Problemer med vinterdæk
Fra : Frederik

Dato : 21-12-03 23:13

Hej Alle

Jeg har lidt problemer med vinterdækkene til min SAAB 900 årgang '94.
Det er et par halvslidte vinterdæk jeg lige har fået monteret og
afbalanceret. Desværre runger bilen lidt (nej, det er ikke et leje det er
gået), og det ryster moderat i rattet når jeg kører. Er der nogen der ved om det
slider meget på styretøj og evt. lejer, når man kører med hjul der er
blevet lidt skæve. Jeg tror selv, at de er blevet skæve under opbevaring.
Er der nogen der har idéer til hvad man kan gøre, udover selvfølgelig, at
købe nye dæk?

--->>> Frederik )))

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-12-03 23:32

On Sun, 21 Dec 2003 23:12:43 +0100, "Frederik" <nospam@ingenmail.dk>
wrote:

> [...]
>Er der nogen der har idéer til hvad man kan gøre, udover selvfølgelig, at

Det samme er galt med mine bagdæk - een sæson gamle
Det er min egen skyld - jeg var uopmærksom og kørte "sidste år" i lang
tid med et forkert lufttryk. Imorgen ryger du over skulderen og nye
kommer på. Man kan ikke rette et dæk op, som er slidt skævt - man kan
forsøge at afraspe dækket, hvis der er slidbane nok.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 23:37

--
Tom

Ellers har jeg 4 gode dæk monteret på stålfælge til netop SAAB 900
(og også en tagbagagebærer også)

Fra : Frederik

Dato : 21-12-03 23:33

Den Sun, 21 Dec 2003 23:36:58 +0100. skrev Tom:

> om det

Er det vinterdæk du har? Hvor bor du og hvad er prisen?

--->>> Frederik )))

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 08:49

> Er det vinterdæk du har? Hvor bor du og hvad er prisen?

Det er nogle all-season dæk (Uniroyal) med en 6 mm tilbage. prisen ca. 800
kr incl fælge og for ca 1000 får du også tagbagagebærer med.
Bor på Als så det kan kombineres med en tur til tyskland

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK