Solskærm til min lille kone
Fra : Braae

Dato : 19-12-03 19:10

Hej nyhedsgruppe.

Min kone er blot 162 cm. høj og har lidt problemer med, at hun bliver
blændet af solen, når den står lidt lavt. Solskærmen i vores bil -
Ford Mondeo - rækker ikke langt nok ned, så hun undgår at få solen
lige i øjnene.

Har prøvet at kigge om man kan få nogle forlængere til solskærme i
forskellige biltilbehørsforretninger, men uden det store held. Dem man
kan få virker ikke optimalt.

Er der nogle af jer, der har samme problem og som kan hjælpe med lidt
gode råd, vil det være dejligt.

Venligst

Mogens Braae

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-12-03 19:33

Braae wrote:

> Er der nogle af jer, der har samme problem og som kan hjælpe med lidt
> gode råd, vil det være dejligt.

Måske lidt malplacerede råd, men at få sat en større solskærm i vil jo
muligvis blokere for dit udsyn.. Så hun må have en barnestol eller et par
solbriller?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 11:02

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Måske lidt malplacerede råd, men at få sat en større solskærm i vil jo
> muligvis blokere for dit udsyn.. Så hun må have en barnestol eller et par
> solbriller?

*LOL*

Hvad med sædet kan det ikke højde justeres i sådan en dunk ?

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 19:37

> [...]
> kan få virker ikke optimalt.
>
> Er der nogle af jer, der har samme problem og som kan hjælpe med lidt

hmm hvad med at justere højden op på sædet, hvis det utænkelige da skulle
være at det er hende der er chauføren
Ellers må du give hende en pude at sidde på eller et par solbriller.
En anden mulighed er at køre på et andet tidspunkt.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Madsen

Dato : 19-12-03 19:36

> Er der nogle af jer, der har samme problem og som kan hjælpe med lidt
> gode råd, vil det være dejligt.

Anvend en pude så hun kommer lidt høje op, det har også den bivirkning at
hun får bedre udsyn.
En hård pude er det bedste.
Hilsen Madsen

Fra : Martin Sand.

Dato : 19-12-03 20:12

Braae wrote:
> [...]
> kan få virker ikke optimalt.
>
> Er der nogle af jer, der har samme problem og som kan hjælpe med lidt

En anden løsning kan anbefales: En hård skumgummi-kile på førersædet når hun
kører.

MVH Martin

Fra : ak

Dato : 19-12-03 20:22

"Braae" <braae@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan få virker ikke optimalt.
>
> Er der nogle af jer, der har samme problem og som kan hjælpe med lidt

Jeg mener da at have set solskærme hvor der indeni er noget plexi der kan
trækkes ned så solskærmen bliver længere, jeg mener det var i en Fiat eller
Alfa, jeg ville da gå på opdagelse ved en hugger, og hvis du finder noget
der kan bruges, modificere den så den kan monteres i Mondeoen, og så gemme
den originale til bilen skal sælges.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-12-03 20:24

Braae wrote:

> Er der nogle af jer, der har samme problem og som kan hjælpe med lidt
> gode råd, vil det være dejligt.

Hvad med en kasket (eller et eller andet lidt mere feminint
alternativ)?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Sand.

Dato : 19-12-03 21:38

Thomas Strandtoft wrote:
> Hvad med en kasket (eller et eller andet lidt mere feminint
> alternativ)?

Solbriller?

/Martin