Kaburator is
Fra : karsten nilsson

Dato : 21-12-03 21:47

Hej
Jeg ville lige høre om der er nogen der kan fortælle mig hvad
symtomerne på kaburator is er.
Er det foreksempel at bedst som man køre der udaf så vil bilen ikke
tage gas mere,eller er det noget andet.
Det er en mazda626 fra 1988 der har haft disse unoder da jeg skulle på
arbejde imorges.

Hilsen Karsten Nilsson

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-12-03 22:29

"karsten nilsson" <knilsson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tage gas mere,eller er det noget andet.
> Det er en mazda626 fra 1988 der har haft disse unoder da jeg skulle

Det er ca. sådan derfra, og så til at den går helt i stå. 'Sjovt' nok er det
oftest værst ved plusgrader, hvor luften er mest fugtig.
Der er to ting at gøre: Tjekke indsugningsindstilling til vinterkørsel,
og/eller bruge sprit.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 12:07

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> oftest værst ved plusgrader, hvor luften er mest fugtig.
> Der er to ting at gøre: Tjekke indsugningsindstilling til vinterkørsel,

Fordi luftens temp. falder i venturien..... selv ved +5 - +10 kan der være
risiko for karb.is.
Stort problem for stempelmotorfly...

/Christian