øvrigt fået tilbudt et brugt sæt instrumenter til 2K, hvilket jeg synes er
_noget_ pebret. Specielt hvis instrumenterne ikke fejler noget, hvilket
vender tilbage til mit oprindelige spm: Hvordan finder jeg ud af det ?

::HardKaare

Fra : Bjørn S

Dato : 16-12-03 16:14

"HardKaare" skrev
> _noget_ pebret. Specielt hvis instrumenterne ikke fejler noget, hvilket
> vender tilbage til mit oprindelige spm: Hvordan finder jeg ud af det ?

Ja, det nemmeste var jo hvis du fik låne nogle fra en anden MC, hvilket
aligevel måske fører til at du skal ha fat på et el-diagram, som nok er nr.1
..
Et mærkeværksted vil måske gi dig en kopi af el-diagrammet hvis du spørger
pænt
Når du finder strømførende og jord til instrumenterne kan det være en god
ide at bruge en prøvelampe fremfor et multimeter, da du så også får en lille
belastning på kretsen.
Har du kontrollert din tændingslås, og stik/ledninger her ?

--
/Bjørn

Fra : Hekto

Dato : 16-12-03 16:21

In article <3fdf0e1d$0$29384$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
kaare@NOSPAMhardKaare.com says...
> OK. Men nu er det for sent da jeg allerede har brugt kontaktrens Jeg har
> i øvrigt fået tilbudt et brugt sæt instrumenter til 2K,

Ebay????

Fra : Armand

Dato : 16-12-03 21:55

"HardKaare" <kaare@NOSPAMhardKaare.com> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> kunne tænke sig at hjælpe mig med at tjekke min instrumentboks

Jeg bød tidligt på at det var en sprunget signal-sikring, men dét har du
endnu ikke afkræftet.
Så for at sikre mig at du ikke har overset postingen og dermed muligheden,
og arbejdet derfor udarter sig voldsomt trods en simpel fejlkilde
(sikringen?), gentager jeg mig lige engang!

--
Armand.

Fra : HardKaare

Dato : 16-12-03 22:49

> Jeg bød tidligt på at det var en sprunget signal-sikring, men dét har du
> endnu ikke afkræftet.

Har tjekket sikringerne. I øvrigt er der også lys i instrumenterne, ligesom
blinker og diverse lamper virker upåklageligt. Men
speedometer+omdrejningstæller+ODO virker ikke ;-(

::HardKaare

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 16-12-03 23:26

HardKaare wrote:

> Har tjekket sikringerne. I øvrigt er der også lys i instrumenterne, ligesom
> blinker og diverse lamper virker upåklageligt. Men
> speedometer+omdrejningstæller+ODO virker ikke ;-(

Typisk er den slags instrumenter forsynet med en konstant spænding der ligger
lavere en de 12 volt. Styret af en lille kreds f.eks 78L09 eller lignende. Den
sidder og varmer og ryster. Så kik lige på diverse lodninger på printet.

Ib Jakobsen