> > Hmm, min far havde da en el. motorvarmer på sin Golf da han boede i
> > Norge .. den kunne sagtens varme motoren så godt igennem på et par timer
> > at kabinevarmen omgående kunne varme resten af bilen efter start. Bilen
> > stod i garage - men der er jo koldt i Norge, og garagen vi vist også
> > frossen.
Ja men den stod sikkert i læ og det gjorde min ikke.
> >
> Jeg har ikke den fjerneste ide om hvor godt/skidt sådan en dypkoger
virker,
> men det må jo afgive en vis varme til vandet. Jeg kan se på et billede af
> den nye Golf at dens kølevandstermometer begynder ved 50 grader, det er
vist
> meget normalt at det ikke starter på 0 grader. Så selv om Jørgen ikke
kunne
> se spor på nålen kan vandet jo sagtens være 20, 30 eller måske 40 grader
> varmt, og om vinteren er det da en stor hjælp til hurtigere varme og mere
> skånsomt for motoren.
Det er da rigtig at den var varmere end ved helt kold start.
Så vidt jeg ved kan der også fås kabler som forlænger
> strømføringen ind i kabinen til en varmeblæser (som vist helst skal være
> fastmonteret), og så bliver den jo også varmet op.
Så bliver prisen og montagen også mere besværgeligt, samt det bliver og
dyrere at rent strøm mæssigt.
>
> En forhenværende kollega til mig havde et "rigtigt" oliefyr på sin 406
Hdi,
> hvis det skulle køre i 2x30 minutter tappede det så meget strøm at han
ikke
> kunne starte (kun 30 minutter var muligt). Jeg skal ikke kunne sige om han
> havde været uheldig eller værkstedet havde fejlmonteret det, men både bil,
> fyret og montagen af det var nyt fra autoriseret forhandler.
Hvad er det man siger om franske biler og strøm
Min står tit og kører en times tid (hunden sidder i bilen) og derefter køre
i 10-20 min. og jeg har ingen problemmer. min bil er jo også en japaner
(toyota sportsvan 2,2td) den lader med 14,4 V derfor bliver accumulatoren
ladet ordentlig op.
Min gamle chef har godt nok en af de dyreste ellerte der findes, en volvo
stationcar tror det var en V70. den stod tit til ladning, men hans fyr
startede også en halv time før han skulle på arbejde og så kørte han de 2km
han havde, så den løb jævnligt tør for strøm
God jul
Hilsen Jørgen