/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
HUD til din hjelm
Fra : Anders Rostgaard Bys~


Dato : 12-12-03 11:06
 
 
Thorstein (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Thorstein


Dato : 12-12-03 11:14

Kræver login

/ Thorstein
"Anders Rostgaard Bystrup" <anders_bystrupFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:um4jtvcu36v15526r96o9r8drldoap0ev3@4ax.com...
> Any takers?
>
> http://www.nytimes.com/2003/12/08/technology/08display.html
>
> Mvh Anders
>



Bjørn S (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 12-12-03 14:17


"Thorstein" skrev
> Kræver login
http://www.nytimes.com/2003/12/08/technology/08display.html?ex=1072219173&ei=1&en=715a92bfddfc7527
- ser ud til at fungere.
Mmmm, en dejlig Ducati kan jeg skimte under HUD'en

--
/Bjørn




Thorstein (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Thorstein


Dato : 12-12-03 15:02

okie - ja - nu gør det, måske man skulle bruge sine spinkle sparepenge på
systemet

/ Thorstein

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse
news:McjCb.57481$jf4.3308952@news000.worldonline.dk...
>
> "Thorstein" skrev
> > Kræver login
>
http://www.nytimes.com/2003/12/08/technology/08display.html?ex=1072219173&ei=1&en=715a92bfddfc7527
> - ser ud til at fungere.
> Mmmm, en dejlig Ducati kan jeg skimte under HUD'en
>
> --
> /Bjørn
>
>
>



Hekto (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-12-03 11:21

In article <um4jtvcu36v15526r96o9r8drldoap0ev3@4ax.com>,
anders_bystrupFJERN@DETTEhotmail.com says...
> Any takers?
>
> http://www.nytimes.com/2003/12/08/technology/08display.html
>
> Mvh Anders
>
Ud over at man skal logge in, ville det være gevaldigt smart med
target tracking, collision warning og night vision!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Henrik Steen Larsen (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 12-12-03 11:51

> Ud over at man skal logge in, ville det være gevaldigt smart med
> target tracking, collision warning og night vision!

Ret beset kunne man jo godt smide alle instrumentoplysningerne op i en
HUD...



Hekto (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-12-03 12:34

In article <brc6ih$1tan$1@news.cybercity.dk>, slet.hsl.@code12.dk
says...
> Ret beset kunne man jo godt smide alle instrumentoplysningerne op i en
> HUD...
>

Øøøøøh .... hvad skulle man ellers med Head Up Display???
Det skulle jo gerne hjælpe til at man ikke sidder med snuden nede i
dashboard!? ;0)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Henrik Steen Larsen (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 12-12-03 13:25

> > Ret beset kunne man jo godt smide alle instrumentoplysningerne op i en
> > HUD...
> >
>
> Øøøøøh .... hvad skulle man ellers med Head Up Display???
> Det skulle jo gerne hjælpe til at man ikke sidder med snuden nede i
> dashboard!? ;0)

Naturligvis - bare for lige at komme væk fra dine forslag med "target
tracking, collision warning og night vision!"



Jens Arnfast (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 12-12-03 13:55

Henrik Steen Larsen wrote:
> Naturligvis - bare for lige at komme væk fra dine forslag med "target
> tracking, collision warning og night vision!"

jeg vil da gerne have monteret target tracking og et par hellfires på
min mc - morgentrafikken vil blive så meget nemmere


--
-jens
RSV1000 '99


Hekto (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-12-03 13:56

In article <brcc29$25bt$1@news.cybercity.dk>, slet.hsl.@code12.dk
says...
> Naturligvis - bare for lige at komme væk fra dine forslag med "target
> tracking, collision warning og night vision!"
>
De er da yderst relevante! ;0)

Lås Target Tracking på den forreste MC i feltet.
Slå Collision Warning til på landevejen.
Night Vision og måske IR når det er møkt eller tåge.

For ikke at tale om forskellige warnings (med blød sexet pigestemme,
så man ikke stresses) når der modtages laser- eller radar-pulse.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

SmaRTrxxv (12-12-2003)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 12-12-03 13:39


"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> wrote in message
news:brc6ih$1tan$1@news.cybercity.dk...
>
> Ret beset kunne man jo godt smide alle instrumentoplysningerne op i en
> HUD...
>
Ja, eller bare omdrejningerne......... alt andet er perifært

Thore



RacerNiels (12-12-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 12-12-03 17:26

"SmaRTrxxv" <thore_entotre@firefemseksget2net.dk> wrote in message
news:3fd9b6d3$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ja, eller bare omdrejningerne......... alt andet er perifært

Den skal da bare ha til begrænseren. Når den så knalder i potten, kan du
stikke den en ny pind


Niels
Sqzuki!



SmaRTrxxv (12-12-2003)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 12-12-03 19:40


"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk>
>
> Den skal da bare ha til begrænseren. Når den så knalder i potten, kan du
> stikke den en ny pind
>
Nå !!!!........ Har du været tysker i et tidligere?

Thore



RacerNiels (13-12-2003)
Kommentar
Fra : RacerNiels


Dato : 13-12-03 12:25

"SmaRTrxxv" <thore_entotre@firefemseksget2net.dk> wrote in message
news:3fda0b92$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nå !!!!........ Har du været tysker i et tidligere?


Øøhhh...???? Det kan da godt være - jeg forstår nemlig ikke dit danske...

/Niels



SmaRTrxxv (13-12-2003)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 13-12-03 19:48


"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
news:brese7$ef4$1@news.net.uni-c.dk...
>
> Øøhhh...???? Det kan da godt være - jeg forstår nemlig ikke dit danske...
>
OK........ tyskere på træfpladser ?!.......

De har det med at gasse deres MC'er op til begrænseren og så holde den der
indtil der kommer flammer ud af udstødningen.... hvorfor ved jeg ikke....

Thore



Jacob Bunk Nielsen (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 13-12-03 14:59

Hekto <gæt.selv@hekto.dk> writes:

> Ud over at man skal logge in, ville det være gevaldigt smart med
> target tracking, collision warning og night vision!

Jeg læste et eller andet sted at BMW forsker i at bruge ad-hoc netværk
til at lave collision warning i deres biler i fremtiden.

Det er dog ikke eneste anvendelse. Hvis en bil fx kører over en glat
plet på vejen, så den må aktivere antiudskridningssystemet kan den
sende denne information videre til andre biler i nærheden, så de er
opmærksomme på at der er glat, hvis de vælger at køre samme vej.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Armand (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-12-03 16:28


"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3smjoizsu.fsf@paven.bunk.cc...
> Hekto <gæt.selv@hekto.dk> writes:
>
> > Ud over at man skal logge in, ville det være gevaldigt smart med
> > target tracking, collision warning og night vision!
>
> Jeg læste et eller andet sted at BMW forsker i at bruge ad-hoc netværk
> til at lave collision warning i deres biler i fremtiden.

Og jeg har netop i dag læst (søndags-avisen) at bilfabrikkerne er begyndt
med "cut the crap" omkring alskens elektroniske indretninger eftersom at det
er dér at størstedelen af fejl forkommer, sammenholdt med at det er overfor
sådanne at mekanikere oftest kommer til kort!

Forøvrigt idt af et hug til de lovprisninger af elektronikken der ofte ses
her i gruppen og senest har været på bordet i forbindelse med "fly by
wire"-strengen

--
Armand.



Jacob Bunk Nielsen (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 13-12-03 16:41

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev...
>
>> Jeg læste et eller andet sted at BMW forsker i at bruge ad-hoc netværk
>> til at lave collision warning i deres biler i fremtiden.
>
> Og jeg har netop i dag læst (søndags-avisen) at bilfabrikkerne er begyndt
> med "cut the crap" omkring alskens elektroniske indretninger eftersom at det
> er dér at størstedelen af fejl forkommer, sammenholdt med at det er overfor
> sådanne at mekanikere oftest kommer til kort!

BMW har altid været temmelig langt fremme med elektronik - i hvert
fald i deres biler, så for mig lyder det nu meget sandsynligt at vi
ser sådanne systemer fra dem i fremtiden.

Men reelt er det ikke vildt meget værd hvis ikke der er flere der
kommer til at understøtte det. Det kommer nok til at køre på noget der
minder om 802.11b, som jo har relativt begrænset rækkevidde.

Ud over det, så er systemet jo også kun vejledende. Det er jo ikke
sikkert at den bil man er ved at kollidere med har sådan et system
indbygget, så man skal stadig se sig for. Hvis den har, så er der dog
mulighed for at få en advarsel.

At mekanikeren ikke kan finde ud af det må jo blot skyldes hans
(mangel på) uddannelse. Det synes jeg er et skidt argument for ikke at
installere elektronisk udstyr der i nogle tilfælde kan forbedre
sikkerheden uden at der kan opstå fare ved at det skulle være gået i
stykker.

> Forøvrigt idt af et hug til de lovprisninger af elektronikken der ofte ses
> her i gruppen og senest har været på bordet i forbindelse med "fly by
> wire"-strengen

Den skal jeg ærligt indrømme at jeg ikke fik læst enormt meget
af. Elektronik er ikke lige min ting

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Armand (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-12-03 00:17


"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
news:spamdrop+m3d6asiv4c.fsf@paven.bunk.cc...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> > Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev...
> >
> >> Jeg læste et eller andet sted at BMW forsker i at bruge ad-hoc netværk
> >> til at lave collision warning i deres biler i fremtiden.
> >
> > Og jeg har netop i dag læst (søndags-avisen) at bilfabrikkerne er
begyndt
> > med "cut the crap" omkring alskens elektroniske indretninger eftersom at
det
> > er dér at størstedelen af fejl forkommer, sammenholdt med at det er
overfor
> > sådanne at mekanikere oftest kommer til kort!
>
> BMW har altid været temmelig langt fremme med elektronik - i hvert
> fald i deres biler, så for mig lyder det nu meget sandsynligt at vi
> ser sådanne systemer fra dem i fremtiden.
> ........................et skidt argument for ikke at installere
> elektronisk udstyr der i nogle tilfælde kan forbedre sikkerheden
> uden at der kan opstå fare ved at det skulle være gået i stykker.

Efter at have genlæst notitsen: Det var Mercedes der havde resigneret over
elektronikkens mængde og det var ikke alt, men netop "crap'et", som mange
kunde ri den sidste ende ikke ville savne alligevel, at man valgte fra!

--
Armand.



Mikkel Christensen (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 12-12-03 14:29

Anders Rostgaard Bystrup <anders_bystrupFJERN@DETTEhotmail.com> writes:

> Any takers?
>
> http://www.nytimes.com/2003/12/08/technology/08display.html

Fedt koncept, men knapt så fedt at den får farten fra en GPS modtager.
Gad hvorfor den ikke kan få farten fra motorcyklen, så den alligevel
henter RPM og gearposition?

Kombineret med en rangefinder og en GAU-8 i sidevognen, så er der lagt
op til King of the Road

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Hekto (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-12-03 14:43

In article <kkdvfommagi.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.invalid says...
> Kombineret med en rangefinder og en GAU-8 i sidevognen
>
Du kommer ikke til at køre langt på litteren, hvis du skal have
'fødemidler' med, til bare få sekunder!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Henrik Steen Larsen (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 12-12-03 15:34

> > Kombineret med en rangefinder og en GAU-8 i sidevognen
> >
> Du kommer ikke til at køre langt på litteren, hvis du skal have
> 'fødemidler' med, til bare få sekunder!

Nå - jeg blev jo lige nødt til at google lidt for at se hvad det var for en
svend...

http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/equip/gau-8.htm

Sidevognen skal nok forstærkes lidt - vægten uden fødemidler er 281 kg



Hekto (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-12-03 15:53

In article <brcjk2$2hi2$1@news.cybercity.dk>, slet.hsl.@code12.dk
says...
> Sidevognen skal nok forstærkes lidt - vægten uden fødemidler er 281 kg
>
Og du bliver nok også nødt til at sætte en bremse på sidevognen, af
pæne dimensioner, så MC'en ikke begynder at køre i cirkler ...
baglæns!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-12-03 16:14


"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse
news:brcjk2$2hi2$1@news.cybercity.dk...
> > > Kombineret med en rangefinder og en GAU-8 i sidevognen
>
> Nå - jeg blev jo lige nødt til at google lidt for at se hvad det var for
en
> svend...
> http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/equip/gau-8.htm

For de der kigger på link'et, så læg mærke til at flyets næsehjul er
monteret ekstremt ude af flyets centerlinie - Man ka så at sige at hele
flyet er bygget op alene omkring GAU'en (og at man sent i udviklingen
erfarede at der ikke var plads til næsehjulet på det traditionelle
placering)

--
Armand.



Anders Rostgaard Bys~ (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Anders Rostgaard Bys~


Dato : 15-12-03 12:38

>> http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/equip/gau-8.htm
>
>For de der kigger på link'et, så læg mærke til at flyets næsehjul er
>monteret ekstremt ude af flyets centerlinie - Man ka så at sige at hele

Og for at det ikke skal være løgn er GAU'en selv monteret ude af
centerlinien til den anden side eftersom det er klokken-9 løbet (set
forfra) der skyder bønnerne af og det efter sigende ellers ville
introducere så stort moment at sigtet ville være off efter få skud

Alt i alt et lækkert fly, sgu!

/Anders

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408618
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste