Så er jeg sgudda heller ikke dummere...
Fra : Eliasen

Dato : 16-12-03 19:46

- men jeg synes altså ikke jeg kan finde et sted at købe en
eftermonterings-motorvarmer til min Tipo. De steder jeg har fundet på nettet
koster sådan en fætter 10.000,- og det er altså i overkanten for at have en
varm motor om morgenen.

Jeg leder ikke efter et oliefyr, men efter et aggregat af en art, der blot
sørger for at maskinen er rimeligt varm når jeg skal på hjul. Findes det
overhovedet?

--
Eliasen
http://ww.tomtom-user.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-12-03 20:35

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sørger for at maskinen er rimeligt varm når jeg skal på hjul. Findes det

Hej Eliasen

Prøv på www.biltema.dk og så søg på motorvarmer, jeg kan se at et "
dypkoger-element" til en Tipo 2,0 16V koster 325,00 kr. og så kommer der
lidt kabler osv. til men det bliver næppe 10k. Ulempen er at den kun kan
bruges nå man har strøm til rådighed, men den står vej hjemme om natten.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Eliasen

Dato : 16-12-03 22:22

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> lidt kabler osv. til men det bliver næppe 10k. Ulempen er at den kun kan
> bruges nå man har strøm til rådighed, men den står vej hjemme om natten.

Se, der var jo noget der! Den står hjemme, så strøm er ikke et problem. Er
det noget en lægmand med hænderne skruet fornuftigt på, selv kan montere?

Fra : Jørgen L

Dato : 16-12-03 23:39

> Se, der var jo noget der! Den står hjemme, så strøm er ikke et problem. Er
> det noget en lægmand med hænderne skruet fornuftigt på, selv kan montere?

Nu er det ikke for at tage modet fra dig.

Jeg havde en mitsubishi cordia 1,8T den havde en dypkoger med 1200W, selv om
den stod i 4 timer kunne det ikke ses på temp nålen, når bare det blæste
lidt, den stod også rimmelig ubeskyttet i forhold til vinden. bevares den
var da lidt varmere, men 1200 W i sammenligning med et fyr på eks. 4kw. Der
sker noget, min 2,2 td bliver varmet næsten op til drift fra 0 grader på en
halv time selvfølgelig lidt mindre hvis det blæser.
samtidig bliver kabinen varmet op og det sker jo ikke med en dyp koger, der
skal seperat varme blæser inde i kabinen.
Så bliver det lidt dyrere godt nok ikke hvad et fyr fra eks. www.padel.dk
koster (5495 kr.)

Jeg har efter den vogn besluttet at enten har ingen varme eller også har jeg
et fyr det andet er spild af penge, men det er jo min mening.

God jul og godt nytår

Hilsen Jørgen

Fra : Eliasen

Dato : 17-12-03 00:09

"Jørgen L" <Noemail@stopspamspam.dk> wrote in message
newsLDb.7431$ci3.3689@news.get2net.dk...

> [...]
der
> skal seperat varme blæser inde i kabinen.

Hmmmm, den står da godt nok i læ, men hvis ikke det giver mere end det,
lader det til at være skønne, spildte kræfter. Omvendt, hvis det kan gøres
for en plovmand er der jo ikke noget forgjort i det.

> God jul og godt nytår

Og lige over!

Fra : Soren Kuula

Dato : 17-12-03 01:00

Eliasen wrote:

> om

Hmm, min far havde da en el. motorvarmer på sin Golf da han boede i
Norge .. den kunne sagtens varme motoren så godt igennem på et par timer
at kabinevarmen omgående kunne varme resten af bilen efter start. Bilen
stod i garage - men der er jo koldt i Norge, og garagen vi vist også
frossen.

MVH
Søren

Fra : Kim Kristensen

Dato : 17-12-03 20:17

"Soren Kuula" <dongfangspam@bitplanet.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> at kabinevarmen omgående kunne varme resten af bilen efter start. Bilen
> stod i garage - men der er jo koldt i Norge, og garagen vi vist også

Jeg har ikke den fjerneste ide om hvor godt/skidt sådan en dypkoger virker,
men det må jo afgive en vis varme til vandet. Jeg kan se på et billede af
den nye Golf at dens kølevandstermometer begynder ved 50 grader, det er vist
meget normalt at det ikke starter på 0 grader. Så selv om Jørgen ikke kunne
se spor på nålen kan vandet jo sagtens være 20, 30 eller måske 40 grader
varmt, og om vinteren er det da en stor hjælp til hurtigere varme og mere
skånsomt for motoren. Så vidt jeg ved kan der også fås kabler som forlænger
strømføringen ind i kabinen til en varmeblæser (som vist helst skal være
fastmonteret), og så bliver den jo også varmet op.

En forhenværende kollega til mig havde et "rigtigt" oliefyr på sin 406 Hdi,
hvis det skulle køre i 2x30 minutter tappede det så meget strøm at han ikke
kunne starte (kun 30 minutter var muligt). Jeg skal ikke kunne sige om han
havde været uheldig eller værkstedet havde fejlmonteret det, men både bil,
fyret og montagen af det var nyt fra autoriseret forhandler.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 18-12-03 12:20

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3fe0aba2$0$9742> En forhenværende kollega til mig havde et "rigtigt"
> [...]
> havde været uheldig eller værkstedet havde fejlmonteret det, men både bil,
> fyret og montagen af det var nyt fra autoriseret forhandler.

En tommelfingreregel er at man skal køre en tur på dobbelt så lang tid som
varmeren kører, for at dit batteri er ladet helt op altid.

Mvh
Jacob

Fra : Jørgen L

Dato : 18-12-03 18:19

Ja men den stod sikkert i læ og det gjorde min ikke.

> [...]
> varmt, og om vinteren er det da en stor hjælp til hurtigere varme og mere

Det er da rigtig at den var varmere end ved helt kold start.

Så vidt jeg ved kan der også fås kabler som forlænger
> strømføringen ind i kabinen til en varmeblæser (som vist helst skal være
> fastmonteret), og så bliver den jo også varmet op.

Så bliver prisen og montagen også mere besværgeligt, samt det bliver og
dyrere at rent strøm mæssigt.

> [...]
> havde været uheldig eller værkstedet havde fejlmonteret det, men både bil,
> fyret og montagen af det var nyt fra autoriseret forhandler.

Hvad er det man siger om franske biler og strøm
Min står tit og kører en times tid (hunden sidder i bilen) og derefter køre
i 10-20 min. og jeg har ingen problemmer. min bil er jo også en japaner
(toyota sportsvan 2,2td) den lader med 14,4 V derfor bliver accumulatoren
ladet ordentlig op.

Min gamle chef har godt nok en af de dyreste ellerte der findes, en volvo
stationcar tror det var en V70. den stod tit til ladning, men hans fyr
startede også en halv time før han skulle på arbejde og så kørte han de 2km
han havde, så den løb jævnligt tør for strøm

God jul
Hilsen Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 19:00

> [...]
> i 10-20 min. og jeg har ingen problemmer. min bil er jo også en japaner
> (toyota sportsvan 2,2td) den lader med 14,4 V derfor bliver accumulatoren

Fransk strøm er dårligt :) Min Golf 4 tdi står da gerne 1 time og brager
derudaf uden problemer med strømmen :)

> [...]
2km
> han havde, så den løb jævnligt tør for strøm

Og så er det man siger.. den motor holder IKKE i længden selv om den er
forvarmet :)
Også latterligt og bruge bilen til arbejde hvis der kun er 2km.. :)

Fra : Leonard

Dato : 18-12-03 19:18

"testpersonen" <persontest-snabela-get2net.dk> wrote:

>Også latterligt og bruge bilen til arbejde hvis der kun er 2km.. :)

Det kan du da ikke vide en pind om!
Du ved ikke om manden kan gå, hvor langt han kan gå eller cykle, det
kan være at bilen er hans eneste mulighed.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Jørgen L

Dato : 18-12-03 19:32

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kan du da ikke vide en pind om!
> Du ved ikke om manden kan gå, hvor langt han kan gå eller cykle, det
> kan være at bilen er hans eneste mulighed.

Han havde tit en masse ting med frem og tilbage.

Hilsen Jørgen