Att. Tom! Vedr. tågeforlygter Mondeo
Fra : Martin Christiansen

Dato : 18-12-03 20:29

Hej !

Jeg har kigget i tidligere indlæg vedr. monterong af tågeforlygter på
mondeo.

Du skriver at der skal monteres et stik.. Er dette et mellemstik ved
kontakten..?

Herudover skriver du at der skal monteres et relæ eller en lus.. Hvilken
løsning var den rigtige på din..? Min er fra 6/1998. Jeg har kigget i boksen
under instrumentpanelet, og det virker ikke som om at der er nogen ledige
pladser her til et relæ.

Jeg har monteret lygter samt lysknap, men har problemer med at sikringen
ryger når der tændes for tågelyset.

På forhånd tak!

---

Fra : Tom

Dato : 19-12-03 11:03

> Jeg har kigget i tidligere indlæg vedr. monterong af tågeforlygter på
> mondeo.
>
> Du skriver at der skal monteres et stik.. Er dette et mellemstik ved
> kontakten..?

Nej det er et stik som sidder inde bag ved instrumentpanelet, der er tale om
et lille grå stik på størrelse med en tommelfinger. Der sidder et par "lus"
i stikket som gør at strømmen kommer ud til ledningsnettet. Stikket skal du
købe ved Ford i DANMARK da det er det ENESTE sted du kan få stikket med den
rigtige "lus"-kodning.

> [...]
boksen
> under instrumentpanelet, og det virker ikke som om at der er nogen ledige

Jep der skal monteres et lille brun relæ i nærheden af sikringsboksen inde i
bilen. Jeg havde afsindigt svært ved at finde soklen til relæet og måtte til
sidst køre til Ford i Åbenrå for at få mekanikeren til at vise mig hvor
relæet skulle sidde. Det er gemt meget godt af vejen.

> Jeg har monteret lygter samt lysknap, men har problemer med at sikringen
> ryger når der tændes for tågelyset.

Nå.... sikringen skulle nu ikke ryge, det gjorde den ikke ved min, der var
bare ingen lys.
Tja og så kan jeg se du har glemt at montere en lampe+fatning i
instrumentpanelet så du kan se når tåbelyset er tændt

Egentlig meget let at lave når man har prøvet 1 gang, men første gang man
skal prøve så er det godt nok svært at lave selv når man ikke lige har den
insiderviden som ford har. Det tog mig faktisk flere timer og opringninger
før jeg fik at vide at man skulle skifte blindstikket med lusene

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Martin Christiansen

Dato : 23-12-03 12:34

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidst køre til Ford i Åbenrå for at få mekanikeren til at vise mig hvor
> relæet skulle sidde. Det er gemt meget godt af vejen.

Tak for svaret... Jeg må have fat i Ford og få et stik og et relæ.....

---