Import af Mc fra UK
Fra : Jakob

Dato : 07-12-03 21:11

Hej

Jeg ved at emnet er oppe og vende hyppigt - men jeg har ikke lige fundet
svaret på det spørgsmål der nager her...

Jeg kigger i øjeblikket på en CBR600, som indreg. i england. Ejeren er
dansk, og har taget den med hjem. Han ønsker dog at sælge den nu, da han
ikke er interesseret i at betale dansk afgift.

Hvad skal jeg bruge af papirer for at få den indregistreret? I øjeblikket
har ejeren kun en engelsk registreringsattest. Den kan jeg vel ikke bare gå
ned til told og skat med... Skal han afmelde den i England, og få et eller
andet bevis på det?

Er der andre papirer ejeren skal skaffe? Når/hvis jeg køber cyklen, skulle
jeg jo helst ikke mangle noget!

Er det så det 'afmeldingsbevis' som jeg kan gå ned til told og skat med?

Jeg regner med at moms/told behandlingen er det samme for tyskland og
england.

Pyyh, det var mange spørgsmål.... Håber det var til at forstå...

Tak tak
Jakob

Fra : Tommy Fer

Dato : 07-12-03 21:53

"Jakob" <jk@NOSPAMkelmek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> ned til told og skat med... Skal han afmelde den i England, og få et eller

Det burde være nok.. Jeg indregistrerede en VFR400R med en japansk reg
attest, som der nok kun er 10 i landet der kan læse..

mvh Tommy Fer

Fra : Jakob

Dato : 07-12-03 22:17

> Det burde være nok.. Jeg indregistrerede en VFR400R med en japansk reg
> attest, som der nok kun er 10 i landet der kan læse..
>
> mvh Tommy Fer

Hvis man ikke har andet end en udenlandsk reg attest, kunne jeg så ikke bare
hive en stjålet mc ind fra udlandet, og registrere den her, uden
problemer...

Det var umiddelbart på den baggrund at jeg mente at den skulle afmeldes i
'hjemlandet'

Mvh
Jakob

Fra : Moller

Dato : 07-12-03 22:44

> Hvis man ikke har andet end en udenlandsk reg attest, kunne jeg så ikke
bare
> hive en stjålet mc ind fra udlandet, og registrere den her, uden
> problemer...

Du skal da stadig havde registrerings atesten... om den er en UK,
Japansk eller Dansk ateste du vil forfalske fordi den er stjålet er jo lige
svært :)

> Det var umiddelbart på den baggrund at jeg mente at den skulle afmeldes i
> 'hjemlandet'

Sælger behøver heller ikke at afmelde den herhjemme hvis han sælge, ud
over at han gerne vil hurtigst muligt slippe for at betale sin forsikring.

VH
Lar Molnit

Fra : Armand

Dato : 08-12-03 01:43

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Sælger behøver heller ikke at afmelde den herhjemme hvis han sælge, ud
> over at han gerne vil hurtigst muligt slippe for at betale sin forsikring.

Det kan kan jo tænkes at sælger er misæderen som både sælger udenlands OG
melder køretøjet stjålet derhjemme :-/
Det sætter såvel køber, som myndighederne sig udover ved at sikre sig
afmeldelses-papirerne!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 07-12-03 22:44

Jakob wrote:

> Hvis man ikke har andet end en udenlandsk reg attest, kunne jeg så ikke bare
> hive en stjålet mc ind fra udlandet, og registrere den her, uden
> problemer...

Jo da, hvis du *bare* kan få cyklens reg.atttest med

> Det var umiddelbart på den baggrund at jeg mente at den skulle afmeldes i
> 'hjemlandet'

I princippet forlanger de også en afmeldingsattest; men i praksis spørger
de sjældent efter den, lader det til.

Jeg kender ikke indholdet af den engelske reg.attest, men for en
sikkerheds skyld bør du sikre dig, at det fremgår af den - eller at den
kan tages som bevis på - at der er betalt EU-told ved indførslen til UK.

Hvis det ikke fremgår at teksten på attesten, så ring og spørg ToldSkat,
om de tager UK reg-attesten som bevis på det. De er faktisk meget flinke
og hjælpsomme

Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : André T.

Dato : 07-12-03 22:45

> [...]
>problemer...
>
>Det var umiddelbart på den baggrund at jeg mente at den skulle afmeldes i

Hvis man hiver en stjålet mc ind i landet, og har den originale
registreringsattest er der noget galt.

Desuden er der vel kontakt landene imellem, med stelnumre på stjålne
mc'ere.. Så jeg tror det ville blive opdaget ved forsøg på at få den
første prøveplade på.

Venlig hilsen / Best Regards

André T.

Fra : André T.

Dato : 07-12-03 22:56

Ellers sjovt, for jeg har en CBR900RR, der har været indreg. i
england.

Og han der skal se på den i den kommende uge (Claus), har jeg fortalt
at jeg ikke ønsker at betale dansk afgift..

Ret pusigt hva' . ?

Venlig hilsen / Best Regards

André T.

Fra : Jakob

Dato : 08-12-03 08:39

> Og han der skal se på den i den kommende uge (Claus), har jeg fortalt
> at jeg ikke ønsker at betale dansk afgift..
>
> Ret pusigt hva' . ?

Tjaa - men med mindre du er min kærestes fætter, og hedder Jesper, så tror
jeg ikke det er den samme

Mvh
Jakob

Fra : Soren Lindholt

Dato : 08-12-03 10:00

Tommy Fer <fer@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in article
<br03v4$1f0f$1@news.cybercity.dk>...

> Det burde være nok.. Jeg indregistrerede en VFR400R med en japansk reg
> attest, som der nok kun er 10 i landet der kan læse..

Der er ifølge Danmarks statistik 1257 japanere bosiddende i Danmark, så der
burde være mere end 10...
Men det er måske ikke Danmark du mener når du skriver "landet" ? ))))

S,

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 08-12-03 09:13

Vær opmærksom på at du nok skal skifte forlygte på en MC fra UK.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : André T.

Dato : 08-12-03 11:42

>Vær opmærksom på at du nok skal skifte forlygte på en MC fra UK.

Min er importeret Privat fra Japan til England, så den har de rigtige
forlygter. (heldigvis)

Tror ikke de er helt billige :-/

Venlig hilsen / Best Regards

André T.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-12-03 13:33

André T. wrote:

> Min er importeret Privat fra Japan til England, så den har de rigtige
> forlygter. (heldigvis)
>
> Tror ikke de er helt billige :-/

Jeg tror egentlig ikke, at det er så slemt - der er jo også masser af
briter, der importerer 'højrehåndede' mc'er...
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Allan Bojesen

Dato : 08-12-03 20:11

André T. wrote:

> Min er importeret Privat fra Japan til England, så den har de rigtige
> forlygter. (heldigvis)

De kører da venstrehåndet i Japan!

> Tror ikke de er helt billige :-/

Tror jeg heller ikke.

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 08-12-03 23:36

"André T." <No@Spam.dk> skrev i en meddelelse

> Min er importeret Privat fra Japan til England, så den har de rigtige
> forlygter. (heldigvis)

Øheeh!?
Englænderne har en forkærlighed for at privat-importere direkte fra Japan,
frem for EU-kontinentet, eller USA der ikke måtte have samme sprogbarriere,
og dét skyldes at japanerne også har venstre-kørsel!
Derved har .jp-imports også assymetrisk venstrevendt forlygte, hvis ikke
symmetrisk, hvilket vist heller ikke går :-|

--
Armand.