Jubii offroader til mig
Fra : Tue Jensen

Dato : 08-12-03 19:07

Så blev jeg den lykkelige ejer af en synet Yamaha DT 125 LCIII fra '85. Nu
mangler jeg bare et godt sted, omkring Aalborg, at fyre den af. Men lidt dum
er man vel, jeg aner tæt på ingenting om offroader og ved derfor ikke om det
er en skrammel bunke jeg har købt, men den køre da endnu. Men lad os starte
i den lette ende ... here goes...

Hvilken benzin skal jeg tanke på den?

Hvad er den probere startprocedure af en lille kold mc med kickstarter?(jeg
vil ikke virke alt for dum i morgen når jeg skal starte den)

Hvor meget skal der til før jeg drukner den og hvad gør jeg så?

Er der nogle der har nogle data for en DT125LCIII, så må i meget gerne sende
dem til mig på tuesj"snabelA"stofabet"dot"dk

I'll be back - med flere spørgsmål til de kloge.

--

Mvh. Tue
http://www.dfmc.dk/?id389

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-12-03 19:56

"Tue Jensen" <Mail_Me@SMUTstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er en skrammel bunke jeg har købt, men den køre da endnu. Men lad os

Teløk mæ'en. Den skal du nok få mange sjove timer ud af!
Kig op i Aalborg Off-Road MC Klub, der er klubaften hver torsdag kl. 20, og
næsten alle har eller har haft en DT125. Så finder du også nogen at køre
med, og vi har en del "nye" medlemmer for tiden, så man behøver ikke være en
garvet cross-kører for at følge med.

> Hvilken benzin skal jeg tanke på den?

92 oktan blyfri.
Men husk: Når temperaturen er mellem 0 og +3 grader kan DT'erne (specielt LC
modellerne) danne karburatoris, og derfor være ret svære at starte. Hæld en
sjat karburatorsprit i hver gang du tanker - ikke mere end en deciliter, det
er nok.

> Hvad er den probere startprocedure af en lille kold mc med
kickstarter?(jeg
> vil ikke virke alt for dum i morgen når jeg skal starte den)

Det er lidt forskelligt fra cykel til cykel, men choker (hvis den er kold)
og ingen eller kun ganske lidt gas, og så kick, kick, kick...

> Hvor meget skal der til før jeg drukner den og hvad gør jeg så?

Det kommer an på hvor meget gas du giver - jo mere gas, jo hurtigere
druknet.
ER den druknet, så luk for bensinen, giv fuld gas og kick 3-4 gange, så er
den klar til et nyt startforsøg.

> Er der nogle der har nogle data for en DT125LCIII, så må i meget gerne
sende
> dem til mig på tuesj"snabelA"stofabet"dot"dk

Ca. 22 hk og omkring 120kg, og affjedringen er "ikke så ringe endda".

Rittig

Fra : Tue Jensen

Dato : 08-12-03 21:20

> [...]
> druknet.
> ER den druknet, så luk for bensinen, giv fuld gas og kick 3-4 gange, så er

Ang. benzin hanen, bør/skal jeg lukke for benzinhanen når den står parkeret?

Fra : Claus Rittig

Dato : 08-12-03 21:52

> Ang. benzin hanen, bør/skal jeg lukke for benzinhanen når den står
parkeret?

Luk den.
Hvis svømmeren lukker helt tæt behøver det ikke betyde noget, men det er jo
ikke nogen fabriksny cykel mere.

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-12-03 22:35

Tillykke med den. Den skal nok give dig mange sjove timer i mudderet

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 08-12-03 23:00

Tue Jensen wrote:
> [...]
> gerne sende dem til mig på tuesj"snabelA"stofabet"dot"dk
>

> I'll be back - med flere spørgsmål til de kloge.

Som Claus siger, kig op torsdag. Jeg har en Haynes til den som du må kigge
i. Sælge , nej, men du må kigge i den. Er det mon min den gamle du har
fået fingre i?

--
Søren
motortosse.dk

Fra : Tue Jensen

Dato : 09-12-03 17:40

> Som Claus siger, kig op torsdag. Jeg har en Haynes til den som du må kigge
> i. Sælge , nej, men du må kigge i den. Er det mon min den gamle du har
> fået fingre i?
Jeg købt den af en Karsten fra Hjørring, som så vidt jeg kunne se havde købt
den af en fra Hjallerrup, navnet husker jeg ikke.

Jeg vil helt sikkert kigge op i Aalborg Offroads klubhus en torsdag, men jeg
har meget travlt på uni her i December, projekt. Så det bliver formentligt
først i Januar. Surt at købe en sjov mc og så ikke have tid til at køre på
den.

Mvh Tue

Fra : stefan hansen

Dato : 10-12-03 08:01

> [...]
> først i Januar. Surt at købe en sjov mc og så ikke have tid til at køre på

Kender selv problemet med at have travlt på uni, men skal heldigvis aflevere
projekt på tirsdag. Jeg har også et bæst jeg ikke har været ude og lege på
endnu (den skulle lige køres til). men nu er det snart over. Tag og kig op i
klubben på torsdag, så kan vi evt finde ud af noget engang i næste uge, med
noget ræssss.

stefan